Bucuresti: Plimbari FeRoviaRe prin Garile bucurestene[2008]

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Trenuri rapide de c??l??tori vs. locomotive de muzeu la Bucure?ti<i></i>
30 mai 2009 -=- Excursie FeRoviaR?? Bucure?ti Basarab ââ??â?? Bucure?ti B??neasa<i></i>

De?i n-au trecut nici 48 de ore de la ultima vizit?? în zona Basarab ââ??â?? B??neasa pe Magistrala 800, totu?i am pornit cu Ionu? la o plimbare pân?? la Gara regal?? de la B??neasa. A fost o zi cam înnorat??, ?in minte c?? era sâmb??t?? ?i aveam timp liber berechet. Neavând deocamdat?? o biciclet?? (de fapt am avut, dar mi-a fost furat??), nu ne-am permis s?? ne aventur??m prea departe.

Ne-am bucurat c?? am fotografiat o locomotiv?? diesel-mecanic?? de 120 de cai putere ââ??â?? B-DM 008, fiind printre ultimele locomotive de acest tip existente în func?ie. Acestea au fost fabricate înc?? din 1963-1968 la Fabrica de locomotive "23 August". Dup?? întâlnirea cu aceast?? locomotiv??... ?i-au f??cut apari?ia trenuri de persoane care rulau la viteze mari, ap??sând tot atât de repede pe declan?atoarele aparatelor noastre de fotografiat.
<i></i>

Locomotiva diesel-mecanic?? B-DM 008 construit?? în 1964 la Bucure?ti<i></i>



13:50<i></i>

De?i era aproape dup??-amiaz??, cerul era întunecat ?i plumburiu de zici c?? venea iarna ?i nu vara. Am trecut Pasarela Grivi?a ?i am început scurta noastr?? c??l??torie din halta Basarab. Unde ne uitam cu ochii, vedeam sau auzeam locomotive diesel-hidraulice...

Liniile de manevr?? din Revizia de Vagoane c??l??tori Basarab<i></i>


O siluet?? de H f??când manevr?? cu vagoane etajate de c??l??tori<i></i>


Locomotiv?? diesel-hidraulic?? în Revizia Basarab<i></i>


Locomotiv?? LDH-312 în Revizia Grivi?a<i></i>


LDH-103 în Revizia de Vagoane Grivi?a<i></i>


LDH-394 în Revizia Basarab<i></i>


LDH-414 în Revizia Grivi?a<i></i>



14:00<i></i>

Ne-am îndep??rtat c??tinel-c??tinel de H-urile harnice ale Reviziilor Grivi?a ?i Basarab, mergând de-a lungul Magistralei 1000 pân?? la P.O. Carpa?i. Pe drum, ne-am întâlnit cu Trenurile Rapide de Suceava ?i de Constan?a, respectiv cu o S??geata Albastr?? care venea de la Pite?ti.

Trenul Accelerat 1794, Pite?ti ââ??â?? Bucure?ti Nord<i></i>


Trenul Rapid 651, Bucure?ti Nord - Suceava Nord, cu vagoane pentru Piatra Neam?<i></i>


Vagon restaurant pe Trenul Rapid de Suceava<i></i>


Un tren rapid lung de 11 vagoane pleca spre Suceava<i></i>


5 vagoane pentru Trenul Rapid 681, Bucure?ti Nord ââ??â?? Constan?a<i></i>


Vagon 11-31 ?i vagoane 21-31 pe Trenul Rapid de Constan?a<i></i>



14:10<i></i>

Ei bine, aici la P.O. Carpa?i trenurile deja prind vitez??, a?a c?? am avut posibilitatea s?? auzim motoarele de trac?iune ale locomotive electrice LE 5100 kW 40-0772-0 care tracta spre Bra?ov un Tren Personal.

Trenul Personal 3005, Bucure?ti Nord ââ??â?? Bra?ov<i></i>


Tren Personal sub Pasarela de la Carpa?i Punct Oprire<i></i>


Pasarela de la Revizia Grivi?a<i></i>



14:20<i></i>

Cu ocazia fotografierii unei locomotive diesel mecanice de 120 de cai putere, încerc în câteva paragrafe s?? v?? redau câteva informa?ii legate de acest tip de vehicul construit la Fabrica de locomotive ââ??23 Augustââ??.

Prima locomotiv?? pe 2 osii B-DM a fost scoas?? pe u?a fabricii în 1963. Acest tip de locomotiv?? era recomandat pentru liniile industriale cu suprastructura slab??, cu raze de curbur?? minime, sarcina maxim?? pe osie nedep???ind 12 tone.

Aceast?? locomotiv?? pe 2 osii este dotat?? cu motor Ganz-Malaxa în 6 cilindri, cânt??re?te 25 de tone, are o lungime de 8,2 metri, atinge o vitez?? maxim?? de 55 km/h în regim u?or. Diametrul ro?ilor este de 1000 mm, iar distan?a dintre osii este de 2900 mm. Suspensia este pe arcuri în foi, iar puterea motorului era transmis?? c??tre osii prin biele. Sistemul de biele (motoare ?i cuplare) este conectat la motor printr-o transmisie mecanic?? cu 4 trepte de viteze. Este printre singurele locomotive din România la care, pentru a schimba viteza, se ac?ioneaz?? ambreiajul. Totodat??, transmisia este dotat?? cu demultiplicator de viteze care deserve?te dou?? regimuri de mers: greu ?i u?or.

Asem??narea dintre un LDH ?i un B-DM este mare, astfel c?? avem acela?i tip de baterie de acumulatori (de 24 de V) care alimenteaz?? un demaror Bosch de 24V. Se observ?? radiatorul pentru apa de r??cire care este montat dup?? un grilaj din bare de fier din partea frontal?? a locomotivei.

Informa?iile prezentate v-au fost redate din ââ??Caietul IV ââ??â?? Locomotive Diesel ?i Electrice ââ??â?? Uzina Nicolae Malaxaââ??, iar dac?? dori?i informa?ii suplimentare, v?? invit s?? consulta?i ?i alte surse de informare: aici[url], [url=http://transport-in-comun.ro/trenuri/alte_diesel/b-dm.htm]aici sau aici.

Locomotiva diesel-hidraulic?? B-DM func?ional??, proprietate a Revamar Bucure?ti<i></i>



Express-ul de Otopeni al??turi de B-DM 008<i></i>



O pies?? de muzeu în func?ie - Locomotiva Diesel Mecanic?? de 120 de cai putere la manevre<i></i>



Dac?? tot vorbim de aceste locomotive, v?? reamintesc c?? în 30 aprilie 2008 am fotografiat la Moldovi?a. Dup?? cum poate a?i auzit, fabrica de cherestea de la Moldovi?a a apar?inut omului de afaceri Omar Hayssam, care a adus aceast?? fabric?? în faliment. Aceasta a ars pe 13 aprilie 2008, r??mânând aici doar un gard înalt ?i hale p??r??site. Totu?i, am z??rit o locomotiv?? diesel-mecanic?? înmatriculat?? cu seria B-DM-027. Pe pl??cu?a plasat?? lateral scria c?? viteza maxim?? admis?? este de 55 km/or??. Din p??cate, nu v?? pot oferi decât dou?? fotografii realizate cu telefonul, deoarece bateriile aparatului foto s-au consumatââ??Â?

O locomotiv?? p??r??sit?? într-o fabric?? pustie<i></i>


Locomotiva B-DM-027<i></i>


Detaliu la pl??cu?ele de identificare<i></i>



14:30<i></i>

Revenind, dup?? ce fotografiat B-DM-ul care f??cea manevr?? pentru Revamar Bucure?ti, am mers mai departe de-a lungul racordului B??neasa ââ??â?? Bucure?ti Triaj pentru a ajunge în sta?ia Bucure?ti B??neasa. Acest racord este folosit de trenurile de marf??.

Pe racordul de cale ferat?? dintre B??neasa si Bucure?ti Triaj<i></i>


La intersec?ia dintre racordurile de pe M1000 (dreapta) ?i de la Bucure?ti Triaj (stânga) <i></i>



14:40<i></i>

Ajungând pe linia magistral?? 800, Bucure?ti ââ??â?? Constan?a, ne-a ie?it în cale Trenul Regio Bucure?ti Obor ââ??â?? Bucure?ti Nord, compus dintr-o ram?? electric?? ex-SNCF Z6300 modernizat?? ?i adaptat?? la calea ferat?? româneasc?? de Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca.

Trenul Regio Bucure?ti Obor - Dragonul Ro?u ââ??â?? Bucure?ti Nord<i></i>


Rama electric?? Z6300 de la francezi pe Trenul Dragonul Ro?u<i></i>


Semnale luminoase de ie?ire din Sta?ia B??neasa<i></i>



15:30<i></i>

Ne-am ad??postit ceva vreme din cauza ploii, timp în care am ne-am pus bur?ile la cale. Pe calea ferat?? n-a mai trecut nici un tren, a?a c?? timp de or?? am mai ââ??prospectatââ?? liniile g??rile B??neasa.

Spre Gara B??neasa<i></i>


Opritor de cale<i></i>


Podul B??neasa 1 de pe Magistrala 800<i></i>


Fântâna Miori?a din Zona G??rii B??neasa<i></i>


Istoric Fântâna Miori?a<i></i>



??Ë?i a?a se termin?? ?i c??l??toria feroviar?? din 30 mai 2009, ultima din acea prim??var??. Facultatea era aproape pe terminate, vara f??cea cu ochiul ?i noi aventuri FeRoviaRe se întrez??reau la orizontââ??Â?<i></i>


Detalii traseu<i></i>:

Ruta<i></i>: Bucure?ti Basarab ââ??â?? P.O. Carpa?i ââ??â?? Racord M1000 cu M800 - Revizia Grivi?a ââ??â?? Gara Bucure?ti B??neasa

Distan?a<i></i>: 5 km

Locuri importante<i></i>:

- Revizia Bucure?ti Basarab
- Revizia Bucure?ti Grivi?a
- Revamar ?i eventualele manevre efectuate de locomotivele diesel de acolo
- Activitatea cu Trenuri de C??l??tori
- Fântâna Miori?a
 
Trenuri din Fran?a la a doua via??? în România <i></i>
6 iulie 2009 -=- Excursie FeRoviaRa Bucuresti Nord ââ??â?? Pantelimon<i></i>

Ar fi trebuit s?? fie prima zi de practic??ââ??Â? dar s-a terminat mai repede decât ne a?teptam. Dup?? ce ni s-au prelucrat normele de protec?ie a muncii ?i am cunoscut personalul Reviziei de Vagoane Grivi?a Bucure?ti, am avut r??gaz s?? citim Instruc?ia 250 cu privire la Revizia ?i între?inerea vagoanelor în exploatare.

??Ë?i cum eram aproape de gar??, am plecat împreun?? cu câ?iva colegi de facultate pân?? la sta?ia Pantelimon de pe Magistrala feroviar?? 800, într-o plimbare FeRoviaR?? de nici 20 de kilometri. Am c??l??torit cu o ram?? electric?? ex-SNCF de tip Z6100 care f??cea serviciu pe Trenul urban Bucure?ti Nord ââ??â?? Dragonul Ro?u ââ??â?? Bucure?ti Obor. Pe aceast?? por?iune, calea ferat?? era aproape nou??, iar trenul a circulat cu vitez?? sporit?? - 70-80 km/h.
<i></i>

Rama RIO-RIB a Regiotrans ca Tren Accelerat Bra?ov ââ??â?? Bucure?ti ââ??â?? Constan?a<i></i>


Trenul Bucure?ti Nord ââ??â?? Bucure?ti Obor în Pantelimon<i></i>



10:10<i></i>

Prin Gara de Nord era aglomera?ie de trenuri, iar noi ne gr??beam s?? prindem Trenul de Bucure?ti Obor. M?? întâlneam pe o linie din gar?? cu o locomotiv?? a Regiotrans din seria 25500, a?a-numit?? ââ??danseuseââ?? din cauza efectului pronun?at de ?erpuire care apare la viteze ridicate. Locomotiva este echipat?? cu boghiuri monomotoare, deci cu un singur motor pe boghiu. Construit?? de Alstom, aceasta este capabil?? s?? dezvolte o putere maxim?? de 2940 kW ?i o vitez?? maxim?? de 140 km/h.

O locomotiv?? clasic?? cu dung?? ro?ie a CFR C??l??tori<i></i>


Rama RIO-RIB a Regiotrans ca Tren Accelerat Bra?ov ââ??â?? Bucure?ti ââ??â?? Constan?a<i></i>


Locomotiva 25518 a Regiotrans care ?tie s?? tracteze trenuri de pasageri în regim push-pull<i></i>


O locomotiv?? modernizat?? la Softronic, în Gara Bucure?ti Nord<i></i>



10:20<i></i>

în plin?? zi de var??, operatorii de la calea ferat?? verificau linia ferat?? de la intrare în Gara de Nord.

Gara de Nord, v??zut?? din Trenul Express Dragonul Ro?u<i></i>


Oamenii de la linii care verificau ecartamentul c??ii ferate<i></i>



10:30<i></i>

De?i era o c??l??torie scurt??, am scos repede capul pe geam ?i am sim?it curen?ii de aer care ne izbeau în fa???. Fotografiam vehiculele de pe calea ferat?? din zona B??neasa, care nu erau pu?ine. De exemplu, am z??rit-o pe EA1-767 la trac?iunea Rapidului de Constan?a, apoi pe EA1-598 stând de rezerv?? în B??neasa ?i o locomotiv?? diesel-hidraulic?? manevrând în aceea?i sta?ie.

Pe sub Podul Grant<i></i>


Intrare în Revizia de Vagoane Basarab<i></i>


Un tren personal de 6 vagoane a?tepta s?? intre la revizie la Basarab<i></i>


LDH la manevre în Revizia de Vagoane Basarab<i></i>


Vedere spre Ploie?ti de pe Magistrala 1000<i></i>


Pe racordul de pe Magistrala 1000 pe Magistrala 800 ââ??â?? Constan?a<i></i>


Rapidul 680 Constan?a ââ??â?? Bucure?ti Nord, numit ?i Histria<i></i>


Vagon 21-31 pe Trenul Rapid<i></i>


Tren Rapid în B??neasa<i></i>


în apropiere de sta?ia B??neasa<i></i>


în prim fapt de cosmetizare a c??ii ferate<i></i>


Vagoane cu gaz pentru desc??rcare sau gata desc??rcate în sta?ia Bucure?ti B??neasa<i></i>


Locomotiva EA1-0598-7 a CFR C??l??tori<i></i>


Locomotiva diesel-hidraulic?? în sta?ia B??neasa<i></i>


Pod feroviar de pe Magistrala 800 peste Drumul Na?ional 1<i></i>


Vedere spre Parcul Her??str??u<i></i>



10:40<i></i>

Se vedea foarte foarte frumos de pe podul peste Lacul Her??str??u, mii de c??l??tori spunându-?i ââ??La revedere, Her??str??u!ââ?? sauââ??Â? ââ??Duminic?? d??m o tur?? în Her???ââ??

Semnale luminoase de intrare în sta?ia B??neasa<i></i>


între sta?ia B??neasa ?i Pantelimon<i></i>


Sfâr?itul unei zone neutre în apropiere de sta?ia Pantelimon<i></i>


Sere v??zute de pe calea ferat??<i></i>


Pasajul Pipera-Tunari, oprit din cauza stâlpilor liniei de înalt?? tensiune<i></i>



Am trecut pe sub presupusa traiectorie a Pasajului Pipera-Tunari, a c??rui construc?ie s-a oprit din cauza dificult???ii plas??rii unei traverse din componen?a podului foarte aproape de stâlpii de sus?inere a liniei de curent cu tensiune de 25.000 de vol?i. Pe traseul spre Pantelimon am parcurs un segment de linie în aliniament, declivitate aproape de 0.

O macara feroviar?? pe 2 osii cu muncitori care lucrau la între?inerea infrastructurii feroviare<i></i>




O motociclet?? la trecerea la nivel cu calea ferat??<i></i>


Un linior la datorie<i></i>


Spre Constan?a ?i un bun dâmb de fotografiat trenuri<i></i>


La 12 kilometri dep??rtare de Bucure?ti Nord<i></i>


Semnal luminos cu func?ie de prevestire a semnalului luminos de intrare în sta?ia Pantelimon<i></i>


??Ë?oseaua Andronache la trecerea cu nivel cu calea ferat??<i></i>


Semnale luminoase de intrare în sta?ia Pantelimon sub pasajul denivelat al ?oselei Colentina<i></i>


Trei Oltcituri în Voluntari<i></i>


Semnal luminos de parcurs în sta?ia Pantelimon<i></i>


Semnal luminos pitic de manevr??<i></i>


Linii ferate <i></i>


Rama electric?? avea oprire la linia 1 din sta?ie<i></i>



10:50<i></i>

Mica noastr?? excursie feroviar?? s-a încheiat în sta?ia Pantelimon. Gara Pantelimon se prezint?? cu o arhitectur?? cu motive clasice, zidurile fiind din c??r??mid?? ro?ie, dând astfel cl??dirii o prestan??? în ton cu func?ia pe care o de?ine ââ??â?? accea de loc de a?teptare pentru c??l??tori. Sta?ia Pantelimon reprezint?? un nod feroviar, întrucât de aici se desparte Magistrala 800, Bucure?ti ââ??â?? Constan?a, de linia Pantelimon ââ??â?? Gara Obor, Pantelimon ââ??â?? Olteni?a ?i Pantelimon ââ??â?? racord linia de centur?? a Bucure?tiului.

Trenul Bucure?ti Nord ââ??â?? Bucure?ti Obor în Pantelimon<i></i>


Plac?? de informare proiect reabilitare Magistrala 800, Bucure?ti ââ??â?? Constan?a<i></i>


Stâlpi de sus?inere a re?elei electrice din sta?ia Pantelimon<i></i>



într-un blog urm??tor, va urma c??l??toria noastr??, per pedes, pân?? la sta?ia Br??ne?ti. V?? a?tept cu drag!<i></i>
 
In loc de fotografie eu vad urmatorul mesaj de la Photobucket:

Look who's popular.
Is this your photo?
Upgrade to Plus for additional bandwith.

Acum nu ca m-ar interesa in mod deosebit aceste poze dar ma gandesc ca altii, mai apropiati subiectului, ar dori sa le vada si nu pot.
 
Am revenit! V?? invit la o c??l??torie pe ruta Pantelimon - Br??ne?ti!

Magistrala modernizata 800, vazuta la pas intre Pantelimon si Pasarea
6 iulie 2009 -=- Excursie FeRoviaR?? Pantelimon - Br??ne?ti

Scriam în acest blog despre c??l??toria cu trenul de la Bucure?ti Nord la Pantelimon. ????inta noastr??, a pasiona?ilor de trenuri porni?i la plimbare pe calea ferat??, era sta?ia Br??ne?ti ?i recunoa?terea traseului feroviar pân?? acolo. Astfel, al??turi de Ionu?, Mihai, Bogdan ?i Drago? am ââ??cartografiatââ?? cei 14-15 kilometri de la sta?ia Pantelimon la sta?ia Br??ne?ti Sat.

Pe parcurs ne-am întâlnit cu trenuri ca Rapidul de Mangalia ââ??â?? Bucure?ti Nord, Personalul de Fete?ti ââ??â?? Bucure?ti Obor, Rapidul de Bucure?ti Nord ââ??â?? Mangalia, m??rfare cu alumin?? (dus ââ??â?? întors) ?i multe altele. De asemenea, am putut vedea infrastructura, pas cu pas, cum sunt pozi?ionate semnalele luminoase ?i celelalte echipamente de semnalizare ?i siguran??? feroviar??.


http://www.youtube.com/watch?v=mo4vbzaXFAg

Trenul Personal 8034, Fete?ti ââ??â?? Bucure?ti Obor


Trenul Rapid 684, Mangalia ââ??â?? Bucure?ti Nord


Locomotiva electric?? de la CFR Marf?? 40-0439-6 trecând prin Br??ne?ti


11:00

Trenul Urban Bucure?ti Nord - Dragonul Ro?u Complex Europa ââ??â?? Bucure?ti Obor


Linia de centur?? Bucure?ti - Titan ââ??â?? Bucure?ti Sud


Schimb??tor de cale automat în sta?ia Pantelimon


Restric?ie cu 15 km/h pe linia de centur??



De?i peisajul era pustiu, în cei 15 metri l???ime de infrastructur?? se constituie cel mai adecvat mijloc de transport în raport cu mediul înconjur??tor. Poluarea redus?? a atmosferei, consumul eficient de energie, siguran?a sporit?? a circula?iei, poluarea redus?? sonor?? ?i suprafa?a mic?? de teren ocupat?? pun calea ferat?? pe primul loc în domeniul transportului de c??l??tori ?i de marf?? continental.

Spre exemplu, aceast?? cale ferat?? modern??, cu dou?? linii de cale ferat?? electrificat??, are o l???ime de nici 15 metri, în timp ce o autostrad?? cu patru benzi de circula?ie ?i cu o capacitate de transport similar?? necesit?? o suprafa??? de teren (31,5 metri) de dou?? ori mai mare fa??? de cea necesar?? construirii a dou?? linii de cale ferat??. Mai multe informa?ii despre avantajele transportului feroviar g??si?i în lucrarea d-lui Viorel Simu? - Managementul Transportului Feroviar.

Magistrala 800, Bucure?ti ââ??â?? Constan?a


Linie ferat?? nemodernizat?? - Linia de centur?? Bucure?ti


Calea ferat?? Bucure?ti ââ??â?? Constan?a la kilometrul 20


Macaz automat pe linia ferat?? spre Constan?a


Aten?ie, urmeaz?? o restric?ie de vitez?? pe firul II



12:00

Am l??sat în urm?? racordul de la linia de centur?? la Magistrala 800 ?i am continuat a merge, pas cu pas, spre direc?ia Constan?a. Sta?ia în care urma s?? intr??m era Pas??rea, un obiectiv cam pustiu ?i care este la 5 kilometri de localitatea Pas??rea. Pe de alt?? parte, sta?ia deservea linia industrial?? care oferea acces unor societ???i comerciale ca Acumulatorul sau REBU. Ei bine, ?i cum ne preg??team s?? trecem de semnalele luminoase de intrare în Pas??rea, tocmai trecea Trenul Rapid de Mangalia ââ??â?? Bucure?ti, gonind cu vitez?? stabilit?? spre B??neasa.

Semnal luminos suspendat îndreptat pentru trenurile care veneau dinspre Bucure?ti


Cale ferat?? modernizat?? în mileniul III


Semnale luminoase pitice la intrare în sta?ia Pas??rea


Fosta cale ferat?? industrial?? care deservea societatea Acumulatorul


Intrare în sta?ia Pas??rea


Sta?ia Pas??rea, cl??dire interesant?? ?i îngrijit??



12:30

Nu pot s?? uit nicicând ecoul trenurilor care treceau prin p??durea Pustnicu, de pe vremea când eram ?colar cazat la Tab??ra de la Pustnicu de lâng?? Br??ne?ti. Ei bine, în acele momente treceam pe linia care provoca atâtea zgomote feroviare, care t??ia perimetrul p??durii în 2 p??r?i inegale. Din p??cate, nu ne-am întâlnit decât cu o drezin?? pantograf de la Geismar, vehicul feroviar care nu creeaz?? ecoul ?i muzica pe care le doream s?? le reaud.

Intrare in sta?ia Pas??rea dinspre Constan?a


Cale ferat?? prin p??dure


P??durea Pustnicu


Trecere la nivel a drumului Cozieni - DN Bucure?ti ââ??â?? Fete?ti cu calea ferat??


Drezin?? pantograf Geismar VMT 863C circulând pe firul II Bucure?ti ââ??â?? Constan?a



13:00

Ne apropiam de pasajul rutier al DN Bucure?ti ââ??â?? Fete?ti, pod pe care st??team prin 2003 ore întregi s?? a?tept vreun tren m??rfar sau de persoane. Cât m?? mai amuzam la auzul doamnei care ne supraveghea în tab??r??, m?? acuza c?? plec s?? m?? joc pe calculator la o sal?? din Bucure?ti de nu m?? g??sea nimeni 4-5 oreââ??Â?

în apropiere de curba de la Br??ne?ti


Vedere spre Bucure?ti


Poz?? de grup cu echipa de plimbare pe Bucure?ti - Pantelimon ââ??â?? Br??ne?ti



13:30

Dup?? ce am realizat poza de grup, ?i-a anun?at prezen?a sub pod ?i un tren m??rfar al GFR cu cisterne plecând spre Constan?a.

Locomotiva electric?? 40-1012-0 a Grupului Feroviar Român la Br??ne?ti


Trenul de marf?? GFR rula cu vitez?? spre Constan?a


Kilometrul 26, 400 metri




Dup?? trecerea unor trenuri pe care le-am filmat aici, iat??-ne ajun?i lâng?? balta Br??ne?ti. De?i mi-a? fi dorit s?? surprind ni?te cadre mai intersante din aceast?? zon??, am f??cut, ca de obicei, promisiunea s?? m?? întorc prin aceste locuri frumoase.

Cale ferat?? în aliniament ?i palier


Calea ferat?? Bucure?ti - Constan?a la Br??ne?ti


Peronul modernizat al haltei Br??ne?ti-Sat pe M800



14:00

Iat??-ne ajun?i la Br??ne?ti, la 28 de kilometri dep??rtare de Bucure?ti Nord. Aici am sta?ionat câteva zeci de minute pentru a a?tepta Trenul Rapid de Mangalia, ?tiind c?? acesta pleac?? la 14.00 din Gara de Nord.

Cl??direa sta?iei Br??ne?ti-Sat


Mersul Trenurilor în Br??ne?ti-Sat


Halta Br??ne?ti-Sat, km 28



14:30

Dup?? un efort sus?inut de aproape 4 ori de mers, ne întorceam spre casele noastre cu o dub?? care f??cea traseul Br??ne?ti ââ??â?? Bucure?ti Obor. ??Ë?i uite a?a, dragii mei cititori, a?i urm??rit curs de 80 de fotografii traseul Pantelimon ââ??â?? Br??ne?ti, traseu proasp??t modernizat de pe calea ferat?? Bucure?ti ââ??â?? Constan?a ?i pe care românii înc?? sper?? s?? circule cu viteze de 120-140 ?i chiar 160 km/h. V?? mul?umesc pentru aten?ie!

Calea ferat?? Bucure?ti - Constan?a v??zut?? de pe Drumul Na?ional Bucure?ti ââ??â?? Fete?ti
 
Felicitari pentru fotografii! Pentru mine a fost unul dintre acele momente in care toate mi s-au parut mai frumoase prin obiectivul aparatului foto... parca iti vine sa vizitezi cate ceva...
 
Frumos, seamana cu ceea ce ar trebui sa fie o cale ferata decenta, moderna si tara noastra merita acest lucru. Felicitari si spor in continuare la astfel de capturi fotografice frumoase! :D
 
Salut mishu! Chiar acum 2 saptamani identificam si eu Gara Branesti si apreciam modul in care peroanele sunt dispuse in asa fel incat s anu tina bariera pusa cand trenul sta in gara (peroanele pe fiecare sens sunt puse ca statiile RATB DUPA intersectie, practic dupa trecerea la nivel.

Arata chiar foarte bine, timpul de stat la bariera este scurt (la un IR care a trecut cu aprox 100 la ora prin statie am stat 7 minute).

Frumos frumos, de epoca VI:))) dar de fapt de ce iti mai comentam pozele, mereu ne-ai adus poze frumoase
 
Mul?umesc Electricul ?i Bogdan pentru cuvintele voastre! Vin cu un alt episod cu material rulant din Gara de Nord...

Plimbare de diminea??? prin Gara de Nord<i></i>
8 iulie 2009 -=- Activitate FeRoviaR?? în Gara de Nord<i></i>

Dup?? câteva ore petrecute la Grivi?a Bucure?ti, am venit în gar?? împreun?? cu doi colegi de-ai mei, pasiona?i ?i ei la fel ca mine, s?? admir??m bestiile feroviare de 2.100, peste 6.000 sau 8.000 de cai.<i></i>

Locomotiva EA-881 cu stem??<i></i>


Vagon de c??l??tori venit din Turcia, 50-40 002 Bcm<i></i>



11:20<i></i>

Nu era înc?? ora amiezii, dar în Gara de Nord erau sosite deja trenuri din Transilvania ?i Moldova. Locomotivele aflate la trac?iune erau îngrijite ?i dovedeau cu succes traseul lung dintre ora?ele României ?i Bucure?ti.

Cl??direa G??rii de Nord din Bucure?ti<i></i>


40-0881-9 în toat?? splendoarea ei<i></i>


Locomotiva electric?? EA1-926<i></i>


Locomotiva EA1-209 sosit?? de la Bra?ov cu Trenul Personal 3002<i></i>



11:30<i></i>

Am surprins vagoane str??ine, ca de exemplu 51 52 60 80 619 ââ??â?? 2. Acesta a fost un vagon de dormit cu clasa I ?i a II-a, având viteza maxim?? de 160 km/h, el venind de pe t??râmuri bulg??re?ti. Ceea ce m-a surprins a fost num??rul de serie al vagonului, care a ajuns la 619. în rest, am remarcat cu?ete, vagoane salon de clasa a II-a ?i de clasa I.

EA1-717 cu Trenul InterCity ??Ë?tefan cel Mare de la Suceava, IC 552<i></i>


Vagon de clasa a II-a 21-76 în compunerea Trenului Intercity<i></i>


Locomotiv?? diesel-electric?? 60-1523-4 care circula ?i pe la bulgari<i></i>


Vagon din Bulgaria 60-80 619<i></i>


Vagon de dormit 71-31 039<i></i>


Vagon cu?et?? 40-70 003<i></i>


Vagon de c??l??tori clasa a II-a 21-86 042<i></i>


Vagon de c??l??tori clasa a II-a 21-76 024<i></i>


Vagon cu?et?? 44-31 026<i></i>


Generator de curent de tip ghear?? pus pe boghiu Minden-Deutz<i></i>



11:40<i></i>

O diferen???, destul de mare, a fost aceea c?? în Revizie am putut urca pe vagoanele în cauz??, în timp ce aici abia le-am putut vedea în defilare. Tot în gar?? am observat ?i un vagon venit din Istanbul, care avea urm??torul cod: 51 75 50 40 002 ââ??â?? 5. St??team în fa?a unui vagon venit de pe c??ile ferate turce?ti TCDD, avea 10 compartimente de clasa a II-a ?i circula cu o vitez?? maxim?? de 140 km/h.

Vagon de c??l??tori venit din Turcia, 50-40 002 Bcm<i></i>


Locomotiva diesel-electric?? LDE EGM venit?? de la Ia?i cu Intercity 562<i></i>



V?? mul?umesc pentru aten?ie ?i v?? invit pe blog la episodul III al Jurnalului de Student de la Facultatea de Transporturi, specializarea ââ??Vehicule pentru Transport Feroviarââ??.<i></i>
 
început de zi într-un început de toamn?? în Bucure?ti<i></i>
septembrie 2009 -=- Activitate FeRoviaR?? Gara de Nord Bucure?ti<i></i>


Eram la Bucure?ti pentru a resus?ine un examen la Mecanic?? pentru m??rire de not?? ?i cu aceast?? ocazie am avut ?ansa de a fotografia vagoanele Trenului Orient Express. Am dedicat un spa?iu mai amplu în reportajul special realizat, fotografiile fiind realizate cu un Canon A550.

De diminea???, de la 7, pân?? la amiaz??, la 12, am urm??rit cu aten?ie manevrele care se desf???urau în Gara de Nord, pe toate cele 14 linii ale sale. Locomotive electrice, modernizate sau nu cu Siemens sau Softronic, locomotive diesel-electrice, clasice sau modernizate cu General Motors, dar ?i automotoare S??geata Albastr?? sunt personajele principale din imaginile din acest reportaj. în plus, apare ?i ââ??locomotiva Generalulââ??, cea care poate s?? circule cu peste 200 km/h f??r?? probleme pe C??ile Ferate Române.
<i></i>


7:10<i></i>

Diminea?a sose?te trenul Interna?ional de la Sofia care intr?? prin ?ar?? la Videle ?i este tractat de o locomotiv?? diesel-electric?? ââ??Jimmyââ??, clasa 65 sau 63. Trenul pleac?? spre Suceava ?i mai departe spre Moscova.

Trenul Interna?ional / Rapid 382 Sofia ââ??â?? Moscova<i></i>


Vagon de clasa a II-a sosit de la bulgari<i></i>


Garnitura de vagoane ruse?ti din trenul Sofia ââ??â?? Moscova<i></i>



7:20<i></i>

Se ata?a un vagon suplimentar rusesc la Trenul Interna?ional de Moscova<i></i>


Trenul Interna?ional Sofia - Moscova plecând din Bucure?ti cu EA 5100 kW 40-0800-9<i></i>



7:30<i></i>

Pleca din Nord o locomotiv?? electric?? modernizat?? de Softronic 821<i></i>



08:00<i></i>

Interesant?? trac?iunea trenului de la Urziceni la Bucure?ti, cu locomotiv?? diesel-electric?? ?i locomotiv?? diesel-hidraulic??. Le-am fotografiat cu bucurie c?? v??d ââ??trac?iuneââ?? dubl?? pentru un tren personal.

80-0163-8 venit?? de la Urziceni<i></i>


Vagoanele decuplate de la locomotivele diesel<i></i>


Dou?? locomotive diesel<i></i>


LDE 907 se preg??tea sa plece spre Slobozia Veche cu Personalul 8121<i></i>



08:10<i></i>

Cum spuneam, reportajul dedicat Orientului Express poate fi citit aici, îns?? nu m-am putut ab?ine s?? nu includ ?i aici câteva fotografii cu celebrul tren transeuropean.

Rama electric?? 58-3002-1 ie?ea din Gara de Nord spre Depou<i></i>


Dou?? locomotive LDE-EGM. Ce s?? tracteze ele oare? <i></i>


Rezervorul de motorin?? al locomotivei diesel-electrice<i></i>


Locomotiva LDE EGM 1326 preg??tit?? s?? plece într-o curs?? pân?? la Videle<i></i>


Orient Express la linia 14 în Bucure?ti Nord<i></i>



08:20<i></i>

Liniile începeau s?? fie ocupate, lumea s?? urce, s?? coboare, revizorii fiind solicita?i la maximum în aceast?? perioad??, în timp ce înso?itorii de vagoane r??suflau u?ura?i c?? dup?? înc?? o noapte de munc?? au ajuns la destina?ie.

Un revizor de cale ?i un înso?itor de vagon<i></i>


Locomotiva electric?? modernizat?? Softronic 703 la ac?iune<i></i>


Trenul Rapid 632 de la Oradea sosea în Gara de Nord<i></i>


Pasarela Basarab, când era în picioare<i></i>


Frumoasa locomotiv?? electric?? EA1-105 ducea din Nord câteva vagoane de c??l??tori<i></i>



08:30<i></i>

Plecarea Trenului Orient Express am filmat-o din halta Bucure?ti Basarab, a?a c?? am mers cam 2 kilometri de la Gara de Nord.

Trac?iune dubla pentru Orient Express<i></i>


Locomotiva modernizat?? cu Siemens no. 324<i></i>


Locomotivele CFR C??l??tori merg la remizat<i></i>



08:40<i></i>

ââ??T??râmulââ?? reviziei ?i haltei Basarab avea s?? fie vizitat foarte des de atunci încoloââ??Â? Aici po?i surprinde trenurile prinzând vitez??, imaginile ?i sunetele percepute fiind ca o hran?? pentru sufletul nostru de pasiona?i feroviari.

Generator cu poli în ghear?? KS 4.5 kW<i></i>


Harnica locomotiv?? LDH125 de la Revizia de Vagoane Basarab<i></i>



09:20<i></i>

Si s-a dus Orient Express-ul spre Istanbul<i></i>


Liniile Reviziei Bucuresti Grivita<i></i>



10:30<i></i>

Dup?? plecarea Trenului Orient Express, am urcat pe pasarela Grivi?a ?i pe lâng?? Muzeul CFR de pe Calea Grivi?ei am intrat din nou pe peroanele G??rii de Nord.

Cl??direa Muzeului CFR<i></i>


Muzeul C??ilor Ferate Române de pe Calea Grivi?ei<i></i>


Locomotiva modernizat?? cu Siemens no. 340 cu Rapidul 680 de la Constan?a<i></i>



10:40<i></i>

Forfota de diminea??? s-a mai diminuat, orele 10-12 fiind mai degrab?? ore dedicate sosirii trenurilor de prin ?ar??.

Boghiu Goerlitz V la vagonul 21-31 de la Constan?a<i></i>


Suspensia osiei vagonului de c??l??tori de clasa a II-a 21-31<i></i>


Vagoanele Trenului Rapid de Boto?ani<i></i>



10:50<i></i>

Primind alb lunar, convoaiele de c??l??tori dau în ââ??mar?arierââ?? spre Revizia Grivi?a, iar locomotivele de trac?iune se împart fiecare pe canalele de revizie din Depoul Bucure?ti Nord.

Vagon cu?et?? 44-31 de la Rapidul 742 venit de la Satu Mare<i></i>


Locomotiva EA-78 pleca spre Grivi?a cu trenul de la Satu Mare<i></i>



11:00<i></i>

Trenul Rapid de Boto?ani/Suceava î?i f??cea loc printre S??ge?ile Albastre care aduceau c??l??tori de prin ora?ele din Câmpia Român??.

??Ë?osea de la aeroport Express-ul de Otopeni<i></i>


Se gara Trenul Accelerat 1893 spre Craiova<i></i>


S??ge?i albastre venite din Depoul de Automotoare<i></i>


Spre Boto?ani, pleca Rapidul 751<i></i>


Locomotiva electric?? 41-0567-2 intra în Nord cu un Rapid<i></i>



11:10<i></i>

Plecau spre Craiova dou?? automotoare Siemens<i></i>



11:30<i></i>

Apari?ia pl??cut?? a Generalului la Trenul Rapid de Ia?i (locomotiva f??cea serviciu doar pân?? la M??r???e?ti) avea s?? fie printre ultimele momente petrecute în acea zi în Gara de Nord.

Locomotiva Generalul gara Trenul Rapid de Ia?i<i></i>


Una dintre locomotivele române?ti capabile s?? ating?? 200 km/h<i></i>


Locomotiva Trenului Intercity 552 de la Suceava<i></i>



11:40<i></i>

Locomotiva diesel-electric?? 63-1002 cu Trenul Intercity 562 de la Ia?i<i></i>


Locomotiva electric?? 41-0804-9<i></i>



Dragii mei, a?i remarcat pân?? la final peste 20 de locomotive venite din toat?? ?ara (Suceava, Constan?a, Cluj-Napoca, Bra?ov) ?i de aceea, v?? mul?umesc pentru parcurgerea reportajului ?i v?? mai a?tept pe blog!<i></i>