Cât mai st? pe ?ine?

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

interesantul

Well-Known Member
Trenulist
24 Ianuarie 2016
1.584
2
53
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Dup? proximativ 2 ani am avut iar ocazia de a apela la serviciile de transport ale CFR.
Un drum scurt la Bucures?i, de la capital? (capitala Ardealului - Cluj).

Plecat cu IR1742, retur cu IR1645

Una dintre cele mai faine lucruri care func?ioneaza e biletul on-line. Pe lâng? 5% discount, e super ca nu mai trebuie consumat? hârtie pentru a tip?ri biletul.
La ambii na?i le-a ajuns s? le ar?t pe iPad PDF-ul biletului. (M-am speriat c? vrea s? scoat? perforatorul la iPad)

Dar....

La achizi?ie am c?utat o variant comod?, ?i astya o fost singura acceptabila pentru mine. Ceea ce m-a frapat e faptul c? la trenurile de zi spre/dinspre Bucure?ti nu sunt vagoane restaurant, ci numai la cele de sear?/noapte, IR 1672/IR 1671.
Nu m-am prins care e logica s? pun? crâ?me doar de noapte... Poate au ceva feti?e. Ziua astep?i s? ajungi la Bra?ov, s? fugi la tonetele de pe peron s?-?i iei ceva de-ale gurii.

Vagonul de dormit cred c? a avut revizia inventarului prin 1990... Obosit, zgâriat, nu se deschidea geamul, nu functiona maneta de reglare a temperaturii.
Pe urma, chiar dac? avea revizia de circulla?ie la zi, nu s-a ?inut cont de loc de confortul pasagerilor. E drep c? on-line mi-a dat ”cel mai bun loc” aflat pe boghiu, dar ceva garnitur? de cauciuc uzata r?u scâr?ia din toate puterile. Pe urm?, neputând regla temperatura, dup? ce inso?itorul a dat drumul la c?ldur?, s-a putut face sauna. Geamul avea manivela de ac?ionare rupt?.
Lan?ul cu care asigurai u?a la dorimitor era scurtat, tocmai ca s? nu-l po?i pune. Mai simplu il puteau demonta.
O paret din becurile de iluminatfunc?ionau, o parte nu.
O imagine foarte neîngrijit?, obosit?.
Toaleta de la cap?tul vagonului, avea prins colacul de WC cu piulite ?i ?uruburi tocmai pe partea pe care a?ezi c?rni?a! O fi ceva sado mai modern....
Chiuveta plin? de silicon sanitar, neîngrijit?...
Era un vagon modernizat de câ?iva ani.
Pe urma, conductorul mi-a spus c? de un an intarzie cu regularitate un ceas... De ce drk nu modifica mersul?

La retur.

Erau tot ceva vagoane modernizate, celebrele bou-vagon.
Aspectul neîngrijit (nu discut de bazarul din gara de Nord) ci de IR1645. Vagoanele murdare pe dinafar?. Tabelele electronice exterioare ale vagoanelor func?ionau din 3 in trei vagoane. Pe geamuri lipte hartii cu numerele de vagon.
Apropo... exist? o supersti?ie legat? de nr. 3? IR 1645 avea vag 1,2, 4,5,6,... cu grup? de Târgu Mure?
Na?ul mi-a spus de de vreo 2 ani nu mai este vagonul 3!
Interiorul vagoanelor obosit, se vedea urzeala ?es?turii scaunelor.

Parc? totul st? s? cad? de pe ?ine, nu este o persoana energica la conducere s? mâie institu?ia CFR.
CFR e ca o turm? f?r? st?pâni

Vagonele altor companii erau mai ingrijite.

In concluzie, e util trenul, voi mai c?l?tori, dar îmi voi reduce a?tept?riel, care mi-au fost ridicate la mari în?l?imi dup? 15 zile de c?l?torit cu diverse trenuiri prin A, DE....
 
Salut


Din pacate am avut si eu aceeasi experienta dezolanta cu vagoanele de dormit....
Anul trecut am avut un santier la Vatra Dornei, motiv pentru care o data la 2 saptamani trebuia sa merg pana acolo. La inceput am mers la cuseta de 6 locuri in vagon 40-31/70, dupa care am incercat si la vagonul de dormit 71-31. Am avut senzatia ca m-am intors in timp, in anii 90... Pereti cu furnir obosit, paturi cu saltea terminata, WC de pe vremuri cu descarcare pe linie, si unul dintre ele aveam impresia ca o sa pice de pe boghiu la cum scartaia.
Pana la urma am descoperit ca cea mai civilizata varianta e cuseta de 4 locuri: aerisita si intr-un vagon decent.