CFR-MAV-OBB-SBB-BLS

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

christistanciu

New Member
3 Ianuarie 2015
4
0
Timi??â??oara
LOCATION
Timișoara
Un lugojean prin Elve?ia

Printr-un concurs de împrejur??ri ?i cu ni?te costuri extrem de reduse am reu?it s?? petrec un concediu de neuitat în Elve?ia. Cea mai mare parte a c??l??toriei a fost cu trenul, iar cele mai lungi drumuri au fost desigur ducerea ?i înapoierea din ?ara cantoanelor fiecare durând cate 19 ore.
Am plecat din Lugoj cu personalul de la ora 13 la Timi?oara, apoi de acolo cu un tren direct la München, unde am ajuns diminea?a la 6 ?i mai departe pân?? la St.Gallen ?i Wil, ora?ul unde am avut cazarea ?i masa gratuit??, la un prieten foarte bun, timp de 7 zile.
în prima zi am încercat sa intru în ritmul celor de acolo, în trafic la cump??r??turi ?i în general am încercat s?? m?? integrez în peisajul de acolo. Vorbirea este impedimentul cel mai mare împotriva integr??rii. Cum deschizi ciocu ?i ciripe?ti altfel decât ei ââ??Â? deja se deschide o distan??? apreciabil?? între indivizi, chiar si cu limba german?? e?ti altfel decât ei, pentru c?? dialectul te tr??deaz??. Dac?? nu vorbe?ti ââ???želve?ian??ââ?? adic?? germana lor, lumea st?? altfel de vorb?? cu tine, respectuos nimic de zis, dar altfel.
în fine, a doua zi, o zi frumoas?? cum au fost toate cele 7 cât am stat acolo (a?a am comandat pe internet la meteo s?? fieââ??Â?) am f??cut o excursie destul de lung?? cu trenul, pe un itinerariu pitoresc: WIL - ST.GALLEN ââ??â?? CHUR ââ??â?? BRIG ââ??â?? BERN ââ??â?? Zß?RICH - WIL Poate pozele vor reu?i s?? m?? ajute la exprimarea frumuse?ilor ?i a locurilor deosebite pe care le-am v??zut. în primul rând ?in s?? precizez promtitudinea cu care am fost întâmpinat la ghi?eul de informa?ii al SBB(schweitze bundes bahn) sau pe române?te CFR-ul lor. ââ???žNa?ulââ?? la ei are un palmtop ciudat de pe care î?i poate spune multe chestii interesante, leg??turi de trenuri, rezerv??ri de locuri în tren ?i î?i poate vinde bilete, la pre? normal în cazul în care nu ai avut timp s?? cumperi unul. Calitatea trenurilor ââ??Â? nu comentez, m-am tot uitat dup?? scaunele mâzg??lite cu pixul ?i dup?? mizeria ascuns?? pe sub scaune ââ??Â? în zadar. înc?? ceva ce la noi las?? de dorit: dac?? trenul e afi?at c?? sose?te la linia 1 atunci aia e, nu pe tabel?? scrie una iar la informa?ii se anun??? altceva ?i în final trenul sose?te la o cu totul alt?? linie. Mai ceva interesant e cum se chinuie s?? îndese tot gunoiul în micile pubele din tren, ei nu arunca pe geam nimic, oare fermierii de unde g??sesc sticle din plastic ca s?? pun?? laptele pentru pia????
Astea sunt primele impresii în tren, apoi sistematic o tip?? se chinuie în german??, italian?? ?i francez?? s?? ne spun?? la difuzoarele din tren în ce sta?ie suntem ?i unde va fi urm??toarea oprire; p??i ar trebui ei s?? vin?? pe la noi c?? nici dac?? sco?i capul pe geam nu ?tii în ce sta?ie e?ti, pentru c?? ho?ii de fier vechi au furat plancardele de tabl?? unde este înscris numele sta?iei. Dup?? primele ore de mers prin Elve?ia cu trenul am observat c?? au prea multe trenuri, la fiecare jum??tate de or?? un tren în fiecare direc?ie de mers, iar spre destina?iile importante chiar mai des. Glacier Express a fost cel mai interesant tren cu care am mers în aceast?? zi. Am ajuns pân?? la altitudinea de 2044 m ?i îmi închipuiam c?? sunt cu trenul aproape de vârful ??Â?arcu de la noi sau prin c??ld??rile glaciare din Retezat, ce maiââ??Â? o senza?ie în??l???toare la propriu ?i la figurat. în Brig am stat o or?? pentru a vizita ora?ul. Cea mai simpatic?? experien??? posibil?? într-o brut??rie este c?? ?i se ofer?? a?a de multe specialit???i încât nu ?tii ce s?? alegi, am ales pâine cu fructe foarte gustoas?? ?i interesant?? în??untru avea : smochine, stafide, nuci, banane ?i alte fructe pe care eu nu am reu?it s?? le identific.
O alt?? zi am petrecut-o explorând ?inuturile cu bicicleta. Traseul a fost urm??torul:
WIL ââ??â?? UZWIL ââ??â?? DEGERSHEIM ââ??â?? MOGELSBERG - ST.PETERZELL ââ??â?? SCHWELLBRUN ââ??â?? HERISAU ââ??â?? FLAWIL ââ??â?? WILL
Aceast?? zi am dedicat-o drumurilor de ?ar?? din Elve?ia, care nu seam??n?? deloc cu drumurile de ?ar?? din România, nu ?tiu de ceââ??Â? Iat?? câteva aspecte care au fost interesante pentru mineââ??Â? în primul rând drumurile asfaltate ?i îngrijite într-o manier?? în care la noi nici ?oseaua european?? nu e. ???žan?urile de scurgere la drum nu sunt vizibile, din loc în loc se poate vedea câte un capac de canal de unde se aude cum curge ap??. Foarte interesant e ?i faptul c?? animalele (vaci, oi) nu sunt p??zite de ciobani sau p??stori , ci de ni?te garduri firave care au curent în ele ?i dac?? animalele vor s?? iese din perimetrul gardului se curenteaz??. Am întrebat acolo dac?? nu e periculos acel curent ?i mi s-a spus c?? e o tensiune mic?? ?i c?? dac?? din gre?eal?? un om se ?ine cu mâna de gard este un pic scuturat dar nu e pericol de moarte. Am mai observat c?? în Elve?ia totul este asigurat, inclusiv bicicleta ?i chiar schiurile sau snowboardul. Exist?? ni?te vignete care se aplic?? pe biciclet?? iar în caz de accident firma de asigur??ri pl??te?te daune de pân?? 300 000 de euro ?i având în vedere num??rul mare de biciclete de aici nici nu m?? mir?? suma. Vigneta cost?? 6,30 franci adic?? 4 euro pe an. A?a c?? nu ar trebui s?? mai spunem nimic de taxele noastre pentru ma?ini, s?? fim ferici?i c?? Elve?ia nu e în EU ca s?? poat?? parlamentarii no?tri s?? ne alinieze la standardele din aceast?? ?ar??.
în ziua urm??toare am vizitat ââ???žoficialââ?? cu ghid, o sta?ie de cale ferat?? de la ââ???žA la Zââ?? ?i am ajuns la concluzia c?? suntem cam cu 50 de ani în urm?? fa??? de elve?ieni. Primul lucru de care ar trebui s?? sc??p??m ar fi furtul de fier de pe calea ferat??, altfel nu va fi posibil s?? avem instala?ii moderne; apoi avem nevoie de mul?i bani pentru noile tehnologii feroviare.
O alt?? zi am petrecut-o din nou într-o c??l??torie cu trenul pe urm??torul traseu:
WIL ââ??â?? Zß?RICH ââ??â?? LUZERN ââ??â?? INTERLAKEN - ZWEISIMMEN ââ??â?? MONTREUX ââ??â??LAUSANNE ââ??â?? Zß?RICH ââ??â?? WILL , o zi în care am v??zut mult?? ap??... Am mers pe malurile lacurilor: Zugersee, Vierwald-staetter see, Samer see, Thunersee, Brienzersee Lac Leman. Ultimul lac, este ?i hotarul Elve?iei cu Fran?a. Interlaken ?i Montreux au fost atrac?iile maxime ale zilei; prima ca sta?iune montan?? iar cea de-a doua ca microclimat la fel ca la Herculane, cu influen??? mediteranean??.
WIL ââ??â?? CHUR ââ??â?? ST.MORITZ ââ??â?? SAMEDAN ââ??â?? SAGLIANIS ââ??â?? KLOSTERS ââ??â??
LANDQUART ââ??â?? ZIEGELBRß?CKE ââ??â?? UZNACH ââ??â?? WATTWIL ââ??â?? WIL ; o alt?? zi, o alt?? excursie cu trenul printre Alpii Elve?ieni. Evident , cea mai interesant?? loca?ie : St.Moritz unde pre?urile nu au limite ?i extravagan?a este la ea acas??. Klosters este sta?iunea montan?? unde de multe ori Prin?ul Charles al Angliei vine la schi.
Este frumoas?? Elve?ia, ca loca?ie pentru concediu, dar tot mai bine e acas?? la Lugojââ??Â? ca acas?? nu-i niciunde.

Pozele urmeaz??...
http://s95.photobucket.com/user/christistanciu/story
 
La poze nu prea m-am descurcat, apar ?i machetele dar apoi vin ?i pozele din excursie.
Sunt convins c?? sunt oameni care de?in cel pu?in câteva din trenurile din pozele mele, in miniatur?? desigur.
 
Foarte frumos, esti un fericit. Nu multi au aceasta ocazie si se vade ca ai profitat din plin.
Felicitari si La Multi Ani