Diorama Nn3 de Inspiratie Romaneasca

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

felippe

Mecanic de locomotiva
21 Ianuarie 2006
1.554
89
-
Ar putea planul de mai jos sa "aiba sens" pentru statia terminus a unei oarecare cai ferate forestiere din Romania?

track_plan_image.jpg
 
  • Like
Reac?ii: ICRA
N-as mai face atelierul de reparat vagoane. Asa ceva era raritate...
In locul lui: linii de garare truck-uri de lemne, utilaj de exploatare, depozite de cherestea, busteni, etc...Depinde de epoca. Daca mergem in anii '60 deja avem TAF-uri, camioane (un ZIL 150, un Buceag printat...se gaseste), o macara de incarcat busteni....
 
  • Like
Reac?ii: felippe
În sfâr?it cineva care face un proiect de la 0.
Bravo Vali!
?tii ?i eu am în cap, pe cel mai de sus raft ca s? ajung greu, fabrica de hârtie Bu?teni. Proiectul t?u chiar m? entuziasmeaz?.
?i cum zice C?talin, eu m-a? opri pe la un '70-'75 ca s? pot s? am ?i ARO ?i Romanuri ?i tot ce a fost înainte.

Un "must" ptr tine e DVDul Industrial Romania Ingr. Steve e un b?iat de milioane.
 
In locul atelierului de reparat vagoane as face remiza cu 2 locuri (vezi Viseu cu 3 locuri, parca si la Comandau aveau una cu 2-3 locuri). Pe langa remiza poate sa aiba si o anexa gen magazie pentru materiale. Avand remiza, tot acolo se putoea face reparatia vagoanelor, ca aveau sculele necesare.
Coloana de apa ar putea fi intre liniile remizei. Tot in zona aia ar trebui sa fie si o magazie de lemne.
Cred ca ar mai trebui o groapa de cenusa, pentru golirea focarului.
 
  • Like
Reac?ii: ICRA ?i felippe
Nu stiu daca te ajuta cu ceva, la Odobesti a exista un astfel de punct de "intalnire" cale normala/ingusta. Exista cateva imagini facute in august 1969 in care se vede bine zona. Mare parte din acareturi inca mai existau in 2003-2005 cand faceam eu cercetari in zona.

Stanga, grupa de linii care mergea la Burca, pe mijloc peronul si magazia statiei Odobesti. In dreapta, in afara cadrului este gara Odobesti. Grupa de linie normala si magaziile, cladirea statiei Odobesci inca exista si sunt documentate de subsemnatul suficient pentru cineva interesat. Grupa de ingusta: locomotivele stau garate afara, reparatiile se faceau undeva in stanga unde exista un elevator si un atelier acoperit, alimentarea se facea cu galeata si bratele din gramada de combustibil care se vede in stanga extrem. Exista o remiza care arata ca o baraca de tabla, alte cateva ateliere mici. Exista coloana de apa insa alimentata de la conducta orasului, nu exista castel de apa, doar un bazin. In plan departat se vede un Steagul Rosu. Ce nu se vede in aceasta poza este depozitul de lemne si o macara aferenta pentru incarcat/descarcat, era in mijlocul imaginii, unde se vad vagoanele acelea garate.

Nimic fancy, destul de rustic si brut....

Imaginea ii apartine lui Detlef Schikorr. Sunt mai multe facute in ziua aia, si la rezolutii mult mai bune. Insa pe asta am gasit-o acum la indemana, pentru exemplificare.

PS: in zona nu e niciun fir de apa.


odobesti.jpg
 
  • Like
Reac?ii: felippe ?i ICRA