FERIBOT CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

gherghe

Active Member
21 Decembrie 2008
84
0
constanta
www.watercool.ro
WEBSITE
http://www.watercool.ro
LOCATION
constanta
am intrat in posesia unor fotografii cu unul din cele doua feriboturi pe care le detine CFR Marfa. dupa o mica documentare (pe net) am aflat mai multe despre aceste feriboturi.

Terminalul feribot este amplasat in portul Constanta la capatul magistralei transeuropene de comunicatii pe ape interioare, Dunare - Main - Rin, care leaga bazinul Marii Negre de cel al Marii Nordului. Astfel, se face legatura dintre Europa de Vest si tarile Orientului Apropiat si Mijlociu. De asemenea, coridorul Constanta - Batumi, Poti (Georgia) - Baku (Republica Azerbaidjan) realizeaza trecerea de la Marea Neagra la Marea Caspica.

Cele doua nave feribot (Eforie si Mangalia), construite în 1990 si preluate de CFR Marfa dupa reorganizarea SNCFR dispun de capacitati de încarcare, în urmatoarele variante:
ââ??Â? 108 vagoane de cale ferata, cu un tonaj de 57 t marfa/vagon;
ââ??Â? 125 autovehicule, cu un tonaj de 40 t brute/autovehicul;
ââ??Â? 70 vagoane de cale ferata completata cu 40 autovehicule, cu tonajele de mai sus.

si ceva poze ...








Fiecare dintre navele feribot prezinta urmatoarele caracteristici:
ââ??Â? trei punti, 13 linii de cale ferata de ecartament 1.435 mm, totalizand 1.680 metri cale ferata;
ââ??Â? lift care asigura legatura intre cele trei punti;
ââ??Â? placa mobila pentru intoarcere pe puntea superioara si pe cea inferioara;
ââ??Â? un locotractor pentru manevre pe nava;
ââ??Â? se asigura cazarea si masa, la bordul navei, pentru soferi si personalul însotitor;
ââ??Â? pentru autotrenurile care utilizeaza feribotul se asigura autorizatii de tranzit gratuite pe teritoriul Romaniei.


 
Mersi de poze si de informatii, foarte interesante.
O vreme nu stiam ce se intampla cu navele, e imbucurator ca inca circula.
 
Pentru mine a fost o surpriza mai mult decat placuta si interesanta sa aflu ca mai exista asa ceva, felicitari @gherghe, dar subiectul nu este nicidecum"....pe marginea liniei", ar trebui mutat macar la "Discutii generale despre caile ferate din Romania".
Parerea mea.
 
Sal
Bravo @gheorghe, o descoperire interesanta, sibiectul este de interes general iar asa ceva pe o machetat ar fi ......... de vis. Pacat ca nu se pot obtime mai mute poze si mai de sus ca sa incapa nava cat mai intreaga.
Sigur ar trebui mutate de aici. Aici sunt subiectele "pe langa".
Bafta
 
salut

nu prea am stiu unde sa pozitionez subiectul, asa ca a aparut aici. daca moderatorii considera ca trebuie mutat nu am nimic de obiectat. o sa incerc sa obtin mai multe poze cu aceste feriboturi.

@VB74MRV in legatura cu pozitia lor pe o diorama, eu la asa ceva lucrez (o diorama cu specific portuar)
 
In afara de aceste doua feriboat-uri maritime, au mai existat si alte doua feriboaturi fluviale a CFR:
-Smarda- Ruse.
A fost inaugurat la 8 iunie 1941. A functionat pana in 1954, cand este inlocuit de "Podul Prieteniei" Giurgiu- Ruse.

-Calafat-Vidin.
A fost inaugurat in 1950. Din anul ? cel feroviar este desfiintat, ramanand numai cel rutier. In prezent, exista un proiect de constructiei a unui pod mixt (rutier si feroviar) intre Calafat si Vidin.
 
Cele 2 feriboat-uri maritime:



printscr la www.bing.com

Si terminalul de la Giurgiu, dupa ce am vazut eu pare abandonat.

 
Am vazut la stiri ca CFR Marfa a adus un fery bot din Italia, ce o sa se intimple cu cele romanesti?
 
Acest topic a stat in conservare. Am cautat date despre ancorele acelea galbene care exista pe orice vagon si am gasit date despre aceste doua feriboturi ale CFR Marfa.

http://www.cdep.ro/interpel/2013/r959A.pdf
 
O drezina ca aceea prezentata de Gherghe in pozele lui am avut si noi in portul Braila,dar mai mult de un vagon incarcat sau doua goale nu putea manevra,avea un motor Saviem de 135C,cu o transmisie hidraulica Clark-Hidromecanica Brasov cu roti duple pe ambele axe si cu roti pentru manevra pe sine.In schimb avea un bord in cabina manevrantului de isi prinde urechile in ceasuri si comutatoare,unele chiar fara rost puse acolo.
A sfarsit ca orice lucru inutil si fara scop la fier vechi si probabil printr-o turnatorie turceasca.
Asemenea lucruri inutile, mari consumatoare de carburant si defectuose erau asa zisele autoscrepere AS11 produse de Nicolina Iasi care goale cantareu o data si jumatate decat Terex TS14 englezesti dupa care s-au ghidat cand le-au oroiectat,am avut si AS20, planuri dupa Terex TS24,avea cupa de intrau 8 Dacii in ea,dar unul avea doar 52 de ore de lucru la bord si celalalt 102 ore,primul nici nu a vazut santierul,cum a venit in parcul rece ,tot de acolo a plecat sub forma de fier vechi.