Ford Model AA kit Jordan Highway Miniatures

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

misha

Well-Known Member
16 Decembrie 2009
384
2
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salut,

V?? prezint kitul Jordan Highway Miniatures 360-239.
??Ë?asiul este un Ford model AA - 1929, camion destul de întâlnit în România interbelic??. De asemenea pe acest ?asiu u?or de 1.5to au fost ?i alte vehicule ce apar prin pozele de epoc??, în principiu furgoane carosate. Aici este destul de greu de stabilit exact (la nivel de desene ce pot fi modelate 3d ?i printate) cum ar??tau acest caroserii, dar, în principiu, pozele ar trebui s?? fie suficiente.

Eu am în plan cu cele 3 kituri comandate urm??toarele:
1. Cisterna OSIN.
2. Camion flat-bed tot OSIN. Presupun c?? a existat unul.
3. Camion flat-bed Distribu?ie Bragadiru. later edit: nu cel din poza de la Constan?a c?? e Chevrolet

Cisterna trebuie ref??cut?? de la zero, la fel partea din spate a camioanelor.

Kitul:
Jordan 360-239 Camion cistern?? de 1,5 tone

Oamenii ???tia de la Jordan sunt pe undeva prin Michigan ?i fac kituri din stiren. Eu am b??lit la ce face omul ??sta aici ?i am zis c?? n-o fi a?a greu... Am comandat pe ebay ?i mi-am frecat mâinile în a?teptare...

Dar kitul este un monstru, în primul rând foarte mic (ultimele kituri pe care le-am montat au fost de avion la 1:72 ?i 1:48 acum vreo 15 ani, deci...)

Trecând peste asta este un kit vechi ca ?i concep?ie, matri?e vechi ?i cam descentrate, piese proiectate cam ciudat. De exemplu cabina este format?? din 5 piese cât unghia, capota la fel, dar aici au f??cut o prism?? plin?? pe care se lipesc piesele ?i tot a?a...

Partea bun?? este c?? detalierea este extraordinar??. Mânere gravate pentru deschiderea capotelor, stria?ii pe volan, num??r embosat pe pl??cu???, striuri pe farurile care sunt piese separate din stiren transparent ?i altele de acest gen.

I-am dat de cap??t, cu men?iunea c?? nu am stat prea mult s?? am grij?? de el (mai am 2 de f??cut unde voi aplica ce am înv???at la ??sta), montându-l cam cum m-am priceput ?inând seama de instruc?iunile precare.

kitul:



?i modelul (Opel Blitz ROCO for scale):


în concluzie mi se pare o investi?ie bun?? ?inând seama de rezultatele posibile, rezultate care pot fi ob?inute îns?? destul de greu.
 
Salut,

Sigur Opel -ul si AA-ul sunt la aceiasi scara ?
Le stiu pe amandoua la scara 1/1 si parca diferenta nu e atat de mare....

Revenind la kit, chiar daca este mai grosolan, eu cred ca poti sa scoti ceva bun din el. Din poze cel putin asa pare.

AA Ford a fost de departe cel mai intalnit vehicul utilitar in Romania interbelica (alaturi de Chevy) inclusiv carosat ca autobuz, iar varianta autoturism Ford A era o masina comuna in clasa de mijloc. Romanii preferau 4 doors sedan, dar in poze mai apare si cate un Roadstar fitos...

Succes in continuare.

PS: celebra bere Bragadiru ! In poza sunt doua AA-uri. Amandoua sunt pentru bere, doar transportata diferit :)



sau bere Azuga....varianta cu 4 anvelope pe puntea spate, post 1930...

ok_191423.jpg


sau aici, un Ford AA din 1930 implicat in actiunile de deszapezire in Bucurestiul lui 1933 ... actiuni probabil la fel de eficiente ca cele de azi...

 
Salut,
Sunt la aceeasi scara, doar c?? blitz-ul este mai înalt (modelul fa??? de realitate) atât cât îmi pot da seama din pozele de epoc??.
Mul?umesc pentru c?? ai strâns pozele la un loc...
Din p??cate se pare c?? nu sunt a?a de bun la identific??ri de camioane interbelice... :D
Voi reveni cu ni?te corecturi.
 
Salut,

Ambele saituri care urmeaz?? sunt destul de bine documentate pentru a fi de încredere, zic eu :)
Deci probe:

1. Cabina modelului Jordan, mai pu?in ornamentul, sau ce o fi din fa?a balamalelor u?ii.
2. De aici GM Heritage Center:


Concluzii:
1. Cisterna OSIN 18380-B nu este un Ford AA. Vezi diferen?ele la partea din spate a acoperi?ului. Acesta în schimb este:

(crop de aici).
2. Camionul Bragadiru este un model 1930 Chevrolet 1.5to. Vede?i capota sensibil mai lung??, lipsa racordului fin spre parbriz de la Ford ?i cele dou?? striuri decorative de sub geamul lateral. Cel mai probabil ?i camionul din plan îndep??rtat este la fel.
3. Nici Camionul UCB, arunc??torul de sare/nisip, nu pare a fi un Ford AA. Vede?i striurile de sub geamurile laterale, suspensia spate, ?i jantele spate, de neg??sit la Ford.
4. Camionul bere Azuga - A? zice c?? este Ford, dar muchia a parbrizului fiind dreapt?? ?i nu curbat?? ca la Ford AA... aici chiar nu ?tiu ce s?? zic. Bine c?? nu suntem la identificat vagoane CFR, c?? nu sc??pam a?a u?or....