Fulger/Regele Carol I Pullman Express - lamurire

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

lucian29

Active Member
Trenulist
29 Iunie 2016
233
90
43
Constanta
LOCATION
Constanta
Buna seara,
In Volumul 2 al cartii "Istoricul tractiunii feroviare din Romania" este prezentat la pagina 150 trenul Fulger/Regele Carol I Pullman Express care avea in compunere 3 vagoane salon Pullman si 2 vagoane bagaje. Ati putea sa imi spuneti ce model erau aceste vagoane de bagaje, daca apartineau CIWL sau CFR, si daca exista corespondent pe piata la scara H0. Va multumesc mult. Cu respect, Lucian
 
Vagoanele erau proprietatea CIWL si erau inscrise in parcul CFR.
In 1936 erau 4 vagoane tip furgon inscrise in parc. NR 1305 / 1181 / 1182 / 1183. Dupa aceste numere se pot identifica vagoanele si apoi sa vedem daca exista modele pentru ele.
 
Buna ziua. Multumesc mult pentru raspuns. Am achizitionat la scara H0 un set LS Models 49171, cu 2 vagoane Pullman 4160 si 4146 si lucrez la o locomotiva BR18 Liliput special pentru aceasta garnitura.
In cartea 'I Treni de la CIWL ', se mentioneaza ca aceste vagoane furgon erau amplasate la inceputul si sfarsitul garniturii pentru a proteja vagoanele de calatori de fumul locomotivei si pentru protectie in caz de impact. Primele modele erau realizate in varianta cu lemn de tec si au fost inlocuite in 1928-29 de 46 de vagoane din otel. Mai spune deasemenea ca varianta Pullman de piturare a fost inlocuita de maron inchis in 1929, iar in 1932 cu albastru. Stiti cumva in ce varianta a circulat la noi? Stima
 
Din datele mele vagoanele 4160 si 4146 nu au circulat in Romania. In Romania au fost detasate vagoane Pullman Flèche d’Or si Etoile du Nord, cu 8 si 9 ferestre.
Setul LS Models 49171 este Côte d'Azur si are cu 7 ferestre.

Rivarossi 4090 - WPS Salon Pulmann


Vagonul Electrotren E18255 - salon Pullman- 2 al Compania de los Ferrocarsiles Andaluces.
Pullman- 2 a fost fabricat la Metropolitan Camell Carriage Wagon & Finance C??Â?Ltd in 1928.

Luat pentru a face vagon salon cu bucatarie Pullman cl 1.

DSC_0199 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0198 by FlorinIS, on Flickr


Iata compunerea trenul rapid 91/92 “Fulger / Regele Carol I Pullman – Express”, asa cum apare in mersul trenurilor 1937 (nu am pentru anul 1933):
91%2092%20%20ldquoFulger%20Regele%20Carol%20I%20Pullman%20ndash%20Express%20DSC_8328.jpg

91%2092%20Fulger%20Regele%20Carol%20I%20Pullman%20ndash%20Express%20DSC_8382.jpg


Referitor la vagonul de dupa locomotiva 231.041 cu tenderul 231.093 gata de plecare din Constanta spre Bucuresti, la 22 mai 1933.
Aici am vorbit despre el:
http://forum.lokomotiv.ro/viewtopic.php?f=73&t=3538&p=152934&hilit=Pullman+%E2%80%93+Express#p152934

Si aici o compunere din 1940
http://forum.lokomotiv.ro/viewtopic.php?f=73&t=11060&p=152813&hilit=Pullman+%E2%80%93+Express#p152813

Ce s-a intamplat dupa 1945 cu fostele vagoane Pullman detasate in Romania.

WPC 4058 - casat
WPC 4059 - amenajat in 1948 ca vagon restaurant fix in Dunkerque-Ferry (Franta), ulterior casat
WP 4072 - casat
WP 4077 - casat
WPC 4109 - transformat in restaurant si vandut la O.S.E. ca restaurant 1007. ulterior casat. (destroyed at Kifissos 01/02/1983)
- http://balkanmodels.biz/forum/download/file.php?id=101
WPC 4110 - transformat in restaurant si vandut catre Portugalia dupa 1951. Vandut catre VSOE.
WP 4113 - distrus in WWII
WP 4115 - casat (dupa 1952)
WP 4117 - distrus in WWII. Reconstruit in 1955 de catre Breda ca vagon restaurant 4273.

WP 4130 - casat

Furgonul nr 1305 face parte din seria CIWL 1297-1319. Nu stiu ce culoare era. Probabil albastru.
Furgonul nr 1315 este singurul care a fost cumparat de la CIWL in anul 1948. La CFR a devenit vagon bagaj nr. 5100.

Modele de furgoane H0:
http://gamos81.altervista.org/Estero/Carrozze/CIWL/furgoni.htm
 
Bun? ziua. Va solicit din nou ajutorul. În Istoricul trac?iunii feroviare, în poza cu Pacificul, între l?mpile locomotivei apare ?i blazonul trenului, un Fulger pe un tricolor oval. Pe bordura emblemei par scrise ?i ceva litere, probabil denumirea trenului. Sau poate umbre de la 'lauri' :) A?i putea sa m? ajuta?i în aceasta privin??? Exist? o poza cu o rezolu?ie mai mare? Cu respect
 
Revin cu informa?ii din mersul trenurilor CFR din anul de gratie 1934. Eu în?eleg ca acest tip de tren, fulger este o clas? aparte. Nu are leg?tur? cu trenurile accelerat 91/92 cu care este identificat în ITF. Acestea au în compunere intr-adev?r vagoane restaurant, dar Carol 1 doar vagoane salon Pullman clasa 1 ?i 2. Cel pu?in în sezon. În extrasezon vad ca se adaug? vagoane CFR clasa 1,2,3. Am aruncat m?nu?a :)
 

Ata?amente

  • Screenshot_2017-02-26-04-09-17.jpg
    Screenshot_2017-02-26-04-09-17.jpg
    154,5 KB · Vizualiz?ri: 446
  • Screenshot_2017-02-26-04-09-13.jpg
    Screenshot_2017-02-26-04-09-13.jpg
    125,7 KB · Vizualiz?ri: 446
  • j.jpg
    j.jpg
    138,6 KB · Vizualiz?ri: 440
Altele
 

Ata?amente

  • Screenshot_2017-02-26-04-09-01.jpg
    Screenshot_2017-02-26-04-09-01.jpg
    141,1 KB · Vizualiz?ri: 444
  • Screenshot_2017-02-26-04-08-57.jpg
    Screenshot_2017-02-26-04-08-57.jpg
    129,8 KB · Vizualiz?ri: 450
Bonus
 

Ata?amente

  • Screenshot_2017-02-26-04-12-03.jpg
    Screenshot_2017-02-26-04-12-03.jpg
    147,9 KB · Vizualiz?ri: 448
  • Screenshot_2017-02-26-04-11-07.jpg
    Screenshot_2017-02-26-04-11-07.jpg
    139,9 KB · Vizualiz?ri: 450
  • Screenshot_2017-02-26-04-10-59.jpg
    Screenshot_2017-02-26-04-10-59.jpg
    111,2 KB · Vizualiz?ri: 441
  • Like
Reac?ii: MariusM
Referitor la poza din ITF cu vagonul CIWL cu inscrip?ii în limba român?, cred ca este gre?it identificat ca fiind de la inaugurarea trenului Carol1, acesta neavand vagoane de dormit, mai degrab? face parte dintr-un tren personal 905/906. Rog deasemenea ajutor cu identificarea prescurtarii C.B.a. ?tiu ca se refer? la ini?ialele celor 2 ora?e, e logic , dar ce înseamn? "a". V?d ca se transforma în C.B. Dup? sosirea de la Alexandria a navelor serviciului Maritim. Mul?umesc mult. Cu respect.