Gara Rimnicu Sarat

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

gicu

Well-Known Member
22 Aprilie 2008
297
1
Tg-Jiu
hobby-trenulete.blogspot.com
WEBSITE
http://hobby-trenulete.blogspot.com/
YAHOO
cornea.gigi
LOCATION
Tg-Jiu
Gara Rimnicu S??rat aflata pe linia Ploie?ti - Buz??u - Foc?ani - Adjud - Bac??u - Suceava.
Am avut ocazia de a ajunge dupa mult timp la Rimnicu Sarat cu niste probleme familiare , este locul unde am copilarit si revin de fiecare data cu drag in acest oras . De data aceasta am ajuns si in gara pe care n-am mai vazut-o de aproape 30 ani . Este o gara foarte veche , unde veneau adesea marii mosieri pe cimpiile Baraganului.
La momentul cind am ajuns in gara nu era o ora de virf , cind trec aproape 5 trenuri pe ora in directia Moldovei sau directia spre Bucuresti .
Se lucreaza intens probabil la reabilitarea caii de rulare deoarece erau foarte multe utilaje de intretinere linii ,in gara .
Imi pare rau ca nu am putut lua mai multe instantanee.



Si imagini cu utilajele care erau in gara la ora aceea .

 
Continuând o discu?ie de aici am g??sit o informa?ie interesant??: arhitectul cl??dirii de sta?ie "noi" din Rm. S??rat este arh. Nicolae Mih??escu

Sursa: http://www.turismbuzau.ro/turism-cultural-muzee-case-memoriale-buzau/51-orasul-ramnicu-sarat.html ?i wikimapia
Ridicat?? în partea de r??s??rit a ora?ului, gara este ce-a de-a doua construc?ie feroviar?? din Râmnicu S??rat, dup?? cea în??l?at?? de I. G. Cantacuzino în anul regatului ââ??â?? 1881. Dep??rtarea fa??? de ora? a determinat autorit???ile s?? ridice o nou?? gar??, mai aproape de localitate, dup?? cum afl??m din presa vremii : ââ???žGazeta S??teanului a descris, într-una, de la apari?iunea ei, marile neajunsuri ce se produc din a?ezarea g??rii a?a departe de ora? ?i întârzierea ce se pune de a se muta mai aproape de ora?. Deputa?ii din Râmnicu S??rat, domnii I. C. Gr??di?teanu, Iosef Oroveanu ?i C. C. Datculescu au cerut Ministerului, în diferite rânduri, fie prin calea interpel??rilor, fie personal, a se muta odat?? gara lâng?? ora? ?i ni se spune c?? acest lucru a fost promisââ??. (Gazeta S??teanului, ianuarie 1891). Cl??direa este construit?? în stil italian de c??tre arhitectul Nicolae Mih??escu (1863-1934), în acea vreme ?eful Serviciului lucr??rilor noi la CFR.
 
misha,

Gara Noua, inaugurata 3 ianuarie 1898 a fost construita dupa ce interventiile repetate ale primarului Meneles Kircu au fost "auzite", poate si pentru ca in acea perioada ministru de finante era ruda sa Constantin Rafoveanu....
Oficial, gara veche era departe de oras, neoficial se dorea o gara deosebita pentru orasul care se dezvolta extraordinar odata cu clasa de mijloc formata din marii proprietari de pamant si comerciantii evrei, armeni...
Arhitect este Nicolae Michaescu care a lucrat la proiect alaturi de inginerii L. Pasla si Constantin Raileanu.

Poate cea mai cunoscuta ilustrata a garii Ramnicului. Imaginea este anterioara anului 1914 dar ilustrata face parte dintr-o serie mare editata de armata germana in 1917-1918:



...si aici una din cele mai rare, imagine luata in jurul lui 1900



exceptand cateva interventii neinspirate, gara este identica si astazi.
 
Prieteni, va multumesc frumos pentru poze si informatii! Ce cladiri minunate stiau sa ridice romanii in vremea Regatului! Oare de ce nu mai stim sa construim in acelasi fel si acum?
 
Bun?? seara,
Mai jos ave?i câteva imagini luate de Cr??ciun la Râmnic.
Este vorba de o sta?ie de alimentare cu carburant diesel situat?? la cap??tul X al sta?iei. Ca primadon?? sunt sigur c?? ve?i recunoa?te o LDH25.



 
Misha, nu pot sa cred ca locomotiva e inca acolo. Sunt aproape 20 de ani de cand mi-o aduc aminte...tot acolo. Am uitat in ultimii ani sa mai merg cu trenul si nu stiam pe cine sa intreb daca batrana locomotiva e tot la Ramnic.

Multumesc pentru aceasta aducere-aminte !

Cumva, desi nu sunt ramnicean, incinta statiei, chiar si vechea gara din 1880-1881 si pana la podul peste Ramnic , toate, imi sunt foarte dragi.
 
Cu pl??cere, C??t??lin!

S?? continui... tot atunci am f??cut o serie de imagini ?i m??sur??tori la magaziile de marf??, cu gândul la un desen vectorial ?i un model la scar??. Din p??cate timpul nu mi-a permis s?? fac desenul magaziei. Zic îns?? s?? nu stea informa?ia la mine pe calculator a?a c?? iat?? seria de imagini:

Fa?ada dinspre cl??direa sta?iei:




Imaginile sunt luate la pas cât de cât egal ?i pe cât posibil cât mai frontal, deci cred c?? se poate folosi cu succes un software de "panormare", folosind set??rile cuvenite.

Fa?ada dinspre cap??tul X (spre Bucure?ti):


Fa?ada secundar??:


Fa?ada dinspre cap??tul Y (spre Foc?ani):


Detalii:



Construc?ia în sine are 63.60m, dar se observ?? o ad??ugire ulterioar?? la cap??tul spre Foc?ani. Aceasta este tencuit?? peste c??r??mid?? ?i nu se p??streaz?? modularea 6.00m-plin / 2.00m-u?a dubl??. Tronsonul este cotat separat pe schi?a mea: în partea de sus, de la dreapta la stânga apar cotele in cm: 1107, 200, 310. Dup?? acestea începe, dup?? p??rerea mea cl??direa original?? care ar fi avut doar 47.42m. Deci 545mm la H0. Imens?? a? zice...
La scar?? cred c?? poate fi reprodus?? doar o parte a acestei magazii, fiecare putând s?? aleag?? dimensiunile potrivite pentru el. C??r??mizile sunt de 14x7cm.
Dac?? ave?i informa?ii despre alte magazii f??cute dup?? acest tipic, poate care sunt ?i mai mici, v?? rog s?? le posta?i.

?i m??sur??torile... Scuze pentru form??. Voi reveni cu clarific??ri dac?? exist?? interes pentru aceast?? magazie.
 
magazii mai mici de acest tip gasesti la Merisani, Calafat, Odobesti ,Moinesti etc...

la Merisani

http://3.bp.blogspot.com/_XmjJQjDq95Y/R98F7AytcvI/AAAAAAAAAVE/VOfyTsDWYHA/s1600-h/061.IMG_0391.jpg

http://2.bp.blogspot.com/_XmjJQjDq95Y/R98F7wytcwI/AAAAAAAAAVM/8-psHeQefe8/s1600-h/062.IMG_0393.jpg

mai multe amanunte

http://modelism-feroviar.blogspot.com/2008/03/cap-compas-jiblea.html

la Calafat

http://1.bp.blogspot.com/_XmjJQjDq95Y/R96SewytayI/AAAAAAAAAFk/TWQCxVmE38U/s1600-h/042_IMG_0653.jpg

Odobesti

http://liniavinului.uv.ro/html/___constructorii.html

Moinesti

http://liniavinului.uv.ro/html/din_alt_veac.html
 
1917, von Mackensen pe peronul garii din Rm. Sarat. Interesant ca vagonul cu care circula era in coada unui marfar (sau cu un marfar dupa....). La data pozei omul era guvernator al Romaniei ocupate pe langa gradul militar cu care este arhicunoscut in cartile de istorie.




Aripa sudica, vedere spre oras si o familie de potentati locali (Lupestii) care a tinut musai sa se pozeze in caleasca si cu toti caii din ... garaj. Obiceiuri mereu actuale chiar si in vremuri apuse. Poza este valoroasa pentru ca surprinde ornamentele metalice ale fatadei si ceasul garii atunci functional.

https://chirac.files.wordpress.com/2009/12/rotation-of-foto-de-epoca-12.jpg

sursa:

https://chirac.wordpress.com/2009/12/
 
Gara Ramnicu Sarat, placa aniversara la care aplicam corectia prezentata mai sus de -catalin-: