Iluminarea expresului international MPU

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Trenul meu accelerat se compune din 4atru vagoane Piko modernisierungs: un vagon po?tal, un vagon bar + clasa a doua, un vagon clasa a doua ?i un vagon clasa întâi. Vagonul po?tal se g?se?te totdeauna imediat dup? locomotiv?, iar vagonul clasa întâi la coada trenului. Aceste vagoane nu au beneficiat de iluminare pân? acum, situa?ie care trebuia corectat? :D
Pentru iluminarea vagoanelor am utilizat patru riglette tOm de lungime medie, cu 10 LED-uri independente. Dar... aceste riglette NU acopereau ?i capetele vagoanelor, a?a c? am intervenit cu o idee FOARTE n?stru?nic? :D
P1170692-lumini-accelerat_zpsofgrehn2.jpg
P1170946-accelerat_zpskmz719jv.jpg
P1170947-accelerat_zpsdvcks0e9.jpg
P1170948-accelerat_zpsekzlmmr3.jpg

Da, a?i v?zut bine, pe capetele r?mase de la riglettele mari am lipit câte un LED SMD alb-rece ?i o rezisten?? de balast SMD de 2.2kohmi, dup? care am conectat aceste pl?cu?e la ie?irile suplimentare ale riglettelor din accelerat :cool:
P1170949-accelerat_zps0ykmpmvt.jpg
P1170950-accelerat_zpscfy7hsyh.jpg

Astfel, noile capete ale riglettelor lumineaz? ?i capetele vagoanelor :aplauze: , deci lucr?rile au putut continua.
P1170955-accelerat_zpsm1jkskin.jpg
P1170956-accelerat_zpslvw0kdhc.jpg
P1170957-accelerat_zpsgv3ek4mb.jpg
P1170960-accelerat_zpsfqnbghd9.jpg
 
Ultima editare:
Azi mi-a sosit un pache?el mult a?teptat, în care se afla un decodor cu sunet ESU LokSound 5.0 Plux 22 ?i 9ou? perechi de cuple conductoare Piko nr.art.56047 :cool:
IMG_003590e.jpg

IMG_003591e.jpg

Decodorul se va a?eza tacticos în cazanul locomotivei BR39 Fleischmann, iar cuplele se vor a?eza la capetele vagoanelor de expres ?i de accelerat, înlocuind cuplele Krois MKS/2. Deci... atelierele C?ilor Ferate "La Ursu" vor reintra în activitate!
 
O prima impresie despre acest tip de cuple conductoare, comparativ cu Krois MKS/2 ? Intreb deoarece incep si eu sa ma apropii cu pasi repezi de momentul achizitiei unor astfel de echipamente si sunt un pic cam dezorientat in privinta achizitiei...
Multumesc!
 
Ultima editare:
  • Like
Reac?ii: mpursu
Deocamdat?... în lumea real? 1:1 activit??ile sunt FOARTE intense, a?a c? Atelierele C?ilor Ferate "La Ursu" din lumea 1:87 cam stau pe loc
4.gif

Evident, voi reveni cu detalii dup? montarea primelor perechi de cuple Piko în locul cuplelor Krois. În expresul meu interna?ional se mai afl? ?i o pereche de cuple conductoare ESU, deci voi avea material destul pentru compara?ii.
În acest moment pot spune c?-mi plac FOARTE mult cuplele Piko fiindc? nu se dep?rteaz? una de alta odat? ce sunt cuplate, ceea ce se cam întâmpl? la cuplele Krois. R?mâne s? vedem cum p?streaz? contactul electric aceste cuple atunci când sunt solicitate dpdv mecanic.
 
  • Like
Reac?ii: dcm ?i anvo5555
Simpaticul tren accelerat, format din patru vagoane modernisierungs, se afl? în toiul opera?iunilor de înlocuire a cuplelor Krois MKS/2 cu cuplele conductoare Piko nr.art.56047:
IMG_003797.jpg

IMG_003798.jpg

Noile cuple arat? foarte bine, se manevreaz? foarte u?or ?i, ceea ce este cel mai important, conduc foarte bine curentul electric de la un vagon la altul.
IMG_003802.jpg

IMG_003807.jpg

Pentru verificare am plasat pe calea ferat? o folie moale din plastic, pe care se afl? acum câte un boghiu al celor dou? vagoane cuplate. În cazul acestor vagoane, fiecare boghiu culege tensiunea de la câte o ?in?, deci lumina vagonului se stinge dac? un boghiu pierde contactul electric cu ?ina corespunz?toare. În situa?ia din imagine, primul boghiu al primului vagon este în contact cu o ?in?, iar ultimul boghiu al ultimului vagon este în contact cu cealalt? ?in?, iar circuitul electric este închis prin cele dou? contacte ale cuplelor conductoare.
IMG_003814.jpg
 
Toate patru vagoanele trenului accelerat sunt acum înzestrate cu noile cuple conductoare Piko nr.art.56047, iar testul foliei de plastic a fost trecut cu brio de toate perechile de cuple. Manevrarea acestor cuple este foarte u?oar? atât la cuplare, cât ?i la decuplare, iar cuplarea chiar este apropiat? ?i se men?ine foarte bine. Încurajat de aceste rezultate pozitive, pornesc acelea?i opera?iuni la vagoanele expresului interna?ional :cool:
 
 
OK, cele patru vagoane ale acceleratului s-au întors în cutii, iar în Atelierele C?ilor Ferate "La Ursu" au intrat trei vagoane ale expresului interna?ional. De la stânga la dreapta, acestea sunt: vagonul de dormit CFR Amintiri Feroviare nr.art.20042, vagonul restaurant PKP SachsenModelle nr.art.74686 ?i vagonul clasa 1 CFR Roco nr.art.64844.
IMG_003817.jpg

Cuplele Krois MKS/2 asigur? cuplarea apropiat? destul de bine, dar... dac? vagoanele sunt trase, acestea se deplaseaz? una fa?? de alta cu 1-2mm ?i a?a r?mân pân? când vagoanele sunt împinse.
IMG_003821.jpg

IMG_003822.jpg

Cuplele Piko nr.art.56047 asigur? cuplarea apropiat? chiar mai bine decât cele anterioare. Atunci când sunt trase, vagoanele se dep?rteaz? cam cu 1 mm din cauza mobilit??ii portcuplelor, dar imediat se apropie la loc când trac?iunea înceteaz? :cool:
IMG_003825.jpg

La dotarea cu cuplele Piko urmeaz? vagonul restaurant Sachsenmodelle, apoi cele patru vagoane Tillig care formeaz? celebrul BalkanExpress într-o form? u?or modificat?.
 
Ultima editare:
Ouf... Am terminat montarea cuplelor Piko nr.art.56047 la toate vagoanele expresului, deci iat? aici cele 9 perechi de cuple Krois MKS/2 ?i perechea de cuple conductoare ESU nr.art.41001, devenite disponibile:
IMG_003836.jpg

IMG_003837.jpg

Îmi plac foarte mult noile cuple conductoare Piko din mai multe motive: contactele pot fi rearcuite, decuplarea poate fi f?cut? ridicând pur ?i simplu vagonul, cuplarea chiar este apropiat? etc. Acum mai r?mâne de v?zut cât sunt de fiabile
4.gif
 
Iat? aici cele dou? trenuri de c?l?tori, în mi?care :cool:

[img=https://youtu.be/ZxOjK0XEb08]View: https://youtu.be/ZxOjK0XEb08[/img]


[img=https://youtu.be/KoDQPzFbtI4]View: https://youtu.be/KoDQPzFbtI4[/img]

Fapt(e) divers(e): expresul este FOARTE greu de tractat din cauza culeg?toarelor de tensiune, dar am descoperit cu mare surpriz? c? locomotiva electric? E10 se descurc? excep?ional, a?a c? ?i-a câ?tigat un decodor cu sunet bine-meritat ?i locul din fruntea acestui tren, al?turi de marile locomotive cu abur / electrice / diesel care sunt capabile de aceast? performan??. Simpatica BR78 Piko beneficiaz? acum de cele 4atru puf?ituri regulamentare per rota?ie, dar aceasta numai dup? o zdrav?n? coresponden?? cu Piko ?i primirea (în sfâr?it) a indica?iunilor adecvate. Astfel, trenul accelerat este acum Piko în întregime - locomotiv?, vagoane, cuple conductoare, cu excep?ia a trei cuple RocoUniversale montate pe locomotiv? ?i la cap?tul din fa?? al vagonului po?tal.
 
Atât expresul interna?ional, cât ?i acceleratul func?ioneaz? impecabil cu noile cuple conductoare Piko, deci Conducerea C?ilor Ferate "La Ursu" a realizat o foarte bun? afacere înlocuindu-le pe cele vechi cu acestea :cool:
Dup? atâ?ia ?i atâ?ia ani de serviciu impecabil, ro?ile vagoanelor Balkan-Express din expresul interna?ional au început s? se cam resimt?, a?a c? s-a decis & realizat înlocuirea acestora cu altele noi Tillig nr.art.76900.
IMG_008085e.jpg

IMG_008086e.jpg

IMG_008088e.jpg