Intrebari diverse

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Adevarat sunt vagoane de la FS care au ajuns in albania in halul in care se vad
la ei au ajuns si cateva vagoane de la DB care deja sunt cazute vagoane care de altfel au ajuns si prin bulgaria si ungaria dar ei au avut grija de ele nu ca albanezii care le-au distrus din prima luna decand au ajuns la ei
 
Am alta intrebare pentru rubrica asta:
cautind ceva am gasit locomotiva asta
http://cfr.stfp.net/?class=40&veh=682&all=Y&op=G
doar ca am o dilema
cu nr. 40-0682-1 partea albastra este mai lunga, iar cu nr nou 0400 682 -5 partea portocalie este mai lunga.
este aceeasi locomotiva?daca da, la renumerotare de ce a fost vopsita in aceleasi culori in loc de cele ale GFR, dar inversate?
este vopsita cumva invers, adica pe o parte portocaliul e mai lung si pe cealalta albastrul?
sau intreb prostii? :D aici GFR ajunge mai rar

Daca tot am ajuns la stfp am dat o raita si am gasit alta numerotare
http://cfr.stfp.net/Pic/62/%5E62117814062-DA1-1178-7OSXZ:1.jpg
ce stiti despre ea?
 
Dane la inmatricularea aia de DA1 a fost la pariu un mecanic care si-a "tunat" masina :)).Si tunata a ramas ....
 
Dane, la SOFTRANS vopsirea a fost asimetrica - vei avea mult albastru pe o parte si mult portocaliu pe cealalta. Asa si capetele au culori diferite.
Dupa capul meu este o schema de vopsire foarte tare!
 
Se pune urm?toarea întrebare... ac?žiunea asta, teoretic, presupune schimbarea boghiurilor. Oare 062-DA1... mai avea viteza maxim? de 120 km/h când era denumit aÂ?a sau era un 060-DA absolut normal, dar condus de un mecanic cu imagina?žie (sau poate aÂ?a o fi venit de la SFT sau de la cine au luat-o?)?
 
WeepingEye a spus:
Dane, la SOFTRANS vopsirea a fost asimetrica - vei avea mult albastru pe o parte si mult portocaliu pe cealalta. Asa si capetele au culori diferite.
Dupa capul meu este o schema de vopsire foarte tare!
Uite aici si dovada, fosta 817 de la Softrans, fotografiata pe ambele parti: http://pisti91.myfreeforum.org/ftopic128-487.php
 
Dr2005, daca pe locomotiva scrie DA1 sau 62 inseamna ca este de apta de 120 km/h, ca este limitata la 100 km/h din cauza bandajelor este alta treaba,dar ea este incaltata cu boghiuri de 120, probabil ca dupa ce au reparato au pus boghiuri de 100km/h, vorba ai e de marfa, ceva cuplu in plus nu strica :D
 
Se pune urmatoarea intrebare:
care tampoane sint mai eficiente la locomotive si dupa ce principiu se aleg rotunde sau dreptunghiulare?

A mai fost intrebarea pe undeva pe net dar nu mai stiu pe care forum?
Si ca sa nu mai rezulte diverse pareri va informez ca am pozat o locomotiva cu ambele tipuri de tampoane, rotunde la un capat si dreptunghiulare la celalalt.
43-0129-7 in statia Arad.

Ar mai urma sa gasesc diverse combinatii de pantografe: simetric -asimetric sau la pozitia articulatiei, nu?? :-?
 
Si eu am vazut loko din aceeasi clasa cu tampoane diferite (e drept ca nu la aceeasi deodata). Din ce am citit, mecanismul de tamponare se calculeaza strict din punctul de vedere al rezistentei mecanice, si al deformarilor elastice care se petrec la cuplare. Nu stiu exact care din cele doua modele prezinta eficienta mai mare, dar fiind calculate in functie de dimensiuni si caracteristicile de material, parerea mea este ca se comporta la fel.
 
Stai putin ca le incurci, calculele la deformarile elastice se calculeaza pentru partea responsabila cu amortizarea socului (erc elicoidal, bucati de cauciuc, etc.) care se afla in interiorul tamponului.

Forma tamponului joaca alt rol. Aceasta trebuie sa se asigure ca tampoanele nu se incaleca atunci cand trenul este impins in curbe sau pe portiuni cu unghi de rupere mare intre sine (poduri basculante, bacuri, etc). Initial tampoanele erau rounde si de diametru mic, s-a constatat ca nu erau destul de mari si s-a marit diametrul (vezi tampoanele de la electricele pe 4 osii). Apoi, s-a observat ca situatiile de incalecare pe verticala au cam disparut (probabil odata cu disparitia podurilor basculante si a bac-urilor), insa situatiile de incalecare pe orizontala s-au mentinut (curbele nu au disparut), de aceea s-a decis renuntarea la supra-protectia pe verticala dar pastrarea celei pe orizontala (nu stiu exact motivul, usurinta in fabricatie, economie de material, economie de spatiu la vagoanele de calatori, etc), asa aparand tampoanele dreptunghiulare.
Acum daca avem vreo locomotiva mai jerpelita, e posibil sa apara cu diverse tipuri de tampoane, adica ce s-a recuperat prin depou de la alte vehicule aflate in conservare sau pe lista de casare, amplasarea lor nevand nici o alta logica.
 
A 1923 Fantoma...
Ultima data erau niste 20-47 infecte.
O mizerie de nedescris , sa nu mai vorbesc de wc, tot trenu putea a bere si a alte mirosuri oribile, o gramada de calatori beti sau colorati etc.

Pentru amatorii de senzatii tari care doresc sa calatoreasca cu acest tren va recomand sa nu dormiti si sa va luati asupra voastra obiecte pentru autoaparare, pe acest tren umbla o gramada de hoti.
 
cristiCFR a spus:
A 1923 Fantoma...
Ultima data erau niste 20-47 infecte.
O mizerie de nedescris , sa nu mai vorbesc de wc, tot trenu putea a bere si a alte mirosuri oribile, o gramada de calatori beti sau colorati etc.

Pentru amatorii de senzatii tari care doresc sa calatoreasca cu acest tren va recomand sa nu dormiti si sa va luati asupra voastra obiecte pentru autoaparare, pe acest tren umbla o gramada de hoti.

se poate intampla cand sunt sarbatorile si umbla ff multi dar sa nu speriem publicul calator totusi nu suntem in trenul detinutilor periculosi :D
 
Intr-o zi am vazut o locomotiva cu tampoane diferite, ieri eriam pe peronul garei si am pozat o pe locomotiva electrica anul fabricatiei.Mai tirziu, dupa s-a miscat prin gara, a trecut pe linga mine cu partea opusa si cind colo anul fabricatie mai mare cu 7 ani!

Ce ar mai urma?
__________________
Apoi am vazut fum iesind din zona locomotivei personalului de Tirgu Jiu, am crezut ca deja a aparut un hibrid intre electrica cu pantograf si diesel, dar era vagonul laborator de masurat calea care se incalzea cu soba atasat dupa locomotiva.
Daca ala are soba, incalzirea electrica functiona la celelalte vagoane??? :oops:
__________________

Legat de acceleratul de Sighetul Marmatiei, am calatorit de multe ori cu el pina la Napoca, si mai rar pina la Sighet, dupa cum am mai spus pe undeva si am constatat urmatoarele:
- de la Arad la Simeria a patrulat politia TF care mi-a si atras atentia sa fiu vigilent in continuare.
- in Simeria a urcat un vinzator ambulant care a fost ,,inlocuit" la Teius de altul pina la Cimpia Turzii inlocuit cu altul de la Dej la Beclean pe Somes schimbat si acesta de o femeie de la Salva pina la Sighet. (o fi zone de interes si pe trenurile astea 8))
- mizeria o fac calatorii care beau la greu si consuma seminte sau alte produse aruncind totul pe jos e chiar un fel de ,,mindrie" sa te rupi in figuri, cred ca din cauza ca nu au masini ca aia plecati afara
- nu exista urma de civilizatie, m-am intors cu acceleratul din Sighet si imediat dupa plecare a aparut ,,barul" ambulant calatori murdari si betivi , deja la Valea Viseului era mizerie in tren desi plecase din statia de indrumare curat.

Orice vagoane ar fi ar avea aceeasi soarta.Aceeasi situatie se aplica si trenurilor de Iasi precum si acceleratului de Bucuresti, incepind cu Rosiori Nord de unde trenul devine unul de navetisti si precupeti care merg in capitala.

Un tren curat am prins pe ruta Gheorghieni-Timisoara Nord pe vremea cind circula acceleratul Galati -Timisoara, observind o diferenta intre vagoanele de la Galati si grupa de la Iasi.
 
In livretul de marfa am vazut citeva notatii deosebite fata de calatori si as dori lamuriri:

ce insemana vagon de semnal la ambele capete?

de ce anumite trenuri se compun din 2 garnituri de tonaje diferite, ambele garnituri si intreg trenul va avea vagon de semnal la capete, se intocmesc 2 aratari de vagoane si doua note de frinare pentru fiecare garnitura si total tren?

in primele si in ultimele 350 tone din tren nu se introduc vagoane cu greutatea mai mica de 20 tone (tara sau tara+incarcatura)

nu se admite EA 5100kw impingatoare pe sectia Petrosani-Banita?