Istoria locomotivelor Strousberg

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Locomotivele despre care întreba?i, au avut doar diametrul ro?ilor motoare mai mare (?i fremul pu?in mai lung decât 1A1). Schi?a general? poate fi gre?it?, trebuie cercetate desenele din revista Modelism, am ceva îndoieli c? se putea încadra cazanul vertical între osiile motoare. 106 provine dintr-o locomotiv? 1A1. Iar 54 a fost lungit? pentru acomodarea osiei alergatoare. Din vol. I, Istoricul Trac?iunii Feroviare, pag. 292

IMG_20210515_151303.jpg
 
Ultima editare:
  • Like
Reac?ii: Horia_Radulescu
Salut,

Tocmai am comparat comentariile tale cu desenele. Toate acestea s-ar potrivi cu instalarea simpl? a ro?ilor mai mari. Distan?a dintre anvelopele ro?ii ?i blocul de cilindri nu este atunci suficient?. Probabil, întregul bloc de cilindri a fost mutat cu câ?iva centimetri în fa??.

Cutia de foc se potrive?te perfect între ro?i, 1B-Type de la Strousberg avea acela?i cazan. Ve?i g?si o astfel de locomotiv? la pagina 280 a c?r?ii pe care a?i citat-o. Acestea au fost locomotivele pe care le-am crezut c? ar fi mai potrivite pentru România decât tipul 1A1.

O remarc?: dac? unii termeni tehnici sun? gre?it, este pentru c? folosesc traduc?torul Babelfisch ...
 
F?r? s? studiez desenele acum, din ce imi aduc aminte, când le-am cercetat pentru proiectul meu 1A1 la H0, cazanul vertical/cutia de foc, are loc intre rotile cu diametrul original de aprox. 1400 mm.
Îns? este interesant? ipoteza schi?ei, mai ales c? nu exist? nicio imagine (cunoscut?) cu locomotivele mai sus enumerate. Neavând prea multe "probe", cazul poate r?mâne deschis.

Ne intelegem noi cumva, eventual repetam acelea?i treburi, cu alte cuvinte, pân? pricepem ce vrea s? spuna fiecare. :)
 
Buna dimineata Cosmin,

în H0 este pu?in loc de manevr?, deoarece flan?ele ro?ilor sunt mai groase decât în original. Dar se potrive?te cu originalul, pute?i vedea asta în imaginea locomotivei 1B. Toate cele trei tipuri, 1A1, B1 ?i 1B, aveau acela?i ceainic. Acesta a fost marele avantaj al locomotivelor Strousberg, designul modular.
el1bhavelforumr5k1n.jpg


Sunt curios: exist? poze cu locomotiva ta?
 
Aici


Desenele din revista Modelism ale masinilor B1, sunt pentru cele cu roti "normale", de 1425 mm. Cazanul vertical incape intre osiile motoare, insa fara multa marja de eroare. La masinile 52, 53, 69, 74 si 106 , rotile au diametrul de 1609 mm, adica ceva mai dificil de acomodat cazanul vertical intre osii, fara modificari la forma acestuia.

In lucrarea Parcul aocomotivelor cu abur de ecartament normal, autori Gabriel Margineanu si Serban Lacriteanu, se specifica lungimi diferite pentru masinile B1

a - lungimea totala peste tampoane , impreuna cu tenderul este de 13.270 mm pentru numerele 51, 55-68, 70-73, 75-105

b- lungimea totala peste tampoane, impreuna cu tenderul este de 13.080 mm pentru numerele 52, 53, 69, 74 ,106

unde tenderul deste acelasi pentru toate masinile 1A1 si B1, respectiv 1-19 si 51-106.

Eu inca sper la o poza cu una din cele 5 masini cu "roti mari", poate intr-o zi va aparea...
 
  • Like
Reac?ii: Horia_Radulescu
Un model foarte interesant! este probabil singura care are o astfel de locomotiv?. de fapt.

Nu ?tiu multe imagini cu 1A1, deoarece a fost livrat doar în România. Oferind performan?a medie a locomotivelor prusace din 1870, am vrut s? ar?t c? locomotivele române?ti Strousberg aveau performan?e normale. Informa?iile despre puterea de tragere a locomotivelor alsaciene B1 Strousberg difer? pu?in de informa?iile române?ti, acest lucru se datoreaz? probabil bazei calculului.
 
  • Like
Reac?ii: cosmin78