- 13 Mai 2008
- 668
- 8
- LOCATION
- Falticeni, Pascani, Bucuresti
De la R??d??u?i la Cacica<i></i>
23 august 2009 -=- Cacica ?i c??ile ei ferate electrificate<i></i>
Am fost invitat într-o zi ââ??Âspecial??ââ?? de august, 23, la ziua de na?tere a unui bun prieten ââ??Âferoviarââ??Â, care locuia la R??d??u?i. De la F??lticeni la R??d??u?i am c??l??torit 106 kilometri cu trenul (Personalul F??lticeni ââ??â?? Dolhasca, iar apoi Personalul Ia?i ââ??â?? Putna). Pe atunci el îmi spunea c?? un oficial al urbei R??d??u?i a afirmat c?? ââ??ÂNu este nevoie de cale ferat?? în R??d??u?i!ââ?? Ei bineââ??Â? dup?? vreo 3 ani, a?a a fost.
în fine, al meu prieten mi-a propus o c??l??torie pân?? la Cacica, unde pe lâng?? vizitarea Salinei, a b??ilor s??rate ?i a bisericii catolice (pe la exteriorââ??Â?), am poposit câteva momente ?i în sta?ia Cacica. Aceasta este o gar?? din traseul c??ii ferate D??rm??ne?ti ââ??â?? Câmpulung Moldovenesc, aflat?? în partea de sud a Bucovinei, pe v??ile râurilor Solone? ?i Moldova.
O cale ferat?? construit?? chiar la ordinul împ??ratului Franz Joseph I al Austro-Ungariei. De la cca. 300 de metri altitudine (din D??r??m??ne?ti), linia urc?? ?i coboar?? ?i iar urc?? pân?? la Cacica, unde ajunge la altitudinea de aproximativ 400 de metri.<i></i>
http://www.youtube.com/watch?v=EM9iRdK8iUA
Intrare în R??d??u?i cu trenul<i></i>
Un tren personal intra în sta?ia Cacica<i></i>
08:00 ââ??â?? 10:00<i></i>
Somnoro?i, duminic?? de diminea??? ne-am l??sat cuprin?i de muzica ro?ilor de tren. Aveam aparatul foto la îndemân?? ?i am mai fotografiat, pe ici, pe colo, vehiculele feroviare române?ti.
în gara Suceava Nord ââ??â?? I?cani<i></i>
82-0452-1 ie?ind din Depoul Suceava Nord<i></i>
Intrare în remiza de locomotive Dorne?ti<i></i>
Locomotive LDE pe liniile remizei de la Dorne?ti<i></i>
Locomotiva LDE 60-1029-2 a Depoului Pa?cani<i></i>
Aceea?i locomotiv??, vedere lateral??<i></i>
Locomotiva LDE 60-0939-3 la intrare în Egger<i></i>
Statuia lui Bogdan I, întemeietorul Moldovei<i></i>
Intrare în R??d??u?i cu trenul tras de o locomotiv?? modernizat??<i></i>
13:00<i></i>
Por?iunea de 22 de kilometri de la D??rm??ne?ti la Cacica face parte din calea ferat?? inaugurat?? la 1 mai 1888, Hatna (D??rm??ne?ti) altitudine 294 metri ââ??â?? Capu Satului (Câmpulung Est), altitudine 637 metri. Construc?ia ei a fost motivat?? de exploatarea bog???iilor din teritoriu ?i transportarea acestora spre beneficiul Imperiului Austro-Ungar.
în drum spre Cacica<i></i>
Biserica romano-catolic?? din Cacica<i></i>
Mina Cacica<i></i>
Gara din Cacica<i></i>
Peronul sta?iei Cacica ?i linia 1 - vedere spre Suceava<i></i>
Vedere spre P??ltinoasa<i></i>
Vedere spre Suceava cu vagoane p??r??site<i></i>
Fusul unei osii de vagon de marf??<i></i>
Aici, la Cacica, sta?ie premerg??toare vârfului de pant?? de la Capu Codrului, de la inaugurarea ei ?i pân?? când au ap??rut primele locomotive cu aburi cu autonomie mai mare pentru ap?? ?i c??rbune (gen seria 140.100), exista o instala?ie de alimentare cu ap?? ?i c??rbune.
Sta?ia Cacica<i></i>
Ramifica?ie linie ferat?? neelectrificat??<i></i>
Cele trei linii electrificate din sta?ia Cacica<i></i>
Macazul 7 din sta?ia Cacica<i></i>
Macazul 5 ?i un semafor mecanic<i></i>
Se ar??ta la fa??? Trenul Personal 5737, Suceava - Ilva Mic??<i></i>
Locomotiva electric?? 40-0139-2 intrând în Cacica<i></i>
Vagoane 20-59 la Personal<i></i>
Apari?ie aparent surprinz??toare a vagonului cu?et?? 50-30 pentru un tren Personal<i></i>
Cacica, fiind sta?ia situat?? la piciorul rampei dintre Cacica ?i Strigoaia, pentru remorcarea trenurilor de marf?? ?i de c??l??tori, se folosea multipla trac?iune. Astfel, erau necesare construc?ii specifice, de exemplu o remiz?? pentru locomotive, un castel pentru ap??, un canal de revizie.
Mersul trenurilor din sta?ia Cacica<i></i>
Semafor mecanic de intrare în sta?ia Cacica dinspre P??ltinoasa<i></i>
Calea ferat?? Cacica ââ??â?? P??ltinoasa<i></i>
Dup?? ce circula?ia trenurilor de c??l??tori ?i de marf?? a fost mutat?? din 1966 pe noua linie Suceava ââ??â?? Stroie?ti ââ??â?? P??ltinoasa, dar mai ales dup?? electrificarea liniei Suceava ââ??â?? Cacica ââ??â?? P??ltinoasa din 1994, interesul pentru instala?ia de ap?? a sc??zut.
Tortul cu c??p?uni pentru Robert<i></i>
V?? mul?umesc pentru aten?ie! Urmeaz?? în articolul viitor s?? v?? prezint despre o c??l??torie cu trenul între Suceava ?i Cacica!<i></i>
Bibliografie<i></i>:
1. Timu George, ââ??ÂHaizerii din ????ara de Susââ??Â, Editura AXA, 2009
2. M??rgineanu Gabriel, Lacri?eanu ??Ë?erban, ââ??ÂTrac?iunea feroviar?? pe Regionala C??i Ferate Ia?i 1869-1995ââ??Â, Bucure?ti, Editura AGIR, 2010
23 august 2009 -=- Cacica ?i c??ile ei ferate electrificate<i></i>
Am fost invitat într-o zi ââ??Âspecial??ââ?? de august, 23, la ziua de na?tere a unui bun prieten ââ??Âferoviarââ??Â, care locuia la R??d??u?i. De la F??lticeni la R??d??u?i am c??l??torit 106 kilometri cu trenul (Personalul F??lticeni ââ??â?? Dolhasca, iar apoi Personalul Ia?i ââ??â?? Putna). Pe atunci el îmi spunea c?? un oficial al urbei R??d??u?i a afirmat c?? ââ??ÂNu este nevoie de cale ferat?? în R??d??u?i!ââ?? Ei bineââ??Â? dup?? vreo 3 ani, a?a a fost.
în fine, al meu prieten mi-a propus o c??l??torie pân?? la Cacica, unde pe lâng?? vizitarea Salinei, a b??ilor s??rate ?i a bisericii catolice (pe la exteriorââ??Â?), am poposit câteva momente ?i în sta?ia Cacica. Aceasta este o gar?? din traseul c??ii ferate D??rm??ne?ti ââ??â?? Câmpulung Moldovenesc, aflat?? în partea de sud a Bucovinei, pe v??ile râurilor Solone? ?i Moldova.
O cale ferat?? construit?? chiar la ordinul împ??ratului Franz Joseph I al Austro-Ungariei. De la cca. 300 de metri altitudine (din D??r??m??ne?ti), linia urc?? ?i coboar?? ?i iar urc?? pân?? la Cacica, unde ajunge la altitudinea de aproximativ 400 de metri.<i></i>
http://www.youtube.com/watch?v=EM9iRdK8iUA
Intrare în R??d??u?i cu trenul<i></i>
Un tren personal intra în sta?ia Cacica<i></i>
08:00 ââ??â?? 10:00<i></i>
Somnoro?i, duminic?? de diminea??? ne-am l??sat cuprin?i de muzica ro?ilor de tren. Aveam aparatul foto la îndemân?? ?i am mai fotografiat, pe ici, pe colo, vehiculele feroviare române?ti.
în gara Suceava Nord ââ??â?? I?cani<i></i>
82-0452-1 ie?ind din Depoul Suceava Nord<i></i>
Intrare în remiza de locomotive Dorne?ti<i></i>
Locomotive LDE pe liniile remizei de la Dorne?ti<i></i>
Locomotiva LDE 60-1029-2 a Depoului Pa?cani<i></i>
Aceea?i locomotiv??, vedere lateral??<i></i>
Locomotiva LDE 60-0939-3 la intrare în Egger<i></i>
Statuia lui Bogdan I, întemeietorul Moldovei<i></i>
Intrare în R??d??u?i cu trenul tras de o locomotiv?? modernizat??<i></i>
13:00<i></i>
Por?iunea de 22 de kilometri de la D??rm??ne?ti la Cacica face parte din calea ferat?? inaugurat?? la 1 mai 1888, Hatna (D??rm??ne?ti) altitudine 294 metri ââ??â?? Capu Satului (Câmpulung Est), altitudine 637 metri. Construc?ia ei a fost motivat?? de exploatarea bog???iilor din teritoriu ?i transportarea acestora spre beneficiul Imperiului Austro-Ungar.
în drum spre Cacica<i></i>
Biserica romano-catolic?? din Cacica<i></i>
Mina Cacica<i></i>
Gara din Cacica<i></i>
Peronul sta?iei Cacica ?i linia 1 - vedere spre Suceava<i></i>
Vedere spre P??ltinoasa<i></i>
Vedere spre Suceava cu vagoane p??r??site<i></i>
Fusul unei osii de vagon de marf??<i></i>
Aici, la Cacica, sta?ie premerg??toare vârfului de pant?? de la Capu Codrului, de la inaugurarea ei ?i pân?? când au ap??rut primele locomotive cu aburi cu autonomie mai mare pentru ap?? ?i c??rbune (gen seria 140.100), exista o instala?ie de alimentare cu ap?? ?i c??rbune.
Sta?ia Cacica<i></i>
Ramifica?ie linie ferat?? neelectrificat??<i></i>
Cele trei linii electrificate din sta?ia Cacica<i></i>
Macazul 7 din sta?ia Cacica<i></i>
Macazul 5 ?i un semafor mecanic<i></i>
Se ar??ta la fa??? Trenul Personal 5737, Suceava - Ilva Mic??<i></i>
Locomotiva electric?? 40-0139-2 intrând în Cacica<i></i>
Vagoane 20-59 la Personal<i></i>
Apari?ie aparent surprinz??toare a vagonului cu?et?? 50-30 pentru un tren Personal<i></i>
Cacica, fiind sta?ia situat?? la piciorul rampei dintre Cacica ?i Strigoaia, pentru remorcarea trenurilor de marf?? ?i de c??l??tori, se folosea multipla trac?iune. Astfel, erau necesare construc?ii specifice, de exemplu o remiz?? pentru locomotive, un castel pentru ap??, un canal de revizie.
Mersul trenurilor din sta?ia Cacica<i></i>
Semafor mecanic de intrare în sta?ia Cacica dinspre P??ltinoasa<i></i>
Calea ferat?? Cacica ââ??â?? P??ltinoasa<i></i>
Dup?? ce circula?ia trenurilor de c??l??tori ?i de marf?? a fost mutat?? din 1966 pe noua linie Suceava ââ??â?? Stroie?ti ââ??â?? P??ltinoasa, dar mai ales dup?? electrificarea liniei Suceava ââ??â?? Cacica ââ??â?? P??ltinoasa din 1994, interesul pentru instala?ia de ap?? a sc??zut.
Tortul cu c??p?uni pentru Robert<i></i>
V?? mul?umesc pentru aten?ie! Urmeaz?? în articolul viitor s?? v?? prezint despre o c??l??torie cu trenul între Suceava ?i Cacica!<i></i>
Bibliografie<i></i>:
1. Timu George, ââ??ÂHaizerii din ????ara de Susââ??Â, Editura AXA, 2009
2. M??rgineanu Gabriel, Lacri?eanu ??Ë?erban, ââ??ÂTrac?iunea feroviar?? pe Regionala C??i Ferate Ia?i 1869-1995ââ??Â, Bucure?ti, Editura AGIR, 2010