Linia de tramvai dintre Podu Ros si Podu de Piatra.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

TATRA

Well-Known Member
Trenulist
7 Iulie 2010
559
1
IASI
www.wix.com
WEBSITE
http://www.wix.com/adriancrenganis/machete?ref=nf
YAHOO
death_rocker2003
LOCATION
IASI
Analizând cu aten?ie dorin?a primariei Iasi de a elimina tronsonul de linie de tramvai dintre Podu Ro? ?i Podu de Piatr??, am observat ca proiectul "Reabilitarea infrastructurii rutiere in zona industrial?? a municipiului Ia?i" a fost votat prin HCL 556 din 29.12.2011.
în sedinta CL Ia?i din 13.02.2012 se adopta HCL nr. 72, privind modificarea HCL 556 din 29.12.2011.
HCL 234 din 31.10.2012 vine s?? modifice HCL 72 din 13.02.2012, iar la capitolul "Obiective specifice proiectului", la punctul al doilea, g??sim urmatoarele:
" - cre?terea gradului de siguran??? în trafic ?i creare condi?iilor pentru un transport public la standarde europene". Asta însemna modernizarea liniei de tramvai, conform decalara?iei domnului Sebastian Buraga, purt??torul de cuvânt al prim??riei, publicat?? in ziarul Evenimentul in data de 21.11.2014:
ââ???žPractic, dup?? finalizarea acestei documenta?ii, vom ?tii exact care sunt costurile ?i modalitatea în care se va implementa reabilitarea ?i modernizarea liniei de tramvai pe segmentul respectiv. Acest proiect va putea fi introdus în exerci?iul financiar actual, cu atât mai mult cu cât nu este un segment foarte aglomerat ?i se poate lucra foarte u?or. Este vorba de linia de tramvai de pe segmentul cuprins pe aria râului Bahlui, astfel încât nu vor fi nici devieri de trafic, nici ambuteiajeââ??.
Sursa: http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/o-noua-solutie-de-circulatie-pe-tronsonul-podu-de-piatra-podu-ros--170770.html
în data de 25.10.2014. apare in Ziarul de Ia?i domnul Cosmin Coman contrazice realitatea din teren si ne spune c?? linia de tramvai va fi eliminat?? de pe acest tronson: ââ???žLinia de tramvai a fost scoas?? ca urmare a faptului c?? circula?ia cu tramvaiul se poate face pe bulevardul Nicolae Iorga ?i atunci linia respectiv?? nu-?i mai g??se?te valabilitatea acolo. în plus, era de mult timp nefolosit?? ?i, discutând ?i cu cei de la RATP, am convenit s?? scoatem linia de tramvai de acolo. Tramvaiele vor circula pe Nicolae Iorgaââ????, a precizat Cosmin Coman, directorul Di-rec?iei Dezvoltare ?i Proiecte Europene.
Sursa: http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/rondul-podu-ro-va-fi-reorganizat-20-milioane-de-euro-alocati-celui-mai-dificil-nod-rutier-din-ora--78426.html
în primul rând, linia de tramvai nu este scoas?? din uz ?i, in al doilea rând, pân?? la începerea lucrarilor pe tronsonul ??Â?es??tura ââ??â?? CET, tramvaiele care deserveau traseele 2 ?i 5 utilizau tronsonul dintre Podu Ro? ?i Podu de Piatr??. Având in vedere lucr??rile de reabilitare a c??ii de rulare din zona industrial?? traseul 2 a fost suspendat, traseul de autobuz 19 fiind suplimentat cu doua unit???i, traseul 5 a fost suspendat ?i s-au infiin?at traseele inelare 6 si 6b care folosesc tronsonul Podu Ro? - Podu de Piatr??. Pentru transportul pasagerilor între Baumax si ??Â?u?ora s-au pus la dispozi?ie autobuze. Prin urmare, linia de tramvai de pe Splai Drept Bahlui a fost scoas?? din uz temporar, cât s-au efectuat lucr??ri de modernizare pe tronsonul ??Â?es??tura ââ??â?? CET (Baumax). Dup?? finaliyarea investi?iei la calea de rulare din zona industrial??, traseele de tramvai 2, 5 ?i 11 ar trebui s?? revin?? la varianta ini?ial??.
La sfar?itul lunii octombrie 2014, CL Ia?i se intrune?te in sedin??? si adopt?? HCL 315 din 29.10.2014 prin care se modific?? HCL 234 din 31.10.2012, astfel:
"-Tronsonul I (tronson nou proiectat) - Soseaua Na?ional?? - Pod Podu Ro?, in locul c??ii ferate a tramvaiului, ce se desf???oar?? paralel cu ?oseaua Na?ional??, pe sectorul cuprins între km 0+243,51 ?i intersec?ia Podu Ro? ?i înlocuie?te traseul liniei de tramvai
existent?? pe acest amplasament.
L= 885,00 m"
De ce s-a renuntat la modernizarea liniei de tramvai si inlocuirea ei cu strad???
Capitolul "Obiective specifice proiectului" nu se leag?? deloc cu eliminarea liniei de tramvai ?i introducerea unei artere auto în intersec?ia din Podu Ro?:
"2. Reducerea timpului de c??l??torie în ora? datorit?? fluidiz??rii traficului pe rutele
supraaglomerate ?i a elimin??rii timpilor de a?teptare la semafoare;
3. Cre?terea cu peste 10% a num??rului de persoane care vor utiliza mijloacele de transport în comun ca urmare a elimin??rii blocajelor ?i întarzierilor majore in deplasarea vehiculelor;
4. Ameliorarea aspectelor de mediu prin reducerea emisiilor de noxe ca urmare a decongestion??rii traficului, amenajarea de spa?ii verzi, preluarea controlat?? a apelor pluviale;
5. Cre?terea confortului ?i sigurantei reziden?ilor ?i participan?ilor la trafic prin fluidizarea traficului si adoptarea m??surilor de siguran?a prevazute de normele comunitare;
6. îmbun??t???irea accesibilit???ii for?ei de munc?? de la zonele reziden?iale la zonele func?ionale ale municipiului Ia?i;
7. Cre?terea mobilit???ii de bunuri ?i persoane prin eliminarea suprasatur??rii unor noduri rutiere importante ale municipiului Ia?i.
Vom atinge pu?in cele ?ase puncte enumerate mai sus:
2 si 7. Introducerea în intersec?ia din Podu Ro? a unei artere va aglomera mai tare aceasta intersec?ie, prin urmare mobilitatea de bunuri si persoane nu va avea de câ?tigat.
3. Eliminarea transportului cu tramvaiul de pe Splai Drept Bahlui nu v-a duce la o cre?tere a utiliz??rii mijloacelor de transport public.
4 ?i 5. Renun???m la transportul electric intr-o zon?? ce se dore?te a fi de agrement, amenajarea râului Bahlui, o zon?? în care func?iunea de locuire în locuin?e colective este dominant??, iar construc?iile cladirilor de birouri vor continua. Locatarii blocurilor turn C1, C2, C3 ?i C4 vor avea artere de circula?ie de ambele p??r?i ale blocurilor. Asta înseamn?? noxe, praf, zgomot si lipsa parcarilor. Zona aceasta nu dispune de locuri de parcare suficiente, iar acestea pot fi ob?inute, daca se ia în calcul propunerea noastr??.
6. Aceast?? problem?? se poate rezolva prin noi trasee de tramvai.
 
Reactii in presa locala:

Tele M
Doua tramvaie, sute de locuri de parcare
Un iesean vrea sa salveze de la desfiintare tramvaiele de tramvai 2 si 5. Acesta spera ca vagoanele sa circule pe malul Bahluiului, asa cum au facut-o in ultimii ani, el oferind si solutii in acest sens, solutii care, in plus, daca ar fi implementate ar duce si la crearea a cateva sute de locuri de parcare. In acest moment, tramvaiele 2 si 5 au fost suspendate din cauza lucrarilor la linie in Zona Industriala. In viitor, se are in vederea si reabilitatea splaiurilor Bahluiului, ceea ce va duce la noi lucrari care vor impiedica transportul electric.
Traseele tramvaielor 2 si 5, suspendate pe termen nedefinit. Un iesean a intocmit insa un proiect care ar putea ajuta la reluarea transportului pe aceste linii si care, in plus, ar duce si la crearea a cateva sute de noi locuri de parcare.ââ????Folosind un sistem de linii de tramvai incalecate, un sistem care se foloseste in multe orase ale Europei, am obtinut o suprafata a caii de rulare mai mica decat sistemul clasic cu doua linii una langa alta. Si astfel am obtinut undeva la peste 250 de locuri de parcare noiââ??, a spus Adrian Crenganis, presedintele asociatiei "Prietenii tramvaiului".
Crenganis a depus la Primarie doua proiecte in acest sens, unul in octombrie 2014 si altul la sfarsitul lunii ianuarie 2015, insa pana acum nu a primit niciun raspuns.
Edilii au anuntat ca vor analiza proiectul, dar au mai spus si ca in acest moment tramvaiele 2 si 5 circula pe... bulevardul Nicolae Iorga.
ââ????Nici noi nu dorim sa suspendam tramvaiele 2 si 5, numai ca tramvaiele 2 si 5 pot circula foarte bine pe traseul Nicolae Iorga, asa cum au circulat de-a lungul zecilor de ani, de altfel circula si acum, motiv pentru care a ajuns si la noi aceasta scrisoare, o s-o analizam. Sunt prietenii nostri in primul rand, cu ei am facut foarte multe proiecte si o sa incercam sa facem si de acum incoloââ??, a afirmat viceprimarul Mihai Chirica.
Adrian Crenganis este cunoscut in Iasi mai ales datorita machetelor de tramvaie pe care le-a expus in nenumarate randuri in diferite locuri, inclusiv in institutii publice si la sediul RATP.
http://stiri.telem.ro/stiri/doua-tramvaie-sute-de-locuri-de-parcare--9163.html

Ziarul Evenimentul:
Nu distruge?i linia de tramvai Podu Ro? - Podul de Piatr??!
Reprezentan?ii societ???ii civile solicit?? edililor s?? regândeasc?? maniera de modernizare a zone Splai Bahlui Mal Drept. Ace?tia sus?in c?? se pot crea locuri de parcare, concomitent cu descongestionarea traficului în intersec?ia Podu Ro? ?i f??r?? desfiin?area liniei de tramvai spre Podul de Piatr??
Modul în care edilii ora?ului se gândesc s?? reabiliteze zona cuprins?? între intersec?iile N. Iorga - ???žoseaua Na?ional?? ?i cea din Podu Ro?, principalul element constituindu-l desfiin?area liniei de tramvai, continu?? s?? genereze reac?ii în rândurile societ???ii civile. A?a a ap??rut ideea potrivit c??reia modernizarea tronsonului amintit, mai precis reabilitarea c??ii de rulare, se poate realiza ?i f??r?? dezactivarea liniei duble de tramvai. ââ???žCalea de rulare a tramvaielor poate fi modernizata aplicându-se sistemul Gauntlet, sistemul liniei înc??lecate. Acest sistem presupune utilizarea aceluia?i amplasament pentru ambele sensuri de mers, putând fi utilizat doar un singur sens, iar tramvaiul ce urmeaz?? s?? intre pe aceast?? por?iune va trebui s?? a?tepte eliberarea acesteia de vagonul ce vine din fa???. Sistemul Gauntlet se folose?te în locurile unde circula?ia tramvaielor nu se poate realiza pe linie dubl?? clasic?? sau atunci când se dore?te ob?inerea unor func?iuni urbane necesare anumitor zone de pe lâng?? linia de tramvai. Unul din beneficiile utiliz??rii sistemului mai sus men?ionat este ?i îngustarea platformei liniei de tramvai, ducând, implicit, la mic?orarea suprafe?ei acesteia ?i la reducerea costurilor de investi?ieââ??, spune Adrian Creng??ni?, pre?edintele Asocia?iei ââ???žPrietenii Tramvaiuluiââ??, cel care a gândit un proiect diferit de cel al municipalit???ii.
în opinia acestuia, pe tronsonul Podu Ro? - Podul de Piatra, se va p??stra linia dubla doar în dreptul sta?iilor de tramvai din Podu Ro? ?i Podul de Piatr??, sistemul Gauntlet fiind aplicat între cele dou?? sta?ii, p??strându-se, sta?ia intermediar?? din dreptul fostul Pod de Lemn. ââ???žPe peronul sta?iei din Podu Ro?, sens spre Podul de Piatr??, ?i pe cel al sta?iei Podul de Piatr??, sens spre Podu Ro?, se vor monta dou?? semafoare ce vor permite accesul vagoanelor de tramvai pe tronsonul de linie înc??lecat??ââ??, mai spune Adrian Creng??ni?.

Mutarea traseului 5 pe Nicolae Iorga este ilogic?? atâta vreme cât pe aici deja se circul?? pe traseul 11. S-ar ajunge în situa?ia ca cele dou?? rute s?? aib?? un traseu comun pe 80% din parcurs.

Peste 250 locuri de parcare
Interesant este faptul c?? proiectul ?ine cont ?i de problematica locurilor de parcare, tradi?ionala caren??? a actualei administra?ii locale. Astfel, în zona Podul de Piatr?? se vor amenaja dou?? peroane pentru sta?iile de tramvai, circula?ia auto p??strându-?i configura?ia actual?? pân?? la sp??l??toria auto K9. Din dreptul intersec?iei ???žoseaua Na?ional?? - strada Decebal, linia de tramvai urmeaz?? s?? intre pe sistemul Gauntlet, permi?ând ob?inerea unei benzi noi de circula?ie pe sensul Podu Ro? - Podul de Piatr??. Apoi, la 50 de metri de aceast?? intersec?ie, se va amenaja sta?ia pentru autobuzele traseului 19. ââ???žAjungând la sp??l??toria auto K9, ???žoseaua Na?ional?? intr?? în regim de sens unic spre Podu Ro?, pe dou?? benzi. Pe Splai Drept Bahlui, pe lâng?? linia de tramvai înc??lecat??, se vor amenaja trei sectoare de locuri de parcare astfel: Sp??latoria auto K9 - Pod Sf. Andrei - 111 locuri, Pod Sf. Andrei - Pod Cantemir - 56 locuri, Pod Cantemir - Bloc C4 - 86 locuri. De asemenea, prin reamenajarea parc??rii din spatele blocului PNL ?i a parc??rilor situate de-a lungul ???žoselei Na?ionale, se pot ob?ine alte 110 locuri de parcareââ??, mai spune autorul proiectului.

Cum s-ar putea circula în Podu Ro?
în proiect se mai arat?? c?? accesul autovehiculelor va fi interzis pe lâng?? linia de tramvai de pe Splai Drept Bahlui dinspre intersec?ia Podu Ro?, accesul ?i ie?irea din parcare f??cându-se în dreptul Podului Cantemir. Apoi, în fa?a BCR se va amenaja un sens giratoriu, atât în intersec?ia din Podu Ro?, cât ?i în cea din fa?a BCR tramvaiele urmând a avea prioritate de trecere. ââ???žFaptul c?? ???žoseaua Na?ional?? a fost transformat?? în arter?? cu sens unic, dinspre Podul de Piatr?? spre Podu Ro?, rezult?? o eliberare a intersec?iei din Podu Ro?, iar ?oferii care vor dori s?? ajung?? în zona Podul de Piatra vor fi nevoi?i s?? circule pe Splai Stâng Bahlui ori, de pe pasajul Nicolina, s?? vireze dreapta spre bulevardul Nicolae Iorga. Virajul la stânga de pe podul de peste râul Bahlui, sens de mers Podu Ro? - Centru, va fi interzis, excep?ie f??când autobuzele ce deservesc traseul 19. în acest caz, autovehiculele care vin de pe ???žoseaua Nicolina, bulevardul Socola sau bulevardul ??Â?utora ?i doresc s?? ajung?? în Podul de Piatra vor intra în sensul giratoriu din fata BCR ?i se vor îndrepta spre Splai Stâng Bahluiââ??, se mai arat?? în proiect.
Circula?ia de pe bulevardul Dimitrie Mangeron spre Splai Stâng Bahlui ?i spre intersec?ia din Podu Ro? ar urma s??-?i p??streze actuala configura?ie.
th_ th_ th_
Autorul proiectului propune reactivarea unor trasee precum 10, CUG- Podu Ro? - Dacia, ?i 15, CUG- Podu Ro? - T??t??ra?i Nord. De asemenea, pentru refacerea leg??turii între CUG ?i Gar?? se poate reactiva traseul 9, Gar?? - Podu Ro? - Centru - CUG2, autobuzele traseului 41 urmând a fi înlocuite cu tramvaie, iar traseul renumerotat cu num??rul 14, fost traseu de autobuz.
th_ th_ th_
ââ???žTramvaiele 2 ?i 5 pot circula foarte bine pe Nicolae Iorga. îns?? vom analiza sugestiile primite. De altfel, Prietenii Tramvaiului sunt ?i prietenii no?tri, am realizat împreun?? multe proiecteââ?? - viceprimar Mihai Chirica

http://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/nu-distrugeti-linia-de-tramvai-podu-ros-podul-de-piatra--197433.html