Linii largi si incalecate de pe teritoriul Romaniei

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Era si inainte de 89 tot linie dubla. Stiu ca trecea dincolo de pod, in fosta URSS. Mergeam in zona la pescuit, dar fiind zona de granita, era stricta. Garniturile cu minereu de fier pelete, erau foarte lungi. Rusii, in speta Ukraina, au avut grija sa ia din Basarabia aproape toata deschiderea lor la Dunare. Le-a lasat doar aprox 500m iesire, au cheu de marfuri acolo. Lacomia fostului imperiu de betivani nu are limite. Granita fostei Basarabii era la Nistru. Acum tot e Ukraina si Transnistria, enclava sovietica.
 
  • Like
Reac?ii: Markus
Pe celalalt forum am citit ca s-a incalecat in 1991. Daca ar fi fost incalecata, de ce ar fi fost mentiunea de linie larga in mersul trenurilor?
Inainte era doar larga pina la Sighetul Marmatiei si apoi incalecata pina la Valea Viseului
 
Pe celalalt forum am citit ca s-a incalecat in 1991. Daca ar fi fost incalecata, de ce ar fi fost mentiunea de linie larga in mersul trenurilor?
Inainte era doar larga pina la Sighetul Marmatiei si apoi incalecata pina la Valea Viseului
Pai nu cred ca putea fi altceva. Prin 80, pana in 89, am copilarit pe acolo. Stiu clar ce inseamna linie dubla. Doar daca era linie dubla de cale larga!!! Dar ce rost avea? Erau 4 fire de linie, stiu clar, imi aduc aminte cat injuram cand ma prindea pe partea proasta si trebuia sa astept sa treaca garnitura lenesa si lunga. Podul de la Bazinul nou, a fost facut tocmai pentru a reduce timpul de asteptare peste linia dubla care venea de la Giurgiulesti pana in gara larga. Chiar am vazut odata un DA tractand vagoane romanesti catre vama Giurgiulesti. Dar nu stiu daca erau cele cu osii pt linia larga. In Galati au fost multe modificate, si in Gara Larga si in Sidex.
 
Daca tot am ajuns azi prin zona, cateva poze legate de subiectul dezbatut. Linia arata la fel ca acum 30 de ani, poate mai putin folosita si neingrijita. Tot cum o stiam, dubla. Am vazut o garnitura de cisterne rusesti, parcata in gara larga. In rest, pustiu fata e cum imi amintesc zona in copilarie. Poza cu linia inspre vama Giurgiulesti, poza cu linile inspre oras si o poza cu gara Galati Larga.


 
Azi, in toata gara larga si la transbordare, era o singura garnitura de cisterne pt ecartament larg, peste 30 vagoane. Lukoil, rosii si unele verzi. Fara Sidex, care era beneficiar de minereu de fier, ar mai fi vagoanele cu tabla navala pentru santierul naval Damen.
 
Tabla vine calda de la Ukraina, de la combinatul siderurgic Krivoirog. La jumatate din pretul la care o vindeau indienii lui Mittal. Cisternele nu stiu daca iau carburant sau aduc. Cele rosii, Lukoil, sigur aduc benzina si motorina. Alea verzi, pe calea larga, cuple rusesti cum era garnitura azi, nu stiu ce fac, erau in gara larga, langa gardul zonei libere, fara locomotiva.