In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei.
Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Folose?ti un browser învechit. Se poate s? nu afi?eze situl acesta sau alte situri corect. Ar trebui s? actualizezi sau s? folose?ti un browser alternativ.
Nu vad clar, imaginea e slaba, dar dupa reflexia luminii in parbriz cred ca o Malaxa 84/87, cele derivate din vagoane.
De remarcat si figurile anorexice ale celor care trudeau in industria romaneasca, in contrast cu aspectul rotofei al conducatorilor de partid. Erau vremuri aspre...
Gam3: si cate asemenea surprize placute ne asteapta ! Sunt convins.
Un film pe care l-am cautat mult. Inmormantarea regelui Carol I, aspecte din gara Sinaia, gara Mogosoaia, gara Curtea de Arges, trenul mortuar si Pacificul din prima serie, un spectacol de detalii !
Cat de putine lucruri se stiu despre celelalte trenuri regale.
Cred ca merita un subiect separat aceste trenuri.
Trenul regal mortuar al regelui Carol I a plecat la 29 septembrie 1914 din gara Sinaia la ora 12.20 si a sosit in gara Mogosoaia la ora 15.00.
Vagonul mortuar a fost amenajat din vagonul regal pentru bagaje CFR nr.9 (Ringhoffer, 44689/1893).
Din lipsa de bani, de timp ori asa, din amuzament, "vladica" a inteles ca e mai profitabil sa mearga fara bilet...negandindu-se ( cum putea oare !!! ) ca lucrul acesta este daunator per ansamblu !!!
Si asa, situatia s-a perpetuat in timp, ajungandu-se in timpurile noastre ca acest "sport" sa fie considerat " ceva normal", invocandu-se mereu si mereu " clasica lipsa a banilor " !!!
Da, lipsa banilor pentru bilet, DAR se gasesc bani pentru birtul din gara ori din targ " pentru una mica " !!!!
Ori, stau eu si ma gandesc, facand o paralela peste ani, tot aceasta " vladica" va vota " pe cine trebuie" pe o " mana de faina si ulei " ....si se mira apoi ce RAU le merge copiilor lor !!!!!
Un lucru NU stie "vladica":
--respecta AUTORITATEA, ca aceasta sa te respecte la randul ei !!!
--lucrurile mici fac o tara MARE !!!!
In decembrie a aparut o carte cu tematica feroviara, "Proiectul feroviar romanesc" , scrisa de dr. arh. Toader Popescu. (pentru cei care ma cunosc, e doar o coincidenta de nume )
Eu cunosc personal autorul, fiind pasionat de sistemul feroviar, dar mai mult pe partea de infrastructura. Am colaborat cu el in cadrul facultatii, fiindu-mi foarte de ajutor la realizarea documentarii pentru diploma.
Cartea abordeaza infrastructura feroviara romaneasca din vechiul regat. Se face o analiza mai complexa, cuprinzand si aspecte ale societatii, oraselor si a teritoriului. Eu am primit-o de Craciun si fiind aproape de sfarsit cu lectura, pot sa zic ca este foarte interesanta, in special pentru amatorii de epoca 1.
Anul cand Cotroceniul si-a schimbat destinatia e '49 nu 46...
Nici nu avea cum sa fie '46, an in care Romania era inca tara monarhica. Trenuletul e cel din parcul Tabacarie Constanta. Din memorie, despre el parca am discutat pe railwayfan. Forum e reactivat, cauta pe acolo.
Foarte interesant filmul, in special in ceea ce priveste culorile epocii, dar si a atmosferei "feroviare" a anilor 60-70, cand inca dominau locomotivele cu abur.
Priveam la imaginile cu trenule?ul de vacan???..... Am o nedumirire: în dreptul str. Soveja (din Constan?a) trenule?ul trecea pe lâng?? strad?? sau pe limba de p??mânt dintre Lacul T??b??c??riei ?i acel "ochi" de lac de aici (privind pe "Google" acel "gard viu" ce str??juia terasamentul trenule?ului se mai vede pe lâng?? str. Soveja)..... La 00:40 pare c?? merge pe acel istm dintre ape (s-a schimbat ulterior traseul, pe lâng?? strad???).
O a doua nedumirire ar fi la 00:52 la acel pod, în??l?imea fa??? de luciul apei este destul de mare, fa??? de ceea ce era în ultimii ani...."faleza" este cam abrupt??, ori la lac diferen?a de nivel este mult mai mic??..............întreb ?i eu !!
Acest site folose?te cookie-uri pentru a ajuta la personalizarea con?inutului, preg?teasc? experien?a ?i s? te p?streze autentificat dac? te înregistrezi.
Prin continuarea folosiri acestui site, e?ti de acord cu utilizarea de c?tre noi a cookie-urilor.