- 4 Mai 2008
- 1.369
- 1
- YAHOO
- ro_dr2007
- LOCATION
- Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
Locomotive BB25500 ?i rame RIB/RIO
Ramele RIB (Rame Inox Banlieue = Rama din inox pentru periferie) ?i RIO (Rame Inox Omnibus) au fost concepute pentru a putea fi utilizate în sistem push-pull, f??r?? a fi nevoie de mutarea locomotivei. Ele pot fi formate din maxim nou?? remorci, dintre care una cu post de conducere, una de cap??t f??r?? post de conducere ?i una sau mai multe remorci de mijloc. Codificarea literal?? remorcilor din ramele de tip RIO ?i RIB este urm??toarea:
-remorc?? de cap??t cu post de conducere: ZRBx (cu locuri de ?ezut de clasa a 2a) sau ZRBDx (cu locuri de sezut de clasa a 2a ?i compartiment pentru bagaje)
-remorc?? de mijloc: ZRBz (cu locuri de ?ezut de clasa a 2a), ZRABz (cu locuri de ?ezut de clasa 1 ?i a 2a) sau ZRABDz (cu locuri de ?ezut de clasa 1 ?i a 2a ?i compartiment pentru bagaje)
-remorc?? de cap??t f??r?? post de conducere: ZRAB (cu locuri de ?ezut de clasa 1 ?i a 2a), ZRBD (cu locuri de ?ezut de clasa a 2a ?i compartiment pentru bagaje) sau ZRABD (cu locuri de ?ezut de clasa 1 ?i a 2a ?i compartiment pentru bagaje)
La Zilele Feroviare 2009 s-a prezentat o ram?? RIB moderizat?? la Atelierele C.F.R. Grivi?a. La aceasta s-a preferat codificarea complet?? a vagoanelor, de?i la ramele aflate deja în circula?ie s-a preferat codificarea cu numere de forma 57-axyz-c (unde a = 1, 2 sau 3, xyz=numarul de serie original SNCF ?i c=cifra de (auto)control). Modernizarea a schimbat radical aspectul vechii rame construit?? de Francorail-MTE ?i CIMT Lorraine în 1980. Vagoanele au fost re-împ??r?ite, astfel c?? salonul de clasa I se g??seste în vagonul cu post de conducere. C??l??torii de la clasa I beneficiaz?? ?i de prize cu tensiunea de 220 V c.a. ?i frecven?a de 50 Hz. în plus, a fost montat?? instala?ie de climatizare pentru toat?? garnitura, iar c??l??torii sunt urm??ri?i de un sistem de supraveghere video. Din punct de vedere estetic, aspectul exterior a fost schimbat radical prin aplicarea geamurilor lipite, dar ?i modernizarea cap??tului cu post de conducere.
Ramele RIO 01, RIO 02, RIO 03, RIO 04 au fost modernizate în Fran?a, prin desfiin?area u?ii din mijloc a vagonului cu post de conducere ?i a celui intermediar, în zona u?ii fiind montate câte dou?? canapele. Deasemenea, au fost înlocuite scaunele vechi din salon, aflate în format 3+2 (10 locuri în fiecare compartiment fictiv), cu scaune individuale în format 2+2 (8 locuri în fiecare compartiment fictiv). Rama RIO 03 a primit, în plus, aer condi?ionat în toate cele trei vagoane ?i prize de 230 V 50 Hz c.a. în saloanele de clasa I. Rama RIO 05 nu a fost modernizat??, fiind utilizat??, în general, la trenuri regio. Rama RIO 21 este alc??tuit?? din 4 vagoane.
Locomotivele BB 25500 au fost produse de Alsthom pentru S.N.C.F., între anii 1964 ?i 1976, fiind livrate 194 de unit???i în 3 serii. Aceste locomotive pot func?iona atât la tensiunea de 1500 V c.c., cât ?i la 25.000 V ?i 50 Hz c.a.. Interesant este c?? cele 3 serii livrate au lungimi diferite: 14.700 mm pentru prima serie (25501-25544), 14.940 pentru a 2a serie (25545-25587) ?i 15.570 pentru a 3a (25588-25594). Masa unei locomotive este de 79 de tone. Sunt dotate cu 2 motoare tip TAB 660 B1 (câte unul pe fiecare boghiu), având o putere total?? de 2940 kW. Viteza maxim?? este de 140 km/h.
Pentru multe poze, vizita?i acest link.
RIO 09 a venit azi la Bucure?ti cu R14004 (Bra?ov - Bucure?ti Nord), plecând înapoi cu R14005.
RIO09-R14004(Brasov-Bucuresti Nord)-2012-06-30 by transport-in-comun.ro, on Flickr
Vagon cu post de conducere 57-1302-9, fost SNCF 50 87 80-07 302-1:
57-1302-9-2012-06-30a by transport-in-comun.ro, on Flickr
57-1302-9-2012-06-30b by transport-in-comun.ro, on Flickr
Vagon intermediar 57-2652-6, fost SNCF 50 87 82-07 352-4:
57-2652-6-2012-06-30a by transport-in-comun.ro, on Flickr
57-2652-6-2012-06-30b by transport-in-comun.ro, on Flickr
Vagon de cap??t 57-3352-2, fost SNCF 50 87 32-07 652-8:
57-3352-2-2012-06-30a by transport-in-comun.ro, on Flickr
57-3352-2-2012-06-30b by transport-in-comun.ro, on Flickr
Locomotiva care a tras trenul ?i care urma s?? îl împing?? spre Bra?ov a fost 25572:
25572-R14004(Brasov-Bucuresti Nord)-2012-06-30 by transport-in-comun.ro, on Flickr
Ramele RIB (Rame Inox Banlieue = Rama din inox pentru periferie) ?i RIO (Rame Inox Omnibus) au fost concepute pentru a putea fi utilizate în sistem push-pull, f??r?? a fi nevoie de mutarea locomotivei. Ele pot fi formate din maxim nou?? remorci, dintre care una cu post de conducere, una de cap??t f??r?? post de conducere ?i una sau mai multe remorci de mijloc. Codificarea literal?? remorcilor din ramele de tip RIO ?i RIB este urm??toarea:
-remorc?? de cap??t cu post de conducere: ZRBx (cu locuri de ?ezut de clasa a 2a) sau ZRBDx (cu locuri de sezut de clasa a 2a ?i compartiment pentru bagaje)
-remorc?? de mijloc: ZRBz (cu locuri de ?ezut de clasa a 2a), ZRABz (cu locuri de ?ezut de clasa 1 ?i a 2a) sau ZRABDz (cu locuri de ?ezut de clasa 1 ?i a 2a ?i compartiment pentru bagaje)
-remorc?? de cap??t f??r?? post de conducere: ZRAB (cu locuri de ?ezut de clasa 1 ?i a 2a), ZRBD (cu locuri de ?ezut de clasa a 2a ?i compartiment pentru bagaje) sau ZRABD (cu locuri de ?ezut de clasa 1 ?i a 2a ?i compartiment pentru bagaje)
La Zilele Feroviare 2009 s-a prezentat o ram?? RIB moderizat?? la Atelierele C.F.R. Grivi?a. La aceasta s-a preferat codificarea complet?? a vagoanelor, de?i la ramele aflate deja în circula?ie s-a preferat codificarea cu numere de forma 57-axyz-c (unde a = 1, 2 sau 3, xyz=numarul de serie original SNCF ?i c=cifra de (auto)control). Modernizarea a schimbat radical aspectul vechii rame construit?? de Francorail-MTE ?i CIMT Lorraine în 1980. Vagoanele au fost re-împ??r?ite, astfel c?? salonul de clasa I se g??seste în vagonul cu post de conducere. C??l??torii de la clasa I beneficiaz?? ?i de prize cu tensiunea de 220 V c.a. ?i frecven?a de 50 Hz. în plus, a fost montat?? instala?ie de climatizare pentru toat?? garnitura, iar c??l??torii sunt urm??ri?i de un sistem de supraveghere video. Din punct de vedere estetic, aspectul exterior a fost schimbat radical prin aplicarea geamurilor lipite, dar ?i modernizarea cap??tului cu post de conducere.
Ramele RIO 01, RIO 02, RIO 03, RIO 04 au fost modernizate în Fran?a, prin desfiin?area u?ii din mijloc a vagonului cu post de conducere ?i a celui intermediar, în zona u?ii fiind montate câte dou?? canapele. Deasemenea, au fost înlocuite scaunele vechi din salon, aflate în format 3+2 (10 locuri în fiecare compartiment fictiv), cu scaune individuale în format 2+2 (8 locuri în fiecare compartiment fictiv). Rama RIO 03 a primit, în plus, aer condi?ionat în toate cele trei vagoane ?i prize de 230 V 50 Hz c.a. în saloanele de clasa I. Rama RIO 05 nu a fost modernizat??, fiind utilizat??, în general, la trenuri regio. Rama RIO 21 este alc??tuit?? din 4 vagoane.
Locomotivele BB 25500 au fost produse de Alsthom pentru S.N.C.F., între anii 1964 ?i 1976, fiind livrate 194 de unit???i în 3 serii. Aceste locomotive pot func?iona atât la tensiunea de 1500 V c.c., cât ?i la 25.000 V ?i 50 Hz c.a.. Interesant este c?? cele 3 serii livrate au lungimi diferite: 14.700 mm pentru prima serie (25501-25544), 14.940 pentru a 2a serie (25545-25587) ?i 15.570 pentru a 3a (25588-25594). Masa unei locomotive este de 79 de tone. Sunt dotate cu 2 motoare tip TAB 660 B1 (câte unul pe fiecare boghiu), având o putere total?? de 2940 kW. Viteza maxim?? este de 140 km/h.
Pentru multe poze, vizita?i acest link.
RIO 09 a venit azi la Bucure?ti cu R14004 (Bra?ov - Bucure?ti Nord), plecând înapoi cu R14005.
RIO09-R14004(Brasov-Bucuresti Nord)-2012-06-30 by transport-in-comun.ro, on Flickr
Vagon cu post de conducere 57-1302-9, fost SNCF 50 87 80-07 302-1:
57-1302-9-2012-06-30a by transport-in-comun.ro, on Flickr
57-1302-9-2012-06-30b by transport-in-comun.ro, on Flickr
Vagon intermediar 57-2652-6, fost SNCF 50 87 82-07 352-4:
57-2652-6-2012-06-30a by transport-in-comun.ro, on Flickr
57-2652-6-2012-06-30b by transport-in-comun.ro, on Flickr
Vagon de cap??t 57-3352-2, fost SNCF 50 87 32-07 652-8:
57-3352-2-2012-06-30a by transport-in-comun.ro, on Flickr
57-3352-2-2012-06-30b by transport-in-comun.ro, on Flickr
Locomotiva care a tras trenul ?i care urma s?? îl împing?? spre Bra?ov a fost 25572:
25572-R14004(Brasov-Bucuresti Nord)-2012-06-30 by transport-in-comun.ro, on Flickr