Locomotive BB25500 ???¸i rame RIB/RIO (Regiotrans)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Dr2005

Well-Known Member
Trenulist
4 Mai 2008
1.369
1
Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
www.transportromania.trei.ro
WEBSITE
http://www.transportromania.trei.ro
YAHOO
ro_dr2007
LOCATION
Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
Locomotive BB25500 ?i rame RIB/RIO

Ramele RIB (Rame Inox Banlieue = Rama din inox pentru periferie) ?i RIO (Rame Inox Omnibus) au fost concepute pentru a putea fi utilizate în sistem push-pull, f??r?? a fi nevoie de mutarea locomotivei. Ele pot fi formate din maxim nou?? remorci, dintre care una cu post de conducere, una de cap??t f??r?? post de conducere ?i una sau mai multe remorci de mijloc. Codificarea literal?? remorcilor din ramele de tip RIO ?i RIB este urm??toarea:
-remorc?? de cap??t cu post de conducere: ZRBx (cu locuri de ?ezut de clasa a 2a) sau ZRBDx (cu locuri de sezut de clasa a 2a ?i compartiment pentru bagaje)
-remorc?? de mijloc: ZRBz (cu locuri de ?ezut de clasa a 2a), ZRABz (cu locuri de ?ezut de clasa 1 ?i a 2a) sau ZRABDz (cu locuri de ?ezut de clasa 1 ?i a 2a ?i compartiment pentru bagaje)
-remorc?? de cap??t f??r?? post de conducere: ZRAB (cu locuri de ?ezut de clasa 1 ?i a 2a), ZRBD (cu locuri de ?ezut de clasa a 2a ?i compartiment pentru bagaje) sau ZRABD (cu locuri de ?ezut de clasa 1 ?i a 2a ?i compartiment pentru bagaje)
La Zilele Feroviare 2009 s-a prezentat o ram?? RIB moderizat?? la Atelierele C.F.R. Grivi?a. La aceasta s-a preferat codificarea complet?? a vagoanelor, de?i la ramele aflate deja în circula?ie s-a preferat codificarea cu numere de forma 57-axyz-c (unde a = 1, 2 sau 3, xyz=numarul de serie original SNCF ?i c=cifra de (auto)control). Modernizarea a schimbat radical aspectul vechii rame construit?? de Francorail-MTE ?i CIMT Lorraine în 1980. Vagoanele au fost re-împ??r?ite, astfel c?? salonul de clasa I se g??seste în vagonul cu post de conducere. C??l??torii de la clasa I beneficiaz?? ?i de prize cu tensiunea de 220 V c.a. ?i frecven?a de 50 Hz. în plus, a fost montat?? instala?ie de climatizare pentru toat?? garnitura, iar c??l??torii sunt urm??ri?i de un sistem de supraveghere video. Din punct de vedere estetic, aspectul exterior a fost schimbat radical prin aplicarea geamurilor lipite, dar ?i modernizarea cap??tului cu post de conducere.

Ramele RIO 01, RIO 02, RIO 03, RIO 04 au fost modernizate în Fran?a, prin desfiin?area u?ii din mijloc a vagonului cu post de conducere ?i a celui intermediar, în zona u?ii fiind montate câte dou?? canapele. Deasemenea, au fost înlocuite scaunele vechi din salon, aflate în format 3+2 (10 locuri în fiecare compartiment fictiv), cu scaune individuale în format 2+2 (8 locuri în fiecare compartiment fictiv). Rama RIO 03 a primit, în plus, aer condi?ionat în toate cele trei vagoane ?i prize de 230 V 50 Hz c.a. în saloanele de clasa I. Rama RIO 05 nu a fost modernizat??, fiind utilizat??, în general, la trenuri regio. Rama RIO 21 este alc??tuit?? din 4 vagoane.

Locomotivele BB 25500 au fost produse de Alsthom pentru S.N.C.F., între anii 1964 ?i 1976, fiind livrate 194 de unit???i în 3 serii. Aceste locomotive pot func?iona atât la tensiunea de 1500 V c.c., cât ?i la 25.000 V ?i 50 Hz c.a.. Interesant este c?? cele 3 serii livrate au lungimi diferite: 14.700 mm pentru prima serie (25501-25544), 14.940 pentru a 2a serie (25545-25587) ?i 15.570 pentru a 3a (25588-25594). Masa unei locomotive este de 79 de tone. Sunt dotate cu 2 motoare tip TAB 660 B1 (câte unul pe fiecare boghiu), având o putere total?? de 2940 kW. Viteza maxim?? este de 140 km/h.

Pentru multe poze, vizita?i acest link.

RIO 09 a venit azi la Bucure?ti cu R14004 (Bra?ov - Bucure?ti Nord), plecând înapoi cu R14005.

RIO09-R14004(Brasov-Bucuresti Nord)-2012-06-30 by transport-in-comun.ro, on Flickr

Vagon cu post de conducere 57-1302-9, fost SNCF 50 87 80-07 302-1:

57-1302-9-2012-06-30a by transport-in-comun.ro, on Flickr

57-1302-9-2012-06-30b by transport-in-comun.ro, on Flickr

Vagon intermediar 57-2652-6, fost SNCF 50 87 82-07 352-4:

57-2652-6-2012-06-30a by transport-in-comun.ro, on Flickr

57-2652-6-2012-06-30b by transport-in-comun.ro, on Flickr

Vagon de cap??t 57-3352-2, fost SNCF 50 87 32-07 652-8:

57-3352-2-2012-06-30a by transport-in-comun.ro, on Flickr

57-3352-2-2012-06-30b by transport-in-comun.ro, on Flickr

Locomotiva care a tras trenul ?i care urma s?? îl împing?? spre Bra?ov a fost 25572:

25572-R14004(Brasov-Bucuresti Nord)-2012-06-30 by transport-in-comun.ro, on Flickr
 
Se stie cate exemplare sunt in Romania din aceste electrice folosite pentru tractarea acestor garnituri push-pull? Daca nu ma insel este o garnitura de acest fel care face ruta Timisoara Nord-Alba Iulia, pe care am vazut-o destul de des. Interesante aceste informatii.
 
Saluty

Eu sunt mai fraier de felul meu (adica necunoscator):
1. de ce ar avea nevoie de o locomotiva genul asta de automotoare?
2. merg in mod curent pe Brasov Bucuresti? (sa mergem la Rasnov cu ele)
3. Trenul specificat este genm acc sau gen personal (ca inainte de a le schimba denumirile)
4. La bilete la casa ar putea sa stie genul de tren folosit?

Multumesc anticipat, scuze de intrebari, asa cum ziceam sunt incepator si nu ma pricep la multe. Iar eventualele greseli de tastare sunt acum pentru ca am un "locomotiv" mic langa mine care tot vrea sa treaca peste macaze la cei 7 luni ai lui:)))
 
7 locomotive + 9 rame (de fapt 10, a 4a ram?? e cea modernizat?? la Grivi?a... dup?? care a ap??rut un alt RIO04) de câte 3 vagoane ?i una de 4.
Uite-te pe www.regiotrans.ro - http://www.regiotrans.ro/mersul-trenurilor-statia-bucuresti-nord

Au un singur IR (Constan?a - Bra?ov, dar ?i ??la pe Bra?ov - Bucure?ti ?i retur merge ca R), restul sunt R. F?? click pe tren s?? vezi mersul.
Bine, mai circul?? ?i pe Bra?ov - Timi?oara, Bra?ov - Sf. Gheorghe, Simeria - Hunedoara, Simeria - Petro?ani, Petro?ani - Lupeni ?i probabil or s?? circule din nou ?i spre Cugir dac?? mai vin locomotive, c?? rame sunt. Rama de 4 vagoane circul?? spre Sânnicolau Mare, tras?? de LDH.
 
Genul asta de automotoare au nevoie de locomotiva pentru ca sint trenuri reversibile, ai vazut ca ultimul vagon are post de conducere, adica nu mai trebuie intoarsa locomotiva, mecanicul se muta in postul din vagon si locomotiva impinge trenul.
Adica nu intra la utomotoare, ca fara locomotiva nu pot circula.
 
Genul asta de automotoare au nevoie de locomotiva pentru ca sint trenuri reversibile, ai vazut ca ultimul vagon are post de conducere, adica nu mai trebuie intoarsa locomotiva, mecanicul se muta in postul din vagon si locomotiva impinge trenul.
Adica nu intra la utomotoare, ca fara locomotiva nu pot circula.
Dane, stiu ce a vrut sa scrii, dar nu prea ti-a iesit! :lol:
Din informatiile cu care a deschis Dragos subiectul:
Ramele RIB (Rame Inox Banlieue = Rama din inox pentru periferie) ?i RIO (Rame Inox Omnibus) au fost concepute pentru a putea fi utilizate în sistem push-pull, f??r?? a fi nevoie de mutarea locomotivei. Ele pot fi formate din maxim nou?? remorci, dintre care una cu post de conducere, una de cap??t f??r?? post de conducere ?i una sau mai multe remorci de mijloc. Codificarea literal?? remorcilor din ramele de tip RIO ?i RIB este urm??toarea:
-remorc?? de cap??t cu post de conducere: ZRBx (cu locuri de ?ezut de clasa a 2a) sau ZRBDx (cu locuri de sezut de clasa a 2a ?i compartiment pentru bagaje)
-remorc?? de mijloc: ZRBz (cu locuri de ?ezut de clasa a 2a), ZRABz (cu locuri de ?ezut de clasa 1 ?i a 2a) sau ZRABDz (cu locuri de ?ezut de clasa 1 ?i a 2a ?i compartiment pentru bagaje)
-remorc?? de cap??t f??r?? post de conducere: ZRAB (cu locuri de ?ezut de clasa 1 ?i a 2a), ZRBD (cu locuri de ?ezut de clasa a 2a ?i compartiment pentru bagaje) sau ZRABD (cu locuri de ?ezut de clasa 1 ?i a 2a ?i compartiment pentru bagaje)
se vede ca ramele nu au motor, nu sunt automotoare, ci vagoane care au nevoie de locomotiva.
 
@weepingEye: i-a iesit lui dan...am inteles:)))

Am inteles... practic vagonul are doar post comanda, rama insa nu are motor... Dar transmite comenzile locomotivei care ajunge practic s aimpinga trenul.

Cool, mersi frumos, am inteles...Shuckara chestia! Mai invat si eu...

Multumesc tuturor!
 
@WE :-? ai vazut ca a citit pe litere si a inteles.

acest convoi de vagoane este considerat rama doar daca are si locomotiva care sa raspunda comenzilor din postul de la urma?

daca tractiunea convoiului de 3-4 vagoane dintre care unul cu post de conducere se face de catre LDH mai este rama? LDH care desigur trebuie intors ca nu poate prelua comenzile.

sau e un tren in sensul ,,clasic si banal" al termenului?

@WE in caz ca nu ai aflat pe ruta Arad -Valcani circula o astfel de garnitura tractata de LDH. Regiotrans a eliberat astfel motoare pentru alte linii preluate.
 
Pe 11.07.2012 trenul IR 14003 (Constan?a - Bucure?ti Nord - Bra?ov) a con?inut rama RIO modernizat?? la Atelierele Grivi?a ?i MARUB. Grivi?a ?i-a recuperat ce a putut (interior, instala?ii de aer condi?ionat), iar MARUB a completat, interiorul ie?ind foarte bun. A fost denumit?? RIO 08. Poze cu ea la Zilele Feroviare 2009 g??si?i aici.

Vagon cu post de conducere 57-7148-0, fost 50 53 32-04 001-1:

57-7148-0a by transport-in-comun.ro, on Flickr

57-7148-0b by transport-in-comun.ro, on Flickr

57-7148-0c by transport-in-comun.ro, on Flickr

Vagon intermediar 57-4051-9, fost 50 53 22-04 002-2:

57-4051-9a by transport-in-comun.ro, on Flickr

57-4051-9b by transport-in-comun.ro, on Flickr

Vagon de cap??t 57-6548-9, fost 50 53 22-04 003-9:

57-6548-9a by transport-in-comun.ro, on Flickr

57-6548-9b by transport-in-comun.ro, on Flickr

Garnitura urma s?? fie remorcat?? de locomotiva 25572:

25572a by transport-in-comun.ro, on Flickr

25572b by transport-in-comun.ro, on Flickr

25572c by transport-in-comun.ro, on Flickr

Pe care o prefera?i ? :)

25572d by transport-in-comun.ro, on Flickr
 
Regio 14065 Bucuresti Nord - Brasov format din 25572+RIO 08+425-517+RIO 02+RIO ? + Locomotiva?

In Ploiesti Vest s-a cuplat automotorul 970576-5 care circula pe relatia Iasi-Brasov.








Zona BAR la RIO 08



WC





97-0576-5 cuplat la locomotiva 25572


RIO 02





In Sinaia: