Locomotive clasa 40 Phoenix - Softronic

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Locomotiva noua: dupa parerea mea orice miscare in directie pozitiva in domeniul feroviar este de apreciat. Asa si locomotivele noi - fie Softronic sau Skoda - mai ales ca au aratat ca si ei sint in stare, nu numai cei "mari", sa realizeze ceva nou. Despre design: cu faruri si geamuri aproape triunghiulare... cam neobisnuit... ma rog... in comparatie, nici Taurusul nu este o frumusete. Locomotivele modernizate cu cutia de climatizare pe acoperis arata bine? Aici macar este integrat, cred.
Dupa parerea mea locomotive moderne unde la proiectare nu numai la functionalitate s-au gindit, sint (au fost?) ÖBB 1012, 1014 (Brunel Award!!) 1822, SBB RE460/ BLS RE465.
Insa ce nu inteleg, este necesitatea celor 6 axe - vs. 4 axe. Pt. etape grele, cu curbe mici, unde uzura sinelor este mare, folosirea locomotivelor cu 4 axe este mai convenabila, sau? Tractione dubla si asa este necesara!
Cum s-a mai scris, Semmeringul este chiar o linie dificila (cunosc linia destul de bine, am trecut de mai multe zeci de ori pe acolo, cu tren sau pe jos) cu un trafic major, este una dintre sectiunile de testare locomotivelor noi. De mai multe ori am citit despre desavantajul locomotivelor cu 6 osii pe aceasta linie.

http://ro.wikipedia.org/wiki/Calea_ferată_Semmering

Sa speram ca locomotiva sa nu ramina doar un prototip.

Gabi_Todoran a spus:
... MAV s-a cam oprit cu Siemens-urile oare de ce?

Au cumparat 25 (+25 optiune) locomotive Traxx.
 
O locomotiva cu 4 osii poate atinge performantele unei locomotive cu 6 osii doar daca are un control superior al motoarelor care sa permita detectarea patinarii, scaderea efortului de tractiune doar pe motorul a carui osie patineaza si activarea automata a nisiparului.
Cum Taurus e o locomotiva de ultima generatie atunci are doar 4 osii (si vreo 40 de tone in minus) pentru aceleasi performante.
 
Un prieten mecanic mi-a povestit de aceasta loco de 6600KW, ea nu prea poate fi folosita la noi la CFR deoarece nu prea duce infrastructura noastra, cum intra in demaraj cum le sareau sigurantele la transformatoare, asta depinde si de zona unde a fost testata. Cica au si poreclito deja, o cheama "elodia" :))
 
Capetele trebuiau modificate astfel incat prin forma parbrizelor, farurilor, etc sa "urle in gura mare" ca sa inteleaga si orice habarnist ca este un produs nou-nout, de ultima generatie, modern, contemporan, etc. E bine ca s-a reusit acest lucru, e un pret mic de paltit faptul ca pentru pasionati farurile laterale sunt niste chetii hidoase si ilogice, farul central parca e un motiv de pe mormantul unui faraon egiptean, acoperisul parca e furat de pe un camion iar parbrizele aduc mai devreme a ochelari de scafandru.
 
ALX a spus:
Un prieten mecanic mi-a povestit de aceasta loco de 6600KW, ea nu prea poate fi folosita la noi la CFR deoarece nu prea duce infrastructura noastra, cum intra in demaraj cum le sareau sigurantele la transformatoare, asta depinde si de zona unde a fost testata. Cica au si poreclito deja, o cheama "elodia" :))
Nu cred ca e asa, atunci ar trebui sa le sara toata ziua, daca sunt mai mult de doua trenuri consecutive sau in paralele pe aceasi sectie alimentata in comun...hai sa fim seriosi.
 
Iti spun sigur deoarece eram chiar in cabina la mecanic (la o cafa si o barfa pana sa plece cu trenu iar eu sa plec in treaba mea) cand sa auzit prin statie ca iara a sarit siguranta din cauza la "elodia"
 
Ce sa zica si ceferistu, cand vede un lucru pe care nu-l intelege sau care nu-i de nasu lui, il vorbeste de rau.
 
Da eu tot nu inteleg de ce? ce naiba doar nu e OZN care suge energie cat 50 de LE 5100 odata la puterea maxima ( parametrii curent-tensiune maximi ) :D
 
Sincer si mie mi se pare putin credibil,

cum e atunci cand se merge in dubla tractiune? sau tripla? sa fim seriosi..
eu unul nu cred asa ceva

ma indoiesc ca reteaua a fost proiectata sa reziste la doar 5200 kw cat avea la vremea respectiva o singura locomotiva.
 
Chestia ii ca nu mai tin minte toata conversatia dar dupa cate imi amintesc (faza o fost acum vreo 3-4 sapt) locomotiva asta are probleme doar in anumite zone unde sunt statii de alimentare mai vechi.
 
Articol pe Indohaz on-line


http://www.iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=59:mmvsoftronic&catid=1:nagyvasut&Itemid=3

www.iho.hu
 
Asta-seara in gara Campina directia Bucuresti-Brasov am vazut urmatoarea garnitura: in frunte LE 5100 GFR- vreo 20 de cisterne- DA 060 GFR (pe care scria Hungary transport?!) -alte 20 cisterne- iar in coada........aplauze 91 53 0 478 001-7 SOFTRONIC (aia albastra)!?!?!?!?!?!?!?
-nu era prin UNGARIA?
-DA-ul GFR cu HUNGARY transport?
 
Vineri, 19.06.

Impreuna cu Bogdan am fost de la Sinaia pana la Brasov la fotografiat si filmat locomotiva inmatriculata 91-53-0-478-001-7 care circula numai inpingatoare pentru trenurile de marfa pe valea Prahovei. . Mie chiar imi place locomotiva, vazuta live e altceva ca in poze.
Enjoy.

Pleaca din Sinaia:



Garnitura este trasa de o locomotiva GFR:


La Busteni. Mecanicul se joaca cu luminile pentru noi, stopurile, faza lunga, faza scurta....




La Predeal:


Pe langa Timisul de Jos:


 
Eu tot nu inteleg ce`i cu moda asta pe coridoarele CFR`ului de a scoate cat mai multe lucruri noi, care sa prinda la public (cica). Dar in fine..legat de Phoenix.

Design: null.
Performanta: Se observa o imbunatatire si e laudabila initiativa.
Design: null.
Nu in ultimul rand, design: null.

Sa fim seriosi, ce era asa greu sa se pastreze EA`urile clasice? Ma refer aici si la carcasa, si la schema. Preturile erau mult mai mici..

Ca o comparatie:





Cu Phoenix nu pun poza pentru ca nici nu sufera comparatie.

Nu am nimic cu partea tehnica, dar se putea foarte bine sa se lucre la interior fara sa se schimbe exteriorul.

Apropo, Phoenixul e tiristorizat? Daca da, de ce a durat atat :D ? Primele EA`uri aduse din Suedia erau tiristorizate de la mama lor, dar s`au trezit inginerii vremii sa le modifice; oricum asta e alta mancare de peste.