Locomotive cu abur - pufaituri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Septembrie 2007
1.412
272
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Intrebare:
Cate pufaituri se aud la o rotatie completa a rotilor motoare ale unei locomotive cu abur ?
N sau 2N (unde N este nr de cilindri) ?
 
Cate crezi, daca pistoanele sunt cu dublu efect? "Pufaiturile" sunt aburul care se destinde in drumul lui prin cos, inca una dintre inventiile a lui Stephenson, ultima treaba a aburului in drumul lui spre atmosfera fiind sa imbunatateasca tirajul. Are loc cate o evacuare in fiecare moment in care un piston ajunge la un capat de cursa, fie ca este capatul dinainte sau capatul dinapoi al cilindrului, deci evident 2n!
 
Naspa !
Asta inseamna ca la viteza maxima locomotiva o sa faca precum - vorba cuiva - iepurasul duracell. (P) [publicitate mascata]

Am eu o banuiala ca la mine pistoanele sunt cu "simplu efect". :D
 
2N, intr-adevar. Acum nu stiu daca spun prostii, dar din cate stiam ESU Loksound limiteaza pufaiturile dupa o anumita viteza, tocmai ca sa nu devina gafaitul deranjant. :D O sa verific in manual.
 
imagine003.jpg

în gar?? în BV
 
O parte a farmecului locomotivelor cu abur const?? tocmai în puf??itul acestora.
în cazul locomotivelor cu doi cilindri, sunt emise 4atru puf??ituri la o rota?ie complet?? a ro?ilor motoare principale, deoarece decalajul dintre cele dou?? mecanisme este de 90grade; astfel, atunci când un mecanism se afl?? la punct mort, cel??lalt se afl?? la cuadratur??, ceea ce asigur?? pornirea locomotivei din orice pozi?ie a mecanismelor.
Dup?? ?tiin?a mea, locomotivele cu 4atru cilindri au mecanismele exterioare decalate tot cu 90 grade, iar mecanismele interioare sunt decalate cu 180 grade fa??? de cele exterioare adiacente, deci emit tot 4atru puf??ituri / rota?ie.
Locomotivele cu 3rei cilindri au mecanismele decalate cu 120 grade între ele, deci emit 6ase puf??ituri / rota?ie complet??.
O locomotiv?? cu abur real?? care se deplaseaz?? cu vitez?? mare puf??ie foarte rapid ?i pe un alt "ton" decât la viteze mici. Aceast?? situa?ie devine cam dificil?? în cazul mini-locomotivelor cu abur, ale c??ror module de sunet s-ar putea s?? nu ?tie s?? o reproduc??, ceea ce face ca sunetul s?? devin?? sacadat ?i ne-natural.
 
Uite exemplul meu: locomotiva cu 3 cilindri / 6 pufaituri per rotatie. http://www.youtube.com/watch?v=hfcdFeBfde0

Eu zic ca ESU face o treaba buna cu reproducerea pufaiturilor in diferite regimuri de viteza. :aplauze:
 
Nu. Nu am senzor Hall pt. sincronizare. Am reglat insa CV-urile in asa fel incat la orice viteza sa fie 6 pufaituri pe rotatie.
 
Metoda e empirica si 'time-consuming':

1. Se seteaza centrala in 28 trepte de viteza.
2. Se regleaza prin tatonare valoarea CV57 in asa fel incat sa ai nr. de pufaituri necesar per rotatie in treapta 1 de viteza.
Valoarea x 0,064 = intervalul de timp dintre 2 pufaituri (in secunde).
3. Se tatoneaza apoi CV58 pt. a avea acelasi nr. de pufaituri per rotatie in treapta a-2a de viteza.
4. Se re-seteaza centrala la 128 trepte de viteza.

Reglajele se fac dupa cele de viteza, acceleratie, BEMF, PWM.

Se obtine o buna liniaritate chiar fara senzor Hall in treptele mici de viteza (in cele mai mari nu se mai percepe sincronizarea oricum).
 
Uite aici CV-uri bine reglate la exact 6 pufaituri / rotatie (min 0:55)
http://www.youtube.com/watch?v=671uWBn1Bm8