M510:Inundatii langa linia Falticeni-Dolhasca [2008]

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
iulie 2008 ââ??â?? Scurt?? plimbare FeRoviaR?? pe linia secundar?? 510, F??lticeni ââ??â?? Dolhasca<i></i>

în vara anului 2008, C??ile Ferate din România au avut foarte mult de suferit în urma inunda?iilor. Numeroase linii din Moldova ?i nu numai au fost afectate grav sau mai pu?in grav, producând închideri temporare de linii. Spre exemplu, linia 510, F??lticeni ââ??â?? Dolhasca, a fost închis?? pentru câteva zile datorit?? colmat??rii unor poduri ?i pode?e de-a lungul liniei. Din fericire, cei 26 de kilometri de cale ferat?? au fost reda?i circula?iei dup?? câteva zeci de ore de la punerea în pericol a siguran?ei circula?iei. Nu acela?i lucru se poate spune ?i despre linia 515, Gura Putnei ââ??â?? Nisipitu, care ?i acum ââ??â?? 2010 ââ??â?? rugine?te f??r?? ca peste ea s?? mai circule vreun tren.

în fine, revenind la ora?ul de pe ???žomuz, v?? reamintesc c?? F??lticeniul a fost legat feroviar de Dolhasca ?i mai departe de restul ???rii la 10 octombrie 1887. în Mica Monografie a C??ilor Ferate din România, g??sim scris cu litere italice: ââ???žLa 10 octombrie 1887, popula?ia din F??lticeni a întâmpinat cu flori ?i urale sosirea primului tren în vechiul Târg Moldovenesc.ââ?? Poate c?? în prezent f??lticenenii nu mai întâmpin?? cu flori ?i urale trenul care vine ?i pleac?? zilnic din gar??, dar cu siguran??? îl a?teapt?? pentru a se deplasa rapid, sigur ?i ieftin spre Dolhasca sau spre sta?iile de pe parcurs: V??meni, Dolhe?ti, Arghira sau Preute?ti.
<i></i>

Trenul Personal Dolhasca ââ??â?? F??lticeni<i></i>



12:50<i></i>

Fiind în plin?? vacan??? de var??, mi-am luat bicicleta ?i am pornit la o scurt?? plimbare. Am vrut s?? v??d ce s-a stricat sau ce s-a reparat pe calea ferat?? în urma ie?irii din matc?? a ???žomuzului. Punctul meu de oprire a fost intersec?ia Drumului Jude?ean 208 cu calea ferat??.

Un pod ce-?i usca traversele la soare dup?? ce-a fost inundat<i></i>


Râul ???žomuz, înc?? ie?it din matc??<i></i>


Trecerea la nivel cu calea ferat?? de la Ciorsaci<i></i>


Vedere spre Dolhasca<i></i>


Pod rutier peste râul ???žomuz<i></i>


Umflat?? de ploi, apa gonea rapid dinspre F??lticeni spre Dolhasca<i></i>


înainte, apa avea aici 2 metri, îns?? în imagine dep???ea 4 metri<i></i>



13:00<i></i>

Revenind la calea ferat?? ?i g??sind r??spuns la curiozitatea ce-o aveam de-acas??, m-am pus pe un dâmb de lâng?? trecerea la nivel ?i am a?teptat trecerea trenului de dup??-amiaz??. Acesta obi?nuia s?? plece la 12:30 din Dolhasca ?i s?? ajung?? în F??lticeni la 13:15.

Municipiul F??lticeni, v??zut de la 4 kilometri dep??rtare<i></i>


Semnalul fix vs. semnalul mobil de aten?ionare pentru semnalizarea lucr??rilor la linie<i></i>


Vedere c??tre Dolhasca<i></i>


Vedere c??tre F??lticeni<i></i>



Dup?? câteva momente de a?teptare, din zare se ive?te Trenul Personal 5535, Dolhasca ââ??â?? F??lticeni. Din martie 2008, acesta era deservit de un automotor diesel Siemens Desiro 642 VT. Deci, dup?? câteva zile de pauz?? în care operatorii responsabili de între?inerea ?i repara?ia liniei 510 ?i-au f??cut datoria, trenul a circulat din nou pe aceast?? sec?ie secundar??.

Trenul Personal Dolhasca ââ??â?? F??lticeni<i></i>






Spre F??lticeni<i></i>




S??geata albastr??, disp??rând în drumul ei spre punctul terminus<i></i>



13:10<i></i>

La întoarcerea spre cas??, am z??rit la podul prezentat în cea de-a doua imagine o echip?? de operatori ai CFR Infrastructur?? lucrând la linie.

Por?iune de linie restric?ionat?? la 30 km/h<i></i>



Dragii mei cititori, v?? mul?umesc pentru aten?ia acordat?? ?i v?? invit s?? citi?i ?i urm??toarele reportaje care sunt pe linia de produc?ie: Excursie FeRoviaR?? F??lticeni ââ??â?? Bicaz, Excursie FeRoviaR?? Suceava ââ??â?? Beclean pe Some? ?i multe alte surprize. Sau, de ce nu, poate ave?i dorin?a de a arunca un ochi în lista din dreapta blogului unde g??si?i scurt??turi la precedentele povestiri FeRoviaRe legate de C??ile Ferate Române!