M606,M500: Excursie FeRoviaRa Iasi - Pascani - Suceava[2008]

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
10 august 2008 -=- Excursie FeRoviaR?? Ia?i ââ??â?? Pa?cani ââ??â?? Suceava<i></i>

Iat?? c?? am ajuns în fa?a Trenului Personal 6457, Ia?i ââ??â?? Pa?cani, dup?? câteva ore de plimbare pe c??ile ferate ie?ene, ore pe care le-am transpus într-un fotoreportaj dedicat. Mai departe de Pa?cani spre Suceava aveam s?? m?? urc în Trenul Personal 5511, Pa?cani ââ??â?? Suceava. Pân?? în Suceava, calea FeRoviaR?? veche de 138, respectiv 139 de ani purta trenul prin urm??toarele sta?ii: Ia?i, Le?cani, Podu Iloaiei, Bud??i, Sârca, Târgu Frumos, Pietri?u, Coste?ti Ia?i, Ruginoasa, Pa?cani, Lunca Siretului, Lespezi, Probota, Dolhasca, Corni, Liteni, B??ne?ti Suceava, Vere?ti, V??ratec ?i Suceava.

Astfel, în acea dup??-amiaz?? am parcurs 137 de kilometri în 2 ore ?i 36 de minute, deci o vitez?? comercial?? de 53 de km/h. Infrastructura de cale ferat?? a Regionalei Ia?i poate primi un calificativ foarte bun, având în vedere dificultatea traseelor ?i vitezele sporite cu care circul?? trenurile. Viteza maxim?? stabilit?? pe por?iunile de cale ferat?? Ia?i ââ??â?? Pa?cani ?i Pa?cani ââ??â?? Suceava este de 120 km/h. Acum, c?? tot am luat la cuno?tin??? statisticile acestei c??l??torii, v?? invit s?? viziona?i fotografiile de pe traseu. Dintre aspectele cele mai interesante pe care v?? propun s?? le urm??ri?i sunt: esplanada ?i sc??rile din Pa?cani, trenul cu etaj ââ???žAcvilaââ?? al Remar Pa?cani ?i apusul de soare de pe Magistrala 500.
<i></i>

Dupa 8 ore, m?? întorceam pe Valea Feeric?? înapoi spre Pa?cani<i></i>



16:50<i></i>

Spre Pa?cani aveam la dispozi?ie Trenul Personal 6457, Ia?i ââ??â?? Pa?cani. Era garat pe linia 2A ?i avea ca locomotiv?? de trac?iune pe EA1-720. Este una dintre cele dou?? locomotive ale Depoului Ia?i ââ???ždotateââ?? cu stema ââ???žRoata cu aripiââ??, ce semnific?? unul dintre simbolurile CFR-ului. Cât despre vagoane ââ??â?? erau de tipul 36-17 ?i 16-17, cu etaj, cu culoar central de trecere dintr-un vagon într-altul.

Trenul Personal Ia?i ââ??â?? Pa?cani<i></i>


Locomotiva de vitez?? a Depoului Ia?i, EA1-720<i></i>



17:00<i></i>

La ora men?ionat?? eram instalat în vagon cu pungu?a de alune lâng?? mine, urm??rind pe geamurile rabatabile activitatea de pe peron. C??l??torii se îndreptau ?i ei c??tre u?ile de acces ale vagoanelor, în timp ce impiegatul de mi?care mergea spre mecanicul de locomotiv?? pentru a-i da plecarea.

Mi?care in Gara Ia?i<i></i>


Impiegatul dispozitor de mi?care se preg??tea s??-i dea plecarea mecanicului<i></i>



17:10<i></i>

Trenul a plecat din Gara Ia?i la ora stabilit?? ââ??â?? 17:10 ââ??â?? accelerând la 100 km/h pân?? la Le?cani.

Trenul a plecat din Gara Ia?i<i></i>


Trenul lua vitez?? spre Pa?cani<i></i>




Peisajul Ia?ilor îl l??sam în urma... <i></i>





17:20<i></i>

Dup?? 14 kilometri parcur?i în 14 minute, trenul cu etaj ajunge în Gara Le?cani. Cl??direa de aici are o istorie aparte. Construit?? la sfâr?itul secolului al XIX-lea de Concesiunea inginerului Ioan G. Cantacuzino dup?? studiile ?i proiectele elaborate sub conducerea inginerului Elie Radu, cl??direa g??rii se descrie prin masivitatea volumului unic parter ?i etaj. Totodat??, c??r??mida de Ciurea î?i dovede?te, mai bine de 110 ani, calit???ile fizice de material de construc?ie ideal pentru scopul în care a fost produs.

Gara Le?cani reprezint?? nodul de leg??tur?? dintre linia 606, Ia?i ââ??â?? Pa?cani, ?i linia 608, Dorohoi ââ??â?? Le?cani. în 1896 s-a inaugurat linia care f??cea leg??tura dintre Nordul Moldovei (Dorohoi) ?i Ia?i.

Peronul G??rii Le?cani<i></i>


Liniile G??rii Le?cani, cele folosite ?i cele înverzite, deopotriv??<i></i>


La etaj, banchetele confortabile primesc cu încredere c??l??torii<i></i>


Spre Podu Iloaiei<i></i>



17:30<i></i>

Trenul Personal Ia?i ââ??â?? Pa?cani a ajuns dup?? al?i 9 kilometri în Podu Iloaiei. Aici exist?? ?i câteva linii industriale dedicate transportului de marf??. Astfel, la câ?iva zeci de metri de gar?? se afl?? curtea unui centru de colectare ?i depozitare a fierului vechi. Se puteau observa câteva vagoane Eacs înc??rcate cu fier vechi, iar printre acestea chiar ?i o locomotiv?? de manevr?? Malaxa cu seria 20.164. Câteva date caracteristice despre acest tip de locomotiv??: vitez?? maxim?? - 55 km/h, motor Ganz cu 6 cilindri capabil de 120 CP, lungime ââ??â?? 8,2 metri. Pentru alte detalii ?i fotografii despre aceast?? locomotiv?? v?? invit s?? urma?i acest link.

Tot despre Podu Iloaiei v?? pot spune c?? este un mic nod feroviar. De aici, trenurile pot s?? circule c??tre Hârl??u, iar dac?? exista voin??? ?i fonduri financiare ?i sociale, Boto?aniul putea fi legat feroviar cu Ia?iul.

O locomotiv?? Malaxa de manevr?? in curtea Remat Podu Iloaiei<i></i>


Spre Bud??i<i></i>


Prin satul Bud??i<i></i>


Peronul Haltei Bud??i<i></i>



17:40<i></i>

Trecând de halta Bud??i ?i satul cu acela?i nume, trenul înainta cu o vitez?? apropiat?? de 100 km/h printre curbele ?i pe declivit???ile specifice acestei linii.

Spre Sârca<i></i>


în apropierea G??rii Sârca<i></i>


Trenul intra în Gara Sârca<i></i>


Semnalele luminoase de ie?ire din Gara Sârca spre direc?ia Ia?i<i></i>



Oprind în Gara Sârca, trenul cu care circulam s-a întâlnit cu Trenul Personal 5602, Putna ââ??â?? Ia?i. Acesta era tractat de o locomotiv?? electric?? vopsit?? în schem?? clasic??. Mi s-a p??rut foarte interesant la aceasta (am accentuat aceast?? observa?ie prin fotografia de mai jos) nuan?ele diferite de gri care au rezistat zeci de ani pe cutia locomotivei.

Trenul Personal Putna - Ia?i tractat de locomotiva EA1-305<i></i>


Locomotiva electric?? EA1-305<i></i>


Vopsea autentic?? rezistent??<i></i>



17:50<i></i>

Fiind pu?in obosit, nu am mai fotografiat fiecare gar?? prin care treceam. M?? l??sam în voia curentului ?i a peisajului înconjur??tor.

Spre Târgu Frumos<i></i>





18:10<i></i>

Trenul a parcurs aproape 50 de kilometri de când a plecat din Ia?i, ajungând la 18:10 în dreptul V??ii Feerice. Aceast?? form?? de relief era foarte bine eviden?iat?? datorit?? razelor de soare. Aceast?? pr??pastie c??p??ta caracter de canion în ochii mei. De aceea, consider aceast?? zon?? unul dintre cele mai pitore?ti peisaje oferite de pe calea ferat??.

Dupa 8 ore, m?? întorceam pe Valea Feeric?? înapoi spre Pa?cani<i></i>


Vi??? de vie cultivat?? de moldovenii din jude?ul Ia?i<i></i>


Valea Feric??<i></i>





18:20<i></i>

Celebrele dealuri de la Ruginoasa au fost abordate de constructorii acestei linii printr-o succesiune de curbe cu declivit???i destul de însemnate (între 10 ?i 20 de mm/m). ???ži tot a?a, trenul se l??sa purtat pe c??ile ferate moldovene?ti pân?? aproape de Pa?caniââ??Â?

Spre Pa?cani, pe dealurile de la Ruginoasa<i></i>




Spre Pa?cani, ultima sta?ie a trenului<i></i>










18:30<i></i>

La intrarea în Pa?cani am surprins o opera?iune interesant?? ce se desf???ura în curtea Reviziei de Vagoane Pa?cani. O locomotiv?? diesel-hidraulic?? manevra cu vitez?? de ~5 km/h câteva vagoane de c??l??tori. Asupra lor erau îndreptate jeturi de ap?? ?i detergent (probabil) cu rol binecunoscut de igienizare.

în apropiere de Gara Pa?cani<i></i>


Obeliscul de la intrarea în Pa?cani din direc?ia Ia?i<i></i>


O garnitur?? de vagoane de persoane efectua o sp??lare exterioar??<i></i>


Vagoanele etajate 26-26 erau str??lucitoare ?i proasp??t ie?ite de sub jeturile revigorante cu ap?? ?i s??pun<i></i>


Instala?ia de cur???are exterioar?? a vagoanelor<i></i>


Liniile Reviziei de vagoane Pa?cani<i></i>



Trenul se apropia de punctul în care mecanicul de locomotiv?? avea s?? apese de trei ori pe butonul de semnalizare acustic??: Gara Pa?cani. Pe linia 1 se afla locomotiva diesel-electric?? de 2100 de cai putere, DA-1220. Avea la cupl?? un vagon pe 2 osii care sem??na cu un vagon de marf?? Gbs. Din câte am observat ?i în alte d???i când am admirat activitatea FeRoviaR?? din Pa?cani, în acel vagon urcau angaja?i ai CFR-ului care trebuiau s?? ajung?? la locul de munc??, fie el Triajul de Marf??, Depoul sau Revizia de Vagoane.

Vedere FeRoviaR?? cu Magistrala 500 c??tre direc?ia Bucure?ti<i></i>


Trenul intra pe teritoriul sta?iei Pa?cani<i></i>


Tot mai aproape de peronul G??rii Pa?cani<i></i>




DA-1220 cu un vagon de calatori dedicat lucr??torilor CFR<i></i>


Gara Pa?cani<i></i>


Trenul Personal Ia?i - Pa?cani, sosit pe linia 5<i></i>



18:40<i></i>

Intrigat de imaginile neclare de diminea??? pe care le-am f??cut cu vagoanele de la Remarul Pa?cani, mi-am luat inima în din?i ?i am urcat pe o pasarel?? din apropiere pentru a fotografia mai clar rama de vagoane ââ???žAcvilaââ??. Rezultatul îl pute?i observa mai jos.

EA1-720 rebrusa pentru a se deplasa c??tre Depoul de Locomotive Pa?cani<i></i>


Liniile G??rii Pa?cani, v??zute dinspre direc?ia Suceava<i></i>


O pasarel?? numai bun?? pentru a traversa Magistrala 500<i></i>


Rama de tren etajat ACVILA modernizat?? de Remarul Pa?cani<i></i>


Curtea Remar Pa?cani<i></i>


Boghiuri ?i osii motoare pe un vagon platform??<i></i>



18:50<i></i>

Mul?umit de ââ???žcapturaââ?? câ?tigat??, m-am îndreptat spre Gara Pa?cani. Surprins?? din partea ora?ului, Gara se descrie ca printr-un edificiu de construc?ie clasicist?? cu elemente neogotice.

Gara Pa?cani - vedere dinspre ora?<i></i>



19:00<i></i>

Era abia ora 19, iar Trenul meu c??tre Suceava avea s?? plece la 20:10. Pân?? atunci am ie?it de pe teritoriul g??rii ?i am purces la o plimbare pe esplanad??. Acest bulevard este cochet ?i avea scuaruri în care cre?teau flori naturale ?i arbu?ti. Mi-a fost l??sat?? o impresie ?i mai frumoas?? dup?? ce am urcat sc??rile din Pa?caniââ??Â? Se putea vedea chiar ?i sigla CFR-ului de pe o hal?? a societ???ii Remar Pa?cani.

LDH-165 în Gara Pa?cani<i></i>


Esplanada municipiului Pa?cani<i></i>


Celebrele sc??ri p???c??nene<i></i>


Peste 50 de sc??ri a?teptau s?? fie urcate<i></i>


Esplanada din Pa?cani<i></i>





19:20<i></i>

A?a cum v-am mai obi?nuit ?i în blogurile anterioare când v?? relatam despre momentul 19:22, când se întâlneau trenurile Ia?i ââ??â?? Bicaz ?i Vatra Dornei ââ??â?? Ia?i, v?? prezint acum câteva fotografii tot cu acela?i moment, îns?? cu personaje diferite. Dac?? în trecut Trenul Accelerat 10858 Vatra Dornei ââ??â?? Ia?i era deservit de o ram?? electric??, iat?? c?? în data de 10 august 2008 trenul era un automotor Desiro. Pe lâng?? aceste dou?? trenuri, pe linia 4 sosise Trenul Personal 5526, Târgu Neam? ââ??â?? Pa?cani, tractat de locomotiva electric?? EA1-708.

O locomotiv?? diesel-hidraulic?? manevra trenul cu etaj în Revizia Tehnic??<i></i>


Liniile G??rii Pa?cani ocupate cu locomotive ?i automotoare<i></i>


Trenul abia sosit din Târgu Neam? versus Automotorul care avea sa plece spre Ia?i<i></i>


Automotorul Desiro pleca spre Piatra Neam?<i></i>


Cele dou?? automotoare Desiro gata de plecare spre Piatra Neam?/Bicaz<i></i>



19:30<i></i>

Iat?? c?? locomotiva EA1-708 despre care v?? spuneam c?? sosise cu un tren de la Târgu Neam?, s-a cuplat la Trenul Personal 5511, Pa?cani ââ??â?? Suceava, care sta?iona pe linia 4. Aici trebuie s?? remarc??m operativitatea angaja?ilor CFR de a preg??ti de dinainte trenul la drum. ???ži c?? tot veni vorba de operativitate, Trenul Rapid 651, Bucure?ti Nord ââ??â?? Suceava Nord, sosea în Gara Pa?cani cu câteva minute mai devreme.

EA1-708 la cupla Trenului Personal Pa?cani ââ??â?? Suceava<i></i>


EA1-148 cu Trenul Rapid Bucure?ti Nord - Suceava Nord<i></i>


Coloana hidraulic?? nu se potrivea mai deloc cu cele dou?? locomotive electrice de vitez??<i></i>



19:40<i></i>

Dup?? ce c??l??torii veni?i de la Bucure?ti au coborât pe peronul G??rii Pa?cani, Trenul Rapid 651 pleca mai departe spre Suceava Nord.

Repetitorul semnalului luminos cu indica?ie permisiv?? pentru Rapidul de Bucure?ti<i></i>



19:50<i></i>

Ultimul tren care pleac?? din F??lticeni la 18:35 are ca sta?ie de cap??t Pa?caniul, urmând ca trenul s?? fie remizat în Depoul Pa?cani. Dac?? acum câ?iva ani trenul ce f??cea serviciu pe linia 510, Dolhasca ââ??â?? F??lticeni, era deservit de o locomotiv?? ?i câteva vagoane, iat?? c?? în 2008 pe aceast?? linie au circulat automotoare diesel ââ???žS??geata albastr??ââ??. Astfel, la 19:50 oprea pe linia 4 din Gara Pa?cani Trenul Personal 5532, F??lticeni ââ??â?? Pa?cani.

Trenul Personal F??lticeni ââ??â?? Pa?cani<i></i>





???ži cum tot mai drage îmi erau trenurile compuse din locomotiv?? ?i vagoane, de la M??r???e?ti oprea în Pa?cani Trenul Personal 5411, M??r???e?ti ââ??â?? Pa?cani, tractat de locomotiva EA1-313. Dup?? alte câteva minute, sosea din direc?ia Suceava Trenul Personal 5508, Suceava ââ??â?? Ia?i. La cupla acestuia era EA1-755, cea de-a doua locomotiv?? cu stem?? care f??cea serviciu pe teritoriul Regionalei Ia?i.

EA1-313 cu Trenul Personal M??r???e?ti ââ??â?? Pa?cani<i></i>


C??l??torii care au sosit cu Trenul Personal de M??r???e?ti<i></i>


Aten?ie la Trenul Personal Suceava ââ??â?? Ia?i! <i></i>


EA1-755, cea de-a doua locomotiv?? cu stem?? a Depoului Ia?i<i></i>


Trenuri in Gara Pa?cani<i></i>


Locomotiva electric?? EA1-313 venit?? tocmai de la M??r???e?ti<i></i>



20:00<i></i>

Ora de plecare a trenului de Suceava era 20:10, astfel c?? am stat prin preajma vagoanelor albastre care aveau s?? m?? aduc?? aproape de cas??. Urma s?? parcurg ultimii kilometri din excursia FeRoviaR?? din acea zi.

Cele 3 vagoane ale Trenului Personal Pa?cani ââ??â?? Suceava<i></i>



20:10<i></i>

???ži uite a?a, IDM-ul ridic?? paleta verde, locomotiva ?uier?? ?i trenul pleca din Gara Pa?cani. C??tre Suceava mai erau 60 de kilometri, nu-mi mai r??mâne decât s?? v?? expun fotografiile aferente traseului Pa?cani ââ??â?? Dolhasca ââ??â?? Vere?ti ââ??â?? Suceava.

Vagoanele albastre venite de la M??r???e?ti<i></i>


IDM-ul ridicând paleta verde spre mecanicul trenului de Suceava<i></i>


Soarele ?i calea ferat?? spre Târgu Neam?<i></i>


Apus de soare pe Magistrala 500<i></i>




Halta Lunca Siretului ?i c??l??torul ei vesel<i></i>


Ultimii nori din acea zi frumoas?? de var??<i></i>


???ži uite a?a îi spuneam ââ???žNoapte bun??!ââ?? Soarelui! <i></i>



20:20<i></i>

în acea zi de 10 august 2008 am v??zut cum a r??s??rit Soarele de pe calea ferat??, am v??zut ?i cum a apus tot de pe calea ferat??ââ??Â?

Gara Lespezi<i></i>


Amurgul unei zi de var?? pe calea ferat??<i></i>


Cuiva îi era frigââ??Â?<i></i>


Imagini mi?c??toare într-un tren la fel de mi?c??tor<i></i>





20:30<i></i>

Trenul Personal Pa?cani ââ??â?? Suceava Nord oprea în Dolhasca, localitate situat?? la 26 de kilometri de F??lticeni. De ce nu am coborât aici? Pentru c?? nu aveam leg??tur?? la vreun tren spre casa mea, iar calea rutier?? nu îmi f??cea cu ochiul, a?a c?? am continuat s?? merg c??tre Suceava.

în apropiere de Gara Dolhasca<i></i>


Gara Dolhasca<i></i>


Semnal luminos de parcurs cu indica?ie permisiv?? galben-galben<i></i>


Liber spre Suceava<i></i>


Ultimii kilometri pe care aveam s?? îi parcurg în acea zi frumoas?? de var??<i></i>



20:40<i></i>

Halta Corni<i></i>



20:50<i></i>

Podurile feroviare peste Râul Suceava<i></i>


Un c??l??tor în amurg de var??<i></i>


Spre Suceava<i></i>



21:20<i></i>

Dup?? 259 de kilometri de mers cu trenul pe calea ferat?? in acea zi, am coborât din Trenul Personal cu care am venit de la Pa?cani în Gara Suceava Burdujeni. Comparabil?? ca amploare doar cu marile g??ri din Transilvania ?i Banat, gara Burdujeni este cea mai mare gar?? din fostele Principate ?i se poate mândri c?? a r??mas nealterat?? pân?? în zilele de ast??zi. Dar misiunea feroviarilor nu se termina aiciââ??Â? Un alt tren compus dintr-o locomotiv?? diesel-hidraulic?? ?i un vagon Dimitrov ââ??â?? Personalul 5625, Suceava Burdujeni ââ??â?? Gura Putnei, avea s?? plece spre direc?ia Dorne?ti la ora-i stabilit?? în Mersul Trenurilor.

EA1-708 în Gara Suceava Burdujeni<i></i>


Vagonul Dimitrov al Trenului Personal Suceava - Gura Putnei<i></i>


Locomotiva Trenului Personal de Gura Putnei<i></i>


Gara Suceava Burdujeni v??zut?? de la nivelul ierbii<i></i>



Dar p??rin?ii m?? a?teptau acas?? s?? le povestesc cum a fost în c??l??toria mea feroviar??, a?a c?? am luat drumul F??lticeniului pe E85. Imaginile surprinse mai sus, precum ?i cuvintele scrise aici sunt dedicate tuturor celor care iubesc calea ferat??, tuturor celor care trudesc în buna func?ionare a sistemului de transport FeRoviaR. V?? mul?umesc pentru vizionare ?iââ??Â? fiind sfâr?it de an 2010 (data realiz??rii fotoreportajului) v?? doresc ââ???žLa mul?i ani!ââ?? ?iââ??Â? tot ce v?? dori?i!<i></i>