M800,M806:Trenuri de mare vitez?? vs. Trenuri ??ÂŽn pustietate

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
5 august 2011 = Excursie&Activitate FeRoviaR?? Ciulni?a - Medgidia - Doroban?u<i></i>

Magistrala 800 este una dintre liniile din România unde pot fi admirate trenuri care circul?? cu vitez?? sporit??! Ei bine, în ziua de 5 august 2011 am purces la o plimbare FeRoviaR?? între Bucure?ti Nord ?i Medgidia cu Trenul Accelerat de Tulcea. Dac?? pân?? la Medgidia am circulat cu S??geata Albastr??, de la Medgidia la Doroban?u ?i mai departe c??tre N??vodari am ales s?? parcurg la pas o distan??? de mai bine de 40 de kilometri.

în acest fel, pe o distan??? de 9 kilometri ?i parcurs?? în 2 ore, am fost martorul la trecerea în viteze de pân?? la 140 km/h a mai multor trenuri de marf?? ?i de c??l??tori. Ca de exemplu: Trenul Rapid Bucure?ti Nord - Mangalia cu vagoane modernizate 20-76, Trenul Rapid Bucure?ti Nord - Mangalia, trenul de marf?? al CFR Marf??, Trenul Accelerat Arad - Mangalia, trenul m??rfar Unifertrans cu frumoasele DA-uri vopsite în schem?? clasic??, trenul m??rfar GFR cu cisterne, Trenul Rapid Oradea - Mangalia, trenul m??rfar GFR cu ciment de la Medgidia Est c??tre Triajul Medgidia, Trenul Rapid Bucure?ti Nord - Constan?a ?i Trenul Accelerat Gala?i - Constan?a cu ale sale vagoane etajate.

Prin apropierea municipiului Medgidia s-a putut observa, de asemenea, activitatea FeRoviaR?? intens?? de la fabrica de ciment LaFarge.

A?adar, v?? invit la un clip realizat 95% pe teritoriul jude?ului Constan?a, pe una dintre cele mai noi c??i ferate construite în România, unde circul?? trenuri... de mare vitez??. De mare vitez?? pentru România, bineîn?eles!

62-1200-5%20-%3D-%2005.08.2011%20-%20Medgidia.jpg


http://www.youtube.com/watch?v=9VR7-hy9HJ0

///

5 august 2011 = Activitate FeRoviaR?? cu m??rfare între Doroban?u ?i N??vodari<i></i>

Locomotiva diesel-electric?? 060-DA cu motor Sulzer de 2.100 de cai putere este unul dintre vehiculele feroviare române?ti care poate fi admirat în adev??rata lui splendoare. Calea ferat??, Doroban?u - N??vodari, a fost construit?? într-un decor cu multe dealuri ?i v??i, acest fapt demonstrând declivit???ile deloc u?oare de parcurs de 10 sau 11 mm/m, cu câteva curbe destul de largi ?i frumoase cu raza minim?? de 500 de metri.

Astfel, în videoclipul pe care vi-l propun în continuare ve?i remarca LDE-uri în trac?iune dubl??: 62-1200-5 ?i 60-1255-3 ale operatorului Unifertrans sau locomotiva vopsit?? în culorile Rompetrol, 60-1514-3, al??turi de 60-1573-9, vopsit?? în culorile GFR-ului.

Nazarcea, Canal, Nisipari ?i chiar Lumina sunt localit???ile în care se pot auzi zi-de-zi ?i noapte-de-noapte trenuri neobosite transportând calcar, benzin??, motorin?? ?i alte m??rfuri atât de necesare în zilele de ast??zi.

Ecoul acestor Sulzere este incredibil! Viteza de "promenad??" de doar 30 km/h - ?i alteori chiar 15 km/h - reu?ea s?? scoat?? din ?ine ?i din ro?i sunetele cele mai frumoase! P??cat de oamenii locului care locuiau în jurul c??ii ferate (în special Lumina), care erau majoritatea de etnie rrom?? ?i m?? urm??reau cu ochi du?m??no?i. întrebat - de o ga?c?? cu trei scutere care m?? urm??reau special de-a lungul a vreo 5-6 km cât înconjoar?? linia ora?ul Lumina - ce caut pe acolo, am min?it - cam cras - c?? inspectez linia. î?i ziceau: "A, las??-l, e de la CFR".

A?adar, v?? doresc vizionare pl??cut?? într-un film unde regina este locomotiva diesel-electric?? româneasc?? de 2.100 de cai putere, iar regele - un Soare atât de benefic pentru un senzor de aparat de luat vederi, dar pe atât de ame?itor pentru un c??l??tor.

62-1200-5%20-%3D-%2005.08.2011%20-%20Nazarcea.jpg


http://www.youtube.com/watch?v=QbEIkaRjGMc

///

5 august 2011 = Prezentarea celor 32 de kilometri ai liniei Doroban?u - N??vodari<i></i>

în cei 40 de kilometri parcur?i per pedes pe 5 august 2011, am avut ocazia s?? am impresia c?? v??d Fata Morgana de foarte multe ori. Iar asta nu s-a datorat exclusiv faptului c?? anumite por?iuni ale liniei Doroban?u - N??vodari sunt în aliniament cu declivit???i medii ?i permit apari?ia mirajului, ci ?i din cauza dorin?ei nebune de a revedea sta?ia N??vodari, coroborat?? cu efortul fizic ?i c??ldura de afar??.

Dar briza m??rii ?i curen?ii de aer de-a lungul canalului Dun??re - Marea Neagr?? sau, mai pe nume, Poarta Alb?? - Midia N??vodari, au fost câteva dintre ingredientele necesare parcurgerii liniei 806 de la un cap??t la... un punct al ei - N??vodari.

Din punct vedere istorico-economic, calea ferat?? Doroban?u - N??vodari - Sitorman a ap??rut pe hart?? înc?? de la mijlocul secolului XX, mai exact între 1949-1951. ??Ë?i nu a ap??rut de ici, de colo, ci prin efortul a mii de militari, de?inu?i sau voluntari pl??ti?i. Construc?ia canalului Midia N??vodari - Poarta Alb??, cerin?a de calcar a fabricii de ciment de la Medgidia pentru materia prim?? de la Sitorman ?i accesul cu produse petroliere de la rafin??ria Petromidia N??vodari c??tre România au fost cele mai importante motive care au stat la baza construc?iei acestei linii.

Prezentul se descrie destul de sumbru cu o stare a infrastructurii deosebit de precar??. Viteza de circula?ie de doar 30 de km/h, iar în unele por?iuni de 2-3 kilometri descrise cu restric?ii cu 15 km/h, se pare c?? este satisf??c??toare pentru operatorii GFR ?i Unifertrans care fac serviciu pe linia 806.

M-a întrebat un prieten de "suferin???" motivul pentru care am ales s?? descriu aceast?? linie. ??Ë?i, a?a cum spuneam la început c?? îmi doream foarte mult s?? rev??d sta?ia N??vodari, r??spunsul pentru colegul meu sun?? cam a?a: "Prin 2004, când dormeam la Tab??ra Delfin din N??vodari, am fost trezit noaptea pe la 3-4 de??Â?Â? fluiere puternice de Sulzere. Am ie?it afar????Â?Â? din tab??r?? ?i am v??zut, în lumina superb?? a unui r??s??rit de soare, un tren m??rfar cu dou?? locomotive galben-g??lbioare urcând una dintre pantele de pe linia Capu Midia - N??vodari - Doroban?u..." Acea imagine mi-a r??mas puternic imprimat?? în minte, iar de atunci obi?nuiesc s?? vizitez aproape în fiecare an aceast?? linie plin?? de... magie, ca s?? zic a?a. Iar dac?? ajunge?i s?? vede?i acele locuri, 80% dintre voi îmi ve?i da dreptate.

60-1573-9%20%26%26%2060-1514-3%20-%3D-%2005.08.2011%20-%20Lumina.jpg


http://www.youtube.com/watch?v=8FTHWc9jJ98