Mastodontul LILIPUT

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

obiwan

Well-Known Member
Trenulist
24 Aprilie 2008
2.684
1
cluj
LOCATION
cluj
Daca tot e criza, decat sa bag banii la banca unde se ingrasa burta verde si ia statul profit, mai bine am luat o locomotiva adevarata, BR 45 Liliput ;-)
Acest model nu se mai fabrica si consider ca am facut o alegere foarte buna.Atat din pdv optic cat si mecanic.\Tractiune in tender, ambielaj finesco, viteza de parca are in spate unda de soc de la Hirosima!!! am pus-o in tandem cu BR185 de la TRIX si a ajuns-o din urma. Am ramas interzis... Cum dracu' o aburoasa de carat vagoane grele de marfa prin Deutschland poate sa alerge in halul asta? Probabil ca producatorul a lasat in analog o plaja de viteza mai mult decat generoasa, in cazul in care o treci pe digi sa setezi viteza la scara.
 
Tampoane cu arc functionale atat la loko cat si la tender! Aici langa BR 62:
 
Piesa de rezistenta in colectie, a cincea aburoasa invariabil Liliput. R1, R2, no problem, desi e lunga cat Chile si cantareste o juma' de kil !!! ;-) Sper sa fac rost de ceva tancuri germane sa-i dau motiv sa traga pe viitoarea diorama.
 
Multumesc frumossssssssss, Herr MPU!Sa stii ca e intr-adevar splendida! Pana vine BR 05 Liliput am cu ce ma juca. Sper ca bielele sunt corect dispuse :D
 
Poze profil stanga si dreapta, cu osia motoare principala chiar in centrul imaginii, bitte :D
Din cate alte poze am mai vazut cu aceasta mega-bijuterie, bielele sunt corect reproduse :aplauze: si, datorita montarii cu suruburi, eventualele greseli de montaj :wink: pot fi lesne corectate 8)
 
A?tept ?i acum pozele cu BR45...
71.gif

Bineîn?eles c?? între timp am sesizat o sc??pare e-n-o-r-m-?? la bielele acestei splendide locomotive
45.gif
(unde altundeva a?i fi crezut
24.gif
), dar ceva îmi spune c?? o voi putea remedia. Tocmai de aceea doresc eu poze cât mai detaliate ale locomotivei.
Defazajul dintre ro?ile de pe stânga ?i cele de pe dreapta pare s?? fie de 90 de grade, ceea ce ar cam fi o problem?? fiindc?? locomotiva real?? are 3rei cilindri, deci acest decalaj ar cam trebui s?? fie de 120 de grade, respectiv 360 grade / 3 mecanisme = 120 grade / mecanism. Totu?i... am g??sit aici o schem?? a locomotivei 45 real??, unde manivela mecanismului din interior (linii punctate) pare s?? fie defazat?? cu 90 grade + 45 grade = 135 grade fa??? de mecanismul de pe dreapta (linii pline), ceea ce s-ar putea s?? însemne c?? totu?i defazajul dintre mecanismul drept ?i cel stâng ar putea fi de 90 de grade. îi rog pe cunosc??torii locomotivei reale BR45 s?? l??mureasc?? (?i) acest aspect.
Motorul este în tender, asta ?tiu, dar a? dori s?? aflu câte osii sunt angrenate ?i unde anume se afl?? ro?ile din?ate (mai precis dac?? aceste ro?i din?ate sunt vizibile printre spi?e sau nu
4.gif
).
 
Pana sa puna obi-bacsi poze, am eu o intrebare, putin pe langa subiect: am una bucata locomotiva Fleischmann BR43 ep. II si manivelele care actioneaza bielele sertarelor sunt inclinate inainte si pe stanga, si pe dreapta. Este bine asa ? Multumesc.
 
Da, Rastel, este corect
36.gif
41.gif

Acum ceva vreme am avut ocazia s?? v??d "live" ni?te BeRi43 Fleischmann H0, ceea ce m-a bucurat tare mult
16.gif

Pe atunci nu am ?tiut s?? m?? uit la ro?ile tenderului, a?a c?? te întreb dac?? ro?ile din?ate ale transmisiei se v??d printre spi?ele acestora. Aceast?? mic?? neaten?ie la proiectare este cam prezent?? la mai multe locomotive cu abur Fleischmann
22.gif

Chiar a?a, te rog s?? porne?ti un nou subiect dedicat locomotivei BR43 ?i s?? o prezin?i acolo, cât mai în detaliu.
 
http://www.railroad24.de/modellbahnbilder/bilder.php?id=4202

http://isking-modellbahn.de/Liliput-4504-Dampflok-BR-45-EpII-der-DRG-

:fluierat:
 
mpursu a spus:
Pe atunci nu am ?tiut s?? m?? uit la ro?ile tenderului, a?a c?? te întreb dac?? ro?ile din?ate ale transmisiei se v??d printre spi?ele acestora. Aceast?? mic?? neaten?ie la proiectare este cam prezent?? la mai multe locomotive cu abur Fleischmann

Rotile dintate se vad printre spite doar daca te uiti foarte atent. Voi prezenta in detaliu locomotiva, oricum mai sunt si alte achizitii care inca nu au fost prezentate ...
 
M-ati facut curios, asa ca mi-am scos 45-ul de la naftalina. Mircea, shok! A treia varianta de motorizare a tenderului! - probabil identica cu cea a modelului lui Obi (O sa-ti trimit poze)
 
între timp mi-am amintit c?? locomotiva real?? BR45 are osia a doua cotit??, deci acolo vine manivela bielei motoare din interiorul cadrului (cum de-am putut uita
9.gif
) ?i am studiat cu mai mult?? aten?ie schi?a locomotivei reale BR45. Exact cum m?? a?teptam, manivela interioar?? (osia a doua) este defazat?? cu 120 grade fa??? de mecanismul de pe partea dreapt?? (vizibil), deci... ro?ile de pe stânga sunt defazate tot cu 120 grade fa??? de acestea. Dac?? locomotiva H0 are acest defazaj de 90 grade, dup?? cum mi s-a p??rut c?? v??d, atunci "punctajul" acesteia scade ?i mai mult
12.gif

Ceea ce crezusem eu c?? este manivela interioar??, la osia a treia, este de fapt manivela distribu?iei mecanismului interior, defazat?? cu 90 grade fa??? de manivela de pe osia a doua.