Material rulant al CIWL in Romania

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Gam3 a spus:
In 1936 in inventarul CFR erau 8 vagoanele Pullman:

...WPC 4110...

Este vorba despre acelasi vagon?

ciwl_pt_03.jpg


sursa

http://www.comboios.org/forum/viewtopic.php?f=15&t=13935
 
Ce s-a intamplat dupa 1945 cu fostele vagoane Pullman detasate in Romania.

WPC 4058 - casat
WPC 4059 - amenajat in 1948 ca vagon restaurant fix in Dunkerque-Ferry (Franta), ulterior casat
WP 4072 - casat
WP 4077 - casat
WPC 4109 - transformat in restaurant si vandut la O.S.E. ca restaurant 1007. ulterior casat. (destroyed at Kifissos 01/02/1983)
- http://balkanmodels.biz/forum/download/file.php?id=101
WPC 4110 - transformat in restaurant si vandut catre Portugalia dupa 1951. Vandut catre VSOE.
WP 4113 - distrus in WWII
WP 4115 - casat (dupa 1952)
WP 4117 - distrus in WWII. Reconstruit in 1955 de catre Breda ca vagon restaurant 4273.
http://forum.e-train.fr/trains/download/file.php?id=149580
http://forum.e-train.fr/trains/download/file.php?id=149581
http://forum.e-train.fr/trains/download/file.php?id=149582
WP 4130 - casat

Imi lipseste un numar, la data de 21.03.1937 in inventarul CFR apar 9 vagoane.

Despre WPC 4110.

în ciuda denumirii lor ini?iale, mai multe vagoane Pullman ââ??Etoile du Nordââ?? ?i-au încheiat cariera în ???ri mediteraneene precum Grecia sau Peninsula Iberic??. Este cazul vagonului 4110, dup?? transformarea sa în vagon-restaurant cu pl??cu?e inscrip?ionate în limba portughez??. Dup?? ce a fost retras de pe liniile portugheze ?i spaniole în 1976, vagonul 4110 a fost garat timp de mai mul?i ani la Campolide, o suburbie a Lisabonei. Apoi, în 1980, a fost transferat la Hendaye. R??scump??rarea sa de c??tre Sea Containers Co. a permis, într-un final, salvarea acestui vagon ?i, în prezent, face parte din compozi?ia ââ??Orient Express Vene?ia - Simplonââ??.

Trebuie men?ionat un episod din cariera acestui vagon: cu toate c?? s-a dovedit faptul c?? C.I.W.L. de?inea dreptul de folosire a vagonului în Portugalia, în cadrul unei coresponden?e apar?inând O.S.E. (C??ile Ferate Grece?ti) s-a afirmat c?? vagonul 4110 ar fi fost vândut lor ?i reînmatriculat ca vagon-restaurant 1008. Aceasta era o eroare evident??, acest 1008 este poate un alt vagon fost Pullman care nu a fost identificat pân?? în prezent.
 
Alba Iulia în timpul vizitei generalului Berthelot (1919), doua vagoane CIWL, nu intr-o stare prea buna....

26_02.jpg


si gara Alba Iulia, ofiteri romani, oficiali locali, civili si un frumos tricolor...

26_01.jpg


de aici:

http://edu.kindergraff.ro/BBB/single.php?lang=ro&storyid=26
 
Am cautat ceva despre linia Breil sur Roya -Ventimiglia si am dat de niste poze cu Orient Expres in zona si apoi am gasit acest tabel unde sint citeva vagoane cu mentiunea ,,Parc roumain".
Stiam ca pe lokomotiv sint discutii si am zis ca poate intereseaza pe cineva.
Sper ca nu m-am bagat ca chilotii... Daca da atunci se poate sterge postarea.

http://www.trains-speciaux.fr/texte/pullman.htm
 
Hello all,

Am fost saptamana trecuta la un muzeu privat de cai ferate la Schwecat, langa Viena, si acolo am vazut acest vagon:

dah2rqxghavwkzbss.jpg


Este un tipic vagon CIWL cu imbracaminte din lemn de teck, dar fara numerotarea originala (litere originale din alama) inscrisurile fiind re-facute numai cu vopsea alba. Numarul este 20_7 (cu o scandura lipsa la numar) fabricatie Nesselsdorf (jumatate din placa lipsa) iar pe capacele cutiilor de unsoare scrie WL. Ca un facut, toate datele importante erau trunchiate! De asemenea, din pacate latura dinspre linii a vagonului nu-mi era accesibila.

Stie cineva detalii despre aceasta relicva?
 
CIWL VR 2057. Proprietar VEF - Verband der Eisenbahnfreunde
http://www.vef.at/

H25_CIWLT_WR_2057.jpg

CIWL-Musee-des-CF-Vienne-Autriche.jpg

977491.jpg


http://www.wagonslits.de/phpbb2/viewtopic.php?t=1730&highlight=2057&sid=7c8849de4472ca49bddf24615e501792
http://forum.e-train.fr/viewtopic.php?f=5&t=73926

La CFR, in 1957, exista un vagon restaurant nr 00117, ex CIWL VR2057. Fabricat la Ringhoffer in 1911.
 
Multumesc frumos Florin, prompt ca intotdeauna!

Deci era vagonul 2057 WL construit de Nesselsdorf (asa scrie pe placa, vezi imaginea atasata) 1911

daj0am8tds5num4jg.jpg
 
Vagon restaurant CIWL WR 2982. Fabricant Reggio Emilia 1927. Inscris in parcul CFR, receptionat in 12.08.1931 a circulat pe liniile CFR in tot cuprinsul tarii.
14567439_835779843191712_4098763967064614965_o.jpg

foto - facebook ROMANIA, arhive istorice
 
Am gasit un tabel cu culorile unor vagoane CIWL.
M-am gindit ca o fi cineva mult mai interesat decit mine. si mult mai cunoscator. :oops:

http://forum.e-train.fr/viewtopic.php?f=5&t=83849
 
Din fericire OE inca trece pe la noi anual si din ce stiu vagoanele sunt restaurate in culorile originale....Asa ca cine vrea sa vada ce marron et creme erau pe Pullman-urile CIWL ...sa caute pe internet :)
 
octombrie 1932, Realitatea Ilustrata. Locatia e usor de recunoscut, pasarela exista si azi la Grivita si doua bucati Pullman.

pullman_zpsmcodb5xe.jpg


si off topic, biroul sefului reviziei de vagoane. Casuta din povesti, jur ! In spate un 50.1 si halele de la Grivita...

sef_zpsf6pdd90f.jpg
 
Salut

Am remarcat in poza din Grivita vagonul postal, similar dpdv al dispunerii usilor si geamurilor cu cele pe care le mai vedem astazi abandonate prin diverse statii, dar usor diferit in ceea ce priveste capatul acoperisului si existenta "podestului" pe acoperis (ca nu-u stiu denumirea corecta).
Siti cumva ce productie e acest vagon, Astra Arad sau Unio Satu Mare?
 
Vagon de bagaje fabricat la Uzina de Vagoane Arad, incepand cu 1933.
 
4110 in administratia portugheza.

Autor Eugenio Santos

https://issuu.com/eugenio555/docs/ciwl4110dp
 
LsModels 49145.
Vagon de dormit CIWL tip S, clasa I, inmatriculat in parcul CFR, ep IIIa. Vagon cu numarul WL 2792, fabricat la Nivelles in 1926.
A figurat in parcul CIWL detasat in Bucuresti pana in anul 1948 cand a fost cumparat de catre CFR si reinmatriculat ca VD 009.

CIWL WL 2791 in anul 1947 in Budapesta:
79171.jpg

79170.jpg

79172.jpg

sursa - http://www.fortepan.hu
Dupa 1948 retras din Romania, nu a fost cumparat de catre CFR.

DSC_6812-copy.jpg
DSC_6813-copy.jpg

DSC_6822.jpg
DSC_6823.jpg


DSC_6826-copy.jpg


DSC_6798-copy.jpg
DSC_6800-copy.jpg
DSC_6802-copy.jpg

DSC_6803-copy.jpg
DSC_6805-copy.jpg
DSC_6807-copy.jpg
 
Explicatia este una foarte simpla.

Ce este un vagon Z? Asa cum i-o indica si numele, un vagon cu compartimente asimentrice si culoar interior in forma literei Z. Acestea s-au obtinut in anii 1950 prin transformarea mai multor tipuri de vagoane vechi, printre care si S1 si S2.

In momentul in care a fost construit WL 2792A era un S2. In momentul in care a circulat in Romania 2792A era un S2. In clipa in care si-a sfarsit viata pamanteasca si a devenit cutii de conserve 2792A era un Z.

Exemplele sunt nenumarate: orice AB30 si-a inceput viata ca Type P, orice WLAB33 sau WLAB32s si-a inceput viata ca T2s s.a.m.d. Vagoanele traiesc ca si oamenii si se schimba.
 
Horia,multumesc pentru raspuns!

Eu voiam sa te intreb despre acest detaliu de ceva vreme, cand a aparut si fratele portughez 2796, insa m-am gandit ca este mai bine aici, informatia fiind accesibila mai multora.

Parerea mea, este ca listele de material care circula pe diferite forumuri de profil sunt intocmite dupa modificarile din anii ´50, fara sa fie in concordanta cu detaliile de fabrica.

Cand l-am intrebat pe Armando Lobato, de la Sudexpress Models, de ce S si nu Z, nu a stiut sa imi spuna si am declansat o mica furtuna (totul amical) , insa nici pana azi nu mi-a oferit un raspuns. :mrgreen:
 
Vagon CIWL din parcul MAV ce circula pe relatia Bucuresti - Budapesta.
LsModels 49144.
lsmodels49144n.jpg

lsmodels49144o.jpg

foto - www.naumann-online.de

Bucuresti 1944
65675054530_000805_3.jpg

65675054530_000690_3.jpg

foto http://www.criticalpast.com

Dupa vagonul MAV posibil vagon CFR pe relatia Bucuresti - Berlin.