Prima locomotiv?? electric?? cu baterii de acumulatoare LI-I

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.031
2.557
Ia?i
LOCATION
Iași
http://www.feroviarul.ro/tehnologie/tehnologie/prima-locomotiva-electrica-cu-baterii-de-acumulatoare-li-ion

"La cererea ArcelorMittal Gala?i, ROMANIA EUROEST Constan?a, împreun?? cu INDA Craiova, au dezvoltat prima Locomotiv?? Electric?? cu Baterii de Acumulatoare Li-Ion din Europa, LEA-001.

Locomotiva este telecomandat??, nu are cabin?? ?i se afl?? în serviciu din luna iunie 2015.

Ea a fost realizat?? pe structura locomotivei LDH 1250 CP, prin înlocuirea sistemului de ac?ionare diesel hidraulic cu un sistem electric de trac?iune în curent alternativ, alimentat de la baterii de acumulatoare Li-Ion.

INDA www.inda.ro a proiectat ?i executat sistemul electric de trac?iune în curent alternativ, constând din convertorul de trac?iune ?i înc??rcare bazat pe aplica?ia de patent WO 2011/055230 A2, sursa static?? pentru serviciile auxiliare, sistemul integrat de comand?? a trac?iunii vehiculului, sistemul de management al bateriei (BMS) ?i sistemul corespunz??tor de redistribuire activ?? a sarcinii între celulele acesteia.

Sistemul de telecomand?? a fost furnizat de INTEGRAL CONSULTING Bucure?ti.

ROMANIA EUROEST a modernizat locomotiva cu sistemele descrise mai sus.

Noua locomotiv?? a rezolvat cerin?ele specifice ArcelorMittal:

serviciu de manevr?? pe liniile interne;
tonaj remorcat: 1500 t;
viteza maxim??: 5 km/h;
recuperarea complet?? a energiei de frânare electric??;
serviciu 12 ore la o încarcare complet?? a bateriei;
durata înc??rcarii bateriei din stare descarcat?? în stare încarcat??: 2 ore si jum??tate (un pic mai mult decât la un telefon!)
O a doua locomotiv?? similar??, telecomandat?? dar ?i cu cabin?? pentru mecanic, LEA 002, a fost pus?? în serviciu în septembrie anul curent ?i opereaz?? în sta?ia C??tu?a.

LEA 003 va urma în noiembrie.

Fa??? de LEA 002, noua locomotiv?? va desf???ura serviciul cu viteza maxim?? de 15 km/h, restul performan?elor r??mânând neschimbate.

Avantaje ale vehiculelor electrice fa??? de cele conven?ionale

Avantajele sunt legate în mod direct de costul combustibilului, costurile de între?inere, poluare, fiabilitate ?i eficien???:

Eliminarea motoarelor diesel va avea cu siguran??? un impact pozitiv prin sc??derea semnificativ?? a polu??rii din aglomer??rile urbane iar producerea energiei electrice "verzi" (hidro, nuclear?? ?i neconven?ional??) în cantit???i crescânde de la an la an pentru mult timp de acum încolo va duce la sc??derea global?? a polu??rii mediului.
Costuri mai mici de exploatare din moment ce pre?ul combustibilului fosil cre?te de la an la an fiind o resurs?? limitat??. Mai mult, înc??rcarea pe timpul nop?ii este posibil?? ?i de dorit din moment ce tariful de noapte a energiei electrice este de trei ori mai mic decât cel de zi (cel pu?in pentru România).
Cre?terea fiabilit???ii, mentenabilit???ii ?i costuri mai mici pentru între?inere datorate reducerii elementelor aflate în mi?care.
înc??rcarea bateriilor pe timpul nop?ii este nu numai economic??, ci asigur?? ?i o balansare a solicit??rii re?elei prin reducerea consumului pe timp de zi.
Reducerea semnificativ?? a zgomotului în func?ionare.
Performan?e deosebite în trac?iune cu pierderi minime de energie.
în fi?ierul ata?at acestui articol, doritorii vor putea consulta ?i prospectul primei locomotive LEA."
locomotiva-electrica-cu-acumulatori-01.JPG


locomotiva-electrica-cu-acumulatori-02.JPG


locomotiva-electrica-cu-acumulatori-03.JPG


caracteristici-LEA.JPG
 
Interesant !

Ma intreb insa cate cicluri de incarcare / descarcare suporta acumulatorii... :evil:
 
Si eu sunt interesat daca aveti detalii legate de incalzirea/izolarea termica bateriilor. Marea problema a acestor baterii este frigul. Sub 5C curentul furnizat scade la jumatate iar la temperaturi negative efectiv ingheata. Cum s-a rezolvat treaba asta? Sau se folosesc doar pe perioada primavara/vara/toamna?
 
In alta parte s-au folosit acumulatorii la automotoare:
https://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_ETA_150 .
Sau aici, poze, http://www.bahnbilder.de/name/galerie/kategorie/deutschland~e-triebwagen--94-80-~eta-150-akku-triebwagen-br-515.html
Automotoarele cu acumulatori sunt vechi de peste 100 de ani, https://de.wikipedia.org/wiki/Akku-Triebwagen
 
Nu folosirea acumulatorilor e inovatia ci tipul de acumulator folosit. Cred ca asta au vrut sa stie si cei ce au scris mai sus.
Locomotive pe acumulatori exista de peste un veac, asa cum spui si tu Florin. Una e pastrata si la noi la Dej si a trecut de 110 ani....Cele de la metroul londonez au un veac jumatate.
Dar acumulatorii Li Ion au niste particularitati si din ce stiu eu doar in Japonia exista automotoare hibride utilizand acest tip de acumulatori. Si rusii s-au mai apucat de ceva dar nu stiu sa fi terminat proiectul.

Deasemeni nu stiu sa se fi construit vreodata la noi "sclavi". Asa se numesc popular in State aceste locomotive fara cabina legate de o masina "mama". Sau 001 e full independenta si poate trage nelegata de 002 ?

Destul de indrazneata solutia aleasa. Doar timpul va demonstra insa cat e si de fiabila...
 
Exact Catalin, multumesc de raspuns. Sunt deja de vreo luna postate pe youtube cateva filmulete cu manevre cu 001; e independenta, are o consola/telecomanda pe care o poti lua la purtator.
Asa cum spuneam, marea duda la LiIon este frigul, pur si simplu ingheata si nu mai furnizeaza nici un curent.
La Testa bateriile pentru casa sunt de interior si sunt intr-o carcasa izolata. Nu am vazut cum arata desfacuta acea carcasa la bateriile de sub masina insa producatorul nu recomanda ca masina sa fie lasata afara la temperaturi de -20C daca nu e bagata in priza. Deci tind sa cred ca exista un circuit de incalzire (ca la diesel).