Rama electrica 080 - TEA

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
"Primul tren electric automotor - model experimental - pentru CFR, realizat de Institutul de Cercet?ri ?i Proiect?ri Tehnologice în Transporturi (INCERTRANS), a fost alcatuit din patru vagoane , toate motoare.
În acest tren, ini?ial, un vagon de cap ?i un vagon intermediar alc?tuiau o unitate independent? din punct de vedere al trac?iunii - o sec?iune -,trenul putîndu-se conduce din oricare vagon de cap în sensul de mers.

Capacitatea de transport a primului tren electric automotor pentru CFR era de 746 c?l?tori, din care 340 pe scaune, 550 în picioare, iar pe strapentine se asigur? transportul înc? 56 c?l?tori. Conducerea trenului respectiv se asigur?, de asemenea, din cabina de conducere a vagonului de cap in sen sul de ners.

Conform concep?iei de ansamblu alc?tuirea trenului se poate realiza prin ad?ugirea uneia pîn? la patru sec?ii independente - un tren electric automotor format din 12 vagoane motoare , cu o capacitate maxim? de transport de 2258 c?l?tori.

Indiferent de num?rul de vagoane din alc?tuirea sa, se p?streaz? performan?ele de exploatare :

- viteza maxima- 120 km/h
- accelera?ia maxim? de demarare - 0,9m / s
- accelera?ia maxim? la frinare -0,9 m/s
- durata parcuraurilor pe sea?ie - nemodificat?

Utilizind aceea?i putere instalat?, in anul 1968 s-a ad?ugat trenului automotor experimental, un vagon nemotor - remorc?- intre cele dou? vagoane intermediare, capacitatea de transport ridicindu-se la circa 950 calatori, f?r? a se afecta sensibil performantele de exploatare ale vehicului.

In baza madelului experimental, industria romaneasc? (constructor general Intreprinderea Electroputere, Craiova) a realizat ?i livrat, in anul 1984, primul tren electric automotor din seria zero produs pentru CFR, CFR urmând a primi, anual, mai multe trenuri electrice autemotoare.

Principial, primul vehicul realizat de industrie difer? de vehiculul experimental prin aceea c? este alc?tuit din patru vagoane motoare (dou? de cap si dou? intermediare) intre care s-au intercalat doua vagoane remorc? (nemotoare). Capacitatea de transport a sporit, astfel, la 1120, c?l?tori, din care 516 pe scaune, 84 pe strapantine si 520 in picioare. O sectie independent? e alc?tuit?, de data aceasta, dintr-un vagon cap, unul intermediar si dintr-un vagon remorc?. Prin ad?ugarea, la trenul de mai sus, a dou? sec?iuni independente se formeaz? un tren alc?tuit din 12 vagoane, din care patru (1/3 din total) sint vagoane remorc? ca o capacitate de transport de circa 2240 cal?tori din oare 1032 pe sosune si 168 pe atrapantine.

Amenajarea interioar? a vagoanelor este cea obisnuit? vagoanelor suburbane de clasa I ?i a II-a, cu mentiunea c? înc?lzirea compartimentelor mari ?i mici si persoanelor este electric?.

Boghiul motor - cel nemotor fiind cel de la vagoanele suburbane ale CFR - este prevazut cu dou? motoare de tractiune, sprijinite pe osie pe care o antreneaz? printr-un angrenaj; cu frîn? individual? pentru fiecare esie, cu o travers? dansant?, sprijinit? pe o suspensie secundar?, alc?tuit? din cîte trei grupuri de arcuri spirale, suspensia secundar? a cadrului, fiind, de asemenea, alc?tuit? din arcuri spirale. Transmiterea for?ei de la osie la cadrul boghiu lui se face prin bra?e de conducere radiale ?i de col?.

Osia motoare are diametrul bandajelor rotilor (noi) de 920 mm, sustine, în lag?rele motorul de trac?iume, printr-un tub, sprijinit pe osie prin doi rulmen?i ca durata de via?? foarte lung?, foarte ingrijit obtura?i, coroana din?at? avind dantura cilindric?, dreapt?, neelastic?.

Motorul de tractiune, tip TN 74, este de tip motor pentru curent ondulat, cu putere nominal? de 120 kw, 1780 rot/min, putere nominal? 140 kw, tensiune nominal? 750 V.c.c. grad de excitatie nominal 0,8, curent maxim 350 A.

Restul de elemente de comand?, de control, de vigilent? etc. fiind cele cunoscute de pe LE ?i de pe vagoanele din parcul CFR (contactoare diverse, centreler, pantograf, disjunctor, compresoare principale ?i auxiliare, vitezometre, instala?ie VACMA, instalatie INDUSI, instala?ia de sonorizare a vagoanelor fiind tip ICERTRANS, conducerea trenului se asigur? -cu usurin?? - de c?tre mecanic, care, în afara comenzilor uzuale pentru LE (aducere în stare de func?ionare ?i de control), manipuleaz? (într-una din pozi?iile 0; I - IV) comutatorul de pe pupitrul de conducere, are, apoi, doar sarcina de a supraveghea mersul trenului, demarajul, sunt?rile etc. realizîndu-se f?r? vreo alt? participare a mecanicului."

Din "Trenuri Electrice Auto Motoare Pentru CFR. " - diapozitive -
(pentru înv???mântul liceal ?i profesional)
1985.