Ratuc

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
E cu dus si intors care e mai putin poluant, exact ca la masinile 'ecologice', unde intr-adevar ele ca atare sunt mult mai 'environmental friendy', dar pana sa le faci cam dai de pamant cu 'environment'-ul. E greu de tras linie si de zis care e mai curat, dar macar local in orase scapam de gazele de esapament de la cateva autobuze, deea ce e de bine ...
Cred ca e prima data cand aud de asa ceva, ca asta inseamna automat schimbare de motor, si muuuuuulte altele. Dar e foarte bine ca cineva se gandeste la asta si mai si face ceva bun.
Si cu nostalgie ma gandesc ca n-am mai vazut de o caruta de ani autobuze sau troleibuze cu burduf (cel putin in realitate, nu in poze). Or fi mai eficiente cele monobloc, ca teoretic s-ar putea misca mult mai repede, dar la cum e traficul in bucuresti, nu cred ca ar face prea mare diferenta.
 
Diferenta de viteza este insesizabila pentru trafic.
Avantajul articulatelor este altul: nr. pasageri cu 100% mai mare, consum cu 10% mai mare.
 
Asta se intampla de mult in Bucuresti ! :lol: (vezi autobuzele portocalii Saurer transformate in troleibuze)
 
Imi aduc aminte ca am vazut un filmulet de la brazilieni parca, unde circulau (cel putin in filmul ala) numai articulate. Dar pe un bulevard cu vreo 4-5 benzi pe sens, unde autobuzele aveau calea lor exclusiva, marcata parca pe alocuri inclusiv cu borduri, nu doar cu marcaje. Asa da, ca altfel imi inchipui cum ar fi iar cu articulate prin traficul haotic din bucuresti (ieri imi venea sa ma dau jos si sa-i dau cu ceva in geam la un sofer de autobuz idiot, care pur si simplu a blocat o intersectie intreaga - 2 benzi pe sens - dupa ce a vazut clar ca autobuzul dinaintea lui a ramas cu jumate din autobuz in intersectie).
 
Ceea ce ai vazut era la venezueleni, si autobuzele aveu un regim ca si metroul: O cale numai a lor, cu statii ca si cele de metrou, cu usi la statie, care se deschideau simultan cu usile autobuzelor.
E un transport in comum mai evoluat decat in Targul Bucurestilor.

E.
 
In Cluj sunt inca cateva zeci de troleibuze articulate vechi marca "dac", cred ca sunt de prin 90, se descurca bine mersi in trafic. Din punctul meu de vedere au doar doua probleme, iarna mori de frig in ele, vara mori de cald asa ca ma bucur ca transforma autobuzele articulate de acest timp in troleibuze, ele fiind printre cele mai confortabile autobuze cu care am circulat.
 
M?? îndoiesc c?? în Dac-uri mori de frig, la noi aveau la aeroterme în ele de st??teai în tricou când afar?? ningea (vorbesc de troleibuze, la autobuze era altceva... doar ?oferul beneficia de asemenea ,,confort", c?? doar de aia î?i tr??sese 4 aeroterme sub scaun ?i închisese robinetul la restul).
Am v??zut prin afar?? articulate cu axa C fix?? (deci mai greu manevrabile, cum sunt ?i ,,noile" troleibuze convertite din Irisbus Agora 18 ) mergând pe str??zi unde abia mai înc??pea o biciclet?? între troleu ?i bordur??, deci e gre?it?? ideea c?? nu se pot încadra în trafic sau c?? încurc?? traficul. La Bucure?ti chiar s-au f??cut teste cu un autobuz Solaris Urbino 18 în 2009 ?i s-a descurcat excelent, în niciun caz nu a încurcat traficul, cum sus?in sus ?i tare sindicatele ?i Partidul Unic (?tim cu to?ii care).

@macleod: dup?? bu?itura din Str. Topora?i (efectuat?? la 37 km/h...) s-a considerat c?? autobuzele merg prea repede, a?a c?? s-a dat ordin ca de a doua zi s?? fie toate limitate la 50 km/h (inclusiv cele care merg pe A1 sau ies din ora?). Vorbesc, evident, de Mercedes, nu de cele câteva Rocaruri ?i Dafuri r??mase pentru liniile preor???ene?ti (din simplul motiv c?? s-au achizi?ionat copii conforme dup?? licen?a de transport pentru ele). ???ži înainte regulamentul RATB prevedea viteza maxim?? de 40 km/h (?i 5km/h pe macaze ?i încruci???ri - pentru troleu ?i tramvai), dar m??car nu erau limitate ma?inile atât de ,,jos". Acum... având în vedere ?i c?? vreo 200 de echipe de ?oferi lucreaz?? pe ce apuc?? (c?? doar s-au retras peste noapte 200 de autobuze de pe trasee, ca s?? poat?? r??mâne în ora? numai Mercedes, iar Partidul s?? raporteze în toat?? presa c?? ,,Bucure?tenii circul?? acum numai cu autobuze noi"), e clar c?? li se rupe roata de autobuze, de trafic ?i de c??l??tori. Unoeri li se rupe roata la prorpiu, dup?? cum a zburat o jant?? în trafic de la 4562 prin noiembrie.

S?? revenim la Cluj. Diferen?a de capacitate e de 50 - 60%, nicidecum de 100%. Oricum, e ceva, mai ales c?? e vorba de troleibuze cu motoare asincrone de c.a. ?i frân?? recuperativ??, iar ca bonus am v??zut ?i c?? au ni?te scaune destul de confortabile.
 
@Dr2005 te indoiesti? adica ce sa inteleg? ca virgula contesti ceea ce spun, adica era cald in ele si mie imi era frig sau cum? ca nu inteleg.

Poti sa pui 100 aeroterme daca usile nu se inchid bine si poti baga palma pe sus si pe jos, daca geamurile sunt facute cu tehnologia de acum 20-30 ani iar afara sunt -10->-20 grade. Am prins si troleu in care nu mergea nici o aeroterma si afara erau -15 grade, am prins in care mergeau si mergeau degeaba.

Parerea mea : la taiat cu ele si 1-2 la muzeu.

Esti invitat la Cluj in iarna sa te dai cu dac-ul sa te vad cum stai in tricou cand nu vezi nimic prin geam ca e tot de gheata.

Legat de autobuzele articulate cu axa C fixa, sunt de accord, in Cluj merg pe trasee dificile fara nici o problema.
 
în Bucure?ti era foarte cald în ele... chiar dac?? u?ile ?i geamurile erau cum erau. Tocmai de asta m?? îndoiam de faptul c?? la Cluj, la o regie care, în general, î?i între?ine ma?inile mult mai bine decât RATB, nu ar fi func?ionale sistemele de înc??lzire.
 
Intrebare usor offtopic, ca tot a venit vorba de axa c fixa. Am vazut niste autobuze cu axa c fixa, 2+2 roti pe axa, si podea foooarte joasa in autobuz. Respectivele aveau tractiunea pe axa c sau doar mi s-a parut mie? Pur si simplu nu imi dau seama pe unde putea trece cardanul catre axa b...
 
Dr2005 a spus:
în Bucure?ti era foarte cald în ele... chiar dac?? u?ile ?i geamurile erau cum erau. Tocmai de asta m?? îndoiam de faptul c?? la Cluj, la o regie care, în general, î?i între?ine ma?inile mult mai bine decât RATB, nu ar fi func?ionale sistemele de înc??lzire.

Nu stiu cum e la Bucuresti insa la Cluj iarna se ajunge usor la -20 grade, mai ales dimineata.

Si da ai dreptate, sunt bine intretinute dar degeaba, ca si tehnologie sunt depasite moral.
 
Majoritatea autobuzelor articulate 100% low-floor au motorul în spate... ?i trac?iunea pe axa C. Asta înseamn??, automat, altfel de articula?ie, dar ?i senza?ii tari pe polei. Doar Van Hool ?i MAZ au preferat s?? pun?? motorul în mijloc, Van Hool folosind o ,,cutie" pus?? în dreptul u?ii 2, MAZ punând ditai dulapul acolo. Van Hool-urile nu sunt pentru noi (prea scumpe), iar MAZurile (fie ele articulate sau nu) sunt ni?te gioarse pe care e posibil s?? le mai vedem pe la Constan?a dac?? r??mâne Maz??re acolo (c?? din cele din 2002-2004, deja jumate sunt ranforsate ?i r??s-ranforsate la ?asiu).

Am avut ?i la Bucure?ti -20 de grade diminea?a ?i -10 ziua. Dar, dup?? cum spuneam, sistemele de înc??lzire de pe troleibuze func?ionau. Mai nasol e la noile Irisbusuri, care au doar 2 aeroterme... care nu prea fac fa???. Pe când la Dac... p??i la articulat erau 4 aeroterme numai în prima sec?iune + înc?? minim 2 în spate, iar unele scurte aveau ?i câte 6 aeroterme în ele! Oricum, problema s-ar rezolva cu ni?te garnituri noi la u?i, care s?? fie cât de cât etan?e c?? a?a... în Bucure?ti ?i la Mercedes po?i scoate mâna afar?? printre garnituri la baza u?ii ?i deasupra.

Clujul, totu?i, a investit ceva ?i în Dac-uri, transformând majoritatea 117-urilor în 217 (bloc logic, contactori muta?i sub podea, nu ?tiu dac?? nu cumva au schimbat ?i motorul electric de trac?iune). Ca fapt divers, prin fostele state sovietice se mai produc înc?? tramvaie ?i troleibuze cu ac?ionare reostatic??.
 
Am avut ?i la Bucure?ti -20 de grade diminea?a ?i -10 ziua. Dar, dup?? cum spuneam, sistemele de înc??lzire de pe troleibuze func?ionau. Mai nasol e la noile Irisbusuri, care au doar 2 aeroterme... care nu prea fac fa???. Pe când la Dac... p??i la articulat erau 4 aeroterme numai în prima sec?iune + înc?? minim 2 în spate, iar unele scurte aveau ?i câte 6 aeroterme în ele!
Hai ma, Dragos, ce dracu'! Atat de usor ai uitat frigul din Dac-uri? Pana prin '97 - '98 nu era nici o aeroterma in salon! Pe urma au montat doua sau trei (nu mai imi amintesc bine), dar faceau numai zgomot! Si erau pornite foarte rar. Unde ai vazut tu 6 aeroterme?
problema s-ar rezolva cu ni?te garnituri noi la u?i
Conteaza si izolatia termica a peretilor laterali, nu numai chederele de la usi! Cred ca nu ai plangeri referitoare la caldurica din Citaro-uri!
în Bucure?ti ?i la Mercedes po?i scoate mâna afar?? printre garnituri la baza u?ii ?i deasupra.
Daca dai mai tare, o sa scoti mana direct prin geam! Gandeste-te la un regim de functionare normal, nu la ciobaniile romanesti!
Mai nasol e la noile Irisbusuri, care au doar 2 aeroterme... care nu prea fac fa???.
Fac fata mai bine decat la Ikarus-uri! Pe astea de ce le-ai omis?
prin fostele state sovietice se mai produc înc?? tramvaie ?i troleibuze cu ac?ionare reostatic??
Nasol!
 
interesantul a spus:
Ceea ce ai vazut era la venezueleni, si autobuzele aveu un regim ca si metroul: O cale numai a lor, cu statii ca si cele de metrou, cu usi la statie, care se deschideau simultan cu usile autobuzelor.
E un transport in comum mai evoluat decat in Targul Bucurestilor.

E.

Hai ca ma bag si eu, nu e nici la brazilieni, nici la venezueleni ci la columbieni.
Sistemul lor inventat de fostul primar al Bogotei l-am vazut si pe Nat Geo, pleaca de la ideea de ce sa facem metrou subteran? hai sa folosim principiul pe autobuze.
http://siteresources.worldbank.org/INTURBANTRANSPORT/Resources/340136-1152825094001/PublicTransportationinBogotalifeafterBRTWB.pdf



Dar e deja off topic, aici se discuta despre transformarea unui autobuz in troleibuz. Asta in timp ce alte orase elimina transportul electric.
Au si motor diesel pentru urgente?
 
RATUC a transformat 15 autobuze Renault Agora Long în troleibuze. Astra Arad a f??cut transformarea.
Au primit diferite numere de înregistrare care erau vacante de la DAC casate. Primul transformat a primit num??rul 002 c??ci, 001 era un DAC care se casa.
Toate au fost transformate între 2011 ?i 2012.
 
Se va reporni traseul de troleibuz c??tre aeroport. Acum cu lucr??rile la sensul giratoriu s-a ref??cut catenara cu bucla de întoarcere in fata la aeroport. Se spune ca linia 10 va lega aeroportul de gara.