M?? îndoiesc c?? în Dac-uri mori de frig, la noi aveau la aeroterme în ele de st??teai în tricou când afar?? ningea (vorbesc de troleibuze, la autobuze era altceva... doar ?oferul beneficia de asemenea ,,confort", c?? doar de aia î?i tr??sese 4 aeroterme sub scaun ?i închisese robinetul la restul).
Am v??zut prin afar?? articulate cu axa C fix?? (deci mai greu manevrabile, cum sunt ?i ,,noile" troleibuze convertite din Irisbus Agora 18 ) mergând pe str??zi unde abia mai înc??pea o biciclet?? între troleu ?i bordur??, deci e gre?it?? ideea c?? nu se pot încadra în trafic sau c?? încurc?? traficul. La Bucure?ti chiar s-au f??cut
teste cu un autobuz Solaris Urbino 18 în 2009 ?i s-a descurcat excelent, în niciun caz nu a încurcat traficul, cum sus?in sus ?i tare sindicatele ?i Partidul Unic (?tim cu to?ii care).
@macleod: dup?? bu?itura din Str. Topora?i (efectuat?? la 37 km/h...) s-a considerat c?? autobuzele merg prea repede, a?a c?? s-a dat ordin ca de a doua zi s?? fie toate limitate la 50 km/h (inclusiv cele care merg pe A1 sau ies din ora?). Vorbesc, evident, de Mercedes, nu de cele câteva Rocaruri ?i Dafuri r??mase pentru liniile preor???ene?ti (din simplul motiv c?? s-au achizi?ionat copii conforme dup?? licen?a de transport pentru ele). ???ži înainte regulamentul RATB prevedea viteza maxim?? de 40 km/h (?i 5km/h pe macaze ?i încruci???ri - pentru troleu ?i tramvai), dar m??car nu erau limitate ma?inile atât de ,,jos". Acum... având în vedere ?i c?? vreo 200 de echipe de ?oferi lucreaz?? pe ce apuc?? (c?? doar s-au retras peste noapte 200 de autobuze de pe trasee, ca s?? poat?? r??mâne în ora? numai Mercedes, iar Partidul s?? raporteze în toat?? presa c?? ,,Bucure?tenii circul?? acum numai cu autobuze noi"), e clar c?? li se rupe
roata de autobuze, de trafic ?i de c??l??tori. Unoeri li se rupe roata la prorpiu, dup?? cum a zburat o jant?? în trafic de la 4562 prin noiembrie.
S?? revenim la Cluj. Diferen?a de capacitate e de 50 - 60%, nicidecum de 100%. Oricum, e ceva, mai ales c?? e vorba de troleibuze cu motoare asincrone de c.a. ?i frân?? recuperativ??, iar ca bonus am v??zut ?i c?? au ni?te scaune destul de confortabile.