RO-LA

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
2.050
93
Oare trenul RO LA il putem incadra deja la istorie?
am pus eu pe undeva poze cu vagoanele garate in Arad, dar l-am gasit si in circulatie.
Asa ca discutie poate e curios cineva

ce spuneti de aceasta compunere, cu electrica intercalata?



 
O poz?? rar?? (din p??cate) ?i greu de g??sit. N-are leg??tur?? cu ?tirea. Vagoane RO-LA ââ??înc??rcateââ?? cu autotrenuri.

cfr_marfa32_56023800.jpg


Sursa: http://www.economica.net/schimbari-importante-in-topul-celor-mai-exportate-produse-romanesti-cine-e-pe-primul-loc_47741.html
 
Ei, nu e chiar asa de rara, dupa cum vezi mai sus sint 2 poze tot cu tiruri in vagoane RO LA
 
Tovar???u Dan!

Te rog pe viitor, înainte s?? deschizi subiecte cu tent?? retoric??, s?? te informezi.
S?? te mai ui?i la Romania te Iubesc a lu ProTV, ?i acolo, toa?u Manivel?? (Mitrea) a spus c?? el le-a cump??rat, a pl??tit mentena??? milioane de euro la ceva firme cu care n-avea leg??tur?? (spune el), dar ?tia c?? nu are rost s?? le cumpere (cam asta-i în rezumat)

Mai au câ?va ani, le trece durata de via??? ?i iau drumul Indiei (pe atunci numai pe acolo o sa mai fie combinate siderurgice) spre t??iere (asta tot pe banii poporului).
 
??tia de la PRO TV au prezentat ni?te motive de 2 lei!! Cum s?? spui c?? nu se încadreaz?? în gabaritul tunelurilor? O dat?? ce ai înc??rcat remorca de TIR cu gabarit interna?ional pe un vagon construit în conformitate cu normele RIV, nu v??d de ce n-ar circula prin ââ??tunelurile române?tiââ??. Chiar am s?? caut în Compendiu de Vagoane + Construc?ii de Tuneluri s?? v??d dac?? se pup?? vagonu` cu tunelu`.

C?? TIRi?tilor, ?efilor companiilor de TIRi?ti ?i, pe drept vorbind, beneficiarilor, NU LE CONVINE s?? le ajung?? o marf?? mai scump??, asta e ALTCEVA.

Este P?CAT pentru c?? acei bani puteau merge în alte direc?ii (locomotive noi, ?colirea de manageri pentru a ob?ine contracte etc.). România este o ?ar?? 34% cu relief muntos (pentru TIR: consum combustibil, ?osele rupte-n dou??, poluare, accidente), dar ?i cu linii electrificate (aproape TOATE: Balota, Jiul, Prahova, Mure?, Trotu?), care... ruginesc sub câteva vagoane de c??l??tori ?i alte câteva sute de marf?? / trafic zilnic.

LE: Dan, m?? bucur c?? ai publicat acele fotografii. Apreciez interesul t??u pentru acest tip de transport.
 
VITEZA este factorul primordial care a dus la caderea RO LA

VITEZA REDUSA = TIMP LUNG de parcurs X pret mare => faliment.
 
dantm a spus:
VITEZA este factorul primordial care a dus la caderea RO LA

VITEZA REDUSA = TIMP LUNG de parcurs X pret mare => faliment.

??Ë?i infrastructura, dar ?i factorii politici. Pân?? ce nu dai o lege prin care vehicolele cu masa mai mare de 7,5 tone nu au ce c??uta pe ?oselele de munte, nu sus?ii un transport combinat. în Elve?ia, Italia ?i Austria exist?? sus?inere financiar?? ?i politic?? pentru Ro-La, pentru c?? un transportator de unul singur nu-?i permite s?? ââ??cumpereââ?? serviciile Ro-La. Sau, cel pu?in, a existat, pentru c?? într-una din aceste ???ri, acest tip de transport a fost sistat.
 
Pai s-a facut mare tam tam cind au bagat o Ro La de la Progresul la Glogovat dar timpul a fost mai mare decit daca mergeau soferii pe sosea, basca unu a blocat accesul la Glogovat cu niste traverse.

Mai imi spune un tovaras ca se spargeau geamurile si CFR nu platea.
 
RO-la este un sistem mai ieftin pentru carausi, chiar daca pare scump pe traseul Buc-Arad, de exemplu.
La noi omenii cu covrig nu gandesc mai departe decat motorina, si taxele de drum, pod, tunel.

Dar daca calculezi cum trebuie, adica incepand cu adaugarea costurilor cu anvelopele (una buna este pe la 2.000 lei, iar un tir are cam 12-16 bucati), uzura masinii, costurile cu mentenanta, pauzele obligatorii de odihna a lu nea soferu, riscul de accidente, cheltuielilel cu inlocuirea masinii, etc... ajungi sa vezi ca de fapt trenu e mult mai ieftin.

Incarci de la client marfa, urci pe tren, cobori de pe tren si duci marfa la client pe un treseu ipotetic Slobozia - Beauvaias (FR) unde te urci pe tren la BUC si cobori la Paris iesi mai ieftin cu cel putin 30-40& decat cu trenul.... repet, nu raportat la cheltuielilel directe (motorina si taxe)
 
http://adevarul.ro/locale/arad/arad-update-transport-tiruri-calea-ferata-blocat-intrarea-terminalul-valdimirescu-galerie-foto-1_50abbf747c42d5a6637fa13b/index.html

http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/bucuresti-arad-in-16-ore-cu-tirul-pe-calea-ferata-122926.html
 
Pe vremea cand vagoanele CFR ajungeau pana in Austria

foto facebook
 
Asta e pe la Melk...

ââ??Fuse fuse ?i se duseââ??

Sper, c?? .... dar cred c?? nu mai are rost s?? sper??m, mai ales c?? ast??zi a triumfat ââ??Revolu?ia Bunuil Sim?ââ??

E.