Scheme in analog

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Mentionez ca intre piciorusele 4 si 8 ale CI 555 si restul montajului (puterea) am separat circuitul de alimentare. Montajul electronic este alimentat cu sursa stabilizata de PC iar puterea pe mosfet este asigurata de un traf puternic cu punte redresoare si filtru cu condensator de 4700micro/35 volti...
De asemeni pe mosfeturi am radiatoare mari de aluminiu...
 
LDH a spus:
cosmin78 a spus:
treci pe digital si rezolvi problemele :D

Pai este cam acelasi lucru.
M-am convins de asta.

Evident ca vorbim de sistem automatizat nu de butonare telecomanda

nenea...este cu totul alta mancare de peste.digitalul nu se rezuma doar la trafo,centrala si telecomanda sau MMouse-ul.
ceea ce incerca Prognosis sa faca,trepte de viteza si trenuri in sens contrar pe aceleasi linii,o facea cu orice start-set digital.
la capitolul automatizari digitalul sta mult mai bine,montajele electronice sunt mult mai putine...
 
tyco a spus:
LDH sa sti ca nu e chiar acelasi lucru. Totul este muuult mai simplu pe digital. Intradevar este mai scump, insa cu cateva cunostiinte de electronica, iti poti contrui totul acasa si iesi la jumatate din pretul controlului digital gata cumparat. Si automatizarile garantat le faci mult mai simplu, putand din PC sa controlezi cum le vrei tu. In analog pentru fiecare noua automatizare, iti trebuie un nou circuit.

Nu vorbeam de bani, vorbeam de circuite.
Daca pentru a avea doua trepte de incetinire si oprire, in analog ai nevoie de trei blocuri acelasi lucru este si in analogic.

Te contrazic privitor la "noi circuite".
Fie analogic sau digital pentru orice noua automatizare ai nevoie de un nou circuit.

Numarul de sarme scade pentru digital cu cca 10%.
 
Nu e neaparat nevoie. E adevarat ca exista circuitele de franare in digital, insa exista anumite soft-uri, care fac exact acelasi lucru. Ii spun locomotivei cu adresa XX sa incetineasca pana la o valoare prestabilita sau chiar pana la oprire. Eu pe diorama nu am mai montat blocuri de incetinire, bazandu-ma pe aceasta functie a soft-ului.
 
tyco a spus:
Nu e neaparat nevoie. E adevarat ca exista circuitele de franare in digital, insa exista anumite soft-uri, care fac exact acelasi lucru. Ii spun locomotivei cu adresa XX sa incetineasca pana la o valoare prestabilita sau chiar pana la oprire. Eu pe diorama nu am mai montat blocuri de incetinire, bazandu-ma pe aceasta functie a soft-ului.

Vorbesti de rularea locomotivei in sistem automat sau controlata de tine?
 
Oricum diferenta majora intre analog si digital, pe langa cele evidente, e una singura, pe care eu o vad cea mai importanta: Cata vreme in analog pentru o automatizare iti trebuie un circuit, iar daca vrei sa faci alta trebuie sa strici circuitul si sa faci altul, in digital faci un singur circuit si prin PC controlezi toate automatizarile posibile.
 
sistemul de blocuri automate se poate construi in digital fara prea multa bataie de cap,cu s88,care transmit pozitia locomotivei si determinand
comportamentul acesteia in functie de bloc/semafor sau cu sistemul Lissy,insa acesta este mai scump...
 
Prognosis a spus:
Mentionez ca intre piciorusele 4 si 8 ale CI 555 am separat circuitul de alimentare. Montajul electronic este alimentat cu sursa stabilizata de PC iar puterea pe mosfet este asigurata de un traf puternic cu punte redresoare si filtru cu condensator de 4700micro/35 volti...
De asemeni pe mosfeturi am radiatoare mari de aluminiu...
Pinii 4 si 8 ai integratului 555 se alimenteaza de la sursa stabilizata etc
 
Nu m-am lamurit deloc. Deci in conditiile in care am 4 sectoare diferite pe acelasi traseu alimentate fiecare de cate un montaj pwm descris mai sus, am problema ca la trecerea de pe un sector pe altul locomotiva acelereaza subit pana trece cu toate rotile in noul sector. Concret cum combat?
 
La trecerea de pe un sector pe celalalt, rotile metalice ale locomotivei pun in paralel cele doua alimentatoare, deci curentul prin locomotiva creste sensibil pana la intrarea completa in sectorul urmator. Dupa cata electronica as crede eu ca stiu, nu prea se poate combate acest fenomen.
Eventual, printr-un releu, sectorul al doilea ar putea fi alimentat tot de primul alimentator, iar comutarea pe al doilea ar putea fi comandata numai dupa ce locomotiva a parasit complet primul sector. Astfel se evita punerea in paralel a celor doua alimentatoare.
 
Sau, de ce nu, s-ar putea face un singur sector de franare luuuung, comandat de un singur alimentator, al carui potentiometru sa fie inlocuit printr-un sir de rezistente, rolul cursorului fiind jucat de un grup de relee sau de un comutator static analogic. In sectorul respectiv s-ar putea monta mai multi senzori de pozitie, care sa comute treptele de viteza din ce in ce mai jos odata cu apropierea locomotivei de semafor, iar ultimul senzor sa comute pe ultima treapta, in care impulsurile sunt atat de inguste incat farurile lumineaza, dar motoarele nu se rotesc.
Astfel se evita intreruperile de sine si punerile in paralel ale mai multor alimentatoare, care cauzeaza fenomenele descrise mai sus.
 
In sectorul respectiv s-ar putea monta mai multi senzori de pozitie, care sa comute treptele de viteza din ce in ce mai jos odata cu apropierea locomotivei de semafor
ceva de genul asta am facut eu ...dar nu am fost pe deplin multumit de rezultat (multe loco=>comportamente diferite la tensiune)...cu pwm se explica saltul de viteza la alimentarea motorului din doua surse in paralel
 
@prognozis am sa incerc sa te lamuresc...
am 4 sectoare diferite pe acelasi traseu
cum sunt separate sectoarele?
pt ca la alimentarea pwm nu tensiunea este cea care determina viteza motorului... la trecerea pe doua circuite simultan se intampla fenomenul de suma (nu este chiar o explicatie academica sper insa sa fie inteleasa)