Se inchide linia Oravita-Anina

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

grandpagscout

Well-Known Member
Trenulist
6 Septembrie 2016
363
0
Arad
YAHOO
grandpacscout
LOCATION
Arad
Dragi prieteni,

Astazi am aflat din surse sigure, ca incepand de marti, 1 februarie 2011 se sisteaza circulatia pe linia 925 Oravita-Anina, linia urmand sa treaca in conservare.
Ca un ultim mod de a protesta pentru aceasta fapta invitam toti cei dispusi financiar si sufleteste sa nu lasam sa moara acest segment din istoria feroviara si nu numai a Romaniei.

Astfel invitam pe cei dispusi sa mearga la cea mai apropiata statie de cale ferata, sau agentie, si sa-si faca abonament pe linia Oravita-Anina. Acesta costa 92.4 RON. Avem timp pana luni. Haideti sa nu lasam istoria sa moara.
 
mai,mai...in conservare insemana ....la furat :-x ...propun instalarea de mine explozive astfel incat nici un hot sa nu aiba acces...
 
"Traim in "r"omania si asta ne..........maninca zilele......se rasucesc in mormint inaintasii nostrii......capodopere ingineresti, ale unui timp din alt veac, se duc......................................................................................
Se va repeta "istoria de la Hateg / Sarmisegetusa ?????? Sau cea a "ingustei" de la Hunedoara ( si apoi plingem ca nu mai gasim pentru mocanite - cel putin - un anumit tip de sina / de exemplu )........ ?????
 
cum era vorba aceea... mare prost imparatul Karl von Habsburg c-a pierdut in '918 Ardealul la romani... :(

asta e trupa, cu asta defilam, oameni buni. de acum in 100 de ani o sa ne miram ca n-a mai ramas piatra pe piatra din fostele viaducte si ca tunelele au devenit locuinte troglodite...
 
Horia_Radulescu a spus:
... si ca tunelele au devenit locuinte troglodite...

Sper, ca macar, un arhitect, va da viata acelor tunele, precum am mai vazut si la alti locuinte in foste destinatii industriale, sa nu ajunga ascunzatoare de tigani.

Sa fim optimisti. Speranta moare ultima.

E.
 
Din pacate sectia figureaza pe planul de restructurare a CFR Calatori din 17.01.2011 cu propunere suspendare trafic impreuna cu linia Oravita - Iam
Se poate descarca de AICI

Oravita - Anina
Venituri medii/zi = 208 Ron
Costuri medii/zi = 8.136 Ron
Profit medie/zi = -7928 Ron (deci pierdere medie/zi)

Oravita - Iam
Venituri medii/zi = 251 Ron
Costuri medii/zi = 6.660 Ron
Profit medie/zi = -6.409 (deci pierdere medie/zi)

untitled.png
 
asta imi miroase a shpaga la greu, mi-e greu sa cred de 7 calatori pe un singur tren, vorba aia e muuuuult prea putin, chiar asa de uitata de lume e linia aia ?
luata linia si circulat cu mocanita pe bani seriosi si cred ca ar fi mult mai multi calatori; ce-i drept, e si cam departe de 'civilizatie', nu stiu cat de turistica este zona (eu unul cel putin n-am fost niciodata prin regiunea respectiva, dar nu ar strica ...)
 
Planul ??la e 90% copy-paste dup?? cel de anul trecut, f??cut de Berceanu ?i respins de Boagiu...

Nu ?tiu dac?? CFR C??l??tori se va apuca s?? închid?? sec?iile interoperabile (!) mai ales c?? unele au poten?ial (de exemplu, pe Olteni?a, la fiecare razie se dau câte 200-300 de amenzi în tren, deci e clar c?? sunt mai mult de 20 de c??l??tori), care nu e valorificat deloc de CFR. Am circulat pe unele dintre sec?iile respective ?i sunt gara s jur pe Biblie c?? erau mult mai mul?i c??l??tori decât se specific?? în document. La fel cum sunt gata s?? jur c?? eu eram singurul cu bilet în trenul de M??neciu.

Sec?iile neinteroperabile au, într-adev??r, soarta pecetluit??, totul depinde de cât de repede se aduc din Fran?a automotoare Caravelle ?i din Germania VT614/624, c?? altfel le vor fura ?iganii (c?? în curând legea ne va da voie s?? îi numim a?a) ?urub cu ?urub.
 
De abia astept legea aia cu tiganii, ar fi un inceput de reparatie pentru multe chestii.
Revenind la on-topic, cat timp va avea cefereul acele trasee, va merge cum merge si acuma, pentru ca nasul vrea si el sa faca un ban, supracontrolul vrea si el sa faca un ban, politia ar face si ea un ban dar de obicei vine si televiziunea si nu da bine sa fie corupta, si tot asa.
La astia de la regio am auzit ca se vand bilete numai in tren, ceea ce e un inceput, dar nu te fereste de shpaga. Dar cand e vorba de o activitate eminamente economica, unde te doare daca nu-ti plateste calatorul si nu faci profit, atunci lucrurile stau altfel. Din pacate din cate am inteles si la privati subventiile functioneaza (ba chiar mai bine decat la stat), deci nici lor nu prea le pasa cu adevarat cati platesc si cati nu (totusi nu e chiar asa de rau ca la cefere unde a ajuns sat fara caini).
 
Anu trecut, cand era tema in discutie cu inchiderea liniei, ca urmare a raportului pe care l-am facut atunci, am primit urmatorul raspuns

"Stimate domnule Alexandru SOS,



Urmare peti?iei dumneavoastr?? adresat?? Companiei Na?ionale de C??i Ferate ??Â? CFR ??Â? SA, avem onoarea de a v?? informa:



Sec?ia de circula?ie ORAVI??Â?A ââ??â?? ANINA este inclus?? în infrastructura feroviar?? interoperabil?? ?i nu face obiectul prevederilor legale privind închirierea. (cf. HG 1409/2007, Anexa nr.2, pozi?a 53). Pe scurt, infrastructura feroviar?? interoperabil?? din România cuprinde sec?iile de circula?ie cu toate elementele necesare desf???ur??rii circula?iei ?i manevrei materialului rulant, cl??dirile sta?iilor de cale ferat?? cu facilit???ile aferente, precum ?i celelalte cl??diri ?i facilit???i destinate desf???ur??rii transportului feroviar, existente la data intr??rii în vigoare a hot??rârii de guvern.



Astfel, în acest moment, la SRCF Timi?oara-Divizia Trafic, nu exist?? nici o avizare de la SNTFCââ??CFR-C?L?TORIââ??SAââ??â??Regionala Timi?oara de reducere sau anulare a circula?iei trenurilor, prin urmare nu se pune problema închiderii liniei cf Oravi?a ââ??â?? Anina.



V?? mul?umim pentru interesul manifestat fa??? de aceast?? sec?ie de circula?ie ?i v?? asigur??m c?? atât salaria?ii, cât ?i conducerea C.N.C.F. ââ????CFRââ?? S.A., se preocup?? permanent pentru men?inerea infrastructurii feroviare interoperabile în parametrii optimi de func?ionare, astfel încât traficul feroviar s?? se desf???oare în condi?ii de siguran???.



Cu stim?? ?i considera?ie,

Specialist în rela?ii publice

Lauren?iu NINU"
 
buna Dragos,

"Caravelle" mai au inca de unde sa aduca, insa 614 / 624 / 634 s-au cam terminat, cele mai multe sunt in Polonia sau au trecut sub flacara aparatelor de sudura...
 
Horia_Radulescu a spus:
cum era vorba aceea... mare prost imparatul Karl von Habsburg c-a pierdut in '918 Ardealul la romani... :(

asta e trupa, cu asta defilam, oameni buni. de acum in 100 de ani o sa ne miram ca n-a mai ramas piatra pe piatra din fostele viaducte si ca tunelele au devenit locuinte troglodite...
interesantul a spus:
Horia_Radulescu a spus:
... si ca tunelele au devenit locuinte troglodite...

Sper, ca macar, un arhitect, va da viata acelor tunele, precum am mai vazut si la alti locuinte in foste destinatii industriale, sa nu ajunga ascunzatoare de tigani.

Sa fim optimisti. Speranta moare ultima.

E.

Mda, ma abtin sa comentez cu privire la Imparatul.
La tine vin nevestele s??-?i plâng??
Feciorii du?i în slujb?? la-mp??ratul,
???ži tu ascunzi o lacrim??-ntre slove,
în alte ???ri când le trimi?i oftatulââ??Â?

Cu toate ca asa la nivel declarativ, in zona exista o urma de regret....

Pina sa ajunga tunelele locuinte troglodite, sa vedem ce au ajuns cladirile pe acolo.

Nu prea s-a facut vorbire de tiunghiul statiei Anina, practic cladirea garei este un patrulater inscris intr-un triunghi :D

pozele le-am facut venind din directia Oravita
linia este intre gara si containerul ALBASTRU :-?


cind s-a ajung cumva la macaz sa pozez si linia spre capatul infundat al statiei, au aparut 2 dulai. Si dai si lupta, Bubico, Bubico dar nu era Bubico ci Bismark dulaul ofiterului care sade cu chirie la Papadopolina. Prin urmare cumva am reusit sa ma retrag la tren abandonind ideea de a ajunge la macaz, in virful triunghiului cum ar veni :roll:

cealalta latura a triunghiului este acum un fel de curte, am pozat cu zoom ca urma sa plece trenul.


pe traseu, urmele de cladiri, find din blocuri de piatra de munte ma intreb pentru ce le-au spart ca oricum nimeni nu mai construieste case din asemenea materiale



Aceeasi ,,grija" pentru niste cladiri importante la vremea lor si in Oravita
de asemenea placa unui utilaj din remiza


Am dat o fuga la viaductul din Oravita Romana pe linia Iam, construit de pietrari italieni


Cum era deviza Nici o masa fara peste? noi ca un popor care mergem cu Dumnezeu inainte, deja s-a pus cruce acestei linii, sau??
 
Se pare ca din 2011, cand lui Alex i s-a raspuns ca sectiunea Oravita - Anina ar fi una interoperabila, statutul ei s-a schimbat in neinteroperabila si acum este scoasa la inchiriat.

CFR scoate la licita?ie pentru închiriere aproape 1.100 de kilometri de cale ferat??

Intrebarea este acum, sa ne bucuram ? Va veni un operator serios care v-a mentine circulatia trenurilor ? Poate care se va gandi si la turism ? Sau... nu?
 
A fost ad??ugat?? când s-au ad??ugat ?i alte linii, precum Ploie?ti - Arm???e?ti, Urziceni - F??urei, Slobozia - ??Â???nd??rei, Timi?oara - Jimbolia, Medgidia - Tulcea ?i Medgidia - Negru Vod??.

La 120.000 RON + TVA pe an (de vreo 5 ori mai mult fa??? de ultima licita?ie), pu?in probabil s?? o vrea cineva, mai ales c?? un particular ar fi obligat s?? închirieze vagoanele de la CFR C??l??tori (la 1000 euro/vehicul/zi), pentru c?? instruc?ia nu te las?? cu altceva pe acolo, iar automotoare care s?? se încadreze pe linia respectiv?? nu sunt la noi în ?ar??.