'''Malaxa''' a fost o locomotiv? româneasc? construit? la Re?i?a, de c?tre fabricile industria?ului român [[Nicolae Malaxa]], al c?rui nume îl poart?. Înregistrarea oficial? a acestei serii a fost 151..
Istoric
Dup? ce a ob?inut rezultate foarte bune cu seria CFR 142, s-a luat decizia de a construi o nou? locomotiv? utilizând piese de preluare din Seria 142. În 1939, fabrica de locomotive N. Malaxa a primit contractul de a construi un prototip cu aranjamentul ro?ilor 1`E1` cu 2 cilindri ?i controlul Heusinger. Piesele preluate au fost: cazanul, u?a camerei de fum (redus? la 200 mm), pompa de alimentare. Au avut boghiuri Krauss-Helmholtz pentru a putea conduce în curbe cu raze de pân? la 150 m. Cu o capacitate de 2.600 de cai-putere cele dou? locomotive au fost cele mai puternice Locomotive cu Aburi construite în România. Acestea au fost folosite la trenurile de marf? pe rute grele. De?i ar putea fi considerate ca o versiune a locomotivelor 1`D2`S, ele erau cu adev?rat române?ti ?i este regretabil faptul c? izbucnirea celui de-[[al Doilea R?zboi Mondial]] a împiedicat construirea mai multor ma?ini.Prototipuri
Locomotiva 151.001, cu num?rul de serie 355/1939 a fost prezentat? la expozi?ia de la Milano, în 1940, unde a fost admirat? de mul?i vizitatori. Caracteristica forma conic? a u?ii camerei de fum a fost similar? cu cele din seria 231 ?i latura mic? plintei identice cu cele ale seriei 142.A doua locomotiv? prototip 151.002 cu num?rul de fabric? 386/1942 a avut un design u?or diferit.
Schema osilor
Desene tehnice
Ecartament mm: 1435
Formula osiilor: 1E1
Diametrul cilindrului de înalt? presiune: 650 mm
Cursa pistonului: 720 mm
Num?rul cilindrilor nr: 2
Diametrul ro?ilor alerg?toare: 1034 mm
Diametrul ro?ilor cuplare: 1500 mm
Diametrul ro?ilor purt?toare: 1034 mm
Ampatament fix: 5025 mm
Ampatament total (f?r? tender): 11830 mm
Presiunea aburului : 15 atm
Suprafa?a gr?tarului: 4,72 m2
Suprafa?a de vaporizare: 262 m2
Suprafa?a de supraînc?lzire: 98,5 m2
Greutatea aderent?: 90 t
Greutatea locomotivei în stare de serviciu:123 t
Sarcina maxim? pe osie: 18 t
For?a de trac?iune: 21994 Kgf
Puterea: 3000 CP
Viteza maxim?: 85 Km/h
Raza minim? de curbur?: 150 m
Sursa: monografia uzinelor Malaxa
Leg?turi externe
*[http://www.hobby.ro/roarmy/transporturi/5.htm Malaxa 1941 - 151 002]*[http://www.dampflokomotiven.net/Html/151002neu.htm T.C.R.-151.002 (Typ 1`E 1`) Santa Fé]