Seria 151.000

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

ICRA

Well-Known Member
Trenulist
24 August 2011
811
119
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti

150.000

CFR_151.002.JPG
Identificare
Produc?tori: Malaxa
Ani de construc?ie: 1939-1941
Caracteristici tehnice
Tip: 1’E1' h2
Ecartament: 1435
Diametrul ro?ilor cuplate motoare (mm): 1500
Diametrul cilindrului (mm): 650
Cursa pistonului(mm): 720
Timbrul cazanului (kgf/cm2): 15
Suprafa?a de înc?lzire (m2) 254,80
Suprafa?a de supraînc?lzire (m2): 98,50
Suprafa?a gr?tarului (m2): 4,72
Greutatea pe osie (tf): 18,0
For?a de trac?iune (kgf): 21294
Capacitate


'''Malaxa''' a fost o locomotiv? româneasc? construit? la Re?i?a, de c?tre fabricile industria?ului român [[Nicolae Malaxa]], al c?rui nume îl poart?. Înregistrarea oficial? a acestei serii a fost 151..

Istoric​

Dup? ce a ob?inut rezultate foarte bune cu seria CFR 142, s-a luat decizia de a construi o nou? locomotiv? utilizând piese de preluare din Seria 142. În 1939, fabrica de locomotive N. Malaxa a primit contractul de a construi un prototip cu aranjamentul ro?ilor 1`E1` cu 2 cilindri ?i controlul Heusinger. Piesele preluate au fost: cazanul, u?a camerei de fum (redus? la 200 mm), pompa de alimentare. Au avut boghiuri Krauss-Helmholtz pentru a putea conduce în curbe cu raze de pân? la 150 m. Cu o capacitate de 2.600 de cai-putere cele dou? locomotive au fost cele mai puternice Locomotive cu Aburi construite în România. Acestea au fost folosite la trenurile de marf? pe rute grele. De?i ar putea fi considerate ca o versiune a locomotivelor 1`D2`S, ele erau cu adev?rat române?ti ?i este regretabil faptul c? izbucnirea celui de-[[al Doilea R?zboi Mondial]] a împiedicat construirea mai multor ma?ini.

Prototipuri​

Locomotiva 151.001, cu num?rul de serie 355/1939 a fost prezentat? la expozi?ia de la Milano, în 1940, unde a fost admirat? de mul?i vizitatori. Caracteristica forma conic? a u?ii camerei de fum a fost similar? cu cele din seria 231 ?i latura mic? plintei identice cu cele ale seriei 142.
A doua locomotiv? prototip 151.002 cu num?rul de fabric? 386/1942 a avut un design u?or diferit.

Schema osilor​

Schema osiilor locomotivei 151.000.JPG

Desene tehnice​

20851036640_2702a8f283_b.jpg20852343219_51f99fcab8_b.jpg


Ecartament mm: 1435
Formula osiilor: 1E1
Diametrul cilindrului de înalt? presiune: 650 mm
Cursa pistonului: 720 mm
Num?rul cilindrilor nr: 2
Diametrul ro?ilor alerg?toare: 1034 mm
Diametrul ro?ilor cuplare: 1500 mm
Diametrul ro?ilor purt?toare: 1034 mm
Ampatament fix: 5025 mm
Ampatament total (f?r? tender): 11830 mm
Presiunea aburului : 15 atm
Suprafa?a gr?tarului: 4,72 m2
Suprafa?a de vaporizare: 262 m2
Suprafa?a de supraînc?lzire: 98,5 m2
Greutatea aderent?: 90 t
Greutatea locomotivei în stare de serviciu:123 t
Sarcina maxim? pe osie: 18 t
For?a de trac?iune: 21994 Kgf
Puterea: 3000 CP
Viteza maxim?: 85 Km/h
Raza minim? de curbur?: 150 m

Sursa: monografia uzinelor Malaxa



Leg?turi externe​

*[http://www.hobby.ro/roarmy/transporturi/5.htm Malaxa 1941 - 151 002]
*[http://www.dampflokomotiven.net/Html/151002neu.htm T.C.R.-151.002 (Typ 1`E 1`) Santa Fé]