Stiri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Mai bine asa. Oricat s-au straduit sa explice si s-o dea intoarsa la SFT, oricat s-ar spune ca lautarii au facut parte din cultura unei epoci, asemenea manifestari nu trebuie asociate cu Trenul Regal.

Daca boierul Sapca din Vaitatii din Deal facea petreceri cu sprit si lautari in 1928 asta nu inseamna ca si Regele facea la fel.
 
  • Like
Reac?ii: SSL ?i cosmin78
Aici se vede ca DA-ul e o constructie 100% elvetiana. Posturile de conducere s-au pliat exact asa cum se intampla la Ae 6/6 si la mai recentele Re 4/4 II si III la asemenea coliziuni frontale.
 
S-au indoit ca si cum ar fi construita modula, s-a stricat doar cabina.
 
S-au indoit ca si cum ar fi construita modula, s-a stricat doar cabina.
Chiar a?a sunt construite. La repara?iile capitale, la RELOC, vedeam bine aspectul ?sta, mai ales când locomotive ce suferisera ciocniri frontale, erau f?r? cabin?, ce era ad?ugat? ulterior ?i sudat? la restul cutiei.
 
Cum se poate distruge o institutie functionala din interese meschine ale unor persoane puse acolo doar ca sa faca rau.

Pacat de munca de zeci de ani a atator oameni care risca sa se duca naibii.
 
Argumentele prezentate contra muzeului sunt efectiv halucinante. Nu cumva exista un interes imobiliar ascuns , pe acolo?
 
Exista interese meschine, insa nu neaparat de ordin imobiliar sau cel putin nu in sensul unei operatiuni imobiliare pe situl cladirii muzeului.
 
Si ca o completare: priviti activitatea Cenafer de la numirea actualului director general, acum un an. Priviti ultimele rapoarte de activitate. Un om a reusit sa faca in sase luni cat n-au facut altii in 20 de ani, un altul a reusit sa distruga in 12 luni o munca de 50 de ani, pentru ca asa a fost sarcina pe linie de partid si de stat.

Daca n-ar fi de plans, as rade cu lacrimi.
 









 

"Trenul Regal ajunge la Tulcea, pentru a marca aniversarea a 85 de ani de la intrarea primului tren în ora?ul de pe malul Dun?rii.

În urma solicit?rii Consiliului Jude?ean Tulcea privind sprijinul în promovarea turismului ?i a istoriei feroviare în zona de nord a Dobrogei, sub patronajul Ministerului Transporturilor ?i Infrastructurii, este organizat evenimentul „85 de ani de la intrarea primului tren în Ora?ul Tulcea“ în cadrul festivalului Delta Waves, eveniment cu ocazia c?ruia va fi inaugurat? faleza din Tulcea.

Evenimentul are ca scop promovarea tradi?iilor feroviare, implicarea interactiv? a personalului din sistemul feroviar ?i a unor speciali?ti din acest sector în procesul de informare corespunz?toare a opiniei publice despre istoria feroviar?, se arat? într-un comunicat dat publicit??ii mar?i de Regionala Constan?a a CNCF CFR SA. La scar? larg?, întregul eveniment al municipiului, cât ?i evenimentul feroviar au ca scop promovarea na?ional? ?i interna?ional? a turismului în zona Dobrogei de Nord ?i a valorilor culturale ale acestei zone. În cadrul manifest?rii vor fi organizate concerte, expozi?ii de fotografii vechi, proiec?ii de filme de arhiv? ?i prezent?ri de me?te?uguri tradi?ionale.

Trenul Regal ajunge la Tulcea s?pt?mâna viitoare

Atrac?ia principal? a evenimentului „85 de ani de la intrarea primului tren în Ora?ul Tulcea“ va fi Trenul Regal, care va sosi în gara Tulcea Ora? în diminea?a de 28 iulie ?i va putea fi vizitat pân? pe 30 iulie, de c?tre persoanele interesate.

În interiorul G?rii CFR Tulcea va fi organizat? o expozi?ie de fotografii vechi de pe linia Medgidia – Tulcea. Ultima dat?, Trenul Regal a ajuns în Dobrogea în data de 15 iunie 2018 ?i s-a oprit în g?rile Fete?ti, Cernavod?, Medgdia ?i Constan?a. A fost marcat? astfel împlinirea a 140 de ani de la unirea Dobrogei cu România ?i 160 de ani de la începerea lucr?rilor liniei de cale ferat? Cernavod? – Constan?a.

Calea ferat? Medgidia-Tulcea, dat? în func?iune în 1938

Linia 804, Medgidia – Tulcea a fost finalizat? pe 25 martie 1938, dup? inaugurarea ultimei por?iuni dintre Babadag ?i Tulcea. Tulcea era ultimul ora? re?edin?? de jude? de pe teritoriul actual al României care nu era legat prin cale ferat? de restul ??rii.

Studiile complete pân? la Tulcea s-au terminat în anul 1914. Paralel cu studiile au fost începute ?i lucr?rile de construc?ie, pornind de la Medgidia, în prim?vara anului 1911, iar în anul 1912 au ajuns pân? la Cogealac la km. 55,400. În iunie 1923 a ap?rut primul jurnal al Consiliului de mini?tri, prin care se acorda pentru construc?ia liniei Hamangia-Babadag un credit de 30.000.000 lei. În august, în urma licita?iei pentru terasamente ?i lucr?ri de art? s-a decis c? ar fi mai avantajoas? executarea terasamentelor cu solda?i, iar pentru lucr?rile de art? s-a publicat o a doua licita?ie.

La data de 1 octombrie 1925 a fost dat? în exploatare ?i por?iunea Târgu?or – Dobrogea- Babadag. Lucr?rile au fost din nou întrerupte ?i reluate în anul 1935, când s-a ales alt traseu decât cel ini?ial. Proiectul tunelului Cataloi, lung de 950 metri, construit în anul 1916 în propor?ie de 20%, care ar fi u?urat coborârea traseului spre Tulcea, a fost abandonat. Dup? patru ani, la data de 25 martie 1938, a fost inaugurat? ?i ultima por?iune a liniei Medgidia – Tulcea, între Babadag ?i Tulcea.

În prezent, sec?ia de circula?ie 804 este într-o avansat? stare de degradare, fapt ce se reflect? în viteza sc?zut? a trenurilor."
 
  • Like
Reac?ii: AdyAero

[img=https://www.reddit.com/r/Romania/comments/18kegp2/moc%C4%83ni%C8%9Ba_din_suceava_r%C4%83sturnat%C4%83_de_un_%C8%99ofer_de/]View: https://www.reddit.com/r/Romania/comments/18kegp2/moc%C4%83ni%C8%9Ba_din_suceava_r%C4%83sturnat%C4%83_de_un_%C8%99ofer_de/[/img]

Mda...:(
 
Nu e Sharan, ci Touran iar soferul, in ciuda numerelor, era localnic si nu s-a asigurat dupa propriile spuse spre dreapta la iesirea din curte.
 

afis-FB--1024x1024.png



Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători ”CFR Călători” SA, în calitate de beneficiar, anunță semnarea următoarelor contracte de prestări servicii cuprinse în contractul de finanțare nr. 45/13.12.2023 din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), Pilonul 1 – Tranziția spre o economie verde, Componenta C4. Transport sustenabil, Investiția I2 – Material rulant feroviar pentru proiectul de investiții “Modernizarea a 55 de locomotive electrice destinate remorcării trenurilor de călători, conversia a 20 locomotive diesel hidraulice de manevră în locomotive electrice cu acumulatori și modernizarea a 139 vagoane de călători:
  1. Servicii de modernizare vagon de dormit și achiziție servicii de mentenanță vagon de dormit modernizat – S.C. ATELIERELE CFR GRIVIŢA S.A.
  • Valoare servicii de modernizare vagon de dormit – 29.715.062,40 lei fără TVA
  • Valoare mentenanță vagon de dormit – 17.935.770,01 lei fără TVA
  1. Servicii de modernizare vagon seria 2190 în vagon cușetă și achiziție servicii de mentenanță la vagonul modernizat – C. ATELIERELE CFR GRIVIŢA S.A.
  • Valoare servicii de modernizare vagon seria 2190 în vagon cușetă – 69.335.145,60 lei fără TVA
  • Valoare mentenanță vagon modernizat – 41.850.130,01 lei fără TVA
  1. Servicii de modernizare vagon clasa a II-a seria 2190 și achiziție servicii de mentenanță vagon clasa a II-a modernizat – S.C. ATELIERELE CFR GRIVIŢA S.A.
  • Valoare servicii de modernizare vagon clasa a II-a seria 2190 -133.086.783,24 lei fără TVA
  • Valoare mentenanță vagon modernizat – 80.710.965,03 lei fără TVA
  1. Servicii de modernizare vagon seria 2076 in vagon clasa a – II-a cu dotări PMR, transport biciclete/schiuri și achiziție servicii de mentenanță vagon modernizat – C. ELECTROPUTERE – VFU S.A. Pașcani
  • Valoare servicii de modernizare vagon seria 2076 cls a II a cu dotări PMR – 99.109.876,80 lei fără TVA
  • Valoare mentenanță vagon modernizat – 59.785.900,02 lei fără TVA
  1. Servicii de modernizare vagon clasa a II-a seria 2076 și achiziție servicii de mentenanță vagon clasa a II-a modernizat – S.C. ELECTROPUTERE – VFU S.A. Pașcani
  • Valoare servicii de modernizare vagon seria 2076 cls a II a – 109.020.864,48 lei fără TVA
  • Valoare mentenanță vagon modernizat – 65.764.490,02 lei fără TVA
  1. Servicii de modernizare vagon bar-bistro seria 8976 și achiziție servicii de mentenanță vagon bar-bistro modernizat – S.C. REMARUL „16 Februarie” S.A. Cluj-Napoca
  • Valoare servicii de modernizare vagon bar Bistro seria 8976 – 49.474.380,00 lei fără TVA
  • Valoare mentenanță vagon modernizat – 29.892.950,01 lei fără TVA
  1. Servicii de modernizare vagon clasa a I-a seria 1980 și achiziție servicii de mentenanță vagon clasa a I-a modernizat – S.C. ATELIERELE CFR GRIVIŢA S.A.
  • Valoare servicii de modernizare vagon clasa a I-a seria 1980 – 380.904,40 lei fără TVA
  • Valoare mentenanță vagon modernizat = 29.892.950,01 lei fără TVA
  1. Servicii de modernizare locomotivă electrică 5100 kW în locomotivă electrică cu motoare electrice de tracțiune asincrone și achiziția de servicii de mentenanță pentru locomotivele modernizate – S.C. RELOC S.A. Craiova
  • Valoare servicii de modernizare locomotivă electrică 5100 kW – 282.954.522,00 lei fără TVA
  • Valoare mentenanță locomotivă modernizată – 169.947.244,11 lei fără TVA
  1. Servicii de modernizare locomotivă electrică 5100 kW în locomotivă electrică cu motoare electrice de tracțiune asincrone și sistem ETCS nivel 2 și achiziția de servicii de mentenanță pentru locomotivele modernizate – S.C. SOFTRONIC S.R.L. Craiova
  • Valoare servicii de modernizare locomotiva electrică 5100 kW – 388.380,00 lei fără TVA
  • Valoare mentenanță locomotiva modernizată = 165.226.487,33 lei fără TVA
  1. Servicii de modernizare locomotiva electrică 3400 kW în locomotivă electrică cu motoare electrice de tracțiune asincrone și sistem ETCS nivel 2 și achiziția de servicii de mentenanță pentru locomotivele modernizate – SCRL Brașov
  • Valoare servicii de modernizare locomotivă electrică 3400 kW – 489.618,82 lei fără TVA
  • Valoare mentenanță locomotiva modernizată = 147.834.225,50 lei fără TVA
  1. Servicii de modernizare locomotiva diesel-hidraulică de 1250 CP utilizată în activitatea de manevră prin conversie în locomotivă electrică cu acumulatori plug-în și achiziția servicii de mentenanță pentru locomotivele modernizate – SCRL Brașov
  • Valoare servicii de modernizare locomotiva diesel-hidraulică de 1250 CP – 481.067,10 lei fără TVA
  • Valoare mentenanță locomotivă modernizată = 36.958.556,38 lei fără TVA
Contravaloarea serviciilor de modernizare material rulant va fi acoperită din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), Pilonul 1 – Tranziția spre o economie verde, Componenta C4. Transport sustenabil, Investiția I2 – Material rulant feroviar.

Contravaloarea serviciilor de reparații și mentenanță pe durata de viață a materialului rulant modernizat va fi acoperită de Contractul de Servicii Publice încheiat de SNTFC ”CFR Călători” S.A. cu Ministerul Transporturilor și Infrastructurii prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF). Ministerul Transporturilor și Infrastructurii este coordonatorul de reforme și investiții aferente Componentei 4 – Transport sustenabil din cadrul Pilonului 1 – Tranziția spre o economie verde din Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Contractele de prestări servicii sunt incluse în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), Pilonul 1 – Tranziția spre o economie verde, Componenta C4. Transport sustenabil, Investiția I2 – Material rulant feroviar și constă în îmbunătățirea serviciilor pentru călători, reducerea timpilor de așteptare în gări, realizarea unor programe atractive de circulație a trenurilor și asigurarea unor programe și fonduri adecvate pentru întreținerea materialului rulant feroviar, integrarea cu celelalte moduri de transport de la nivel urban/regional, cu impact direct și imediat asupra duratei de călătorie și/sau asupra creșterii siguranței și confortului călătorilor.

Obiectivul general al proiectului îl reprezintă modernizarea a 55 de locomotive electrice destinate remorcării trenurilor de călători, conversia a 20 locomotive diesel hidraulice de manevră în locomotive electrice cu acumulatori și modernizarea a 139 vagoane de călători, ce va avea ca efect atât sporirea mobilității în jurul marilor centre socio – economice ale țării și creșterea calității serviciilor cât și realizarea unor conexiuni rapide între unitățile administrativ teritoriale importante ale țării.

Obiectivele specifice ale proiectului:

  • creșterea eficienței modului de exploatare a serviciilor de transport feroviar de călători;
  • reducerea poluării;
  • sporirea confortului pe o serie de rute de pe rețeaua feroviară publică electrificată;
  • creșterea eficienței, accesibilității și gradului de digitalizare a transportului feroviar de călători.
Rezultatele așteptate ale proiectului:

  • economii de timp de călătorie pentru publicul călător;
  • reducerea costurilor de operare ale vehiculului și economii pentru publicul călător datorită transferului modal;
  • reducerea costurilor de întreținere și economii pentru Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători -”CFR Călători” SA;
  • reducerea numărului de accidente rutiere rezultate în urma transportului de persoane;
  • reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră.
Valoarea totală a proiectului de investiții, inclusiv TVA este de 2.074.920.554,86 lei.

Proiectul este finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii , în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii, după cum urmează:

  • Sprijin din partea Uniunii – Împrumut/grant – 268.000,00;
  • Contribuție publică națională – 153.362.727,86 lei;
  • Valoare TVA – 331.289.827,00 lei.
 
"CFR Călători unește românii

CFR Călători te invită în data de 24 ianuarie într-o călătorie de suflet de la București la Iași, cu ocazia aniversării celor 165 ani de la Unirea Principatelor Române sub conducerea lui Alexandru Ioan Cuza!
Cu această ocazie, trenurile IR 1661/IR 1664, care fac legătura între București și Iași vor purta numele de „Trenul Unirii”, iar locomotiva care va remorca aceste trenuri va fi „îmbrăcată” în culorile steagului național.
„Trenul Unirii” va pleca din București Nord la ora 06:51, va putea fi întâmpinat de localnici în stațiile Ploieşti Sud (~07:29), Mizil (~08:05), Buzău (~08:37), Râmnicu Sărat (~09:07), Focşani (~09:47), Tecuci (~10:28), Bârlad (~11:17), Vaslui (~12:08), Bârnova (~13:00) și va ajunge la Iaşi în jurul orei 13:20.
În stațiile Bârlad și Vaslui, „Trenul Unirii” va avea staționări suplimentare de aproximativ 10 minute!" - pagina cfr calatori facebook.

Trenul IR 1661 surprins intre Ciurea si Iasi.



 
  • Like
Reac?ii: AdyAero