Stiri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
"
8 mai 2020
Primele trenuri special comandate pentru asigurarea transportului lucr?torilor sezonieri la Viena, sunt solicitate s? circule începând cu finalul acestei s?pt?mâni, ca urmare a cererii operatorului feroviar de c?l?tori din Austria (OBB) ?i a discu?iilor purtate între autorit??ile din Austria ?i România.

CFR C?l?tori particip?, în calitate de operator feroviar, la efectuarea acestui transport, în parteneriat cu compania austriac? OBB, organizatorul acestei ac?iuni. Din punct de vedere tehnic, CFR C?l?tori este preg?tit?, îns? efectuarea transportului se va realiza cu condi?ia ca partea austriac? s? colecteze suficiente rezerv?ri pentru ocuparea vagoanelor.

Sunt preg?tite, în prima parte a acestui program un num?r de 2 perechi de trenuri cu plecare din Viena la Timi?oara, în datele de 9 ?i 12 mai (plecare din Viena ora 23:05), respectiv cu plecare de la Timi?oara la Viena în datele de 10 ?i 13 mai 2020 (plecare din Timi?oara ora 21:13).

Toate trenurile vor fi formate numai din vagoane cu?et?, fiecare garnitur? având în compunere câte 5 vagoane cu?et? române?ti ?i 5 vagoane cu?et? austriece. Num?rul total de locuri într-un tren este de aproximativ 350.

Circula?ia trenurilor speciale se va derula în conformitate cu condi?iile aprobate de Ministerul Transporturilor Infrastructurii ?i Comunica?iilor ?i Ministerul Afacerilor Interne, din România. "



 
  • Like
Reac?ii: sesamcave
S-a intamplat ieri din cate am vazut pe Digi.
"sursa degajarilor mari de fum , un scurtcircuit" ori eu vad ca a ars bine compartimentul motor, dar la ce reporteri avem............
 
Mai, hai sa lasam biserica in sat, vorba nemtilor.

Un incendiu la grupul motor este un eveniment feroviar grav, chiar daca nu ne convine. Asa se numeste un asemenea eveniment in sistemul feroviar, indiferent de amploarea incendiului sau de cine il stinge.

Sunt curios care sunt cauzele - folosesc in mod constient pluralul. In Franta nu am avut pana acum asemenea cazuri cu aceasta familie de automotoare, decat in faza de inceput, catre 1997-98.
 
Sunt automotoare X TER ale SNCF, fosta serie SNCF X 72500, supranumite "Aspiratoare".

Dateaza din 1997-2000 si exista in 2 versiuni, cu cutia din doua sau trei elemente. Au fost scoase partial din serviciu la SNCF pentru ca s-a considerat ca la jumatatea vietii investitiile intr-o modernizare completa pentru inca 15-20 de ani de viata ar fi prea mari, unele din ele au fost casate, altele au ajuns la Regio Calatori in Romania. Sunt printre cele mai moderne automotoare Diesel din Romania, constructiv vorbind sunt de aceeasi generatie cu seria 96 a CFR Calatori (Siemens Desiro Classic).
 
Chiar fiasco total n-au fost. Au fost primele reprezentante ale unei noi generatii de automotoare, e normal sa fi avut probleme la inceput. Cu seriile 642 (Desiro Classic) si 643/644 (Talent 1) in Germania a fost la inceput la fel. Intreaga generatie din anii 1995-2000 a avut asemenea probleme. Erau prea multe noutati deodata.

Un produs nu este acelasi dupa 20 de ani de intretinere si ameliorari ca la livrare. Nu vorbim de frigidere ci de material rulant. :)

Articolul in limba romana de pe Wikipedia e groaznic. Pe langa faptul ca e tradus automat din franceza si suna complet aiurea, e si cu o oarecare culoare, daca intelegi ce vreau sa spun. ;)
 
Nu sunt proiectate anapoda, ci mai degraba executate anapoda. E o poveste lunga. Baza e sanatoasa, alaturarea de echipamente e nefericita.

Ca sa citez un prieten, la CAF ajunge sa te uiti pe unde trec fascicolele de cabluri ca sa-ti dai seama cat de varza sunt. :D
 
  • Like
Reac?ii: GFN
Ca sa rectific: mai degraba "aproape sanatoasa". :) Intr-o vreme au avut si probleme structurale, la imbinarea dintre partea cu podea coborata si cea sub care se afla elementele motoare, insa asta e o problema a intregii generatii de automotoare de acest tip si nasul meu imi spune ca o va avea si prea-slavitul automotor gruiesc de la Remarul Pascani in cativa ani de acum...
 

În zilele de 28 ?i 29 august 2020, în sta?iile CF Simeria, Subcetate ?i Petro?ani va avea loc un eveniment ce va marca împlinirea a 150 de ani de la inaugurarea c?ii ferate Simeria-Petro?ani.

Accesul tuturor doritorilor la eveniment este gratuit, dar limitat de normele sanitare în vigoare, motiv pentru care v? rug?m s? purta?i masc?. Deplasarea pe traseul Simeria – Subcetate – Petro?ani se va realiza cu trenul IR 1836.
Evenimentul este organizat de CENAFER, Urban Lab Valea Jiului ?i Centrul Cultural ?i de Crea?ie al Ora?ului Simeria, în parteneriat cu Teatru Dramatic Ion D. Sîrbu din Petro?ani ?i sus?inut de Prim?ria Ora?ului Simeria ?i Prim?ria Municipiului Petro?ani.
Program:
28 august, sta?ia Simeria:
10:00 deschiderea evenimentului: cuvânt?ri inaugurale ?i înmânare diplome de merit; dezvelire plac? aniversar?; lansare monografie ?i film documentar
11:33 plecarea participan?ilor spre Petro?ani cu trenul de linie IR 1836; în tren vor fi distribui?i flutura?i c?tre c?l?tori ?i ace?tia vor fi informa?i cu privire la istoricul c?ii ferate parcurse de tren în acele momente
12:12 sosirea în sta?ia Subcetate ?i dezvelirea pl?cii omagiale
28 august, sta?ia Petro?ani:
14:00 sosire în sta?ia Petro?ani ?i deschiderea evenimentului de la Petro?ani; cuvânt?ri ?i înmânare diplome de merit; dezvelire plac? aniversar?; lansare Monografia liniei ferate Simeria – Petro?ani ?i film documentar; vernisajul celor trei expozi?ii: expozi?ia de machete feroviare – realizat? de Muzeul CFR – director Mircea DOROBAN?U, din cadrul CENAFER, expozi?ie de obiecte, aparate sau mici instala?ii feroviare – realizat? de colec?ionarul Sorin TISA din Bistri?a, expozi?ie de ceasuri feroviare – realizat? de colec?ionarul Nicolae GHERGHIN din Petro?ani
16:00 tur ghidat al patrimoniului feroviar din municipiul Petro?ani, cu înregistrare prealabil? ?i pornire de pe peronul g?rii
29 august, sta?ia Petro?ani
acces liber la cele trei expozi?ii din incinta sta?iei Petro?ani
12:00 tur ghidat al patrimoniului feroviar din municipiul Petro?ani, cu înregistrare prealabil? ?i pornire de pe peronul g?rii
19:30 dezbatere: viitorul patrimoniului feroviar din jude?ul Hunedoara
20:30 Paracliserul – pies? de teatru în reprezenta?ia Teatrului Dramatic Ion D. Sîrbu Petro?ani
 
  • Like
Reac?ii: AdyAero
Salut,
Protest " zgomotos" pe liniile ferate germane, 28.09.2020, organizat de NEE ( Network of European Railways ) .
La acest protest , de?i nu este înc? foarte cert cum, se vor folosi peste 100.000 kW de " for?? motric? ".
Din ce am în?eles eu, în principal la acest protest ar fi vorba de asigurarea accesului în mod corect ?i nep?rtinitor la transportul pe calea ferat? german? ?i a altor operatori europeni ce ar dori s? intre pe pia?a dominat? de DB ( Deutsche Bahn ) ?i care ar fi " p?rtinit? de Guvernul German...
Ca ?i un simbolism, garnitura va ajunge la Gara Central? din Berlin la ora 12 f?r? 5 minute...cele 5 minute simbolizând urgen?a cu care trebuie rezolvat? aceast? problem?...
Asocia?ia NEE reprezint? 70 de operatori feroviari priva?i ce operaz? în Germania.
Locomotiva tractoare a garniturii va fi o Railpool ce va primi o " hain? nou? " cu ocazia acestui protest.
Cheers,
Marius.
 
Alta veste


 
  • Like
Reac?ii: AdyAero
Salut !
Cu p?rere de r?u ?i durere în suflet, ?in s? v? anun? c? Laos a scuipat cu gra?ie semin?e în capul României....o_O:(
Asta ca s? o spun a?a, cât de cât diplomatic...
Laos, m?i oameni buni !
L A O S !
În 2021, linia devine opera?ional?, deci va fi gata în 5 ( CINCI ) ani !
Au forat 120 km de tuneluri ?i au montat 148 km de ?in? de cale ferat? !
Cheers,
Marius.

PS : De când se sap? tuneluri la metroul din Bucure?ti ? ...?i câ?i km ???
PPS : Pe mine m? " ia cu inima" când v?d ?tiri de gen....cum la ei se poate ?i la noi nu ?
PPPS : S? nu îmi veni?i cu argumente de gen " ...?i China e implicat? ...."
V? rog...:)

 
Ultima editare:
  • Sad
Reac?ii: AdyAero
v? anun? c? Laos a scuipat cu gra?ie semin?e în capul României

Unele subtilitati ale utilizatorilor actuali ai limbii romane depasesc puterea mea de intelegere.

Acest mod de exprimare imi aminteste de cei doi rromi pe care i-am vazut acum zece ani privind pe strada in Karlsruhe un Logan jerperlit caruia ii cadeau tablele de pe el, cu numere de inmatriculare din partea locului. L-au fotografiat cu telefoanele si au sunat la cei de acasa racnind de i-a auzit toata strada "baaaaaaa, am dat classsssa la nemtzi, baaaaaaaaa!"

Insa daca nu stim decat sa ne scuipam seminte in cap, fie si la modul figurat, ne meritam cu prisosinta soarta de paria ai lumii civilizate.
 
  • Like
Reac?ii: MariusM
@Horia_Radulescu
Salut,
Mesajul ini?ial gândit de mine avea un limbaj un pic mai dur ?i cu iz de....mahala, ( ar fi fost oricum un oximoron cuvintele acelea ad?ugate la situa?ia României actuale ), a?a c? am ajuns la forma de mai sus, dup? ce am mai stat un pic pe gânduri.
Bine, am luat în considerare ?i s? scriu un mesaj tern ?i ...."political correct", dar NU am dorit asta.

A? mai spune eu mai multe, dar m? limitez la atât...a? cârmi-o c?tre zona de politic? ?i nu e locul potrivit pe acest forum !
Cheers,
Marius.