Trains in Romania [by Tudosa Mihai-Marian]

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Ai avut o medie de 9,59 km/h. Nu-i rau, raportat la Caile Ferate. Cred c?? daca scazi timpii pentru sedin?ele foto stai ?i mai bine
Esti pe unele linii o alternativ?? viabil?? privind viteza. :D
 
interesantul a spus:
Ai avut o medie de 9,59 km/h. Nu-i rau, raportat la Caile Ferate. Cred c?? daca scazi timpii pentru sedin?ele foto stai ?i mai bine
Esti pe unele linii o alternativ?? viabil?? privind viteza. :D

:D Totu?i, s?? nu uit??m factorul de ââ??rezisten?a la oboseal??ââ??, capitol la care... metalul, a?a cum e el, f??r?? suflet, sluje?te bine de mii de ani.

M1000 ââ??â?? Trenuri<i></i>, 28 aprilie 2012<i></i>

bscap0038%20logo.jpg


Uneori, când vrei s?? te sim?i bine, împlinit, când vrei s?? calmezi dureri, dorul sau grijile, când vrei s?? scapi de aglomera?ie, de poluare sau de mitoc??nie urban??, când vrei s?? te joci cu tehnica video, cu nuan?ele cerului albastru sau cu cele ale p??durii verzi, pur ?i simplu î?i umfli cauciucurile la biciclet??, î?i probezi frâna, î?i pui ?apca pe cap ?i î?i suni cel mai bun prieten, îi propui un Regio 5005 sau un Regio 3003 ?i a?aââ??Â? î?i îndepline?ti toate acele ââ??cândââ??-uri men?ionate mai sus.

28 aprilie a fost una dintre cele mai însorite ?i mai proaspete zile din 2012. De?i a fost sâmb??t??, iar sâmb??ta este zi de ââ??NU CIRCUL?!ââ?? pentru câteva trenuri, totu?i traseul off-road 80% ?i asfalt 20% l-am gândit în a?a fel încât s?? fim aproape de firul c??ii ferate.

??Ë?i da, în titlu este scris M1000, poate cea mai circulat?? por?iune de drum de fier din România, zilnic sute de trenuri b??tându-?i osiile cu ro?ile de ?inele mai mult sau mai pu?in de calitate, sute de trenuri speriind iepuri, c??prioare sau turme de oi, alte sute de trenuri oprind ?i pornind din sta?iile localit???ilor din calea acestei magistrale, în timp ce alte sute de trenuri trec filmate de pasiona?ii feroviari din întreaga Românie. Acum pe M1000, ?i pe M500, ?i pe M300ââ??Â?

C??l??torii, na?ii ?i mecanicii de locomotive priveau, unii, nedumiri?i, al?ii zâmbeau cu drag ?i salutau cu bun sim? pe cei care au transpus, într-o zi excelent?? de prim??var??, muzica ro?ilor de tren pentru dumneavoastr??, Mihai (subsemnatul) ?i Mihai (prietenul cel bun). împreun?? am parcurs 55 de kilometri într-un ritm pl??cut prin Codrii Scrovi?tei, prin lunca râului Prahova, pe malurile lacurilor Peri?, peste sute de pietre, alte zeci de kilograme de praf, câ?iva litri de transpira?ie ?i mult, mult, mult drag pentru biciclet??, pentru fotografie ?i pentruââ??Â? FeRoviaRe!

http://www.youtube.com/watch?v=S0N2PNZq0cE
 
M1000 - Poveste cu... Trenuri!<i></i>, 28 aprilie 2012<i></i>

bscap0041%20logo2.jpg


0:00 - IR 1651, Bucure?ti Nord - Suceava
0:30 - Rescue locomotive
0:48 - IR 1652, Suceava - Bucure?ti Nord
1:12 - Rescue locomotive
1:58 - R 5005, Bucure?ti Nord - Bra?ov
2:40 - Rescued R 3003, Bucure?ti Nord - M??r???e?ti
3:25 - IR/ICN 1346, Bucure?ti Nord - Budapesta
3:48 - Missed Train no. 1: Freight Train
4:05 - IR 1636, Bra?ov - Bucure?ti Nord
4:25 - Missed Train no.2: IR 1663, Bucure?ti Nord - Ia?i
4:39 - R 5010, M??r???e?ti - Bucure?ti Basarab
5:13 - R 3006, Bra?ov - Bucure?ti Nord
6:07 - R 3005, Bucure?ti Nord - Bra?ov
7:28 - Regiotrans IR 14004, Bra?ov - Bucure?ti Nord - Constan?a
7:40 - R 5013, Bucure?ti Nord - Buz??u
8:40 - IR 1572, Gala?i - Bucure?ti Nord
9:05 - IR 1643, Bucure?ti Nord - Salva with great horns!
9:35 - IR 1577, Bucure?ti Nord - Gala?i
10:40 - R 3007, Bucure?ti Nord - Bra?ov
12:57 - GFR Freight Train
13:32 - IR 1583, Bra?ov - Bucure?ti Nord - Constan?a
14:10 - ICN 472, Bucure?ti Nord - Curtici - Budapesta
15:28 - IR 402, Bucure?ti Nord - Ia?i - Chi?in??u
15:55 - R 5023, Bucure?ti Basarab - Ploie?ti Sud
16:30 - IR 1622, Timi?oara Nord - Bucure?ti Nord
17:00 - IR 1653, Bucure?ti Nord - Vatra Dornei B??i

http://www.youtube.com/watch?v=66ZGNWkOJRk
 
Locomotiva BR204 (DR V100) de la DB Schenker în Gara Bucure?ti Sud<i></i>, 2 mai 2012<i></i>

logo.gif


La început de mai, întâmplarea a f??cut ca locomotiva 86-0081-9 (fosta LDH45-389) de la Suceava s?? efectueze în aprilie o repara?ie cu ridicare (RR) în cadrul companiei REC Bucure?ti. A?adar ro?cata locomotiv?? diesel-hidraulic?? urma s?? parcurg?? o distan??? de aproximativ 470 de kilometri, sta?ia de plecare fiind Bucure?ti Sud.

Aici am întâlnit o activitate FeRoviaR?? interesant??, operatorii trenurilor fiind CFR Marf?? cu vagoane Rils, DB Schenker cu vagoane Habis, GFR cu Fabls-uri de la fabrica de sticl?? Stirom. De la amiaz?? ?i pân?? la miezul nop?ii, liniile sta?iei Bucure?ti Sud sunt parcurse de locomotive diesel-hidraulice sau diesel-electrice, realizând manevre, probe de frân??, revizii, plec??ri la drum.

în cazul DB Schenker, pentru c?? despre acest operator vorbim acum, sosise dup??-amiaza în jurul orei 17 în Gara Bucure?ti Sud cu o navet?? de Habis-uri cu europale?i, urmând ca la 19 s?? plece în direc?ia B??neasa. Locomotiva de trac?iune a fost 845-003-8, iar dac?? vorbim ââ??pe nem?e?teââ??, este o locomotiv?? din Germania, diesel-hidraulic??, clasat?? ca BR204 / DR115. Locomotivele (6 la num??r conform colegului meu pasionat de trenuri, AlexCta) au sosit în România în cursul anului 2011 ?i au f??cut repara?ii capitale la EuroEst Constan?a.

Zgomotoase, înalte, cu geamuri mici ?i capote laterale largi ?i cu o cabin?? de conducere îngust??, acestea sunt dotate cu motoare puternice supraalimentate cu 12 cilindri în V de 1500 CP (MWJ 12 KVD 18-21 AL5), oferind o vitez?? maxim?? de circula?ie de 80 km/h. Masa este de 64 de tone, iar lungimea ei are 14 metri. în fine, mai multe informa?ii cu privire la performan?ele locomotivelor, pute?i g??si în link-urile de mai jos: http://www.bahnfrau.de/bahnfrau/html/br_v100_dr.html ?i http://www.v100-online.de/index.php?nav=1000001 .

Ne bucur??m c?? în peisajul feroviar românesc apar locomotive cu fa??? nou??, unele mai cosmetizate, altele mai îngrijite ?i mai cârpite ?i, în fond, puse la treab??, iar traficul feroviar de marf?? fiind, încet-încet, mai atractiv pentru operatorii economici.

http://www.youtube.com/watch?v=000M4-NxRV8
 
Cocktail de trenuri de marf?? la Foc?ani<i></i>, mai 2012<i></i>

IMG_2906%20%281%29%20logo.jpg


în doar dou?? ore, prin fa?a g??rii modernizate a Foc?aniului, au trecut 6 m??rfare, deci o caden??? de doar 20 de minute pentru un tren de marf??. De?i, în trecut, a?a cum îmi spunea un profesor de la facultate, trebuia s?? ai grij?? când treci calea ferat?? pentru c?? treceau trenuri foarte des, la nivelul anilor 2012, 6 trenuri de marf?? în doar 2 ore înseamn?? un lucru bun.

Operatorii c??rora le-au apar?inut trenurile filmate au fost Cargo Trans Vagon (CTV) cu locomotiva Siemens ES 64 F4 ?i un tren de vagoane Uagps cu cereale, Vest Trans Rail (VTR) cu o electric?? 060-EA ?i tren de vagoane Eaos ?i Fas înc??rcate cu fier vechi, TransferoviarGrup (TFG) cu locomotiva EA-881, fost?? CFR C??l??tori, dar care acum tracta substan?e chimice în vagoane Zags. în a doua or?? au tranzitat Foc?aniul ?i un m??rfar GFR, bineîn?eles, cu o garnitur?? de Habis-uri ?i Rils înc??rcate cu ciment pentru Bac??u ?i tractate de 40-1011-2, Unifertrans ?i-a f??cut ?i el prezen?a cu o locomotiv?? 060-EA ?i vagoane Zaes, l??sând pentru ultima secven??? defilarea m??rfarului UnicomGroup cu electrica 40-0223-4 ?i vagoane Fas ?i Eaos.

Este bine c?? marfa circul??, este FIRESC ca ea s?? circule pe calea ferat??, tiri?tii ar trebui, în curând, s?? consulte o list?? cu joburi adiacente transportului rutier, pentru c?? viitorul este al c??ii ferate!! Mul?umesc pentru vizionare!

http://www.youtube.com/watch?v=Qr22OXv5CD4
 
Trenuri prin P??durile din Bucovina<i></i>, iulie 2012<i></i>

0logo.jpg


Vara nu este chiar a?a de u?or s??-?i manife?ti dorin?a de a ie?i în natur?? s?? filmezi trenuri. Temperatura ridicat?? ?i soarele arz??tor sunt termeni invers propor?ionali cu dorin?a ?i pl??cerea de a înregistra secven?e FeRoviaRe. Tocmai de aceea mi-am ales o diminea??? mai r??coroas?? de iulie pentru a mai auzi din ecoul trenurilor Regio sau Interregio sau pentru a mai vedea acel ââ???arpeââ?? care se unduie?te dup?? forma liniei ferate.

Linia 502, Suceava ââ??â?? Ilva Mic??, se descrie printr-un traseu pitoresc, pres??rat cu viaducte ?i tuneluri care mai de care mai interesante. înc?? de la kilometrul 3, viaductul de nici 100 de metri peste Pârâul ??Ë?cheia creeaz?? un decor interesant cu P??durea ??Ë?cheia în fundal. în decurs de nici m??car 60 de minute am reu?it a surprinde Trenurile Regio Dorne?ti ââ??â?? Suceava, Suceava ââ??â?? Câmpulung Moldovenesc ?i Trenurile InterRegio Timi?oara Nord ââ??â?? Ia?i ?i Ia?i ââ??â?? Timi?oara Nord.

Trenurile de lung parcurs aveau 7, respectiv 5 vagoane, fiind tractate de locomotive electrice 060-EA, în timp ce trenurile regionale erau, de fapt, un automotor diesel Malaxa vechi din 1940 toamna (la propriu!) ?i o ram?? electric?? Z6300 de prin 1980.

Vizionare pl??cut?? ?i pe curând!

http://www.youtube.com/watch?v=KvNUhH6CBPY
 
Trenuri vin ?i pleac?? în/din Bucure?ti Nord<i></i>, iulie, 2012<i></i>

LOGO.jpg


... iar acestea sunt:
0:08 R7021, Bucure?ti Nord - P.O. Aeroport H.
0:11 R14004, Bra?ov - Bucure?ti Nord
0:35 R15209, Bucure?ti Nord - Buz??u
0:45 R7018, P.O. Aeroport H. - Bucure?ti Nord
0:56 LDH125 maneuvre
1:06 GFR 060-DA maneuvre
1:26 CFR C??l??tori 060-EA maneuvre
1:40 IR 1798, Pite?ti - Bucure?ti Nord
1:55 IR 1577, Bucure?ti Nord - Gala?i
2:10 LDH125 maneuvre
2:28 IR 1643, Bucure?ti Nord - Salva
3:15 CFR C??l??tori Depot
3:23 Steam Locomotives in front of the CFR C??l??tori Depot
3:35 IR 1557, Bucure?ti Nord - Ploie?ti Sud

http://www.youtube.com/watch?v=NGN-ErQGTb0
 
Umbre ?i ecouri feroviare în Gara Pa?cani<i></i>, august 2012<i></i>

IMG_5285%20logo.jpg


Oriunde a? pleca ?i oriunde a? ajunge, timpul îmi demonstreaz?? c?? tot acas?? m?? întorc. Din ultima c??l??torie în Italia a trebuit s?? m?? întorc subit pentru a sus?ine un interviu la compania care apare titrat?? în primele secunde ale acestui film.

Pa?cani, ora 3.30, Trenul InterRegio 1653 sose?te în Pa?cani, st?? 10 minute ?i pleac?? mai departe c??tre Suceava ?i mai apoi la Vatra Dornei. Cobor, încerc s?? îmi setez aparatul s?? înregistreze m??car câteva cadreââ??Â? Trenul Regio 5501, Pa?cani ââ??â?? Suceava Nord, pleca alene la ora 4 fix, de pe linia 5, în timp ce pe linia 1 sosea de la Târgu Neam? Trenul Regio 15660 pentru direc?ia F??lticeni. De fapt trenul este compus din dou?? automotoare, unul pleac?? la F??lticeni, cel??lalt se întoarce la Târgu Neam?. Schimbul de semnale luminoase dintre o locomotiv?? ce sta?iona pe linia 2 ?i automotorul care intra în gar?? de la sfâr?itul filmului mi-au adus câteva zâmbete pe buze în acea noapte trist?? cu lun?? plin??.

A?adarââ??Â? ecouri, umbre ?i atmosfer?? lini?tit?? de noapte, cu astfel de ingrediente am pres??rat acest film. Vizionare pl??cut??!

https://www.youtube.com/watch?v=9-c-HAr76bU
 
Trenuri rapide în Dolhasca (Jude?ul Suceava)<i></i>, august 2012<i></i>

1logo.jpg


Dolhasca reprezint?? un nod feroviar, aici oprind trenurile InterRegio pentru a permite c??l??torilor s?? schimbe pentru direc?ia F??lticeni. Cu o popula?ie de aproape 10.000 de locuitori, ora?ul Dolhasca este recunoscut pentru M??n??stirea Probota din satul Probota (5 km dep??rtare), unde a fost înmormântat domnitorul Petru Rare?, dar ?i dup?? faptul c?? Alexandru Ar?inel ?i-a tr??it aici copil??ria.

De?i opresc multe trenuri aici, am surprins în filmul de mai jos trenuri interna?ionale ?i InterCity care nu opreau în sta?ie ?i rulau cu 80-100 km/h. Fiind în apropierea unei treceri la nivel, am primit o serie de semnale r??sun??toare de la locomotive ca EA1-443, EA-699, EA-114 sau EA1-588. Da, o ve?i auzi pe EA-114 dând tot ce-i mai bun din goarnele sale (mul?umiri domnului mecanic), îns?? ?i motoarele de trac?iune ale EA-758 se vor face auzite.

Trenurile ââ??specialeââ?? care au trecut prin Dolhasca au fost dou?? vehicule cu motor diesel: unul dintre ele a fost o drezin?? CFR Infrastructur??, iar cel??lalt era un automotor Siemens Desiro VT 642 pe care scria Ia?i ?i c??l??torea pe fir banalizat (pe stânga). în rest, amintim de Interna?ionalul ââ??Bulgaria Expressââ?? cu garnitura de 11 vagoane ruse?ti, de Intercity Suceava - Bucure?ti sau fostele Accelerate, actuale InterRegio Cluj-Napoca ââ??â?? Ia?i sau Ia?i ââ??â?? Timi?oara.

Vizionare pl??cut??!

http://www.youtube.com/watch?v=xEDdNxO1bD4
 
Trenuri de toamn?? colorat?? la Probota, Suceava<i></i>, [November, 2012]<i></i>

LogoNoiembrie.gif


Era zi liber?? de la serviciu, vremea era perfect??, ultima zi de toamn?? ?i am consumat-o filmând trenuri. între ora 11 ?i 15, am filmat ?i fotografiat 14 trenuri, ?i mai lungi, ?i mai scurte, ?i de marf??, ?i de c??l??tori, ?i private, ?i de stat, tractate fie de locomotive electrice sau de locomotive diesel.(-hidraulice, parol!)

Cl??direa haltei a ars în prim??vara anului 2013, iar acest eveniment tragic a pus la grea încercare cuno?tin?ele ?i îndemânarea pompierilor, dat fiind c?? zona este izolat?? la aproape 1 km de orice drum public. Tot ca fapt divers (?i tragic), în filmare apare Trenul InterRegio Suceava - Bra?ov, tren care a fost ?i el anulat o dat?? cu intrarea în vigoare a Mersului Trenurilor de 2013.

Poate doar peisajul îndeamn?? la visare ?i la relaxare. Locul de filmare a fost sub creasta Podi?ului F??lticenilor, valea din imagini fiind cea a Siretului.

http://www.youtube.com/watch?v=1JL7LzLLMiQ
 
Trenurile din România în 2012<i></i>

IMG_0149%20logo.jpg


Un reportaj-mozaic cu peisaje române?ti ?i vehicule feroviare fotografiate ?i filmate în anul 2012, fie cu SX20IS-ul, fie cu 60D-ul. O activitate mai sl??bu??? decât ce a fost în 2011, dar cu mai mult?? implicare sufleteasc?? ?i un gram în plus de experien???. Bocanci uzi, degete degerate, câini l??trând, sute de lei sau mii de lei investi?i în ni?te pixeli în plus, ?i bineîn?eles oc??rile familiale - dar acestea sunt efecte care nu se v??d în film.

Gara de Nord, Burdujeni Suceava, trenuri de interven?ie, S??ge?i Albastre înghe?ate, c??l??tori zgribuli?i, vagoane modernizate sau înc??rcate pân?? la refuz de marf??, în vitez?? sau lente ca un melc, z??pad?? grea sau soare istovitor, parad?? de pluguri hidraulice sau LDH-uri cam dep???ite de vreme, dar ambi?ioase din cale-afar??, doamne aburoase sau ââ??tramvaieââ?? RegioTrans supuse la ger de -20 de grade, dealurile ?i mun?ii Transilvaniei acoperite cu z??pad??, str??b??tute de locomotive electrice sau mai pu?in electrice, prietenii legate ?i dezlegate de bestiile de fier feroviare, o îngr??m??deal?? de secven?e FeRoviaRe pe care v?? invit s?? le urm??ri?i, cu drag!

https://www.youtube.com/watch?v=cuOUyllfZwA
 
A trecut cam mult timp de când n-am mai scris aici, dar... continu??m seria filmelor realizate în România anului 2013:

Tren de marf?? pe linia F??lticeni - Dolhasca<i></i>, [Mai, 2013]<i></i>

14357282230_543d0d36b3_o.jpg


Pân?? acum, n-am v??zut pe nic??ieri o fotografie cu vreun tren m??rfar pe linia 510, F??lticeni - Dolhasca. Ast??zi, fiind zi liber??, timpul mi-a permis s?? vizitez gara F??lticeni, acolo unde am v??zut o garnitur?? gata de plecare. Soarele ardea tare, dar mi-am luat aparatele de fotografiat ?i am plecat cu bicicleta într-un loc de unde s?? pot surprinde Valea ??Ë?omuzului ?i ââ???arpeleââ?? cu containere. ??Ë?i cum întotdeauna dup?? un Soare fierbinte vine o furtun??, inevitabilul s-a produs. M-am ascuns sub un deal care m-a ap??rat de fulgere ?i tunete, dar mi-a umplut capul ?i aparatele foto cu nisip ?i lut. Asta e, dar m??car am fotografiat ce voiam de mult: un m??rfar pe linia pe care o reprezint, dac?? pot spune a?a, F??lticeni - Dolhasca.

în fapt, locomotiva diesel-electric?? DA 1139 trecea cu un tren lung de containere prin satele de pe Valea ??Ë?omuzului: Preute?ti, Arghira, Dolhe?ti. Orice cale ferat?? din lume e important?? în felul ei, are povestea ei, farmecul ei, curbele ei, sta?iile ei, oamenii ei...

http://www.youtube.com/watch?v=YKUMFtV2JGQ
 
Regio Private Train on F??lticeni - Dolhasca secondary line<i></i>, [May, 2013]<i></i>

14391240199_3583456f7c_o.jpg


în acea zi de 1 mai 2013, atunci când fabricile nu lucreaz??, iar angaja?ii au o zi liber?? s??rb??torind Ziua Muncii, mi-am f??cut timp pentru a filma trenul Regio F??lticeni - Dolhasca. Locul de ââ??trainspottingââ?? a fost chiar pe coasta dealului din localitatea Arghira, loc de unde se poate observa foarte frumos toat?? valea râului ??Ë?omuz, drumul jude?ean F??lticeni - Dolhasca, dar ?i calea ferat?? 510 F??lticeni - Dolhasca. Pe aceast?? linie circul?? atât trenuri de c??l??tori, cât ?i trenuri de marf??. în fapt, scopul ie?irii ?i coco???rii pe dealul de la Arghira a fost filmarea m??rfarului de containere, dar acesta a fost precedat de trecerea automotorului Regiotrans cu c??l??tori.

Calitatea imaginii a avut pu?in de suferit din cauza perdelei de ap?? dintre mine ?i tren; vremea era foarte aspr??, ploua ?i fulgera. Totu?i, se pot admira câmpurile înverzite ?i geografia a?ez??rii satelor Basarabi, Arghira ?i Dolhe?ti. Acest tip de panorame sunt sl??biciunile mele, mai ales dac?? trenurile î?i fac ?i ele apari?ia în peisaj. La sfâr?itul filmului reg??si?i o panoram?? derulat?? de la stânga (Preute?ti) pân?? la dreapta (Dolhe?ti).

Vizionare pl??cut??!

http://www.youtube.com/watch?v=08lXCq6IicY
 
Tren cu cisterne pentru Râ?nov/Z??rne?ti plecând din Gara Bartolomeu<i></i>, [Mai, 2013]<i></i>

14579040224_3efb3b395c_o.jpg


Salba de semnale luminoase de ie?ire din sta?ia Bartolomeu creeaz?? o imagine aparte, mai ales în contextul în care un singur semnal din toate cele opt era pe LIBER. Se întâmpla s?? fiu la cump??r??turi în zona de Vest a Bra?ovului ?i traversam liniile sta?iei Bartolomeu. Pe o linie sta?iona un m??rfar de la Constantin Grup care pleca spre Râ?nov sau Z??rne?ti cu 16 cisterne de-ale Grupului Feroviar Român. îns??, în acela?i timp, o goarn?? de automotor Regiotrans se auzea venind dinspre Râ?nov. Momentul întâlnirii celor dou?? trenuri a fost înregistrat în filmul de mai jos.

??Ë?i pentru c?? tot eram în s??pt??ââ??lunaââ?? de miere, so?ia mea a sim?it faptul c?? întârziam de la magazinul de pâine, o s?? v?? rog s?? în?elege?i scurtul apel telefonic de ââ??chemare acas??ââ?? a pasionatului feroviar r??t??cit printre liniile sta?iei Bartolomeu. :))

https://www.youtube.com/watch?v=ZAw9VYOQuxg
 
Trenuri de c??l??tori în Gara Bartolomeu - Bra?ov<i></i>, [Mai, 2013]<i></i>

14454388449_3ec85fb156_o.jpg


C??utam, al??turi de v??rul meu, Vasile, trenurile printre acoperi?urile din ?indril?? ale cartierului Bartolomeu. Panorama de început de var?? ne-a încântat privirea ?i, în pofida vântului care sufla puternic, am filmat timp de o or?? cinci trenuri care tranzitau Gara Bartolomeu. Orele serii, anun?ate f??r?? gre? de orologiul Bisericii Bartolomeu, aduceau în Bra?ov trenuri de la Timi?oara, Sibiu, Bucure?ti ?i Z??rne?ti.

Fie c?? erau S??ge?i Albastre, automotoare Regiotrans Caravelle sau vagoane moderne de c??l??tori tractate de locomotive puternice diesel-electrice EGM, trenurile se vedeau excelent de pe stâncile pe care ne coco?asem cu aparatele noastre de fotografiat.

Vizionare pl??cut??!

Regio Private Train 14720, Z??rne?ti - Bra?ov
Saint Bartolomeu Church built in 1260
InterRegio Train 1622, Timi?oara Nord - Bucure?ti Nord
Regio Private Train 14723, Bra?ov - Z??rne?ti
Regio Train 2104, Sibiu - Bra?ov
InterRegio Train 1527, Bucure?ti Nord - Sibiu

https://www.youtube.com/watch?v=E27lYLw9wFc
 
Tren militar în Bra?ov la Gara Bartolomeu<i></i>, [Mai, 2013]<i></i>

14675652994_eeb1c715e6_o.jpg


Un tren militar scurt tractat de o locomotiv?? diesel-electric?? intra în Gara Bartolomeu în ceas de sear??. Acest convoi a fost tractat de DA-836 apar?inând CFR Marf??. Vagoanele platform?? erau înc??rcate cu 9 autocamioane DAC 665 T. Aceste camioane sunt 6x6, au un motor diesel în 6 cilindri de 10 litri ?i dezvolt?? o putere de 215 cai putere.

Vizionare pl??cut??!

http://www.youtube.com/watch?v=MIWA8B_qpzI
 
Automotorul Caravelle modernizat de Marub Bra?ov - ARHIVA<i></i>, [Mai, 2013]<i></i>

14502907849_763a7c72e7_o.jpg


Regiotrans, cel mai mare operator privat de transport c??l??tori din România, transport?? anual peste 2 milioane de pasageri. La un asemenea trafic de c??l??tori, se cuvine ca o cot?? parte a cifrei de afaceri s?? fie îndreptat?? spre modernizarea parcului de material rulant. Unul dintre automotoarele Caravelle X4500, cu num??rul de înmatriculare 4511, a fost modernizat ?i poate fi admirat în imaginile videoclipului de mai jos.

Automotorul a primit o nou?? schem?? de vopsire, capetele cu posturile de conducere fiind modificate complet, primind blocuri optice noi, parbrize noi cu display de informare pentru c??l??tori, plug de animale ?i nu în ultimul rând un pupitru de comand?? nou-nou?, oferind mecanicului în acest fel confort sporit. De asemenea, nici spa?iul pentru c??l??tori nu a fost neglijat, primind scaune noi, sistem de iluminat nou, ferestre termopan lipite, podea nou?? ?i pere?i interiori noi.

Vizionare pl??cut??!

http://www.youtube.com/watch?v=b6P9-rzGndg
 
Trenuri la Tunelul de la Luc??ce?ti, jud. Suceava<i></i>, [Mai, 2013]<i></i>

14688967214_7446bdeef2_o.jpg


Linia Suceava - Suceava Vest - Luc??ce?ti - Gura Humorului a ap??rut ca o variant?? de înlocuire a liniei Suceava - D??rm??ne?ti - Cacica - Gura Humorului, deoarece aceasta din urm?? era descris?? de un traseu cu o declivitate mare ?i limit??ri dese de vitez?? la curbele cu raz?? mic??. Pe de alt?? parte, traseul liniei inaugurate la 1964 are mai multe viaducte ?i un tunel, lucr??ri de art?? feroviar?? care au necesitat mai mult de 15 ani de construc?ie.

??Ë?i cum aceast?? linie a preluat traficul de pe D??rm??ne?ti - Cacica - Gura Humorului, am plecat într-o duminic?? la gura tunelului de la Luc??ce?ti de pe linia 502, de unde am admirat trenurile Regio Suceava - Ilva Mic??, Câmpulung-Moldovenesc - Suceava, Ilva Mic?? - Suceava ?i InterRegio Cluj-Napoca - Ia?i. Vântul ?i norii au viciat într-o oarecare m??sur?? film??rile pe care le realizam, dar culorile vii de var?? ale ierbii, ale câmpurilor ?i ale livezilor mi-au atras aten?ia în mod deosebit ?i v?? invit ?i pe dumneavoastr?? s?? urm??ri?i 3 minute feroviare cu trenuri moldovene?ti!

Vizionare pl??cut??!

0:45 - Regio Train 5703, Suceava - Ilva Mic??
1:20 - Regio Train 5722, Câmpulung-Moldovenesc - Suceava
1:50 - InterRegio Train 1832, Cluj-Napoca - Ia?i
3:30 - Regio Train 5704, Ilva Mic?? - Suceava

http://www.youtube.com/watch?v=GPGlwAezvSY
 
Trenuri în Lunca Siretului<i></i>, [Iulie, 2013]<i></i>

14510343417_e9e780f5f4_o.jpg


întâlnirea cu v??rul meu de la Bra?ov s-a transformat într-o ie?ire pe calea ferat?? de excep?ie! P??r??sind serviciul de la ora 15:30, am pornit spre Dolhasca per pedes cu aparatele de fotografiat ?i cu mult chef s?? film??m trenuri. Pe magistrala 500, între Pa?cani (km 387) ?i Lunca Siretului (km 392), ne-am intersectat cu trenuri Regio, InterRegio, interna?ionale ?i m??rfare.

Mecanicii locomotivelor nu au fost deloc re?inu?i în a ne saluta în drumul lor spre Ia?i, Bucure?ti sau Suceava. Cadrul natural din... Lunca Siretului se observ?? ?i în decorul videoclipului de mai jos. Viteza de circula?ie a trenurilor pe aceast?? por?iune este de 80-100 km/h, a?adar infrastructura se prezint?? foarte bine la banii pu?ini care se dau pentru reviziile la calea de rulare.

0:00 - Intro
1:00 - Regio Regiotrans Private Train 14886, Târgu Neam? - Pa?cani
1:20 - Regio Train 5602, Suceava Nord - Ia?i
1:52 - Regio Train 5505, Pa?cani - Suceava Nord
2:18 - Regio Regiotrans Private Train 14867, Pa?cani - Târgu Neam?
2:54 - InterRegio Train 12765, Ia?i - Timi?oara Nord
3:20 - InterRegio Train 1753, Bucure?ti Nord - Suceava
3:34 - InterRegio Train 1832, Cluj-Napoca - Ia?i
3:54 - InterCity Train 554, Suceava - Bucure?ti Nord
4:40 - InterRegio 383 ââ??Bulgaria Expressââ??, Moscow - Bucharest - Sofia
5:15 - Freight Train hauled by CFR Marf?? locomotive
5:59 - Regio Train 5608, Suceava Nord - Ia?i
6:21 - Freight Train hauled by CFR Marf?? from F??lticeni to Dolhasca
6:50 - Arrival of InterRegio from Bucharest
7:10 - Dolhasca Railway Activity


http://www.youtube.com/watch?v=DK22dcoJzD4