Transformare DB 38.10-40 in CFR 230.001

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
victorian a spus:
...Chiar ma intreb daca-i mai simplu sa razuiesti toate basoreliefurile, sau n-ar fi mai simplu sa tai jos toata sectiunea de cazan dintre focar si cutia de foc si s-o inlocuiesti complet cu o teava de diametrul potrivit? Macar ai avea avantajul ca poti sa pozitionezi domurile perfect corect dupa plan!...

Nu m-as arunca sa inlocuiesc tot cazanul; as incerca, mai intai, sa pilesc usor toate tevile. Daca nu imi iese, atunci voi cauta o modalitate sa il inlocuiesc.

Dar cu domurile ce ai? Sunt corect dispuse, ca la original.
 
Salut Vali, n-am nimic "personal" cu domurile, numai ca in functie de epoca unde vrei sa-ti amplasezi locomotiva apar diverse diferente legate de modul de pozitionare al domurilor, care este "standard" dar difera de la locomotiva la locomotiva, si chiar la aceeasi locomotiva in epoci diferite, urmare a diverselor reparatii prin care a trecut! :x

Uite spre exemplificare locomotiva 238-078 (Resita 280/1935) la Constanta in septembrie 1968:
biurtvf2twj9r8xh5.jpg


Aranjamentul domurilor este ...standard, dar vezi ca sunt mai apropiate decat ...standardul? :D Ideea era doar ca daca ajungi sa inlocuiesti cazanul, poti sa te "joci" cu domurile dupa cum ai nevoie!
 
Pai, din cate am inteles eu, Felippe a "ras" domul, pozitionat intre nisipar si marchiza, ca sa faca, sa reconstituie, imaginea locomotivei CFR 230.001, pentru a scapa de distributie, de plug si de modificarea tenderului.

Daca se apuca sa faca altceva atunci, sigur, trebuie sa puna doamul la loc si sa se gandeasca la celelalte modificari.
 
Mda... de cand "dureaza" subiectul asta, am uitat ca era vorba despre CFR 230.001! :(
 
...si eu am inceput o 230 000, dar la ca toate modelele, dureaza muuult finalizarea.



La mine a fost si mai greu, dorind sa folosesc un kit Revell, pe care sa-l si motorizez



Cateva detalii ale epuratorului ce pot fi folositoare



La tender...


...eu m-am blocat la reproducerea niturilor pe rezervorul de pacura, cu o forma din pacate destul de complicata.


PDI
 
PDI a spus:
...eu m-am blocat la reproducerea niturilor pe rezervorul de pacura, cu o forma din pacate destul de complicata.


PDI

Parca discutaram cum sa faci niturile :D

Rezervorul de pacura mai mic si lipit pe el tablele nituite.
Tablele rezervorului din ... tabla subtire, de la alama la cutii de doza.

Dar ... asa cum zici, ca bine zici
PDI a spus:
... dar la ca toate modelele, dureaza muuult finalizarea

Nu esti singurul :wink:
 
Eu as scapa de nituri. Modelul meu este, totusi, la scara 1:160.

Locomotiva 230.001 nu avea epurator asa ca scap si de asta.

Voi incepe sa pilesc usor tevaraia. Si as mai vrea sa gasesc o solutie sa completez pasarela sa nu mai aiba acele decupaje unde au fost condensatoarele...
 
Nea felippe, nu le mai zi "condensatoare", - ala de pe dreapta e un rezervor de aer iar cel de pe stanga e un preincalzitor (prin amestec)

PDI
 
Decupajele de la frem nu se pot completa cu niste bucatele de plastic? As zice forex, dar poti gasi diverse obiecte care s-ar potrivi la fel de bine, de exemplu cartele telefonice vechi, carcase de CD-uri sau alte chestii asemanatoare. Daca golurile sunt mici merge chiar si chit auto. Numai sa nu aiba striatii pe frem, ca pe alea nu le poti reface...

Si fiindca tot veni vorba de surse primare, am gasit pe site-ul www.vonscheven.net o imagine a locomotivei CFR 230.279 facuta de HANOMAG in 1921, unde poti vedea cum aratau locomotivele astea cand au venit in Romania. Ca sa nu stai s-o cauti pe site-ul respectiv, uite aici:
bivv1osqgl9822xyx.jpg


Cam "cheala" locomotiva!!!! :D

Catalin spunea undeva ca dupa sosire, acestor locomotive li s-au adaugat in Romania mai multe dintre accesoriile necesare precum pompe de aer etc.
 
  • Like
Reac?ii: mrpuf