Trenuletul de Crasna-Husi

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Dupa 2002 scade drastic si volumul traficului de marfa pe linia Crasna- Husi.

In preajma anului 2007 a mai venit un vagon seria ZAGKKS (cu gaz petrolier lichefiat), dupa care, pentru multi ani, transportul feroviar de Marfa pe linia Crasna- Husi inceteaza complet.

In octombrie 2011 a sosit in statia Husi un tren de marfa incarcat cu piatra (cu ocazia realizarii unor sisteme eoliene de producere a energiei electrice in satul Ghermanesti), compus din vagoane seria EAKKMOS. O parte din aceste vagoane au fost introduce la linia 17 9in incinta fostului santier "Constructorul") pentru a fi descarcate.

In 28-29 august si 3 septembrie 2012 a sosit ultimul tren (de marfa) in statia Husi, incarcat cu borduri, compus din 20 de vagoane de marfa platforma, pe 4 osii, boghiuri Y-25-CS. Apartin de "statia de domiciliul Barbosi-Triaj si doua locomotive clasa 60, garate in statia Husi, la liniile 3 si 4. O parte din vagoane erau descarcate la linia 8 (cea de la rampa de marfa), iar altele la linia "17" (Constructorul). Atat vagoanele (incarcate cu borduri) cat si locomotivele apartin de GFR.
 
La 14 ianuarie 2012, in momentul anularii circulatiei trenurilor de calatori pe linia Crasna- Husi, statia CFR Husi mai era deservita de doar:

-Cca 8 salariati la "Districtul de intretinere llinii nr.7 Husi" (care apoi au fost redistribuiti la Districtul de linii Crasna);

-Un impiegat de miscare "coordonator" si 3 "revizori de ace"

-Doua casiere

-Un singur sef de statie- domnul Dumitru Macarie.


La 17 ianuarie 2012, instalatia SCB a statiei Husi este scoasa din functiune. Dupa cca 18 ani de functionare semnalele luminoase si barierele automate sunt scoase din functiune.

Ulterior sunt demontate inclusiv unele echipamente din sala releelor si din dulapurile cu relee de la instalatiile SAT.


Tot in 2012 cladirea fostei remize de locomotive Husi este vanduta unei firme din Barlad. Dar cel care are in continuare grija de cladirea fostei remize (si la care se afla cheile de la usile de acces) este domnul Carare Ioan, fost mecanic de locomotiva.


In septembrie 2013 pe linia Crasna- Husi a circulat o drezina de la "Linii", pana in zona fostei halte Dobrina hc.

In august 2014 a ajuns in statia Husi o locomotiva diesel-electrica apartinand CFR-Marfa, pentru a verifica posibilitatea de a tracta trenuri cu vagoane de cereale. Insa datorita faptului ca aceea locomotiva a intampinat mari greutati in mers in zona padurii Dobrina (din cauza vegetatiei crescute pe linie sau cazute pe linie) s-a renuntat la aceea idee.

Ultimul material rulant care a circulat pe linia Crasna- Husi a fost o drezina de la "Linii:, care a venit in statia Husi pentru a lua unele traverse care fusesera demontate.


Din decembrie 2013 statia CFR Husi este retrogradata ca si HM.


In 2016 , la iesirea din statia Crasna spre Husi, era montat discul rosu pe linie.

In prezent linia Crasna- Husi este inchisa circulatiei trenurilor.
 
Au existat unele incercari de a concesiona linia Crasna- Husi unui gestionar privat de infrastructura feroviara si unui operator privat de transport feroviar de calatori, toate insa esuate:

-Pana in martie 2010 linia Crasna- Husi ar fi trebuit sa fie preluata de gestionarul privat de infrastructura feroviara "SC RC CF Srl Brasov" si de operatorul privat de transport feroviar de calatori -pe atunci "SC Regiotrans Srl Brasov". Insa se pare ca acestia nu au mai vrut atunci sa preia linia Crasna- Husi datorita faptului ca se temeau cadin cauza curbelor stranse dintre Cretesti si Husi se vor uza prea repede bandajele rotilor de la automotoarele Regiotrans.


-In perioada 17 iunie- 25 septembrie 2013 s-a incercat inchirierea liniei Crasna-Husi firmei-fantoma "SC Fulger Transport Srl".
 
Dintre cei care au deservit statia CFR Husi si linia Crasna- Husi de-a lungul timpului (pe unii dintre ei I-am cunoscut personal), pot sa I amintesc pe:

-Sefii de statie: domnul Serafimovici, domnul Roman (care a fost seful statiei CFR Husi intre anii 1987- 1999) si Dumitru Macarie (1999- 2013; ultimul sef al statiei CFR Husi);

-Impiegatii de miscare: Dumitru Ailenii (pana in 1997), Marcel Apostolache, Petrica Baghiu, etc.

-Acari: Ciurea Rodica, etc.

-Manevranti de vagoane/sefi de manevra si apoi "revizori de ace": Victor Prepelita (care s-a angajat la statia Husi in 1982), Gelu Margarint (din 1990)

-Casiere: Mariana Apostolache, etc.

-Electromecanic SCB: Balan Catalin

-Mecanici de locomotiva: Carare Ioan, etc.



In prezent mai vine- pentru a pazi cladirea fostei statii CFR Husi- domnul Gelu Margarint. Insa acesta anul viitor iese la pensie, iar apoi mi-a spus ca nu stie ce se va intampla cu cladirea fostei statii CFR Husi- oricum, cine are calificarea de impiegat de miscare nu ar veni la Husi sa faca doar paza cladirii.
 
In 2004 cladirea statiei CFR Husi (ca si cladirea fostei magazii de bagaje-mesagerii, cladirea toaletei si cabina nr. 1) au fost renovate la exterior , realizandu-se: montarea de geamuri si usi cu tamplarie PVC si geamuri tip termopan, schimbarea acoperisului si lucrari de refacere la tencuiala exterior. Insa, datorita arestarii atunci a celebrului Mihai Necolaiciuc, aeste lucrari s-au oprit fara a fi finalizate si in interiorul cladirii.

In 2013 , cu ocazia lucrarilor de modernizare a drumului DN 24 B- E 581, sunt modernizate si trecerile la nivel dintre acest drum si calea ferata, montandu-se dale de cauciuc la trecerile la nivel. Tot atunci sunt demontate unele sine de la linia 17 (care deservea santierul "Constructorul") si sunt montate la trecerea la nivel a liniei 17, de la intrarea in statia Husi.



Dupa 1995 (cand este desfiintata fosta HM Podgoriile Husului) , fostul santier "Constructorul" (astazi SC Recon SA Husi) renunta la rampa de descarcare din vagoane a prefabricatelor din beton din apropierea fostei HM Podgoriile Husului si vinde (sau cedeaza) terenul catre primaria Husi, care, dupa 2015, construieste pe acel teren cateva blocuri ANL.


Asta a fost "povestea" liniei Crasna- Husi.

Din pacate in prezent autoritatile locale din Husi par a fi complet dezinteresate de aceasta cale ferata, desi daca aceasta cale ferata ar fi din nou functionala ar adduce beneficii pentru dezvoltarea economico-sociala a municipiului Husi si zonei inconjuratoare.
 
Atasez si cateva videoclipuri cu linia Crasna- Husi si fosta statie CFR Husi:



("Un tren numit speranta", videoclip postat pe yutub de TVT Vaslui- Media. Cel care vorbeste este domnul Victor Prepelita).
 


"Trenul Crasna- Husi" , videoclip postat pe yutub de user-ul "Akira Mishtokaru".

Videoclipul a fost filmat la 1 mai 2011, in zona iesirii din padurea Dobrina spre Husi si a fostei halte Dobrina hc.
 
Un articol din fostul ziar "Vocea Husului", februarie 1991.

"623-Jurnal de bord"

"1991, februarie 1. Gara de Nord, ora 23.10, linia 8. Puiul de ger care adulmeca locurile face sa trozneasca pietrele. Trosc, trosc!
Nu, nu sunt pietrele, sunt picioarele mele, care discret, trag o batuta in scop de incalzire. Vine trenul....trebuie sa traga trenul 623 la peron, pentru ca are plecarea peste 10 minute! Nu e trenul nostru, asta trage la linia 7. Ma uit de-a lungul peronului, si am senzatia ca asist la un festival al dansurile populare. Toata lumea topaie marunt si danseaza. Vesel, nu ? Ici si colo, cate un individ mai precaut scoate o sticla de tuica si trage o dusca buna pentru incalzire. Temperatura scade mereu si dusca se repeta tot mai des. Nimeni nu stie nimic despre tren, dar toata lumea asteapta ca din moment in moment acesta sa vina la peron. 23.45; inca nimic! Nici un anunt. Topaiala generala capata un ritm tot mai alert. Atunci o doamna cu un copil in brate si-a descheiat scurta strecurandu-si copilul la pieptul sau si tremurand amandoi cu spor. Daca in gara ar fi liniste s-ar auzi clantanitul general al celor de la peronul 8. Invidiem in cor calatorii de pe alte rute, ale caror trenuri vin cuminti la peron si pleaca conform orarului.

In sfarsit, o stire: zvonul trece din gura in gura, amplificandu-se: "Are doua ore intarziere". Doamna de langa mine ofteaza, fetita plange. E frig. Lumea a renuntat sa mai danseze. Acum marsaluieste inainte si inapoi. Prababil privita de sus, scena aduce ca un balet gigantic. Un zvon face lumea sa tresalte:

"Vine"! Intradevar, trenul trage la peron. Grabit si arogant, conductorul ne explica intarzierea: "Ce tipi, ba ? Ca sa fac daca a intarziat Iasul ?
"Da' ce, s-au terminat vagoanele din Gara de Nord ? Nu se putea face alta garnitura ? intervine un pasager. "Nu-i voie!, conchide sec conductorul. Si la urma urmei nu-i treaba ta! DAca nu-ti convine, mergi pe jos! Ma duc spre vagonul 2. In compartimentul in care aveam locul se mai gaseau doamna si fetita si inca un domn. De asemenea, se mai gaseau un intuneric bezna si un frig cumplit.

Am incercat sa ne inghesuim fiecare in coltul lui, incercand sa ne pastram bruma de caldura (inca) degajata de corpurile noastre.
In curand am fost izolati de lumea exteriora, prin promoroaca depusa pe geamuri din cauza respiratiei noastre. Fetita a inceput sa planga. Inghetase complet. Am renuntat la cojoc in favoare fetitei. Vecinul a renuntat la caldura si la fular. Cu astea doamna i-a infasurat picioarele si, infasurata in cojoc, fetita a reusit sa adoarma.

Aproape de Ploiesti a aparut si conductorul.
-Biletele, va rog!
-Domnule, ce se intampla cu incalzirea ?
-Pai daca nu s-a incalzit pana acum.....
-Vreti sa spuneti ca nu avem sanse de a avea caldura ?
-Nu-i vina mea ca nu functioneaza sistemele de incalzire! Buna seara! Oare chiar nu-i vina dumnealui ? Poate i sugereaza cineva ca raspunzand de tren si de calatori nu ar fi trebuit sa preia un tren al carui sisteme de incalzire nu functioneaza deloc mai ales cand temperatura de afara este sub -25 de grade ? Timpul trece si temperatura scade tot mai mult. Doamne, niciodata nu mi-am dorit atat de mult ca trenul sa fie aglomerat, supraaglomerat chiar! ma gandeam cu regret si nostalgie la trenul in care am circulat imediat dupa sarbatori, si in care a trebuit sa stau intr-un picior pana la Bucuresti, desi CFR-ul nu uitasera sa-mi ia banii pentru rezervare de loc la clasa intai. Ce nerecunoscator am putut sa fiu atunci!

Gandurile imi aluneca la o carte pe care am citit-o de curand. Se pare ca la Auschwitz existau sobe in baraci si detinutii primeau cate 2-3 kg de lemne seara. Fericitii!

Fetita a inceput sa planga. Totusi i-au inghetat picioarele. Trebuie descaltata si doamna i frictioneaza picioarele. Folosind singura modalitate de a ne incalzi ne inghesuim toti trei pe doua locuri.

I dau un pachet de Kent conductorului daca la el, in compartimentul de serviciu, e mai cald si ma lasa sa duc fata acolo.
-Ba mai bine o bataie buna!
Conductorul ne lasa in dilema, incat nu mai apare.

La Marasesti ne renasc sperantele! Se schimba locomotiva! Poate vom avea caldura! Speram sa gasim un taxi, bineinteles particular. Ce bine ar fi daca ar exista si trenuri particulare! Ai avea pe cine sa tragi de urechi!
Pana la urma am ajuns la Husi si ma asez pe fotoliu, cu senzatia ca daca ma atinge cineva ma sparg. Am devenit casant!

As avea totusi patru intrebari pentru CFR:

1. Pentru ce iau banii cei de la intretinerea vagoanelor ?
2. Pentru ce au scumpit frigul si bezna din vagoane ?
3. Nu crede CFR-ul ca poate fi pus sa raspunda personal pentru minunatele conditii de imbolnavire puse la dispozitia calatorilor ?
4. Si ultima: Ce-aveti, bre, cu moldovenii ?

PS. Cand am ajuns acasa, sperand sa-mi dezmortesc oasele inghetate, am gasit ca centrala de termoficare care alimenteaza blocul meu este mai generoasa decat CFR-ul. Ea ne asigura totusi 5-6 grade C in apartament, contra a numai 250 lei lunar. Marinimos, nu ? "
 
Intretinerea infrastructurii si suprastructurii caii ferate Crasna- Husi era asigurata de "Divizia Linii Iasi", "Sectia Linii L2 Barlad", "District Linii nr. 7 Husi".

Intretinerea instalatiilor SCB era asigurata de "Divizia instalatii Iasi", "Sectia CT Iasi", "District SCB Vaslui" (personalul acestui district aveea program la statia CFR Husi de 5 ori pe luna)

Intretinerea instalatiilor de telecomunicatii era asigurata de "SC Telecomunicatii CFR SA", "Zona de intretinere Iasi".

Intretinerea cladirilor era asigurata de "Divizia patrimoniu Iasi".
 
Si cateva date despre fosta cale ferata ingusta (de ecartament de 1000 mm) HM Podgoriile Husului- Bucovat (statie de pe linia Ungheni- Chisinau):

Legea din mai 1882 prevedea constructia caii ferate Crasna- Husi- raul Prut, dar s-a hotarat ca ultima parte de cale ferata Husi- raul Prut sa nu se mai construiasca, pana la realizarea unei cai ferate de ecartament normal , pentru ca ineficienta liniei de ecartament ingust era evidenta.

In noiembrie 1892, in numele a 100 de localitati cu 500.000 locuitori, locuitorii din judetele Vaslui, Covurlui, Iasi, Tutova si Falciu , au adresat o cerere Parlamentului Romaniei, pentru construirea unei cai ferate de ecartament normal pe malul raului Prut, care sa faca legatura intre Valea Jijiei si Valea Prutului.

Toate propunerile si incercarile au ramas fara nici un rezultat, mai ales din cauza crizei economice, manifestata la sfarsitul secolului XIX si inceputul secolului XX.



In timpul primului razboi mondial (intre 1916- 1918), armata rusa construieste o cale ferata ingusta, cu ecartament de 1.000 mm, cu caracter strategic, de la statia Bucovat (de pe linia Ungheni- Chisinau) pana la raul Prut, traversat cu un pod feroviar din lemn in zona comunei Stanilesti. Traseul aproximativ al acestei foste caii ferate inguste in Basarabia (daca nu gresesc singura cale ferata ingusta care a existat vreodata in Basarabia) era: mergea paralel cu soseaua spre Chisinau, trecand prin localitatile basarabene Leuseni, Cateleni, Nisporeni, Varzaresti, Doina, Lucova, Vorniceni si se oprea la statia Bucovat, de pe linia Ungheni-Bucovat-Chisinau.



Prin decizia ministrului lucrarilor publice D. Grecianu, din 1917, nr. 9195, pentru constructia caii ferate inguste (de 1000 mm) Husi- raul Prut, este numit inginer-inspector general Alex Cosmovici, care, impreuna cu unitatile militare romane, construieste linia strategica cu caracter provizoriu (cu poduri din lemn si sina tip 17 kg/ml, provenita de la normalizarea caii ferate Crasna-Cretesti), intre statia Podgoriile Husului si raul Prut (in zona comunei Stanilesti).

Intre (pe atunci statia) Podgoriile Husului si raul Prut, traseul acestei foste linii inguste era: strabatea dealurile Sara si Corni (conform Google Earth, in acest loc, ar mai fi vizibile urme ale terasamentului), apoi mergea paralel cu soseau Husi- Epureni- Duda, pe care o intersecta la marginea orasului (in zona troitei), apoi mergea pe la marginea cartierului Corni (in zona actualului drum Tomita Patras si prin spatele cimitirului catolic), strabatea dealurile Carta si Dric, ajungea in zona actualei „gropi de gunoi” de pe dealul Dric, traversa paraul Recea, apoi traversa soseaua Husi- Albita, dupa curba de la fosta „sectie coniac”, trecea prin partea de est a complexului de agrement „Recea”, se intersecta cu drumul spre Poganesti (dupa podul peste paraul Recea), trecea pe langa fostul iaz Gura Vaii, se apropia de drumul Husi- Falciu in zona satului Gura Vaii, apoi, la intrarea in satul Stanilesti, facea o curba stransa spre nord, mergand paralel cu ceea ce pare a fi un canal de irigatii, trecea pe la est de satele Poganesti si Chersacosu, mergea la est de soseaua Husi- Albita, trecea la est de satul Rasesti, ajungea pe malul Prutului chiar langa actualul pod rutier, mergea un scurt timp pe malul raului, iar apoi, acolo unde Prutul face un „cot”, la sud de satul Albita, era vechiul pod de cale ferata ingusta peste raul Prut.



Utilizata in timpul primului razboi mondial, calea ferata dintre statiile Podgoriile Husului si Bucovat aveea 10 statii intermediare si o lungime de cca 112 km.

Dupa anii 1918- 1919, aceasta linie este lasata total in parasire si devine impracticabila, podul de cale ferata (construit din lemn) peste raul Prut (din zona comunei Stanilesti) fiind distrus.

Dupa primul razboi mondial si unirea Basarabiei cu Romania, s-a incercat si refacerea acestei cai ferate , importanta pentru economia locala, tinand cont de faptul ca mare parte din linie trecea prin padurile din centrul Basarabiei, sursa importanta de aprovizionare a tarii cu lemne de foc.

Prin legea nr. 4815 din anul 1921 se acorda un credit de 889.000 lei in acest scop.

Programul anului 1922- Alex Cottescu- prevedea trecerea la ecartament normal si a sectorului Cretesti- Husi si prelungirea acestuia pana la statia Bucovat (ca linie de ecartament normal), pentru care se acorda un credit de 1.740 milioane lei.


Nu s-a facut insa nimic si pana in anii 1928- 1929 intreaga linie ingusta dintre statiile Podgoriile Husului si Bucovat a fost desfiintata si demontata din teren, materialul rulant de cale ingusta de 1000 mm fiind transferat pe linia Cretesti- Husi.
 
In decembrie 2018 cladirile fostelor halte Tarzii h. si Curteni h., cladiri care ajunsesera in stare avansata de degradare, sunt demolate de catre CFR!
 
Postez si schitele statiilor si HM-urilor de pe linia Crasna- Husi, asa cum existau ele in 1990:

1. Statia Husi
Statia Husi in 1990.jpgStatia Husi in 1990.jpg
 
2. Fosta HM Podgoriile Husului (era deservita pe tura de: un impiegat de miscare, un acar si ziua si vanzator de bilete).

HM Podgoriile Husului in 1990.jpgHM Podgoriile Husului in 1990.jpg
 
3. Fosta statie Cretesti (era deservita pe tura de: un impiegat de miscare, doi acari, iar ziua si vanzator de bilete. Aveea si sef de statie).
 
O singura data am trecut prin Husi in 2013, mi-aduc aminte ca ma minunam cand vedeam sageata albastra cum cobora serpuit calea ferata...
 
Din pacate atunci cand incerc sa incarc si fotografia cu schita statiei Cretesti imi zice ca "fisierul este prea mare"! De ce ?!
 
Daca este cineva interesat de fotografii cu linia Crasna- Husi si statia CFR Husi am cateva astfel de fotografii (unele din ele primite de la domnul Balan Catalin).
 
Si traseul pe care (din informatiile primite de la unii locuitori din Husi) urma a fi construita calea ferata spre zona industriala a Husului, proiectul acestei cai ferate aparand in anii 1987- 1988:

-Urma a fi realizata in prelungirea liniei 12 din capul Y (infundat) al statiei Husi, prin spargerea acelui zid de beton si realizarea unui tunel (in curba) pe sub strada Saca si pe sub zona de case de acolo.

-Dupa iesirea din acest tunel, linia urma a se ramifica in doua directii:

a. O linie care urma a traversa Drum Combinat si apoi a ajunge in incinta Combinatului de Vinificatie, care apartinea atunci de fostul IAS Husi, condus de renumitul director Ioan Neamtu (se spune ca era ambitia acestuia sa aduca linia ferata pana incinta combinatului de vinificatie, ca sa poata incarca mai usor vinurile direct in vagoane);

b. Cealalta ramura urma de asemenea a traversa Drum Combinat si a continua spre zona industriala, traversand la nivel Drum Donea si Calea Calarasi, trecand astfel prin cartierul Brosteni.

Apoi linia urma a traversa paraul Ochi, apoi urma a merge la nord si parallel cu Fundatura Viilor.

Apoi urma sa traverseze Strada Schit si Strada Capitan Carp, pentru a trece la nord si a evita Dealul Motoc.

Dupa traversarea strazii Capitan Carp linia urma a se ramifica in doua directii:

a. O linie urma a traversa paraul Draslavat, pentru a ajunge la o fosta centrala termica de cartier, centrala care urma a fi transformata intr-un CET functionand pe baza de carbuni, CET care trebuia sa aprovizioneze cu energie termica intregul oras Husi. Carbunele urma a fi adus cu vagoanele pana aici.

b. Cealalta ramura urma a continua spre zona industriala, urmand a traversa Strada Motoc, apoi urma sa treaca prin cartierul Plopeni (unde urmau a fi demolate unele case pentru constructia liniei).

In acest cartier linia urma a traversa Strada C. Dragan, paraul Draslavat, Strada Ioan Voda cel Cumplit, Strada Locotenent Gavril Teodoru , Strada A I Cuza (imediat inainte de intersectia ei cu Strada Locotenent Gavril Teodoru).

De aici o ramura a liniei urma a intra in incinta "Sectiei de Utilaj Complex SUC" (astazi "SC Petal SA Husi").

Apoi linia urma a merge parallel cu strada A I Cuza.

Inainte de intersectia strazii A I Cuza cu Strada Moldovei linia urma a se ramifica in doua ramuri:

a. O ramura urma a traversa strada Moldovei si a ajunge in incinta depozitului de materii prime si material a SUC (aici este si singura macara tip pod-rulant din Husi. Se spune ca era ambitia maistrului Teodor Loghin- seful de atunci al SUC Husi- sa aduca linia ferata pana aici).

b. Cealalta ramura urma a continua spre zona industriala, traversand paraul Raesti si imediat Strada Moldovei, apoi trecand printre fostul abator si fostul CAP Husi.

Apoi linia urma a traversa drumul care duce spre cimitirul evreiesc, apoi urma a traversa Soseaua Husi- Stanilesti, dupa care urma a trece pe langa baza de receptie a cerealelor din zona industriala.

In final linia urma a ajunge undeva in spatele fabricii "Moldotext" (aproximativ in zona unde era SMA-ul).

Aici urma a fi construita o "Antestatie industriala", de unde urmau a se ramifica linii industriale pentru fiecare fabrica in parte.
 
Realizarea caii ferate spre zona industrial a Husului (si a celor 4 ramuri ale sale- spre Combinatul de vinificatie, spre ceea ce urma a fi CET Husi, spre SUC/Petal si spre depozitul de material si materii prime a SUC/Petal) ar fi presupus:

-Constructia unui tunel in lungime de cca 150 m;

-4 podete peste paraurile: Ochi, Draslavat, Draslavat si Raesti;

-15 treceri la nivel cu urmatoarele strazi: Drum Combinat, Drum Combinat, Drum Donea, Strada Calarasi, Strada Schit, Strada Capitan Carp, Strada Motoc, Strada C Dragan, Strada Ioan Voda cel Cumplit, Strada Locotenent Gavril Teodoru, Strada A I Cuza, Strada Moldovei, Strada Moldovei, Drumul care duce spre cimitirul evreiesc, Soseaua Husi-Stanilesti.

-Demolarea unor case din zona strazii Saca si din cartierul Plopeni

-Constructia a cca 5 km cale ferata

-Realizarea unei "Antestatii industriale".



Din pacate venirea revolutiei din decembrie 1989 si declinul sau disparitia fabricilor din zona industriala a Husului, dupa anii 1994- 1997, a dus la abandonarea acestui proiect.
 
Nu mai stiu daca am postat aici imaginea asta, dar daca tot ai animat subiectul, in stanga este fosta locomotiva de ingusta a liniei livrata 1884 si scoasa la pensie in '37 la normalizarea liniei, masina "Lespezi". A fost pastrata impreuna cu un vagon de clasa 1 in incinta fostului muzeu CFR. Hala in care se aflau a fost atinsa la bombardamentul din aprilie 1944 si probabil, asta e una din ultimele imagini cunoscute cu micul tren de Husi.

crasna_n.jpg