Locomotiva diesel-electrica
2M62-1140<i></i> formata din 2 unitati cu boghiuri cu ecartament pe cale larga venita in Dornesti cu un tren de marfa dedicat Egger Radauti.
29 aprilie 2011 = Pornirea ?i manevra locomotivei diesel-electrice ucrainene 2M62-1140<i></i>
Ei, dragii mei pasiona?i de FeRoviaRe ?i nu numai, de data aceasta socoteala de-acas?? s-a potrivit cu cea din târg... Vrut-am s?? filmez o locomotiv?? ucrainean?? în Dorne?ti ?i am reu?it. A?a cum ?ti?i, iar dac?? nu ?tia?i v?? spun acum, între Dorne?ti ?i Vic?ani exist?? cale ferat?? înc??lecat?? (pe acest tip de linie pot circula atât trenuri cu ecartamentul osiilor de 1435 de mm, cât ?i trenuri cu ecartament de 1520 de mm).
M??rfare cu zeci de vagoane vin zi de zi dinspre Ucraina spre România prin Dorne?ti. Unele trenuri de marf?? sunt supuse opera?iei de transbordare la Vadu Siret, îns?? altele dedicate companiei Egger din R??d??u?i vin pe boghiuri cu osii cu ecartament de 1520 de mm. Astfel, orice pasionat FeRoviaR are ?ansa de a filma material rulant ucrainean în Dorne?ti.
Despre acest tip -- 2M62 -- v?? pot spune c?? este o "locomotiv??" care const?? din dou?? unit???i ale locomotivei M62 de fabrica?ie ucrainean?? în uzina de la Lugansk. A?a cum se observ??, "locomotiva" are dou?? posturi de conducere amplasate în capetele celor dou?? unit???i. Spun constructorii c?? aceast?? locomotiv?? are boghiuri performante ?i ofer?? un consum de combustibil redus, în timp ce sarcina de osie este de 21 de tone. Peste 355 de "locomotive" 2M62 au fost produse la Lugansk. Motoarele în doi timpi care antreneaz?? cele 12 motoare electrice de pe fiecare osie sunt dou?? unit???i Kolomna 14D40 cu 12 cilindri ?i dezvolt?? împreun?? puterea de 3.940 de CP (2.940 de kW). Masa acestei "locomotive", 2M62 este de 252 de tone, iar viteza maxim?? la care a fost proiectat?? s?? fug?? este de 100 km/h.
în speran?a c?? v-am stârnit curiozitatea pentru materialul rulant rusesc, v?? doresc vizionare pl??cut??! în curând vor ap??rea clipuri FeRoviaRe de la frontier??, sta?i aproape!
http://www.youtube.com/watch?v=aZmEP8zLVWU