Vagoane de c?l?tori ale liniei Bucure?ti Filaret - Giurgiu

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.031
2.557
Ia?i
LOCATION
Iași
Primele vagoane de c?l?tori ale liniei Bucure?ti Filaret - Giurgiu au fost livrate în perioada 1868-1869 de firma britanic? Ashbury din Manchester.
Ini?ial vagoanele aveau sa?iul din lemn de stejar, cutia vagoanelor era din lemn iar acoperi?ul din tabl? de zinc. Compartimentele erau separate ?i prev?zute cu u?i laterale, accesul c?l?torilor în compartimente f?cându-se din exterior.
Vagoanele aveau culoarea lemn-natur, cu dunguli?e de aur la clasa 1 ?i dunguli?e maro la clasa a-2-a.

Parcul de vagoane c?l?tori ?i marf? era format din:
1 vagon salon princiar
10 "tr?suri" de clasa I seria A 1-10
15 "tr?suri" de clasa II seria B 1-15
20 "tr?suri" de clasa III seria C 1-20
5 furgoane de bagaje seria Df 1-5
5 furgoane de m?rfuri, echipate cu frân? seria D 1-5
50 vagoane marf? acoperite pentru transportul grânelor seria G
30 vagoane marf? descoperite, cu pere?i înal?i seria K
10 vagoane pentru cai ?i animale cornute seria H
25 vagoane platform? seria Ko
10 trucuri pentru trasuri seria T

În anul 1879 vagoanele au fost restaurate aducându-se mai multe îmbun?t??irii. Tapiseria din postav a vagoanelor de clasa 1 a fost înlocuit? cu plu?. La vagoanele de clasa a-2-a îmbr?c?mintea din mu?ama a fost înlocuit? cu postav iar compartimentele au fost echipate cu supor?i pentru bagaje. Dou? vagoane de clasa a-2-a au fost transformate în vagoane mixte de clasa 1/2 seria AB 6001-6002, având un compartiment de clasa 1 cu 9 locuri ?i un compartiment clasa a-2-a cu 16 locuri.

23 aprilie 1880. Înfiin?area Direc?iunii princiare a C?ilor Ferate Române care va r?scump?ra, sechestra ?i unifica re?eaua de c?i ferate de pe teritoriul României, fie de la stat fie concesionate. De atunci dateaz? ini?ialele CFR.
C?ile ferate Bucure?ti-Giurgiu, Ploie?ti-Predeal, Ia?i-Ungheni se unific? cu re?eaua CFR la 1 iulie 1882.

În parcul din 1890 existau urm?toarele vagoane de calatori:
Regal nr 3
clasa 1 A 101; 103-104; 106-110
clasa 2 B 230-231; 233-236; 239-240
clasa 3 C 519-521; 523-524; 602-603; 605
po?t? ?i bagaje Dp 921
bagaje D 1001-1005

În parcul din 1899 existau urm?toarele vagoane de c?l?tori :
Regal nr 3
clasa 1 A 981-990
clasa 2 B 2001-2011
clasa 1/2 AB 6001-6002 transformate din vagoane de clasa a-2-a.
clasa 3 C 8001-8004; 8006-8008; 8010-8013, 8015; 8017-8019
po?t? ?i bagaje Dp 31521 reconstruit în atelierul Bucure?ti
bagaje D 32521-32525 reconstruite în atelierul Bucure?ti

La 11 august 1903, o parte din vechiul parc de vagoane de c?l?tori al liniei Bucure?ti - Giurgiu a fost cumparat de N. Gabrilescu, directorul societ??ii Vrancea ?i a fost utilizat pe linia M?r??e?ti - Panciu.

În parcul din 1915 existau urm?toarele vagoane de c?l?tori:
Regal nr 3
clasa 2 B 2005-2011 (vagonul B 2010 s-a casat in dupa anul 1923 la Bucuresti Grivita)
clasa 1/2 AB 6001-6002
clasa 3 C 8002
po?t? ?i bagaje Dp 31521 reconstruiut în atelierul Bucure?ti (vagonul s-a casat dupa 1923 la Bucuresti Grivita)
bagaje D 32521-32525 reconstruite în atelierul Bucure?ti

Trenul actual C?lug?reni.
Vagoanele au fost restaurate de Calea Ferat? a Statului Bucure?ti - Giurgiu în anul 1879, aducându-se mai multe îmbun?t??iri.
Vagoanele ?i locomotiva C?lug?reni au fost restaurate cu ocazia Ceferiadei 1939. Într-o imagine din Enciclopedia României din 1943 - vol 4, apare trenul C?lug?reni cu locomotiva ?i 4 vagoane cu textul "Intaiul tren intre Bucure?ti ?i Giurgiu. (Reconstituire cu prilejul Ceferiadei 1939)"
În imaginea alb negru se vede destul de bine c? primul vagon de la locomotiv? este de culoarea lemnului iar restul de 3 sunt închise la culoare, posibil în albastru din perioada respectiv?.
Alt? restaurare a avut loc cu ocazia centenarului din 1969 (la atelierul Pa?cani) .

La aniversarea din 1969 vagoanele erau vopsite în:
verde inchis (de Pa?cani) pentru vagonul clasa 1 A 986 (astazi A 101)
verde inchis (de Pa?cani) pentru vagonul clasa 2 B 987 !! (astazi B 231)
maro pentru vagonul clasa 3 C 988!! (astazi C 511)

Cele 3 vagoane care ast?zi formeaz? trenul C?lug?reni sunt vopsite ?i înscrip?ionate gre?it.
Vagoanele în Bucure?ti Nord cu ocazia expozi?iei "TEZAUR DE ISTORIE, CULTUR? ?I TEHNIC? FEROVIAR?" din 2014

Vagon clasa 1, A 101
- cu 3 compartimente a câte 6 locuri




Vagon clasa a-2-a, B 231
- cu 4 compartimente a câte 8 locuri




Vagon clasa a-3-a, C 511
- cu 5 compartimente a câte 49 locuri



Locomotiva C?lug?reni





 
Ultima editare:
Mul?umesc!

Într-o imagine din Enciclopedia României din 1943 - vol 4, apare trenul C?lug?reni cu locomotiva ?i 4 vagoane cu textul "Intaiul tren intre Bucure?ti ?i Giurgiu. (Reconstituire cu prilejul Ceferiadei 1939)"

Ai aceast? imagine?
 
Am Enciclopedia in format pdf. Doar sa scot poza de pe pagina si sa o postez.
 
  • Like
Reac?ii: ICRA