Vagoane de calatori istorice CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
"Al doilea lung metraj al regizorului Victor Iliu (al?turi de Marieta Sadova), “Mitrea Cocor”. Negativele scanate din prezentul album au fost scoase la lumina zilele acestea, pentru prima oar? din 1951 (!), ast?zi având in format digital tot “dosarul” de fotografii de lucru al filmului."
sursa - facebook Studiourile Buftea

Mitrea Cocor din anul 1952 (1).jpg
Mitrea Cocor din anul 1952 (2).jpg

Vagon de dormit sau restaurant, cu sigla CFR de metal "roata inaripata" si scrisul CAILE FERATE ROMANE deasupra ferestrelor.
Mitrea Cocor din anul 1952 (6).jpg
 
Pentru ca la separarea companiilor in 1999 aceasta a ramas ca sigla a CFR Infra si Calatori si Marfa au fost obligate sa gaseasca altceva.

Privind aplicarea siglei pe vagoanele de calatori, s-a renuntat inca de la inceputul anilor 1980 din motive de economie. De asemenea sigla nu mai corespundea spiritului vremii.
 
Mda, trebuia sa ma gindesc la economie.

Spiritul vremii zici? ce sa spun despre siglele de azi.

aici nu stie dreapta de stinga CFR Marfa are inmatricularea noua UIC cu numele RO-CFR.
Sint curios cum o sa le inmatriculeze CFR Infra.
 
Da, spiritul vremii. Inca din anii 1960 se incepuse cu logo-uri stilizate, precum cel al British Rail. A urmat "melcul" de la ÖBB in 1974, "crucea cu sageti" de la SBB in 1975, logo-ul MAV cam tot pe atunci, s.a.m.d.

Daca te uiti cu atentie in anii 1980 au existat multe incercari de a gasi un logo modern pentru CFR, prezentate pe vagoane la EREN-uri si TIB-uri. Insa niciunul nu a facut unanimitatea. Prima schema moderna aplicata pe scara mare la CFR si care tinea cont de criteriile UIC privind lizibilitatea a fost cea din 1992 a lui Cristian Vasiliu (schema albastru indigo).

Sub acest aspect MAV a fost la ani lumina inaintea CFR-ului. Nu numai privind logo-ul, ci si a schemelor de vopsire. Cea lansata in 1976 (albastru azur/gri) era una din cele mai moderne si placute din lume la momentul respectiv si se mai aplica si azi pe vagoanele din parcul regional.
 

Ata?amente

  • FB_IMG_1622880804761.jpg
    FB_IMG_1622880804761.jpg
    90,4 KB · Vizualiz?ri: 20
  • FB_IMG_1622880797280.jpg
    FB_IMG_1622880797280.jpg
    125,7 KB · Vizualiz?ri: 21
  • FB_IMG_1622880800146.jpg
    FB_IMG_1622880800146.jpg
    74 KB · Vizualiz?ri: 20
  • FB_IMG_1622880688232.jpg
    FB_IMG_1622880688232.jpg
    270,2 KB · Vizualiz?ri: 19
  • FB_IMG_1622880627695.jpg
    FB_IMG_1622880627695.jpg
    76,4 KB · Vizualiz?ri: 18
  • FB_IMG_1622880625049.jpg
    FB_IMG_1622880625049.jpg
    92,6 KB · Vizualiz?ri: 14
  • FB_IMG_1622880622332.jpg
    FB_IMG_1622880622332.jpg
    98 KB · Vizualiz?ri: 13
  • FB_IMG_1622880615167.jpg
    FB_IMG_1622880615167.jpg
    105,4 KB · Vizualiz?ri: 14
  • FB_IMG_1622880617819.jpg
    FB_IMG_1622880617819.jpg
    135,1 KB · Vizualiz?ri: 13
  • FB_IMG_1622880609951.jpg
    FB_IMG_1622880609951.jpg
    124,7 KB · Vizualiz?ri: 17
Au muncit ceva s-o transforme! E interesant ca placa falsa, care ar trebui sa arate cursele ce trec prin gara fictiva din judetul Prahova, include si o cursa si doua marfare Zarnesti-Brasov :D

M-am uitat la cateva cadre in care se vede gara in film, si in anumite momente "caramida aparenta" nu se vede pe toata fatada!
 

Ata?amente

  • 125186297_125029306065868_4233047268465813291_n.jpg
    125186297_125029306065868_4233047268465813291_n.jpg
    95,8 KB · Vizualiz?ri: 16
  • 125261563_125029392732526_5997865328460878193_n.jpg
    125261563_125029392732526_5997865328460878193_n.jpg
    85,3 KB · Vizualiz?ri: 16
  • 125325966_125029986065800_1571741064092722318_n.jpg
    125325966_125029986065800_1571741064092722318_n.jpg
    66,3 KB · Vizualiz?ri: 17
  • 125468785_125029379399194_4548092546837521924_n.jpg
    125468785_125029379399194_4548092546837521924_n.jpg
    95,2 KB · Vizualiz?ri: 18
  • 125404007_125029589399173_4106131326846617809_n.jpg
    125404007_125029589399173_4106131326846617809_n.jpg
    83,2 KB · Vizualiz?ri: 18
  • 125381235_125029626065836_1181369560764390890_n.jpg
    125381235_125029626065836_1181369560764390890_n.jpg
    82,4 KB · Vizualiz?ri: 17
  • 125360133_125029816065817_2442140003119281238_n.jpg
    125360133_125029816065817_2442140003119281238_n.jpg
    28,4 KB · Vizualiz?ri: 18
  • 125551644_125029336065865_8475268287798737245_n.jpg
    125551644_125029336065865_8475268287798737245_n.jpg
    86,6 KB · Vizualiz?ri: 23
Cele 2 vagoane de la Zlatna, Alba.
Un proiect mort din fasa.
"Locuitorii din Alba ?i turi?tii vor avea în curând o nou? atrac?ie în jude?: o curs? cu un tren de epoc? ce va circula între Zlatna ?i Alba Iulia. Este vorba despre un proiect al Prim?riei Zlatna, în colaborare cu Consiliul Jude?ean prin care o locomotiv? de epoc? ?i trei vagoane sunt restaurate pentru a fi folosite pentru un traseu turistic.
Primarul Silviu Ponoran din Zlatna a declarat pentru Alba 24 c? trenul este restaurat la uzinele „16 Februarie” din Cluj ?i planul era ca prima curs? s? aib? loc pe 1 Decembrie, când ar fi urmat s? intre în Alba Iulia.
Îns? mai sunt de rezolvat detalii financiare ?i administrative (autoriza?ii), astfel c? termenul nu este „b?tut în cuie”.
Primarul a mai spus c? locomotiva dateaz? din 1906, este fabricat? în Germania ?i face parte dintr-o serie limitat? de 6 astfel de vehicule. Pe vremuri, ducea alimente la halele Obor ?i apoi a fost folosit? pentru transport de lemn.
A fost g?sit? într-un depozit la Sibiu, unde „z?cea” de 19 ani. „Crescuse ?i un copac în ea”, spune Ponoran.
Potrivit declara?iilor edilului, prim?ria a cump?rat locomotiva la începutul anului 2013, de la un lichidator din Bra?ov ?i, cu bani din buget ?i cu sprijinul Consiliului Jude?ean, a început restaurarea acesteia.
La sfâr?itul lucr?rilor, locomotiva va circula pe linie de cale ferat? clasic?, cu trei vagoane, unul dintre ele restaurant, între Zlatna ?i Alba Iulia.

A fost restaurat? ?i vopsit?, aflându-se în prezent la halele uzinei din Cluj. Mai trebuie rezolvat? problema vagoanelor, pentru a putea fi completat trenul de epoc?.

Reamintim c? astfel de atrac?ii turistice sunt ?i la Alba Iulia, unde este expus? o locomotiv? restaurat? a Moc?ni?ei, trenul care circula pe linia îngust? înainte de 90, dar ?i la intrarea în Cîmpeni.

“Moc?ni?a” trecea prin mijlocul ora?ului Alba Iulia ?i a fost o prezen?? îndr?git?, chiar un simbol pentru albaiulieni. Celebra “Moc?ni??”, trenul cu aburi pe linie îngust? f?cea leg?tura între Alba Iulia ?i Zlatna. A circulat pân? în anii 80.

În Apuseni, linia ferat? cu ecartament îngust a fost construit? la începutul anilor 1900, Moc?ni?a circulând între Turda ?i Abrud. Viteza acesteia ajungea pân? la 40 de km pe or? ?i avea 21 de sta?ii. Moc?ni?a a transportat, de-a lungul vremii, atât c?l?tori, cât ?i m?rfuri, precum lemnul exploatat din mun?i. Trenul ?i-a încheiat activitatea în anii ’90, acesta fiind l?sat de izbeli?te, iar linia a fost descompus? pe tronsoane de ho?ii care au vândut-o la fier vechi.

Segmentul de linie care nu a fost distrus în totalitate ?i a putut fi repus în func?iune a fost cel dintre Câmpeni ?i Abrud.

Pân? vom vedea trenul de epoc? circulând pe calea ferat?, v? prezent?m imagini."
din ziarul https://alba24.ro/

La 7 ani dupa vagoanele stau nefolosite.
Locomotiva CFF N2-302 este protejata de o magazie din tabla.


Fost vagon MAV fabricat in 1908 la Gy?r. A fost MAV clasa a-3-a Ch 104684, dupa 1922 CFR Ch clasa a-3-a Ch 104684, dupa 1928 devine clasa a-3-a Cmd 87576. In 1936 avea statia de domiciliu Bucuresti.

In vremea cand era la Mestcanis ca vagon X 6443









 
Vagonul în care a fost transportat capul lui Mihai Viteazul pân? la Târgovi?te.
Colec?ia Cli?ee pe sticl? a Muzeului Militar Na?ional „Regele Ferdinand I”
foto - pagina facebook Muzeului Militar Na?ional „Regele Ferdinand I”.

Date despre vagon.
Vagon pentru bagaje D 32609, fabricat la Staudinger 1905, culoare maron. Dupa 1928 devine F 6059. In 1936 avea statia de domiciliu Bucuresti Grivita si atelierul de domiciliu Timisoara.
Sosirea trenului în gara Târgovi?te, cuvântarea Mitropolitului Primat, Miron Cristea..jpg
 
Vagon Astra (tipCSD) dormitor personal 80 53 98-64 021-1 in Iasi/Socola. Fabricat la Astra Arad in 1936 ca vagon clasa 3 Cald 70235, dupa 1956 devine Bald 70235 iar dupa 1968 devine Bafld 50 53 29-21 202-9. A sfarsit in parcul SIMC Socola ca vagon dormitor.