Cele 2 vagoane de la Zlatna, Alba.
Un proiect mort din fasa.
"
Locuitorii din Alba ?i turi?tii vor avea în curând o nou? atrac?ie în jude?: o curs? cu un tren de epoc? ce va circula între Zlatna ?i Alba Iulia. Este vorba despre un proiect al Prim?riei Zlatna, în colaborare cu Consiliul Jude?ean prin care o locomotiv? de epoc? ?i trei vagoane sunt restaurate pentru a fi folosite pentru un traseu turistic.
Primarul Silviu Ponoran din Zlatna a declarat pentru Alba 24 c? trenul este restaurat la uzinele „16 Februarie” din Cluj ?i planul era ca prima curs? s? aib? loc pe 1 Decembrie, când ar fi urmat s? intre în Alba Iulia.
Îns? mai sunt de rezolvat detalii financiare ?i administrative (autoriza?ii), astfel c? termenul nu este „b?tut în cuie”.
Primarul a mai spus c? locomotiva dateaz? din 1906, este fabricat? în Germania ?i face parte dintr-o serie limitat? de 6 astfel de vehicule. Pe vremuri, ducea alimente la halele Obor ?i apoi a fost folosit? pentru transport de lemn.
A fost g?sit? într-un depozit la Sibiu, unde „z?cea” de 19 ani. „Crescuse ?i un copac în ea”, spune Ponoran.
Potrivit declara?iilor edilului, prim?ria a cump?rat locomotiva la începutul anului 2013, de la un lichidator din Bra?ov ?i, cu bani din buget ?i cu sprijinul Consiliului Jude?ean, a început restaurarea acesteia.
La sfâr?itul lucr?rilor, locomotiva va circula pe linie de cale ferat? clasic?, cu trei vagoane, unul dintre ele restaurant, între Zlatna ?i Alba Iulia.
A fost restaurat? ?i vopsit?, aflându-se în prezent la halele uzinei din Cluj. Mai trebuie rezolvat? problema vagoanelor, pentru a putea fi completat trenul de epoc?.
Reamintim c? astfel de atrac?ii turistice sunt ?i la Alba Iulia, unde este expus? o locomotiv? restaurat? a Moc?ni?ei, trenul care circula pe linia îngust? înainte de 90, dar ?i la intrarea în Cîmpeni.
“Moc?ni?a” trecea prin mijlocul ora?ului Alba Iulia ?i a fost o prezen?? îndr?git?, chiar un simbol pentru albaiulieni. Celebra “Moc?ni??”, trenul cu aburi pe linie îngust? f?cea leg?tura între Alba Iulia ?i Zlatna. A circulat pân? în anii 80.
În Apuseni, linia ferat? cu ecartament îngust a fost construit? la începutul anilor 1900, Moc?ni?a circulând între Turda ?i Abrud. Viteza acesteia ajungea pân? la 40 de km pe or? ?i avea 21 de sta?ii. Moc?ni?a a transportat, de-a lungul vremii, atât c?l?tori, cât ?i m?rfuri, precum lemnul exploatat din mun?i. Trenul ?i-a încheiat activitatea în anii ’90, acesta fiind l?sat de izbeli?te, iar linia a fost descompus? pe tronsoane de ho?ii care au vândut-o la fier vechi.
Segmentul de linie care nu a fost distrus în totalitate ?i a putut fi repus în func?iune a fost cel dintre Câmpeni ?i Abrud.
Pân? vom vedea trenul de epoc? circulând pe calea ferat?, v? prezent?m imagini."
din ziarul
https://alba24.ro/
La 7 ani dupa vagoanele stau nefolosite.
Locomotiva CFF N2-302 este protejata de o magazie din tabla.
Fost vagon MAV fabricat in 1908 la Gy?r. A fost MAV clasa a-3-a Ch 104684, dupa 1922 CFR Ch clasa a-3-a Ch 104684, dupa 1928 devine clasa a-3-a Cmd 87576. In 1936 avea statia de domiciliu Bucuresti.
In vremea cand era la Mestcanis ca vagon X 6443