Vagoanele UMBAU la scara HO

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mity

Well-Known Member
Trenulist
22 Februarie 2016
1.051
3
Braila
www.trenuletze.ro
WEBSITE
http://www.trenuletze.ro
YAHOO
dumitrucoman
LOCATION
Braila
Deoarece am strâns ceva modele reprezentând aceste vagoane, am zis c?? este momentul s?? le prezint.
Din numele acestei serii de vagoane ne d??m seam?? c?? defapt sunt vagoane transformate (UMBAU = TRANSFORMARE, CONVERSIE). Aceste vagoane DB, au fost concepute plecând de la boghiurile vagoanelor r??mase dup?? al doilea r??zboi mondial. în rest, totul este nou în construc?ia acestor vagoane.

Prin anul 2003, în urma unei vizite la domnul Anghel Sorin, am plecat cu prima mea garnitur?? UMBAU WAGEN formata dintr-un BR78 Fleischmann ?i 3 vagoane ROCO.



Aceast?? garnitur?? m-a impresionat atunci ?i constat c?? ?i ast??zi intereseul meu pentru aceste vagoane a r??mas neschimbat. :lol:



Doar în primul vagon am pus lumini pân?? acum.
Boghiurile sunt foarte robuste ?i frumos detaliate.





Vagoanele au mânerele aplicate la u?ile din capete.





 
Dac?? ne uit??m dedesubt vedem sub vagonul ROCO produc?ia anului 1990, urm??toarea priveli?te:



iar sub vagonul FLEISCHMANN, produc?ia anului 2010



P??rerea mea este c?? vagonul ROCO este ceva mai bine detaliat pe dedesubt.
De?i vagonul Fleischmann are alt tip de boghiu, realizarea pare ceva mai grosolan?? fa??? de Roco.
în schimb, vagonul Roco are sc??rile de la capete mai grosolane fa??? de Fleischmann.
 
Anul trecut am fost ispitit ?i de o garnitura TRIX de la Dan. :)






Locomotiva, are ?asiul din metal, decodorul inclus pe placa de baz??, luminile foarte calde, detaliile realizate corect. Motorul este un pic zgomotos pentru gusturile mele, dar poate c?? a?a nu este nevoie de decodor de sunet. :)















Toat?? garnitura



Vagoanele



















 
buna Mity,

cateva precizari:
Aceste vagoane DB, au fost concepute plecând de la boghiurile vagoanelor r??mase dup?? al doilea r??zboi mondial. în rest, totul este nou în construc?ia acestor vagoane.

informatia aceasta este falsa. in programul -yg s-au folosit toate partile inferioare ale vagoanelor vechi, inclusiv sasiurile, care au fost intarite si aduse la dimensiuni standard.

numele lor este "Umbauwagen" (nici vagoane UMBAU si nici UMBAU WAGEN), intr-un singur cuvant. nici in romaneste nu scrii "VAGOANE METALIZATE", nu? ;-)

familia Umbauwagen a avut doi membrii, vagoanele -3yg (BC3yg, C3yg, CPw3yg, dupa 1956 respectiv AB3yg, B3yg si BD3yg) si cele -4yg (pe boghiuri, pe care le-ai prezentat tu).

cele -3yg circulau numai pe perechi, si acestea numai BC+C, C+C, C+CPw, respectiv dupa reforma claselor AB+B, B+B, B+BD, intotdeauna cuplate scurt si fix si cu conducta de franare continua la o pereche.
 
buna,

da, insa aici Fleischmann si Roco au dat-o in bara la modelele mai vechi.

la vagoanele reale a fost asa:

BC4yg-55, ulterior AB4yg-55, ulterior AByg501,502: boghiu gat de lebada american (la noi cunoscut ca "Pennsylvania", vezi topicul lui Florin)

AB4yg-58, ulterior AByg503 si 504: boghiu MD Leicht (in general MD-42)

B4yg-56, ulterior Byg514: boghiu tip prusac sau american gat de lebada (vezi iar la Florin)

B4yg-58, ulterior Byg515 si 516: boghiu MD Leicht

BPw4yg-56, ulterior BDyg531: boghiu prusac sau american, ulterior doar la cateva vagoane la revizii MD Leicht

BPw4yg-56a, ulterior BDyg532: exclusiv boghiu prusac

BPw4yg-56b, ulterior BDyg533: boghiu prusac de 2150mm sau american.

adica trebuie sa te uiti foarte atent la inscriptii cand le pui boghiurile la loc :D