Vagoanele WIT

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Cata, sunt aceleasi dimensiuni, nu e nevoie de a suprapune pozele.
Cred ca GAGS-urile in care s-au montat generatoare de abur au fost vagoane noi. Ar trebui sa apelam la Dl. Serban sa ne ajute cu niste ani in care s-a inceput fabricatia de GAGS-uri in Romania si in care au aparul WIT-urile din GAGS. Cred ca productia a fost facuta in paralel (fiind vorba de aceeasi uzina) atat pentru GAGS de marfa cat pentru instalarea de agregate in unele dintre ele. Pacat ca nu exista date concrete, dar atata timp cat s-au fabricat in aceeasi perioada, nu prea vad de ce sa iei vagoane din circulatie (probabil alese cele cu probleme) si sa le repari si sa le transformi in WIT-uri in timp ce fabrici altele noi ca sa le ia locul.
In ceea ce priveste galeria foto, si eu imi exprim dorinta de a se creea una. Dar Stefan Puscasu nu vad de ce trebuie sa fie amintit. Brr... Dispari, vis urat!!! Sunt alte galerii foto care sunt cu adevarat profi!
 
WeepingEye a spus:
Cata, sunt aceleasi dimensiuni, nu e nevoie de a suprapune pozele.
Da, am vazut ca dimensiunile indicate par la fel, insa le-am suprapus pentru a vedea daca nu cumva sunt dispuse altfel elementele de structura, in ideea asta.
WeepingEye a spus:
si eu imi exprim dorinta de a se creea una. Dar Stefan Puscasu nu vad de ce trebuie sa fie amintit. Brr... Dispari, vis urat!!! Sunt alte galerii foto care sunt cu adevarat profi!
Ei, tu ai avut "discutii" cu Stefan si poate d-aia esti asa inversunat, dar ceea ce a facut mi se pare foarte bun.

Nu e vorba de o simpla galerie foto, in sensul de "hai sa aruncam niste poze" alandala, fiecare in contul lui, cum vrea, etc, e o galerie unitara, organizata, care poate fi sortata dupa mai multe criterii si care permite cautarea rapida a pozei dorite.

Eu nu stiu o alta galerie similara din punct de vedere tehnic, da-mi si mie un link sa vad alta la fel sau mai buna...
 
Eu zic sa discutam despre galeria foto in alta parte.
Avind in vedere ca WIT-urile din Gags au fost mai rare ar fi 2 variante, fie s-au construit de la inceput ca WIT pastrind complet forma de marfa, cu exceptia geamurilor rotunde, se observa ca nu are pur si simplu sudate usile si clapetele de marfa ci s-a adaptat o solutie constructiva care insa a pastrat forma vagonului, fie au fost retrase din circulatie unele Gags si au fost convertite in WIT. Acelasi lucru cred ca s-a intimplat si cu vagoanele care insotesc trenul macara cum sint cele de la Deva.
Observati ca acesta nici macar nu mai are forma inspre exterior a usilor de marfa(ca WIT -ul din poza) avind direct un perete de tabla
http://www.railwayfan.ro/images/SECT/9/45/2337.jpg


Oricare a fost solutia, e clar ca intre timp s-a gasit solutia cu WIT din vagonul Y care au devenit mult mai numeroase.

Am mers odata intr-un WIT, aveau 2 instalatii separate de incalzire si depindeau complet de cuplarea la curent la locomotiva.

Nu stiu daca poate face parte din discutie, dar au existat WIT si pentru liniile inguste.
http://www.railwayfan.ro/images/SECT/9/45/5883.jpg
in el era cam inghesuiala pe linga instalatie.

Ce ma mira pe mine e viteza cu care au disparut.Adica sint mai mari sanse sa gasim un Dimitrov si iata chiar un BMX convertit in vagoane de lucru decit WIT-uri.
WIT din Gags am vazut ultima data in Pitesti in depou, iar din Y am prins aproape in intuneric pentru poze o garnitura de 6 in miscare pentru a fi duse in Caransebes.Nu am poze cu WIT.
 
WIT-urile din GAGS aveau usile culisante functionale (sau cel putin cate una pe fiecare parte). Imi amintesc ca am vazut unul odata cu usa intredeschisa. Usa normala de acces a personalului este taiata intr-una dintre usile culisante (in fotografia de pe pagina anterioara se vede la extremitatea dreapta a usii culisante din dreapta. Presupun ca usile culisante au fost pastrate functionale pentru a usura operatiile de mentenanta. Tot in fotografii vad ca exista si cele doua trape mari de pe plafon care exista si la WIT-ul din Y.
Sunt (au fost) WIT-uri din GAGS care au avut toate geamurile de un singur fel (dreptunghiulare).
Un intreg sir de WIT-uri (ambele modele) veti gasi intr-o fotografie din gara Jibou atasata la Google Earth.
 
Interesante imaginile. Parc? îmi place mai mult derivat din vagonul de marf?. La Satu Mare, lâng? depoul de locomotive exist? înc? câteva exemplare. Unul din aceste exemplare are o vopsire specific? în roÂ?u cu dungi albe Â?i se pare c? era ataÂ?at trenurilor rapide pe rela?žia Satu Mare-BucureÂ?ti pe ruta Satu Mare-Baia Mare-Jibou-Dej. La Dej garnitura era preluat? de locomotiv? electric?. Din informa?žiile pe care le de?žin (am copil?rit lâng? depoul de locomotive din Satu Mare) reiese c? aceast? schem? de vopsire s-a aplicat deoarece era necesar? potrivirea cu vagoanele care compuneau garnitura trenurilor rapide. ??n viitorul apropiat m? voi deplasa în oraÂ?ul meu natal Â?i voi face câteva poze acestui vagon dar Â?i altora care au mai supravie?žuit dar nu pentru mult timp. Sper s? mai g?sesc. Apoi voi împ?rt?Â?i pozele cu voi. :D
 
Electricul a spus:
Interesante imaginile. Parc? îmi place mai mult derivat din vagonul de marf?. La Satu Mare, lâng? depoul de locomotive exist? înc? câteva exemplare. Unul din aceste exemplare are o vopsire specific? în roÂ?u cu dungi albe Â?i se pare c? era ataÂ?at trenurilor rapide pe rela?žia Satu Mare-BucureÂ?ti pe ruta Satu Mare-Baia Mare-Jibou-Dej. La Dej garnitura era preluat? de locomotiv? electric?. Din informa?žiile pe care le de?žin (am copil?rit lâng? depoul de locomotive din Satu Mare) reiese c? aceast? schem? de vopsire s-a aplicat deoarece era necesar? potrivirea cu vagoanele care compuneau garnitura trenurilor rapide. ??n viitorul apropiat m? voi deplasa în oraÂ?ul meu natal Â?i voi face câteva poze acestui vagon dar Â?i altora care au mai supravie?žuit dar nu pentru mult timp. Sper s? mai g?sesc. Apoi voi împ?rt?Â?i pozele cu voi. :D

Tu vorbesti de vagonul generator de curent electric WG550. E cu totul altceva :D
http://www.remarul.ro/rom/produse/pwg.htm
 
Serios!!! Recunosc n-am Â?tiut. Cei de acolo, de la depou nu mi-au spus c? e generator de curent. Â?i avea acelaÂ?i rol ca Â?i WIT? Mul?žumesc c? m-ai informat. :oops:
 
??ntr-adev?r cel din Satu Mare e tot acolo dar starea ei nu mai e ca cea din poza din decembrie 2007, îmi pare r?u s?-l contrazic pe pisti. Eu m? duc destul de des la Satu Mare, fiind n?scut acolo Â?i vagonul s-a cam degradat, ruginit. Dar în partea de interior a depoului de locomotive mai erau depozitate niÂ?te vagoane wit din vagoane de marf?. S? sper c? vor mai fi acolo când voi merge, în curând. :D
 
Deci în concluzie, ce vagon ar trebui s? achizi?žionez la scara H0 care se apropie ca form? de wit-ul derivat din vagonul de marf?, pentru a începe o transformare? Â?i la care firm? de trenule?že de la noi ar avea aÂ?a ceva? M? poate ajuta cineva?
 
catalin a spus:
WIT pe 4 osii cu cazan de locomotiva cu abur ?
Ne poti spune mai multe ?
Ce tip de vagon a stat la baza, cazanul carei locomotive l-au folosit ?

Am gasit notitele cu serii de vagoane WIT vechi:
WIT 00401 constructie 1933 st. dom. Craiova, casat 1975
WIT 00402 constructie 1946 st. dom. Craiova devenit 60 53 9920-402-9
WIT 00403 constructie 1946 st. dom. Iasi devenit 60 53 9920-403-7
WIT 00404 constructie 1946 st. dom. Bc devenit 60 53 9920-404-5 (cel pe care l-am vazut eu in Buc. Nord)
WIT 00405 lipsa in 1975
WIT 00406 constructie 1942 st. dom. Craiova devenit 60 53 9920-406-x
Cu exceptia lui 401 (nu stiu ce boghiuri avea), celelalte aveau boghiuri ORE.
de la 407 in sus erau vagoane tip Gags constructie noua UVA incepand cu anul 1965 cu boghiu ORE, Minden-Deutz ulterior si Y 25 Cs II !!!!!.