Variator Piko vs. Variator Mehano

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

adyBr185

Well-Known Member
Doar pentru cei in analog:
Avand in vedere ce acest topic al forumului este pentru incepatori vreau sa ii sfatuiesc pe acestia daca au posibilitatea sa nu foloseasca variatoarele Piko intrucat cu acestea locomotivele (indiferent de producator, am testat si pe locomotive Roco,Piko,Fleischmann,Mehano) scot un anumit bazait incredibil de iritant! Recomand variatoarele Mehano! La acestea din urma bazaitul este ineexistent iar la aspect stau mult mai bine ca Piko! Cele Mehano au scrisa viteza 25% 50% 75% etc., in timp ce pe cele Piko nu scrie absolut nimic iar designul lasa de dorit!

Aveti si un video mai jos sa va convingeti:

https://www.youtube.com/watch?v=DXdcdDvUJOc
Variator PIKO:

post-3225-1305827844_thumb.jpg


Variator Mehano:

post-3225-1305827802_thumb.jpg

Pozele nu imi apartin, sunt luate de internet!
 
Incepuse sa ma ingrijoreze acel zgomot. Credeam ca este de la boghiul locomotivei sau motor... Si totusi, care este diferenta care face sa apara zgomotul??
 
Daca ai ambele variante, cel mai simplu test ar fi sa schimbi "transformatoarele" intre ele, sa vezi daca problema e de la vreo filtrare proasta in ele (presupun cas nu sunt diferente mari la caracteristici).
 
Nu de la transformator este problema, variatorul este. Aveam un alt transformator prin casa si am probat. Face acelasi bazait.
 
Modurile de func?ionare sunt diferite. Alimentatorul Piko lucreaz?? cu impulsuri modulate în durat?? (PWM) cu frecven??? mic?? (ceva gen 100Hz), ceea ce ofer?? mai mult?? putere motoarelor la viteze/tura?ii reduse (fa??? de alimentarea cu tensiune continu?? pur??), dar ?i le ?i face s?? bâzâie. Cu alimentatorul Mehano înc?? nu am lucrat, dar pare s?? ofere tensiune continu?? pur??, reglabil?? din butonul mare rotativ ?i cu polaritatea comutat?? de un mic inversor aflat la cap??tul din stânga. Acesta nu provoac?? zgomote, dar vitezele/tura?iile mici se ob?in prin sc??derea drastic?? a tensiunii, ceea ce duce la stingerea farurilor ?i la pierderea puterii motoarelor.
Dup?? mine, alimentatoarele PWM sunt cele mai bune fiindc?? motoarele locomotivelor r??mân perfect controlabile ?i la viteze mici, farurile LED putând r??mâne aprinse chiar ?i atunci când locomotivele sunt oprite - ceea ce nu (prea) se poate ob?ine lucrând cu tensiune continu?? pur??.
 
mpursu a spus:
Modurile de func?ionare sunt diferite.
Asa banuiam si eu.
Explicatia si prezentarea avantajelor/dezavantajelor celor doua "sisteme" e foarte buna, multumesc.

Un an bun,
Liviu.
 
exact cum a zis si mpursu, mehano merge pe continua, piko merge pe pwm (impulsuri), de aici apar zgomotele
am avut un piko dar l-am dat, nici nu l-am testat ca sa ramana nou, in schimb mehano am tot testat prin vremurile bune si nu au fost niciodata probleme (decat ca mai mult de 2, hai maxim 3 trenuri nu va duce niciodata - oricum nici piko nu duce atatea si in analogic oricum degeaba ai 2-3 trenuri in miscare, ca nu e acelasi fun si acelasi control ca pe digital)

asa ca daca vrei frumusete (faruri aprinse la viteze mici, rulare ok la viteze mici) alege piko, dar ramai cu bazaitul; bonus (nu am testat) s-ar putea sa porneasca mai bine chiar si cand sinele nu sunt foarte curate, fara sa fii nevoit sa-i mai dai un branci din cand in cand
daca vrei reglaje fine, comutare facila pe sens si fara bazait, alege mehano
 
mpursu a spus:
Modurile de func?ionare sunt diferite. Alimentatorul Piko lucreaz?? cu impulsuri modulate în durat?? (PWM) cu frecven??? mic?? (ceva gen 100Hz), ceea ce ofer?? mai mult?? putere motoarelor la viteze/tura?ii reduse (fa??? de alimentarea cu tensiune continu?? pur??), dar ?i le ?i face s?? bâzâie. Cu alimentatorul Mehano înc?? nu am lucrat, dar pare s?? ofere tensiune continu?? pur??, reglabil?? din butonul mare rotativ ?i cu polaritatea comutat?? de un mic inversor aflat la cap??tul din stânga. Acesta nu provoac?? zgomote, dar vitezele/tura?iile mici se ob?in prin sc??derea drastic?? a tensiunii, ceea ce duce la stingerea farurilor ?i la pierderea puterii motoarelor.
Dup?? mine, alimentatoarele PWM sunt cele mai bune fiindc?? motoarele locomotivelor r??mân perfect controlabile ?i la viteze mici, farurile LED putând r??mâne aprinse chiar ?i atunci când locomotivele sunt oprite - ceea ce nu (prea) se poate ob?ine lucrând cu tensiune continu?? pur??.
Salut! Exista vreo sansa sa se arda motorul sau sa se strice altceva, lasand la o parte bazaitul enervant? Bazaitul respectiv suna aproape ca o locomotiva electrica reala...dar tot iritant ramane.
 
Amplitudinea impulsurilor (valoarea maxim?? a tensiunii) este constant?? ?i astfel stabilit?? încât s?? asigure func?ionarea normal?? a trenului indiferent de l???imea acestora. De altfel, decodoarele digitale comand?? exact la fel atât motoarele locomotivelor, cât ?i luminile lor. Faptul c?? motoarele locomotivelor digitale nu bâzâie se datoreaz?? frecven?ei ridicate a semnalelor PWM emise de decodoare. Totu?i, exist?? decodoare digitale care emit semnale PWM de joas?? frecven??? spre motoare, fie din cauz?? c?? a?a au fost construite, fie datorit?? posibilit???ii de alegere a frecven?ei respective. Exist?? unele motoare c??rora nu le convine PWM-ul cu frecven??? ridicat??, deci produc??torii decodoarelor digitale au prev??zut posibilitatea ca utilizatorul s?? aleag?? frecven?a PWM-ului astfel încât s?? se ob?in?? rezultate optime chiar ?i în astfel de cazuri.