Vedi Napoli, e poi Mori

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

interesantul

Well-Known Member
Trenulist
24 Ianuarie 2016
1.584
2
53
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Aceast?? celebr?? expresie, are mai multe interpret??ri, una mai cinic?? fiind: ââ??Vedi Napoli e poi muoriââ?? - Vezi Napoli si pe urm?? mori!, cea din titlu, Vezi Napoli si pe urm?? Mori.
Io am ales a doua variant??, cu men?iunea c?? Mori r??mâne pe data viitoare...

Cu bi?ni?a mea, am ajuns câteva zile la Roma cu ma?ina. Un drum fain de 1650 km, întrerupt în dou?? cu o cazare lâng?? Vene?ia.

Având timp 5 ziel de frecat creanga prin Roma, dup?? ce m-am inghesuit ca to?i ?i cu to?i japonezii ?i ru?ii prin Coloseum, Forumul Roman, Panteonul, am salutat dacii de pe column??, am investit în Fontana di Trevi plus înc?? vreo 10 fântâni, Era s??-mi pierd mâna la ââ??Bocca della Verit?? ââ??, am beut Aperol Spritz, etc... am zis s?? m?? dau cu trenul ?i pân?? la Napoli, ?i dac?? am timp la Mori.
Prima descoperire a fost, c?? Mori se afl?? la 768 de km de Napoli, lâng?? Lago di Garda, deci a r??mas doar ââ??Vedi Napoli, poi mai vedem....ââ??

încep cu Termini Centrale, gara central?? din Roma. O gar?? mare cu peste 28 de linii.
Ce am descoperit cu ocazia acestei c??l??torii, e faptul c?? e bine ca în Italia, s?? nu ei de bune semnele indicatoare, ci mai bine întrebi. Oricum nici cu explica?iile nu stau prea bine, deaorece ei sunt indigna?i c?? nu cuno?ti traseul. Li se pare normal ca toat?? lumea s?? cunoa?c?? pe dinafar?? leag??nul civiliza?iei europene.

Am g??sit dup?? alergat prin toate cotloanele g??rii ââ??Biletteriaââ?? unde mi-am luat biletele. Dus cu Frecciarossa (un fel de Ferrari pe ?ine), retur cu un tren regular.
Tarif dus 28 euro (super Economy) vagon Standard
Tarif intors cu tren intercity 26 (n-am mai g??sit la Frecciarossa numai cu 118 euro)

http://www.trenitalia.com/cms/v/index.jsp?vgnextoid=ecbb8717ecb27310VgnVCM1000008916f90aRCRD

Contrar tradi?iei Italiene privind punctualitatea fix la 08.45 a plecat.
Urcat în tren foarte alergat, deoarece stau tare prost cu indicatoarele, ?i culmea ghinionului, usile de acces la peronul 8 de unde pleca trenul erau închise, si am fugit prin subterane pân?? la peronul 4, de unde ocole?te 2 peroane de câte 300 de m etc....

în schimb, la 10 minute dup?? plecare trenul deja mergea cu 305 km/h. Am ajuns la Napoli cu 3 minute înainte de ora programat??.

Am remarcat faptul c?? garnitura nu este construit?? dup?? modelul TGV cu un boghiu la dou?? vagoane, ci fiecare vagon avea 2 boghiuri.

Viteza nu s-a sim?it deloc, dar la intrarea în tunel, se înfundau urechile, ?i sunt tuneluri... multe ?i lungi.

Trenul plin de avoca?i, bi?ni?ari care lucrau la tablete, laptopuri, câte un japozez sau turist r??t??cit.

Specific italian, s-au gândit s?? ofere internet WI-Fi Gratuit, dar meniul de conectare era doar în IT, ?i î?i cerea un num??r de telefon din Italia. La turi?ti nu s-au prea gândit.

Au în tren 4 tipuri de vagoane, Standard (unde am avut eu bilet) Premium, Bussines ?i Executive, ?i cel mai important lucru, un vagon bar. Serveau o cafea ââ??Zu z?? bestââ?? la doar 1,2 euro.

La Standard nu au servit cu nimic, pe nimeni, la Premium se d??dea o cafelut??, iar la bi?ni?ari ?i executive s-a servit mas?? în toat?? regula.

în schimb, toaletelele erau cam jegoase r??u.

La Napoli, între dou?? trenuri, hai s?? dau o tur?? pân?? la Herculaneum (Ercolano - zic napoletanii)

Din Napoli, dup?? caut??ri îndelungate (mai prost cu semnele ca si romanii, stau), am gasit cu greu ââ??Biletteriaââ?? sistemului : Circumvessuviana, un siatem de transport inaugurat în 1890, cu un ecartament de 1067 mm. Un bilet e 8,4 euro/zi si ai acces la orice mijloc de transport din Napoli.

http://www.eavcampania.it/web/

Trenul foarte aglomerat, spre Sorento, a 10 statie este Ercolano (Herculaneum)
marea majoritate a turistilor mergeau la Pompei, care este similar cu Herculaneum, dar mai mare. Am preferat pentru lini?te ?i aerisire Herculaneum.

Dup?? vizitarea sitului arheologic, am vrut sa iau acela?i tren s?? m?? duc pân?? undeva dup?? Pompei ca s?? iau telecabina pân?? pe Vezuviu. Pe toate ghidurile turistice apare acel funicular, dar la gara am aflat c?? acum 5 ani a dat faliment si de atjunci nu mai func?ioneaz??. OK, dar de pe ghiduri nu l-au scos.
Am vrut, conform indica?iilor de pe hart??, s?? fac cu trenul un tur al Vezuviului, lucru imposibil (n-am înteles de ce, dar am în?eles c?? nu se mai poate de 10 ani) Iar n-au adus la zi informa?iile turistice.

La Napoli m-am mai dat cu un funicular care mergea pân?? la castel.

Returul a durat 2h15m cu Interregio. Alt?? clas??, al?i oameni. Nu au avut vagon restaurant in compunere. în compartiment o student??, o func?ionara de banc??, un student care (tipic italian) a vr??jit la student?? 2 ceasuri, ?i ea a fost a?teptat?? în Roma de un alt student :)

??Ë?ofând prin Italia, autostarda A1, mergea mul?i km. paralel cu linia de mare vitez??. Cam la fiecare 5 minute trecea un tren într-un sens sau altul, asta referindu-ma la Frecciarossa, sau Frecciargento (aceea?i chestia, dar vopsit argintiu)


Poze... vin ?i ele...
 
... permite-mi s??-?i tratez mesajul prin puncte, asemenea unui caiet de sarcini... :)

1) Mare curaj ai avut s?? ie?i cu ma?ina pe un drum de asemenea lungime!
1`) Titlul m-a atras s?? citesc topicul t??u... Foarte bine ales!
2) Cu ocazia ta acum o s??-mi pun pe list?? câteva obiective turistice pentru vizitat în Napoli, de?i eu am scanat per pedes, per biciclo ?i per treni zona Campaniei (la Nord-Est de Napoli)!
3) Tot mergând pe A1, n-ai v??zut ?i trenul ââ??italoââ?? vi?iniu cu cangurul pe el? :)

Mul?umim pentru postare!

Eéé co! Sto aspetando per tuo foto!
 
Aha, deci dupa ce ai frecat creanga prin Roma ai trecut la freciarosa.
Mori gaseai si prin zona Clujului iar garile de pe la noi au mai mult de 28 de linii. Asteptam pozele sa vedem Herculanele lor. Si ce ai mai frecat.

:roll: