Trains in Romania [by Tudosa Mihai-Marian]

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
Primele trenuri în z??pad?? în iarna lui 2011-2012<i></i>, [20 decembrie 2011]<i></i>

IMG_1387%20600px.jpg


Una dintre cele mai frumoase zile dintr-un an este aceea când te ridici din pat diminea?a ?i vezi z??pad?? peste tot în jurul t??u. A?a s-a întâmplat ?i la mine în F??lticeni, jude?ul Suceava, pe 20 decembrie 2011, când m-am trezit ?i am fugit c??tre Magistrala 500 cu ochii înc?? somnoro?i.

A?adar, ora 11 m-a prins în Dolhasca, nod feroviar între Pa?cani ?i Suceava. Aici z??pada ?i ghea?a s-au instalat pe sol, iar trenurile cu ale lor locomotive ?i vagoane soseau ?i plecau în?ur?urate cu viscol ?i înghe?. A?a a fost ?i cazul ma?inii de Bra?ov care ducea în spate 3 vagoane de la Suceava. BoBica nr. 102, venit?? îns?? de la Bucure?ti cu InterCity 551, nu avea nici urm?? de z??pad??, semn c?? în Sud iarna înc?? e pe gânduri s?? se instaleze sau nu.

Am luat primul tren c??tre o loca?ie mai exotic?? de fel, în mijlocul naturii, la susurul molcom al Siretului înghe?at ?i la adierea vântului din codrii Probotei. Aici fauna este diversificat??, po?i vedea vulpi, ulii, iepuri, c??prioare ?i cine ?tie ce alte animale mai fioroase, dar nu înc?? prezente din cauza g??l??giei provocate de contactul roat??-?in??.

Instalându-m?? provizoriu, am înregistrat c??tre nemurire trecerea Rapidului 382 TransEuropean cu vagoane de TransSiberian, rulând cu 95 km/h, conectând zilnic 5 capitale: Sofia, Bucure?ti, Kiev, Minsk ?i Moscova. De asemenea, trenurile Regio Ia?i ââ??â?? Suceava Nord, Bac??u ââ??â?? Suceava Nord sau Suceava Nord ââ??â?? Pa?cani transportau c??l??torii în condi?ii optime pe rutele unde ma?inile înc?? d??deau de furc?? cu n??me?i ?i polei.

Spre sear?? am l??sat întinderile v??ii Siretului în primirea nop?ii, iar eu am întins-o la tata în Suceava, unde Gara Burdujeni m-a întâmpinat cu o priveli?te de neuitat ?i care, într-o mic?? sau mare m??sur??, îmi aducea aminte de o carte numit??ââ??Â? ââ??S??rut pe o roat?? de trenââ??.

Vizionare pl??cut??!

http://www.youtube.com/watch?v=jtzO3aLSwBc
 
Trenuri de sear?? pe timp de cea??? în Bucure?ti Basarab h.<i></i>, [14 Decembrie 2011]<i></i>

IMG_1136%20600px.jpg


Ce faci când ai o mul?ime de proiecte, teme ?i cursuri de înv???at pentru facultate, iar din camer?? auzi goarne de tren, locomotive care î?i ambaleaz?? motoarele GeneralMotors sau auzi joante cântând a "Hai la gar??!"? Pui pauz?? la teme ?i fugi cu prietenul pasionat de trenuri c??tre gar??! ??Ë?i ce faci dac?? e cea???? N-are nimic, cu atât mai frumos!

Mai frumos pentru c?? goarnele sunt r??gu?ite, iar sunetele care ies sunt de-a dreptul amuzante! Mai frumos pentru c?? observi trapezuri echilaterale care emit fascicule puternice de lumin?? alb??, galben?? sau ro?ie! Mai frumos pentru c?? sunetul, a?a cum ?tim de la Boyle sau de la Newton, se transmite mai bine într-un mediu umed! Dar aceste epitete nu reprezint?? decât ni?te du?mani crânceni pentru operatorii din lumea feroviar??, care ur??sc cea?a, umiditatea ?i lipsa de lumin??. îns??...

... Prin fa?a haltei Basarab au trecut zeci de trenuri, mai concret 22 la num??r, într-un timp de doar 70 de minute. O pauz?? binemeritat?? de la scris, citit ?i înregistrat informa?ii în memoria uman?? -- tot pe teme FeRoviaRe -- pe care v-o redau în minutele ce urmeaz??. A?adar, v?? doresc vizionare pl??cut??, în timp ce lista trenurilor poate fi consultat?? mai jos:

InterRegio Train 1555, Bucure?ti Nord - Ploie?ti Sud
InterRegio Train 1798, Pite?ti - Bucure?ti Nord
InterRegio Train 1643, Bucure?ti Nord - Salva
GFR BB 25200 & EA 5100 locomotives
InterRegio Train 14004, Bra?ov - Bucure?ti Nord - Constan?a
Regio Train 5010, M??r???e?ti - Bucure?ti Basarab
Regio Train 7021, Bucure?ti Nord - P.O. Aeroport h.
InterRegio Train 1577, Bucure?ti Nord - Gala?i
Regio Train 9308, Alexandria - Bucure?ti Basarab
Regio Train 3006, Bra?ov - Bucure?ti Nord
InterRegio Train 1795, Bucure?ti Nord - Pite?ti
InterRegio Train 14004, Bra?ov - Bucure?ti Nord - Constan?a
InterRegio Train 1572, Gala?i - Bucure?ti Nord
InterRegio Train 1522, P??u?a h. - Bucure?ti Nord
Regio Train 7036, Urziceni - Bucure?ti Nord
Regio Train 9026, Pite?ti - Bucure?ti Basarab
InterRegio Train 1557, Bucure?ti Nord - Ploie?ti Sud
GFR 060-DA locomotives
InterRegio Train 1784, Curtea de Arge? - Bucure?ti Nord
InterRegio Train 1525, Bucure?ti Nord - Râmnicu Vâlcea
InterCity Train 584, Constan?a - Bucure?ti Nord
Regio Train 7020, P.O. Aeroport h. - Bucure?ti Nord

http://www.youtube.com/watch?v=O_xKeSS7LRA
 
Trenuri de pasageri în Pa?cani<i></i>, [27 decembrie 2011]<i></i>

IMG_1726%20600px.jpg


Te bucuri mult când un prieten mai vechi te invit?? la o întâlnire ââ??ca-ntre pasiona?iââ?? pentru a observa activitatea FeRoviaR?? dintr-o oare?ice gar??! De data aceasta, a fost Pa?cani, iar omul venit de la Ia?i ââ??â?? Robert. Timp de 4 ore am înregistrat pe film ?i în instantanee clipele petrecute în nodul FeRoviaR Pa?cani.

Acum nod, în trecut foarte însemnat centru de reparat material rulant, Pa?caniul a r??mas o localitate cu o gar?? impozant?? în care opresc toate trenurile, fie ele Regio, InterRegio sau InterCity, în timp ce traficul de marf?? este doar de tranzit ?i/sau ici-colo câteva vagoane reparate la Remarul Pa?cani sau niscaiva vagoane înc??rcate cu fier vechi la Rematul local. ??Ë?i totu?i, mai venea ?i melas?? pentru fabrica de drojdie Pakmayaââ??Â?

A?adar, la intrarea dinspre Suceava în sta?ia Pa?cani se observ?? locomotive vechi care a?teapt?? o nou?? via??? dup?? ce inginerii ?i operatorii de la Remar ar urma s?? înlocuiasc?? ?i s?? repare piesele cu probleme. Trenurile de pasageri vin ?i pleac?? des de aici, liniile c??tre Ia?i (606) sau c??tre Târgu Neam? (517) fiind tranzitate de trenuri din or?? în or?? ?i uneori ââ??â?? chiar mai des. Tot aici se pot observa opera?ii de rebrusment ale locomotivelor electrice care tracteaz?? trenurile Regio de genul Ia?i ââ??â?? Pa?cani ââ??â?? Adjud sau Bac??u ââ??â?? Pa?cani ââ??â?? Ia?i.

îns?? Tabela Mersului de Tren indic?? ?i opriri ale Trenurilor InterCity (Bucure?ti Nord ââ??â?? Suceava) ?i chiar Interna?ionale (Sofia ââ??â?? Moscova ?i returul), iar c??l??tori sunt, Slav?? Domnului. Dac?? am aduce vorba ?i despre materialul rulant, am observa acelea?i locomotive care fac serviciu zi de zi. Vagoanele vechi de c??l??tori încep s?? dispar??, ele fiind înlocuite cu vagoane etajate modernizate chiar la Remarul, oferind un confort sporit fa??? de cum se circula în trecut.

în încheiere, v?? doresc vizionare pl??cut??! Lista trenurilor poate fi consultat?? în rândurile de mai jos:


InterCity Train 551, Bucure?ti Nord - Suceava, heading to Pa?cani
Same train, IC 551, but heading to Suceava!
Regio Train 15685, Pa?cani - Dolhasca - F??lticeni
InterRegio Train 1831, Ia?i - Cluj-Napoca, stopping in Pa?cani
InterRegio Train 1750, Suceava - Bra?ov, stopping in Pa?cani
Regio Train 5605, Ia?i - Pa?cani - Suceava Nord
Shunting maneuvre with Diesel-Hydraulic locomotive in Pa?cani
InterRegio Train 1752, Suceava - Bucure?ti Nord
International Train as IR382, Sofia - Moscova
Regio Train 5406, Ia?i - Pa?cani - Adjud
Regio Train 15669, Ia?i - Pa?cani - Târgu Neam?
Regio Train 5405, Bac??u - Pa?cani - Ia?i
Regio Train 5408, Ia?i - Pa?cani - Bac??u
1st class @ 1st level double-decker Passenger car no. 36-16

http://www.youtube.com/watch?v=LCuk2tBWa_Q
 
Trenuri de pasageri în condi?ii de iarn?? în Gara de Nord Bucure?ti<i></i>, [26 ianuarie, 2012]<i></i>

IMG_2043%20railpictures%20forum.jpg


Cu siguran???, una dintre cele mai grele meserii din lume este aceea de feroviar, fie c?? vorbim de mecanici de locomotiv??, revizori tehnici de vagoane, impiega?i sau agen?i de la linie. Iarna cu z??pada, viscolul ?i celelalte "cadouri" ale anotimpului rece transform?? o meserie grea într-una incredibil de grea.

De?i aveam examen a doua zi, mi-am dat papucii cu crem?? s?? fie cât de cât rezisten?i la stratul de z??pad?? consistent din traficul pietonal bucure?tean ?i am pornit în Gara de Nord s??... înghe? al??turi de ceilal?i feroviari. Ei bine, în doar 3 ore în care totu?i m-am mi?cat ?i m?? puteam retr??gea când ?i când sub acoperi?urile peroanelor G??rii de Nord, am devenit o fiin??? încremenit?? la mâini ?i la picioare, cu frigul în oase ?i în mu?chi, cu bocancii uzi ?i cu mintea... pu?in zis... înghe?at??. Dar cei care lucreaz?? în slujba c??ii ferate cu al lor program de 8-10-12-14 ore? E de-ajuns s?? petreci o singur?? zi din aceasta cum a fost 25 sau 26 ianuarie 2012 ?i nu-?i mai trebuie nimic.

??Ë?i totu?i, trenurile circul?? foarte greu, macazurile se înc??p???âneaz?? s?? r??spund?? corect la comenzile electrice, ghea?a ?i z??pada formeaz?? obstacole serioase în calea gigan?ilor de fier ?i totul se transform?? în zeci de minute sau chiar ore pierdute în ger de c??tre c??l??torii dornici s?? ajung?? la casele lor. Nu spun asta din perspectiva omului care st?? în spatele ecranului de calculator, ci o spun din perspectiva c??l??torului c??ruia îi întârzie la plecare trenul cu care ar trebui s?? ajung?? acas?? dup?? zeci de zile de stat dep??rtare, din perspectiva c??l??torului care se bucur?? de un aer cald în compartiment, din perspectiva c??l??torului care AJUNGE, îN SIGURAN?????, la casa lui. Aaa... ?i din perspectiva pasionatului care se duce la urma trenului ?i admir?? minute la rând suluri de z??pad?? f??cute praf în urma Trenului InterRegio 1653, Bucure?ti Nord -- Vatra Dornei B??i.

în condi?iile în care vremea de afar?? nu-?i permite s?? te deplasezi pe propriile picioare nici câteva sute de metri... trenurile, cum-necum, î?i fac cale prin vremea cumplit de n??prasnic?? ?i, comandate de oameni pricepu?i ?i cu sim? de sacrificiu, fac ce ?tiu ele mai bine: s?? men?in?? vie mi?carea în aceast?? lume fl??mând?? de mi?care!

http://www.youtube.com/watch?v=UY1Oa5bMZLg
 
Trenuri de diminea??? în Gara Suceava Burdujeni<i></i>, [3 Decembrie 2011]<i></i>

IMG_0458%20Gara%20Burdujeni%20logo.jpg


început de decembrie, iar în Suceava n-a nins... Ora e 8, ?i Soarele abia se treze?te puturos, în timp ce zeci de trenuri vin ?i pleac?? din frumoasa Gar?? a Sucevei - Burdujeni. Terminalul de transcontainere începe ?i el s?? produc?? mi?care, în timp ce fauna de ciori este speriat?? de 5 în 5 minute de câte un tren ce ia drumul Ia?iului, Clujului sau Bucure?tiului.

Dup?? cum spuneam, intervalul orar 7-8 este una dintre cele mai aglomerate perioade din Gara Suceava Burdujeni. în timp ce trenul de diminea??? spre Cacica compus dintr-o locomotiv?? electric?? ?i un singur (!!!) vagon de c??l??tori face manevre pe linia 1, pasagerii dornici de o c??l??torie pân?? la Bucure?ti a?teapt?? Trenul Rapid de Bucure?ti. Tot în acela?i moment, Trenul Personal Ia?i - Putna intr?? agale tot pe linia 1. Se aud goarnele de avertizare ale Rapidului de Bucure?ti, în acest moment toate cele 4 linii directe ale g??rii fiind ocupate. ??Ë?i cum trenului îi st?? bine... cu drumul, nu dureaz?? nici 5 minute, c?? fiecare tren de lung parcurs pleac?? spre destina?ia terminus.

Ora de vârf se termin?? la Suceava prin plecarea Trenurilor Personale c??tre Boto?ani, Cacica sau Câmpulung-Moldovenesc. Automotorul c??tre Boto?ani este cel mai timpuriu, în timp ce locomotivele electrice ?i cele dou?? vagoane de c??l??tori (dou?? trenuri a o locomotiv?? plus un vagon) se urm??resc unele pe altele distan??? de câteva sute de metri, fiecare urmând s?? ia direc?ia dorit??.

Primul clip FeRoviaR filmat cu noul aparat foto Canon 60D se încheie cu tranzitul Trenului Accelerat, Ia?i - Vatra Dornei B??i din dreptul podului FeRoviaR peste râul "Valea ??Ë?cheii". Aaa... v?? mint. Ultimul tren este de fapt Personalul sosit tocmai de la Ilva Mic?? cu celebra locomotiv?? sucevean?? EA-139. ??Ë?i, cum f??r?? LDH-uri nu exist?? farmec în calea ferat??, una bucat?? locomotiv?? cu transmisie hidraulic?? a stat în coada Trenului de la Ilva Mic??...

http://www.youtube.com/watch?v=dnFti45MI1c
 
@-27 ⁰C, Trenuri înghe?ate în Gara Suceava Burdujeni<i></i>, [8 februarie 2012]<i></i>

IMG_2317%201024px%20logo.jpg


Iarna lui 2012 cu siguran??? este una dintre cele mai grele din ultima decad?? datorit?? caracterului brusc al instaur??rii z??pezii ?i a gerului peste România ?i Estul Europei. Temperatura aerului care se înregistra diminea??? era în jurul valorii de -27 de grade, îns??, atunci când Trenul InterRegio Ia?i -- Timi?oara a intrat în Gara Suceava Burdujeni, datorit?? curen?ilor de aer care s-au format, temperatura resim?it?? de cei câ?iva omule?i din Gara Suceava Burdujeni era cu mult sub -35 de grade Celsius.

în fine, totu?i activitatea FeRoviaR?? trebuie s?? continue, c??l??torii s?? circule ?i oamenii s??-?i câ?tige pâinea. îns?? este o pâine câ?tigat?? cu sacrificiu, risc ?i efectiv - chin. Elemente negative care se reg??sesc în fiecare meserie, fire?te.

??Ë?i a?a, ora 8, ora în care liniile G??rii Suceava Burdujeni sunt ocupate în propor?ie de 100%, începea s?? se simt?? prin sosirea de la Timi?oara a Trenului InterRegio 1838. Acesta vine tractat f??r?? întârziere cu locomotiva EA-666. Un moment mai târziu, apare ?i Trenul Regio 5601, Ia?i -- Suceava Nord, având la trac?iune pe locomotiva electric?? Bo-Bo 78 (!!!). A?tept dinspre Nord s?? soseasc?? Trenul InterRegio 1652, Suceava Nord -- Bucure?ti Nord, dar aflu de la un revizor de vagoane c?? s-a defectat locomotiva ?i plecarea acestuia este, fire?te, întârziat??. Dup?? câteva zeci de minute, se a?eaz?? ?i rama electric?? Z6300 pe linia 3 ca tren Regio c??tre Câmpulung Moldovenesc, în timp ce o locomotiv?? diesel-electric?? 060-DA a CFR Marf?? î?i face sim?it?? prezen?a pe una dintre liniile de marf??. în cele din urm??, cu o întârziere de câteva minute, apare ?i Trenul InterRegio 1833, Ia?i -- Timi?oara Nord.

Probabil c?? z??pada ce se vede zvânturat?? de ultimul tren este un efect interesant, apreciat, poate chiar ?i fascinant. îns?? "curentul" de aer cu care a venit acel tren n-o s??-l uit pân` când `oi muri! Pe moment am încremenit, o ame?eal?? puternic?? m-a cuprins, picioarele aflate în echilibru termic cu z??pada ?i buzele devenite cenu?ii cu fire de saliv?? devenite a?e albe de z??pad?? m-au convins s?? înaintez c??tre holul g??rii s?? m?? apropii de orice surs?? de c??ldur?? pentru a-mi reveni.

Nu-i de stat de filmat trenuri! Dar oamenii de la calea ferat?? oare cum rezist??...? Haide?i s?? vedem în clipul urm??tor!

http://www.youtube.com/watch?v=Po4wV6WUHG8
 
Trenul Regio F??lticeni ââ??â?? Dolhasca pe linia M510<i></i>, [7 februarie 2012]<i></i>

IMG_2283%201024px%20logo.jpg


Din cele peste 100 de ierni pe care le-a suferit cl??direa G??rii din F??lticeni, gerurile ?i z??pada din lunile Gerar ?i F??urar or s?? r??mân?? puternic impregnate în memoria celor care lucreaz?? în slujba transportului pe calea ferat??. Dar s?? nu ne mai plângem, popula?iile din interiorul arcurilor subpolare cum rezist??? Nu sunt ?i ei tot oameni?

Ba da, îns?? c??r??rile pe care am c??lcat s?? pot ajunge la locul de filmare din imagine nu au fost f??cute de semenii mei, ci de alte lighioane. Iar din cauza asta am primit cadou grame bune de z??pad?? în ghete. N-am stat s?? fac analiza c??rui grup de mamifere apar?in urmele în z??pad??, b??nuind totu?i c?? era vorba de vulpi ?i câini. Trenul Regio Dolhasca - F??lticeni intrase deja la ora 15 în Gara F??lticeni, urmând s?? plece înapoi c??tre Dolhasca la 15:12.

Linia ferat?? încerca s??-?i eviden?ieze ââ??inimileââ?? pereche prin marea sauââ??Â? oceanul, mai bine zis, de z??pad?? depus în strat de mai bine de 40 de centimetri pe tot p??mântul f??lticenean. Totu?i plugul automotorului importat din Fran?a, sub denumirea de X4500 cu vagon motor ?i remorc??, reu?ea s?? rad?? la jum??tate din în??l?imea z??pezii. De asemenea, am fost pl??cut impresionat de ce-am z??rit în dreptul macazurilor. Fiecare dintre cele aproape 10 la num??r au fost cur???ate manual, verificate, având acele ?i contraacele unse. Pesemne c?? oamenii de la linii sunt con?tiincio?i ?i î?i fac treaba, chiar dac?? poate la prima vedere transportul feroviar pe linia F??lticeni ââ??â?? Dolhasca este destul de firav, acest lucru instigând la dezam??gire, neîncredere, specula?ie, jigniri sau chiar ur?? fa??? deââ??Â? s??racul tren.

Dar uite c?? m-am luat cu vorba ?i trenul a trecut deja de mine, culoarea lui de un ro?u aprins s??getând milit??re?te parcursul liniei secundare de cale ferat?? cifrat?? 510, F??lticeni ââ??â?? Dolhasca. Cândva, trenul era cu locomotiv?? pe aburi. Apoi s-a trecut la trac?iunea diesel cu locomotivele 060-DA. Eficientizarea ?i, ulterior criza, a impus folosirea de locomotive diesel-hidraulice de 1250 de cai. Fascina?ia mileniului III a adus în ââ??Floren?a Românieiââ?? pe S??geata Albastr??, în timp ce îndeletnicirea ?i iste?imea unora ââ??â?? pe timp de criz??, parol! - au permis accesul unor trenuri fran?uze?ti.

??Ë?i mai pe scurt, v?? doresc vizionare pl??cut?? la filmul de mai jos!

http://www.youtube.com/watch?v=0EMdQE80azw
 
Trenuri la -15 grade Celsius în Gara Suceava Burdujeni<i></i>, [31 ianuarie 2012]<i></i>

IMG_1509%20logo.jpg


Vacan?a dintre semestre de la facultate mi-a priit foarte bine, dar nu în sensul acela de timp petrecut în spiritul odihnei ?i al relax??rii. Onor tat??lui meu mecanic la Suceava, am avut ocazia s??-l înso?esc câteva dimine?i ââ??â?? cumplit de geroase, ce-i drept ââ??â?? pentru a mai înghi?i pu?in fum, pentru a vedea cum acul de la vitezometru cre?te ?i pentru a sim?i cum toarce motorul Diesel Maybach al locomotivei LDH45.

??Ë?i a?a Gara Suceava Burdujeni apare înregistrat?? din perspectiva mecanicului de locomotiv?? care urm??re?te cu aten?ie semnalele luminoase ori care are grij?? de manevrele în sine. Marfa ca marfa, pe când trenurile de c??l??tori erau cam pu?ine. Pe linia 3 s-a format Trenul InterRegio 1750, Suceava ââ??â?? Bra?ov, iar pe linia 1 ââ??â?? locomotiva Caterpillar portocalie cu unul dintre cele mai din urm?? trenuri care acum nu mai exist??: Regio Putna ââ??â?? Suceava.

în fine, dep???it total de hot??rârea celor mai în m??sur?? s?? ?tie ce-i mai bine pentru noi, totu?i închei momentul video cu o frumoas?? locomotiv?? diesel-electric?? 060-DA vopsit?? în schem?? Rompetrol, acum proprietate a GFR. între noi fie vorba, aceste ma?ini care au f??cut serviciu la malul M??rii Negre în interiorul Rafin??riei PetroMidia sau pe rela?ia Midia N??vodari ââ??â?? Doroban?u ââ??â?? Fete?ti arat?? excep?ional, cei de la GFR frecându-?i mâinile cu bucurie v??zând starea acestora.

Mul?umesc pentru vizionare!

http://www.youtube.com/watch?v=PEGSu2ZaAqE
 
Pluguri de z??pad?? hidraulice gata de ac?iune în Gara de Nord Bucure?ti<i></i>, [27 ianuarie 2012]<i></i>

IMG_1468%20freza%20logo.jpg


Se întâmpla ca sfâr?itul sesiunii semestrului I de la Politehnic?? s?? se potriveasc?? cu startul instaur??rii bru?te a iernii în Bucure?ti, România, Europa ?.a. Astfel, m?? aflam în Gara de Nord pentru a c??l??tori spre cas?? cu Trenul InterRegio 1653, Bucure?ti Nord ââ??â?? Vatra Dornei B??i. La calea ferat??, z??pada al??turi de toate st??rile ei de transformare (ghea???, polei), reprezint?? un du?man atroce. De exemplu, pentru îndep??rtarea z??pezii din calea trenurilor este necesar?? interven?ia plugurilor de z??pad??.

C??ile Ferate Române au fost n??p??stuite de vreme rea înc?? de la începuturile ei, astfel c?? aceste vehicule speciale de iarn?? au o istorie aparte. De exemplu, plugul rotativ hidraulic din imagine, având seria 94-0005 ?i o pl??cu??? pe care scrie PH-05, este unul dintre cele 5 pluguri cump??rate de CFR de la constructorul german Henschel & Sohn. Sunt dotate cu motor Daimler-Benz MB 820 Bb care dezvolt?? o putere de 950 CP, viteza maxim?? de circula?ie fiind de 60 km/h. Alte 11 pluguri au fost construite dup?? licen??? german?? de c??tre Uzinele 23 August din Bucure?ti ?i alocate depourilor principale din România. Aceste informa?ii, precum ?i multe altele, se pot g??si în Volumul 3 al ââ??Istoricului Trac?iunii Feroviare din Româniaââ?? preg??tit de ing. ??Ë?erban L??cri?eanu ?i ing. Ilie Popescu.

Momentul din acea sear?? a adus în fa?a c??l??torilor un prilej de a fotografia cu telefoanele mobile sau cu aparatele foto bestiile cu gurile înecate de z??pad??. Astfel, în film apare atât PH-01, cât ?i PH-05, probabil sosise timpul de ââ??rocad??ââ?? dintre un plug venit din ac?iune ?i un plug abia pornit ?i gata de treab??.

A?adar, v?? doresc vizionare pl??cut??!

http://www.youtube.com/watch?v=4a0oXCrvQhM
 
Ecouri FeRoviaRe reflectate în Lacul Peri?<i></i>, [9 decembrie 2011]<i></i>

IMG_0776%20tren.jpg


O perioad?? plin?? de teste ?i proiecte la facultate se termina odat?? cu sosirea celui de-al doilea sfâr?it de s??pt??mân?? din decembrie. Peisajul era de toamn??, de z??pad?? nici nu se punea problema, doar seara care ne-a g??sit în preajma lacurilor de la Peri? ne-a în?epat continuu cu ni?te temperaturi apropiate de 0 grade.

Am ie?it din Bucure?ti cu un Tren Personal de M??r???e?ti, iar dup?? 30 de kilometri am oprit la Peri?. Soarele era de partea noastr??, iar camerele de filmat î?i încordau mu?chii s?? înregistreze activitatea FeRoviaR??. Spun la persoana a II-a pentru c?? am fost înso?it de Mihai, prietenul meu pasionat de FeRoviaRe, talentat ?i harnic. Timpul a trecut foarte frumos, mai ales c?? pe lacul Peri? Podi?or s-au perindat încontinuu câteva lebede m??iastre.

Ecoul celor 22 de trenuri rapide, m??rfare, accelerate, personale ?i InterCity s-au jucat frumos cu timpanele noastre, oferindu-ne o muzic?? feroviar?? atr??g??toare! Dovada - în filmul de mai jos. De?i lacul Peri? care desp??r?ea tricolorul arborat în p??mântul românesc de calea de rulare a trenurilor de pe magistrala 1000 crea o reflexie interesant?? pentru ochii no?tri fl??mânzi de trenuri, un frig n??prasnic ne-a curpins odat?? cu l??sarea serii ?i am l??sat nop?ii s?? asculte în continuare trenurile de dup?? ora 17, în timp ce noi ne-am îmbarcat într-un Tren Personal c??tre Bucure?ti.

Apusul de Soare a însângerat norii ?i cerul disperat s?? mai r??mân?? albastru câteva momente în plus a cedat în fa?a himerelor nop?ii, dar ca efect coloristic s-a v??zut foarte frumos! Filmul de mai jos este dovada pe care dac?? vre?i s-o considera?i, v?? urez vizionare pl??cut??!

http://www.youtube.com/watch?v=-QyEtnW8WK8
 
Cum e s?? str??ba?i iarna cu un Tren InterRegio pe ruta Suceava ââ??â?? Bucure?ti Nord?<i></i>, [12 februarie 2012]<i></i>

logo%202.jpg


Se întâmpl?? în România, în fiecare zi, în fiecare anââ??Â? Prezint exemplul meu de data aceasta pentru a nu fi acuzat de (co)nspira?ie sau neîncredere. Iarna a venit pe t??râmul temperat al României, t??râm care este supus unor veri caniculare ?i ierni foarte geroase. S-a nimerit ca semestrul II la facultate s?? înceap?? în mijlocul ââ??iernii greleââ?? de la acest început de 2012. Hai s?? vedem cum am reu?it s?? ajung din jude?ul Suceava tocmai în Bucure?ti.

ââ??Tocmaiââ??ââ??Â? pare pu?in, 433 de kilometriââ??Â? îns?? în condi?iile în care stratul de z??pad?? din zona Magistralei 500, Vic?ani ââ??â?? Bucure?ti Nord, a dep???it constant 40-50 de centimetri, iar pe alocuri s-au g??sit zone viscolite de z??pad?? de pân?? la 2 metri, iat?? c?? transporturile ââ??â?? fie ele rutiere sau feroviare ââ??â?? singurele accesibile între Suceava ?i Bucure?ti, au fost afectate într-o foarte mare m??sur??.

Am ales s?? c??l??toresc cu trenul, al??turi de aproape al?i 500 de c??l??tori afla?i în Trenul InterRegio 1652, Suceava Nord ââ??â?? Bucure?ti Nord. Am plecat la ora stabilit?? din nodul feroviar Dolhasca ?i am ajuns la ora stabilit?? în Bucure?ti Nord! Am circulat cu 100-120 de km/h între Dolhasca ?i Adjud (km 407 ââ??â?? km 244) ?i între Ploie?ti Sud ?i Bucure?ti Nord (km 59 ââ??â?? km 0). Cu excep?ia unor gâtuiri în zona Foc?aniului ?i a Buz??ului cu restric?ii ru?inoase de 30 sau 50 km/h, viteza comercial?? pentru cei 43 de lei la pre? redus (sau 86 la pre? întreg), pentru cei 407 km ori pentru cele 6 ore ?i 19 de minute a fost de 64 de km/h.

în condi?ii de c??ldur??, ambient civilizat, acces la restaurant, siguran??? deplin??, posibilitate de conectare a laptopului la priz??, trenul a reprezentat ?i va reprezenta pentru mine câ?tig??torul ca transportator pe ruta Suceava ââ??â?? Bucure?ti. Recunosc, uneori am ales s?? circul ?i cu autocarul din singurul considerent c?? pe aceast?? rut?? (una dintre cele mai profitabile din România), sunt doar 5 perechi de trenuri InterRegio ?i 2 perechi de trenuri InterCity, iar orele pe care sunt plasate acestea nu-mi ofer?? o leg??tur?? eficient?? din Dolhasca spre F??lticeni.

??Ë?i-atunci, dragii mei colegi pasiona?i de trenuri, transmite?i mai departe ideea ?i ?ine?i minte c?? în calea ferat??, un Breaking News al unui ââ??tren al groazeiââ?? datorat de incompeten?a ?i neimplicarea unora de a dispune patrularea cu plugurile înc?? de la a?ezarea unui strat de 10-20 de cm de z??pad?? (informa?ie transmis?? regulat ?i în timp util de Institutul Na?ional de Meteorologie ?i Hidrologie), p??le?te în fa?a sutelor de mii de c??l??tori care circul?? lunar pe C??ile Ferate Române! La ateriz??rile aeronavelor se aplaud??ââ??Â? ce-ar fi ca ?i noi, în c??l??toriile noastre, s?? spunem m??car un simplu ââ??Mul?umesc!ââ?? omului de pe locomotiv?? sau s?? salut??m respectuos oamenii din sta?ii care se îngrijesc de bunul mers al trenurilor?!

http://www.youtube.com/watch?v=rGeXA9OTkAg
 
Trenuri de toamn??, de c??l??tori ?i de marf?? la Prahova<i></i>, [11 noiembrie 2011]<i></i>

IMG_0149%20logo.jpg


Toamna ââ??â?? acesta este cuvântul care descrie decorul acestui videoclip! Ultimele culori ar??mii din Codrii Vl??siei, mai exact din zona haltei Prahova, cândva str??juit?? de cl??direa CFR-ist?? din imagini, se al??tur?? m??rfarelor ?i trenurilor de c??l??tori. Acestea au trecut în intervalul orar 14 ââ??â?? 17 ?i v?? sunt prezentate în ordine cronologic??, fiecare cu ce are mai bun: locomotive electrice modernizate Softronic, m??rfare tractate de Siemens sau ex-SNCF BB25200 sau clasicele ?i mult apreciatele EA 5100 kW. Cele 20 de trenuri înregistrate descriu fidel situa?ia ?i nivelul de trafic de pe magistrala 1000, Chitila - Ploie?ti. Ecoul goarnelor pe care le-am primit de la mecanici au r??sunat în întreaga p??dure, în timp ce motoarele electrice de trac?iune ale locomotivelor s-au putut lesne sim?i ?i în?elege. Ce s?? se în?eleag??? Faptul c?? o locomotiv?? este puternic??, impune respect, este eficient?? ?i lucreaz?? rapid ?i sigur în slujba eficien?ei economice a c??l??torului ?i în transportul imenselor volume de marf??!

Vizionare pl??cut??!

1:00 - M??rfar CTV
1:32 - P 5005, Bucure?ti Nord - M??r???e?ti
1:49 - R 651, Bucure?ti Nord - Suceava
2:17 - M??rfar CTV cu vagoane DB Schenker
2:50 - M??rfar CTV cu Siemens ES64F4
3:35 - R 652, Suceava - Bucure?ti Nord
3:59 - M??rfar GFR
4:55 - M??rfar GFR cu locomotiv?? fran?uzeasc??
5:33 - A 1575, Bucure?ti Nord - Gala?i
6:03 - R 346, Bucure?ti Nord - Wien Westbahnhof
6:33 - P 3003, Bucure?ti Nord - Bra?ov
6:57 - A 1572, Gala?i - Bucure?ti Nord
7:22 - R 653, Bucure?ti Nord - Bicaz
7:56 - R 347, Wien Westbahnhof - Bucure?ti Nord
8:26 - P 3016, Bra?ov - Bucure?ti Nord
9:02 - R 827, Bucure?ti Nord - Sibiu
9:36 - A 1661, Bucure?ti Nord - Ia?i
10:06 - GFR cu dubl?? trac?iune
10:48 - CFR Marf??
11:39 - R 832, Bra?ov - Bucure?ti Nord
12:08 - P 5010, M??r???e?ti - Bucure?ti Basarab

http://www.youtube.com/watch?v=rWXbyDcjkAA
 
Periplu FeRoviaR de iarn?? între Bucure?ti, Bra?ov ?i Sibiu<i></i>, [Februarie, 2012]<i></i>

IMG_1749%20rp%20logo.jpg


Prima oar?? când mi-am f??cut curaj în 2012 pentru un periplu de un week-end prin sta?iile ?i pe C??ile Ferate Române a fost în mijlocul lui februarie, când z??pada de la Predeal dep???ea lejer 1 metru, iar în Sibiu... 1 centimetru. îns?? mantaua cu iz istoric din Capitala European?? din 2007, Hermannstadt, era mult mai însemnat?? decât mantaua de nea datorit?? exponatelor Muzeului de Locomotive cu Aburi din Depoul de Locomotive ?i Automotoare de aici.

Dar nici Bra?ovul nu este mai prejos, mai ales dac?? ne gândim la miile de feroviari care au ie?it de pe b??ncile ?colilor de profil de pe lâng?? Depoul Bra?ov, printre care ?i tat??l meu. Tot de aici de sub Tâmpa a luat fiin??? prima companie de transport privat de c??l??tori din România, Regiotrans, ale c??rei automotoare le pute?i urm??ri în câteva momente din videoclip.

A?adar, invitat de prietenii mei pasiona?i de trenuri, Vasy din Bra?ov ?i Andrei din Sibiu, am f??cut drum de la Bucure?ti pân?? la Sibiu ?i cale întoars?? în capital?? în decursul a 48 de ore tr??ite dens, cu trenuri frumoase, dar care s-au l??sat a?teptate atât la Dârste, cât ?i la Sibiu sau în incredibil de bine luminat?? pe timp de noapte gar?? a Bra?ovului.

De asemenea, traseul Bra?ov - Sibiu, parte a Magistralei 200, preg??te?te c??l??torilor câteva sta?ii cu o arhitectur?? aparte: Per?ani sau Br??det, în timp ce decorul natural al râului Olt ?i al ??????rii F??g??ra?ului închide în mintea privitorului relieful calm, dar ferm, al Câmpiei Transilvaniei. Totodat??, pentru pasiona?ii de trenuri, numeroasele locomotive diesel, 060-DA cu motor Sulzer sau 060-EGM cu motor ?i generator GeneralMotors, acompaniate de automotoare Siemens Desiro sau cele ex-DB VT 614 modernizate atractiv de Remarul 16 Februarie reprezint?? un mediu propice pentru cât mai multe declan???ri ale aparatelor de fotografiat sau ale butoanelor ro?ii de RECORD ale camerelor video.

în fine, nu-mi r??mâne decât s?? v?? doresc vizionare pl??cut?? la o prezentare video redus?? la extrem ?i care vizeaz?? principalele momente ale c??l??toriei, în curând urmând s?? apar?? ?i edi?iile desf???urate ale reportajului. Toate cele bune v?? doresc!

http://www.youtube.com/watch?v=yEqFHcUbvm8
 
Trenuri de noapte în Bra?ov ?i Bartolomeu<i></i>, [Februarie, 2012]<i></i>

logo%20bart.jpg


înc?? din 2001 de când am c??lcat prima dat?? în Gara Bra?ov al??turi de tat??l meu, am fost fascinat de locomotivele electrice, de vagoanele în?iruite unele dup?? altele, de sunetele care mai de care mai exotice ?i mai puternice scoase din sufletele vehiculelor feroviare. St??team pe o banc?? acolo la peronul liniei 1, în timp ce tata îmi povestea despre câte ro?i ?i osii are o locomotiv?? de 5.100 de kW sau despre câte ?i mai câte. Uite-a?a se învârte roata-n via?a c?? la mine sintagma ââ??ce na?te din pisic??, ?oareci m??nânc??ââ?? s-a potrivit ?i se potrive?te de minune cu rela?ia tat??-fiu.

D??m paginile timpului înainte ?i ajungem la sfâr?itul iernii 2011-2012, când am fost invitat de Vasy - http://www.youtube.com/user/Wassy21Bv la Bra?ov s?? petrecem timp a?teptând ?i fotografiind trenuri. A?adar, în videoclipul de mai jos apar ca decoruri principale Gara Bra?ov ?i Gara Bartolomeu. Trenul cu care am plecat din Bucure?ti Basarab, Regio 3007, avea s?? ajung?? în Bra?ov la 22 f??r?? câteva minute. Surprins de lumina alb?? ?i atât de benefic?? pentru înregistr??ri video, am profitat de aceasta ?i am transpus pe format digital manevrele care se efectuau pe liniile sta?iei. Mai mult decât atât, Trenul InterRegio 375, PANNONIA, venit tocmai de la Budapesta sosea la destina?ie în timp util tractat de locomotiva modernizat?? de Softronic, Clasa 47 no. 798.

Apoi, am hot??rât s?? vizit??m ?i Gara Bartolomeu, situat?? la 3 kilometri de gara central??. C??l??toria a fost f??cut cu Trenul Regiotrans Regio 14727, Bra?ov - Z??rne?ti, ultimul din acea zi de 17 februarie. A doua zi, dis-de-diminea???, ne întâlneam cu primul tren venit de la Z??rne?ti, nr. 14700. Dar nu acesta era cel pe care îl a?teptam noi, ci Regio Train 2101. ??Ë?i a?a, o locomotiv?? diesel-electric?? de 2100 de cai putere avea în spate cuplul etajat no. 44, care urma s?? ne duc?? la Sibiu.

Vizionare pl??cut?? ?i mul?umesc pentru aten?ie!

http://www.youtube.com/watch?v=IMFocPmdJYs
 
Muzeul Locomotivelor cu Abur din Sibiu<i></i>, [Februarie, 2012]<i></i>

IMG_2667%20logo.jpg


La 23 august 1994, în prezen?a conducerilor SNCFR ?i a Regionalei CFR Bra?ov, a autorit???ilor locale ?i a unui numeros public, a fost inaugurat ââ??Muzeul Locomotivelor cu Aburââ?? din Sibiu. Ast??zi, în cadrul Depoului Sibiu sunt la dispozi?ia publicului vizitator 38 de exponate construite între anii 1885 - 1958 în România, SUA, Polonia, Suedia, Cehoslovacia, Austria, Belgia, Germania ?i Ungaria. Valoarea exponatelor ?i num??rul lor situeaz?? ââ??Muzeul Locomotivelor cu Aburââ?? din Sibiu în rândul primelor muzee din Europa.

Mic?? bibliografie: ââ??Muzeul locomotivelor cu aburââ??, Radu Bellu, Editura Publiferom, Bucure?ti, 1999

http://www.youtube.com/watch?v=1Fsa2R_p8LQ
 
Excursie FeRoviaR?? Bra?ov ââ??â?? F??g??ra? - Sibiu<i></i>, [Februarie, 2012]<i></i>

IMG_1720%20rp%20logo.jpg


Fiind date condi?iile atmosferice specifice iernii, orice persoan?? care îndr??ge?te c??l??toria cu trenul ?i c??reia îi place s?? transpun?? peisajele observate în imagini statice ?i motrice, va întâlni un mare impediment. De fapt, dac?? ne gândim mai bine, chiar dou??: o dat?? înfruntarea frigului de c??tre propriile mâini, ochi, urechi, degete ?.a.m.d., iar a doua oar?? ââ??â?? scandalul pe care îl provoac?? ceilal?i c??l??tori în compartiment.

în consecin???, momentele urm??toare prezint?? Magistrala 200, parcurs?? de la Bra?ov la Sibiu, din perspectiva pasionatului care ââ??st?? cuminteââ??, la locul lui. Cei 149 de kilometri îmbrac?? în ochii privitorului peisajul ??????rii F??g??ra?ului dac?? ne referim la localitatea de mijloc dintre cele dou?? centre urbane, sau a ??????rii Oltului, dac?? vrem s?? eviden?iem cursul apei fa??? de care circul?? trenurile în paralel de peste 110 ani.

Dac?? la începutul secolului XX erau în vog?? locomotivele cu aburi, la începutul secolului XXI, trac?iunea diesel este ââ??regin??ââ?? pe aceast?? linie înc?? neelectrificat??. A?adar, întâlnim locomotive diesel 060-DA cu motor Sulzer, automotoare Desiro Siemens ââ??S??geata Albastr??ââ?? sau chiar automotoarele modernizate ADH 11 la Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca.

Sta?iile de cale ferat?? se încadreaz?? într-o ?inut?? modest??, chiar cochet?? dac?? ne referim la cele care reprezint?? a?ez??rile Br??det, Per?ani, ??Ë?ercaia, Ucea sau Avrig. Vitezele de mers sunt ?i ele modeste, nu se dep???e?te 80 km/h, iar în zona Valea Homorod ââ??â?? Per?ani, sunt amplasate restric?ii de sub 15 km/h.

Dup?? ce trecem Oltul, intr??m în Zona Sibiului, care ne a?teapt?? cu o sumedenie de locuri cu tradi?ie ?i farmec autohton, preg??tite s?? fie vizitate. îns?? reportajul se termin?? aici, cu promisiunea c?? prezentarea Magistralei 200 va continua pân?? la Curtici ?i, de ce nu, pân?? mai departe!

http://www.youtube.com/watch?v=NpwhUzS4ct0
 
Tren privat TFC pe ruta Olteni?a ââ??â?? Titan Sud (Bucure?ti)<i></i>, Martie, 2012<i></i>

IMG_2087%202%20960px%20logo.jpg


începând cu 22 martie 2012, operatorul feroviar privat de c??l??tori, Transferoviar C??l??tori, a preluat ruta Titan Sud ââ??â?? Olteni?a în regim de linie neinteroperabil??. Serviciul efectuat pe aceast?? cale ferat?? este asigurat de automotoare diesel modernizate la Remarul 16 Februarie, provenite din Germania (DB 624).

Num??rul de perechi de trenuri pe care TFG le opereaz?? pe distan?a de 60 de kilometri este de 10 trenuri pe zi. Tot ei promit s?? ridice viteza de circula?ie de la 15 km/h (Titan Sud ââ??â?? Bucure?ti Sud C??l??tori) ?i 30 km/h (Bucure?ti Sud C??l??tori ââ??â?? Olteni?a) la 30 km/h, respectiv 50 km/h.

http://www.youtube.com/watch?v=YJRFIae-dIU
 
Trenuri lene?e pe M900 lâng?? M??n??stirea Chiajna<i></i>, Martie 2012<i></i>

logo%203.jpg


Este incredibil ca pentru o societate de cale ferat?? a secolului XXI ?i a anului 2012 în care fiecare ?ar?? dezvoltat?? din Europa ?i din lume s??-?i construiasc?? ?i s?? între?in?? re?ele de cale ferat?? de mare vitez??, într-o ?ar?? ca România s?? se piard?? 20-30 de minute/tren pentru parcurgerea a aproximativ 5 kilometri dintre sta?iile Chiajna ?i Bucure?tii Noi cu o vitez?? de 10-15 km/h.

10-15 km/h impuse de o restric?ie pe linie magistral?? 900, pe linie magistral?? pe care circul?? foarte multe zeci de trenuri zilnic, pe linie magistral?? pe care se transport?? eficien?a economic?? a c??l??torului ?i a operatorului economic de marf??. Este deopotriv?? dezolant ?i o crim?? ââ??â?? pe termen lung ââ??â?? asupra sistemului feroviar românesc. Se cheltuie zeci de milioane de Euro pentru modernizarea ?i ridicarea vitezelor de circula?ie a materialului rulant pân?? la 200 km/h, pe când infrastructura pe care se circul?? ofer?? puncte de gâtuire de kilometri întregi pe care se circul?? cu viteza unei biciclete.

ESTE DEZOLANT!!! RU??Ë?INE CFR!!!

http://www.youtube.com/watch?v=qifq3zHmCLs
 
Partea bun?? cu aceast?? restric?ie, e faptul c?? ai prins cadre minunate!
A?a c??, un ochi râde, altul plânge.

E.
 
Am mai postat pe forum despre TFC în Olteni?a, dar a? vrea ca acest topic s?? se completeze cu clipurile pe care le mai realizez. A?adar...

Trenuri private TFC pe linia M801, Titan Sud - Olteni?a<i></i>, Aprilie 2012<i></i>

x%20IMG_3180_resize%20logo.jpg


Cum prim??vara lui 2012 s-a instalat atât de frumos ?i de tandru peste România noastr?? drag??, tot a?a în sufletul meu s-a n??scut o poft?? nebun?? de plimbare ciclo-feroviar??. Ieri, 21 aprilie 2012, am ales ruta M801, Titan Sud - Olteni?a, dat fiind num??rul deloc zgârcit de trenuri private care circul?? aici.

într-o curs?? frenetic?? l??sat?? cu ob?inerea unui nou record personal de pedalat (105,5 km în 11 ore), Regie - Cernica - Bude?ti ?i viceversa (contra vântului), am traversat localit???i ca Tânganu, Frunz??ne?ti, Pl??t??re?ti, Cuciue?i, G??lbina?i, Vasila?i ?i Bude?ti, pe un drum jude?ean de nota 10. Calea ferat?? urma aproape fidel ?oseaua, astfel c?? am putut r??mâne fidel aparatului foto pentru câteva cadre...

...Pentru câteva cadre cu noile automotoare TFG ex-DB 624, care fac serviciu pe aceast?? rut?? înc?? de la 22 martie 2012. Astfel, am putut "gusta" ?i "mirosi" aerul din fiecare sta?ie în care poposeam cu bicicleta. Unele g??ri ofereau cadre mai largi ?i mai interesante, altele erau îngr??m??dite de c??su?ele localnicilor din vecin??tatea g??rii. Cert este c?? am avut ce vedea, începând de la salba de lacuri de la Cernica ?i pân?? la zona de câmpie dintre Bude?ti ?i Lunca Arge?ului.

De men?ionat aici sta?ia Frunz??ne?ti, locul de turnare a filmului "California dreamin` [nesfâr?it]". Cândva, sta?ia era locuit??, un ?ef de sta?ie comanda trecerea trenurilor, acarii î?i primeau leafa. Acum, acoperi?ul g??rii este d??r??p??nat, iar ruinele a ceea ce a fost o sta?ie de cale ferat?? aduc nostalgie pe chipul ?i în sufletul celor lega?i de aceast?? gar??.

V?? mul?umesc pentru vizionare!

http://www.youtube.com/watch?v=O0RLFnocAnw