Oravita - Anina

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Baa doctore cum dracu ma sa nu vezi TVR 1? daca n-ai sirma eu am vazut cu o furculita in loc de antena.
 
shoppy a spus:
Pana la urma, rezultatul cand si unde se anunta?
Presupun ca aici. Doar ca traind in tara asta de 30 de ani din care ultimii 20 de dictatura(nu, nu-i invers), banuiesc, chiar as paria, ca se va renova Cula de la ???žiacu la un pret astronomic, ca la linia Oravita-Anina e de munca, ori astia de 20 de ani nici n-au putut tencui ce-au contruit inaintasii, doar au furat si demolat. :skul:
 
Pe bune, chiar NU prind, iar sârm?? (mufat?? la un cap??t) sau ceva cablu coaxial de rezerv?? nu am. Dac?? se mai prindea TVR1 pe antena mea colectiv?? (c?? e a mea... numai colectiv?? nu mai e, c?? sunt singurul din bloc care o folose?te) a? fi înregistrat emisiunea cu pricina. La LCD nu m?? mai complic cu improviza?ii... folosesc cu încredere scula numit?? DVD Player (la fel ?i la TVul normal... 2 DVD Playere bune de folosit mul?i ani +35 RON/lun?? la internet cost?? mai pu?in decât abonamentul la cablu ori TV satelit, pentru care mai trebuie s?? ?i stau la coad?? zeci de minute s?? le pl??tesc), care îmi ofer?? prgrame mult mai de calitate (din toate punctele de vedere). Dezavantajul e c?? nu-l pot vedea pe Radu Bellu plouat în drezin?? :)) Prin urmare m?? mul?umesc cu Focusul (cât-de-cât obiectiv, oricum cu mult peste Felix&co. ... de?i ?i ei o mai dau în bar?? din când în când, cum a fost cu ,,aceste tramvaie sunt vechi de 30 de ani ?i luate de la cehi" când tramvaiele respective au fost cump??rate prin CAER, fiind noi la momentu' ??la )& Cârcota?ii de pe Prima ?i Obositorul de la Felix TV (s?? mai râd un pic la sfâr?itul zilei), în rest... toate bune ?i frumoase, mult Stargate ?i filme.

P.S.: ???žtiu, sunt pe lâng?? subiect, da' nu m-am putut ab?ine.
 
Pai eu stau si ma gandesc, linia e a celor de la Infra. Deci, daca prin absurd, ar castiga linia, atunci banii pentru restaurare se vor vira celor de la Infra, de pe urma carora Infra nu va vedea decat o fitanta de la banca pe care scrie ca banii s-au incasat direct in fondul datoriilor deja existente...
 
Eu n-am inteles ce sa reabiliteze? Linia? Orice ar face tot de 20 pe ora ar fi viteza maxima. Cladirile, fostele statii? Domnul Erata tot zicea a doilea cuvant ca a fost prima cale ferata montana, nimic concret, la celelalte am auzit trebuie facut aia si aia, la Oravita-Anina prezentare, ploaia si fanfara si gata :mask:
Acuma pesimismul imi revine cand vad ca astia refac linia Predeal-Sinaia in mai mult timp decat a fost construita Oravita-Anina :-?
In rest votati, dar ce? Concret!
 
Intr-o emisiune Auf der Bahn de pe BahnTv s-a filmat o linie similara ca traseu de la bordul unui porcusor (Ferkeltaxe parca, nu-i mai zic pe nume ca sigur il pocesc) si viteza era cel putin dubla, in multe curbe ma gandeam ingrozit cum de nu deraiaza, si ala era parcurs normal.
Asta ar trebuii sa circule si la noi ca doar:
- avem o droaie
- sunt de epoca
- par predestinati pentru o linie de acest tip
- consuma de vreo 4 ori mai putin decat LDE 1200
- sunt de vreo 4 ori mai confortabili decat vagoanele alea
 
Si in plus sunt mai usoare si degradeaza mai putin linia.
Insa ce consider eu ca ar trebui facut este ca ar trebui ca ministerul turismului sa investeasca in niste automotoare special comandate pentru aceasta linie, de exmplu niste automotoare panoramice, nu zic ca trebuie sa se cumpere navete spatiale ci ceva practic si cu utilitate din punct de vedere turistic, nici macar nu trebuie sa fie noi.
 
De exemplu, ar putea sa fie niste automotoare 900 imbunatatite, ideea este excelenta, Florinn, insa cine sa o puna in practica? nu vezi ca suntem guvernati de niste idioti absoluti, care nu sunt in stare decat sa traga tepe, smenuri si tunuri?
 
Ma tem ca n-au cum sa circule "Ferkeltaxe" pe aceasta linie din cateva motive :

1. Nu asigura procentu de franare necesar sectiei ( de aia si X 4500-le Regiotrans-ului mergea cu EC in fata pe Predeal, nu pentru ca "nu urca", ci pentru ca n-asigura procentul necesar de franare in raport cu panta ).

2. Caracteristicile de putere ale acestui vehicule sunt inferioare in raport cu rampa caracteristica sectiei.

3. Nu stiu daca nu si la latimea cutiei sunt probleme. Am senzatia ca este ceva mai lata, ori la suspensia pe care o are, sigur te dai cu el de pereti prin tunel.

Restul vehiculelor de putere nu se pot utiliza din considerente ale imposibilitatii inscrierii in curbe. Singurul vehicul care intruneste aceste conditii este LDE 1250, si care de altfel a fost o locomotiva special conceputa pentru aceasta linie.

Spun toate aceste lucruri deoarece stiu bine de tot linia si in plus de asta am studiat indelung ce posibilitati de tractiune ofera CFR, in afara de acest LDE 1250.

Shoppy, fara ofensa, nu vreau sa par nici arogant si nici macar "aruncator" de petarde cu astfel de descrieri. Insa hai totusi ca in cazul in care nu suntem suficient de documentati, sa nu venim cu afirmatii gen "ar trebui", bazate pe ce am vazut la televizor. Mai bine sa intrebam "s-ar putea oare?". Ma gandesc ca sigur se va gasi cineva sa raspunda ;)
 
Pentru linia in cauza exista reglementari speciale la CFR.Nu trebuie sa uitam ca initial si aburoasele au fost concepute cu dedicatie.
Daca ar fi fost posibil cred ca pina in 1990 s-ar fi schimbat ce era de schimbat.

Pentru preluarea sporului de trafic generat de constructia termocentralei pe sisturi bituminoase si a exploatarii miniere s-a introdus o semnalizare speciala pentru intrarea in statia Girliste. A inceput largirea tunelului din Girliste. Toate materialele pentru termocentrala care soseau pe calea ferata ajungeau in Ticvanu Mic pe linia Oravita -Berzovia careia i-a fost sporita capacitatea fara a afecta statia Oravita care este in oras.

Aici trenurile erau compuse /descompuse conform normelor de exploatare a liniei Anina, iar care nu se incadrau erau transbordate pe auto.

Nu se pot introduce alte locomotive datorita gabaritelor tunelelor si a razelor mici de curba. cred ca la LDH ii sar cardanele. :D

Nu trebuie uitat ca in tunel daca scoti mina o izbesti de peretele ramas direct din sapatura nefinisat.
 
Da, stiu ca eram pe LDE cu adidasul putin pe afara(10 cm) si mi l-a zgariat rau de tot, deci nu-i de jucat cu asa ceva :-?
In ceea ce priveste viitorul liniei ar fi pacat sa fie inlocuite vagoanele acutale si LDE-urile care tocmai pentru aceasta linie au fost create, dar in acelasi timp e dezolant peisajul de-a lungul liniei. Astfel, eu prin reabilitarea tronsonului vad ori sa se demoleaza cladirile parasite, ori se reconstruiesc dupa planuri originale.
Ar mai trebui o scoala de bune maniere la cei din Oravita, sa nu mai urle, sa-i injure si ameninte pe toti care vin ca turisti si fac o poza prin gara ca asa doar alunga turistii, nu-i atrag deloc :-x
P.S. era oferta turistica cu motoare 750 pe linie acum vreo 10 ani, deci banuiesc ca cineva a incercat si acelea pot merge; iar pentru comfort stai acasa, daca mergi pe Oravita-Anina mergi tocmai pentru acele vagoane ce-au rezistat de-a lungul timpului si peisajul superb de munte, nu e naveta de zi de zi cu un cotet de malaxa cu termopane!
 
Ce ma, aia tot nebuni au ramas in gara?ca am avut ceva probleme acum citiva ani cu 2 tovarasi.
A chemat IDM si politia.
 
George nici nu am zis ca ar trebui luate niste automotoare si duse acolo si gata s-au rezolvat problemele, eu m-am referit la faptul ca ar trebui comandate niste automotoare care sa intruneasca conditiile necesare, fie noi fie modificand altele deja existente.
Ma indoiesc ca nu se poate face asa ceva cu costuri bune, vis-a-vis cu costurile de exploatare si intretinere a unor locomotive LDE 1250, mai ales daca calculam in timp costurile implicate.
 
Florine, se poate face asa ceva, insa numai ca si constructie noua. Ce e la ora actuala in materie de automotor n-ar suporta dpv mecanic nicio interventie care vizeaza marirea puterii motorului, fortei de tractiune, etc.

Iar ca si efort financiar, din pacate nu cred ca intereseaza pe nimeni in tarisoara asta sa investeasca in ceea ce se cheama cu mandrie la altii "Turism Feroviar". Si spun asta cu frustrarea datorata existentei SFT CFR SA.

Intr-o tara normala, aceste lucruri corelate cexistenta unei ocietati de profil ar fi dat de gandit, macar putin. Si aici da de gandit : cel putin mie, care cred ca SFT nu e altceva decat un organism care mananca bani de pomana.

N-avem sosele, avem regi ai asfaltului. N-avem turism feroviar, avem SFT, n-avem linii da' avem CNCF...si multe altele...
 
Sulzer1150 a spus:
Florine, se poate face asa ceva, insa numai ca si constructie noua. Ce e la ora actuala in materie de automotor n-ar suporta dpv mecanic nicio interventie care vizeaza marirea puterii motorului, fortei de tractiune, etc.

Si de ce ar fi obligatoriu sa fie automotor de la noi din tara?
In continuare, nu cred ca nu se poate face au automotor specializat pentru aceasta linie, indiferent ca e constructie noua sau nu.
 
Pai nu zicea Radu Bellu in emisiune ca linia ar aduce profit inclusiv statului. :D :D :D :D