BR 119 "23 AUGUST"

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Electricul

Well-Known Member
Trenulist
20 Decembrie 2008
726
1
Satu Mare
LOCATION
Satu Mare
Iat? am deschis eu acest nou topic despre înc? o locomotiv? care are origini româneÂ?ti, dar care a servit în str?in?tate timp de mai mul?ži ani, locomotiv? care datorit? aspectului s?u completat cu hublourile laterale a primit porecla de "Submarinul". La fel ca la topicul ND 2, sugerez s? dezbatem atât modelele existente de vânzare pe pia?ža modelistic? cât Â?i locomotiva original?.
 
adica asta?? http://www.youtube.com/watch?v=_Sad6zZPx0A asta a fost facuta la noi?? apropo, ce scara e cea din film ??
 
Da, corect. Ele au fost f?cute la Uzinele "23 August" dac? am în?želes bine dup? specifica?žiile clien?žilor germani. De altfel dac? te ui?ži atent poart? Â?i emblema "Faur" pe lateral
 
Iat? un link util : http://www.youtube.com/watch?v=pBOBv5bVfRU Mi se pare c? e vorba de o locomotiv? 119 restaurat?. Sunetul motorului seam?n? mult cu cel al dieselelor noastre modificate împreun? cu General Motors. :D
 
Locomotiva BR 119 la scara H0 fabricat? de Brawa, era de vânzare pân? acum o lun? la juc?rii.com la pre?žul de 499 ron. Mi s-a p?rut foarte frumos realizat?, inclusiv inscrip?žion?rile de la fabrica original? din România. Ar fi interesant, dac? cineva are aceast? locomotiv?, s? fac? o prezentare a ei, eventual Â?i câteva imagini. ;-)
 
Astazi, plimbandu-ma prin gara din Arad am avut o surpriza mare cand deodata dinspre partea de triaj vad apropiindu-se un: ia ghiciti: BR 119 vopsit in rosu. Absolut superba locomotiva. I-am facut mai multe poze pe care le voi posta in curand pe forum. :D
 
...si in varianta Brawa





...si un articol din Der Modelleisenbahner nr.1 din 1986







Imi cer scuze ca din cauza timpului liber limitat nu va dau si o versiune tradusa a articolului, dar poate, cu bunavointa cuiva, daca credeti ca e interesant...


PDI
 
BR 119 este o locomotiva construita la 23 august intre 1977 si 1985 in 200 de exemplare. Caietul de sarcini este est german si masina a fost construita dupa specificatiile beneficiarului, care a inmatriculat si pus in trafic toate cele 200 de exemplare.

Motorul original era un M 820 SR derivat din familia Maybach fara prea multe legaturi cu cel aflat acum pe GM.

Este o locomotiva cu transmisie hidraulica tip Dresda, ce difera prin componentele importate, de ceea ce producea atunci actuala Faur.
 
Eu sunt curios sa aflu mai multe detalii tehnice despre aceasta locomotiva si despre modul in care si-a desfasurat serviciul.
 
insa stie cineva toata istoria acestei locomotive?...imi este greu sa cred ca cel care detine informatii despre locomotiva nu va raspunde... :roll:
 
Cosmin,

Cunoasc cativa oameni, pasionati, nu ca mine, care pot scrie o carte doar despre o locomotiva.
In general oamenii care stiu nu vor raspunde la intrebari de felul: ce stiti despre locomotiva BR 119 ?

De ce ?

pentru ca nu au nici timpul nici rabdarea sa scrie zeci de pagini pe un forum.

Revenind la subiect:

daca cineva este interesat de ceva nume intreaba. Daca doar probeaza marea cu degetul sa vada ce temperatura are, ramane la discutii generale cu linkuri catre wikipedia....
 
Ce motor / transmisie are?
Cate exemplare au fost, ce serviciu au facut si ce tipuri de trenuri a remorcat?
A fost vazuta ca un model fiabil sau a avut "performante" asemanatoare cu seria de LDE 130 din Polonia?
 
2 motoare de tip M 820 SR derivat din familia Maybach (SR+solutie romaneasca). Putere totala 2600 CP (2 X 1300 cp).

Agregatul de incalzire a trenului de tip GSI 650x350/12, putere 500 KVA, manca 200cp asa ca locomotiva o vei gasi ca avand putere efectiva de 2400cp.

Transmisiile erau hidraulice de tip VEB GS 30/5.5.

referitor la numarul de exemplare de ce nu citesti ce am scris mai sus ?
 
Salut ,
Despre aceasta locomotiva se mai spune ca in prima perioada au fost 50% din numarul de locomotive "stationate" in ateliere pentru reparatii .Dupa ce au fost schimbate motoarele originale ,inca mai erau 20-30% din locomotive in ateliere pentru tot felul de reparatii .In general nu a fost o locomotiva reusita !!! mai avea si porecla " Razbunarea lui Ceausescu" ( pe langa U-Boot -Submarin ).
 
Multumesc Rudi,

eu am evitat sa raspund la intrebarea referitoare la fiabilitate. In Germania s-a incercat prima data, imediat ce au ajuns, sa li se schimbe motoarele. Din motive de ordin politic, DDR atunci nu a putut achizitiona decat motoare sub 1100 CP care s-au dovedit slabe pentru aceasta locomotiva si caietul de sarcini. Au ramas cu motoare originale. Acum, la putinele exemplare in serviciu, li s-au schimbat motoarele cu MTU.

Ca si in UK, acolo unde a ajuns un alt lot mare de locomotive Faur, au circulat tot felul de porecle: blestemul lui Ceausescu, razbunarea, etc....

La 20 de ani de la import, deja majoritatea au iesit la pensie. Asta spune tot.
 
Citeva date tehnice:
- formula osiilor C'-C'
- lungime peste tampoane 19500 mm
- greutate totala 98t
- viteza mahima 120 km/h
Destinata circulatiei pe orice linii (datorita greutatii pe osie de ~16t) avea posibilitatea, in cazul neutilizarii incalzirii electrice, de a folosi toata puterea motoarelor pentru tractiune. Pentru imagini si alte date va rocomand: http://www.railistics.de/BR119_4_umformiert2.pdf articol scris de unul dintre cei care au participat la acest proiect. Omul a scris si o carte serioasa despre locomotiva dar , cu parere de rau, n-o am in colectie. Initial locomotiva ar fi trebuit sa fie motorizata cu o varianta imbunatatita a motoarelor 12 KVD productie DDR, acestea nefiind disponibile a aparut varianta cu M820SR. O parte din locomotive a fost prevazuta din constructie cu posibilitatea trecerii la motoarele 12 KVD. Cele doua prototipuri 001 si 002 s-au casat in 1985 conform articolului postat de PDI.