BR 119 "23 AUGUST"

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
O curiozitate personal?: Â?tie cineva de ce s-a optat pentru transmisie hidraulic? Â?i nu motoare electrice?
 
Banuiesc (dupa articolul de mai sus) ca a fost dorinta clientului (DR) de a avea o locomotiva cu motoare si transmisii unificate dezvoltate din cele care se fabricau deja pentru locomotiva DR 118.
 
Salut Gabi,

literatura exista, vreo 2 carti (stiu eu, ca or fi mai multe in germana), si suficiente articole in limba romana.
In volumul 3 al Monografiei Malaxa, pe la paginile 300 este tratata aceasta locomotiva. Trebuie doar sa cititi textul cu ceva impartialitate pentru ca timpul a demonstrat ca nu toate "realizarile" uzinei erau si extrem de fiabile. Un cititor avizat va face diferenta si va aprecia esenta, precum si detaliile tehnice expuse.

Deci, cine vrea, poate sa se documenteze si aici in Romania.

Din fericire, pentru ca este vorba de o masina germana, exista pe net suficient material de studiu, inclusiv imagini.

S-a ales transmisia hidraulica exact din motivul enuntat aici de Gabi.

Si vis-a-vis de eficienta masinii, prima locomotiva din serie a fost in serviciu 7 ani !
Extrem de putin pentru un vehicul feroviar nou !

Si ca sa-i raspund si lui Shoppy, in caietul de sarcini se mentiona destinatia de locomotiva pentru trenurile de calatori.
 
Multumesc Catalin
Eu, spre rusinea mea, nu am inca monografia "Malaxa". Adevarul despre locomotivele astea o fi undeva pe la mijloc ca mai intotdeauna. Vazusem o secventa dintr-un reportaj in care un mecanic chiar lauda masina asta, spunea ca n-a ramas niciodata in drum cu ea, chiar intr-un singur motor putea sa ajunga mai departe. Evident banuiesc ca asta se intimpla deja dupa ce bolile copilariei au fost cit de cit rezolvate. Ca se putea mai bine o demonstreaza locomotivele din acea serie de 20 modernizate de Krupp (prin 1992) si incadrate in seria DB 229, urcate la 140 km/h si 3000 cp.
Stiu ca la inceput locomotivele distribuite in Turingia au inlocuit complet vechile BR 95 (T20 prusac).
Motorul MB820SR a mai fost utilizat la LDE130 pentru PKP cam cu aceleasi rezultate
 
Pok a spus:
O curiozitate personal?: Â?tie cineva de ce s-a optat pentru transmisie hidraulic? Â?i nu motoare electrice?
O alta justificare ar fi ca deja existau locomotive hidraulice B'-B' pe la 1200cp care se dovedisera fiabile. Deci experienta exista si nu a durat mult pana sa vina cineva cu o idee de genul "hai sa punem impreuna motor diesel 1200cp + transmimisie hidraulica (deja existente) + boghiu C', dublam totul, punem pe un sasiu marit si obtinem o locomotiva care face cat doua".

Pacat ca si acest produs a fost un esec.

Foarte frumos pdf-ul.
 



Imaginea e din Eisenbahn Jahrbuch 1979. Din pacate nu intra pe scaner asa ca reproducerea foto nu e prea reusita. Scuzele mele!


PDI
 
Cum aÂ? putea cel mai simplu s? postez pozele f?cute la Br 119? Pozele sunt stocate în calculatorul meu la poze. :roll:
 
De fapt ve?ži vedea c? este un BR 229 care era la manevr? în gara cu vagoane pentru între?žinerea liniei. Recunosc c? nu mic? mi-a fost surpriza când am remarcat-o Â?i am constatat de fapt ce este. Mecanicii au fost deosebit de prietenoÂ?i, au trecut de dou? ori Â?i au încetinit în momentul în care am f?cut pozele. Nu am reuÂ?it s? v?d posturile de conducere dar am aflat c? va mai fi ocazie. Â?i într-adev?r în realitate, sunetul motoarelor este foarte asem?n?tor cu cel de pe Da-urile cu modernizate cu firma american?. Sper c? am adus ceva interesant la acest topic pe care l-am deschis chiar eu, cu aceste poze pe care dac? îmi spune?ži cum le voi posta cât mai repede.Mul?žumesc.
 
Foloseste acest site sa pui pozele: www.photobucket.com


In vara anului 2007 in Bicaz:



 
din fotografiile lui Gam3 reiese ca intre cele 2 locomotive este o mica diferenta.cea din prima foto are un fel de "cozoroc" deasupra parbrizelor,cea de
a doua nevand acest detaliu....
 
Sper c? e ok. Am postat câteva poze cu photobucket. Dac? e bine voi mai pune mai multe. Sper s? v? plac?. Aici e linkul: http://s703.photobucket.com/albums/ww35/ELECTRICUL/
 
O mana de ajutor.... :D
Electricul a spus:
Sper c? e ok. Am postat câteva poze cu photobucket. Dac? e bine voi mai pune mai multe. Sper s? v? plac?. Aici e linkul: http://s703.photobucket.com/albums/ww35/ELECTRICUL/



 
Indiferent de faptul ca nu erau fiabile, ca se numeau "Razbunarea lui Ceausescu" sau orice alte nazbatii din astea, nu pot sa nu remarc insa un lucru: aceste locomotive sunt o reusita din punct de vedere estetic, sunt frumos proportionate si "le sta bine" in livreaua aceea rosie!

Stie cineva mai multe despre istoricul dezvoltarii acestor locomotive? au fost realizate de romani pe baza unei scheme propuse de nemti sau e un proiect integral romanesc respectand un caiet de sarcini german?

Ar fi interesant de aflat cine a fost designerul, pentru ca din punctul meu de vedere, fara urma de indoiala, forma acestei locomotive este gandita de cineva care-si cunostea bine meseria!
 
Va salut pe toti!

Si Brawa are in program BR 219 pentru HO, cu sunet si fara, disponibila la sfarsitul anului acesta. Usile sunt functionale ca si la modelele anterioare.
Eu am un model HO Gutzold 2008, cel cu cozoroc, si arata super. Probabil, voi achizitiona si acest model HO Brawa.
Nu stiu daca impartasiti aceiasi parere ca si mine, aceea ca absolut toate modelele de locomotive romanesti la scara reala au un design frumos, mie imi plac foarte mult si asta nu pentru ca sunt patriot, ceea ce chiar sunt, ele chiar arata excelent.
Asa cum si modelul HO ND2 mi-a incalzit inima cand l-am achizitionat acum 10 zile, un model excelent executat si 060 DA HO imi place, am cateva din prima serie, astept si variante imbunatatite.
Toate ca toate aici este link-ul cu produsul Brawa
http://www.brawa.de/en/Products/H0/Locomotives/Diesel-Locomotives/41088-br-219-db.html

Cu respect,
Bogdan
 
Shikanne, mul?žumesc pt ajutor. Poate îmi spui Â?i mie cum se face postarea direct. Mai am câteva poze de postat pe forum. Ce zice?ži de frumoasa locomotiv?? Pe mine, repet, m-a surprins în sensul pl?cut al cuvântului. :D
 
Am doua nedumeriri: la fosta intreprindere 23 August (Faur) s-a facut numai varianta BR119 sau si BR219? Ce deosebire este intre ele?
 
Dup? cunoÂ?tin?žele mele varianta de baz? era BR 119 fabricate în România. Dup? modific?rile survenite în Germania, Â?i aici m? refer la procesul de înlocuire a motoarelor Â?i a altor sisteme, dar Â?i modific?ri la diferite componente, au primit denumirile de 219 respectiv 229.