17 aprilie 2008 -=- Plimbare de primavara Burdujeni - Itcani

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
17 aprilie 2008 ââ??â?? Plimbare de prim??var?? sucevean?? între Burdujeni ?i I?cani</COLOR><i></i>

A fost o zi frumoas?? de prim??var??, cu nori pufo?i pe cer, în care am hot??rât s?? fac o vizit?? Colegiului Na?ional ââ???žMihai Eminescuââ?? ?i a G??rii Suceava ââ??â?? Burdujeni. Scopul vizitei la acest liceu a fost acela de a m?? informa cu privire la Concursul de web-design, la care aveam s?? particip ziua urm??toare, 18 aprilie<i></i>. Prilej cu care am coborât ?i în cartierul de jos al Sucevei, Burdujeni, pentru a mai r??pi câteva momente din activitatea FeRoviaR?? din gar??.

Trenul de Putna pleac?? din Gara Suceava Burdujeni<i></i>



14:05<i></i>

Pasionat de natur?? ?i de culorile ei, am surprins câteva cadre cu peisajele care te încânt?? atunci când întri în urbea sucevean??. îmi place c?? ora?ele de podi? ?i de munte (?i poate ?i cele de câmpie) ofer?? o panoram?? a bisericilor, blocurilor, copacilor care se cuprind în suprafa?a acelei a?ez??ri.

Panorama nordic?? a Sucevei, v??zut?? de pe E85<i></i>


Norii vegheaz?? asupra Sucevei<i></i>



14:10<i></i>

Coborât din ma?ina de ocazie la intrare în municipiul Suceava, am z??rit ma?ina mea favorit??, Honda Accord. îmi place la nebunie a?ezarea blocurilor optice ale ma?inii, atât în fa???, cât ?i în spate. Deocamdat?? conduc un Oltcit, îns??ââ??Â? am voie s?? visez la o ma?in?? japonez??, nu?

Honda Accord, parcat?? în benzin??ria Petrom<i></i>



în caz c?? vre?i s?? c??l??tori?i pe ruta Suceava ââ??â?? Piatra Neam?, alege?i, cu încredere, autocarele de la Transmoldavia. ???žtiu c?? pleac?? din autogara Suceava în jur de ora 14 ?i am mers adeseori cu acestea. Aleg s?? circul cu ei deoarece ofer?? confort ?i siguran??? sporite.

Autocarul Transmoldavia iese din Suceava ?i duce pasagerii spre Piatra Neam?<i></i>




în continuare, am mers de-a lungul Bulevardului 1 Decembrie 1918 cu gândul s?? ajung la intersec?ia dintre Bulevardul ???žtefan cel Mare ?i strada M??r???e?ti. Mi-a pl??cut s?? v??d copacii înverzind ?i p??mântul tot mai negru, semn c?? e decis s?? ofere via??? florilorââ??Â? copacilorââ??Â?

Prim??vara sucevean?? pe Bulevardul 1 Decembrie 1918<i></i>


Parcul verde din fa?a Spitalului Jude?ean ââ???žSfântul Ioan cel Nouââ?? <i></i>



Deoarece cunosc câ?iva colegi de-ai mei care sunt pasiona?i de autobuzele construite de dinainte de 1989, m?? gândesc c?? urm??toarea fotografie o s?? le atrag?? aten?ia. Vestitul SV 02 XPB înc?? î?i mai ducea veacul pe str??zile din Suceava, îns?? nu ?tiu pentru cât timpââ??Â? Noile Irisbus-uri sunt net superioare în ceea ce prive?te confortul ?i aspectul ecologic, îns??ââ??Â? îmi place ?i DAC-ul.

Vechiul autobuz DAC, prezent la datorie<i></i>


Intersec?ia dintre Strada Scurt?? ?i Bulevardul 1 Mai<i></i>


Domnul ?ofer de pe TIR nu avea voie s?? circule pe aici<i></i>



14:20<i></i>

în drum spre strada M??r???e?ti, am poposit câteva minute în Parcul Universit???ii, unde am fotografiat fântâna artezian?? cu ap?? de culoare albastr??. Mi-a pl??cut ideea celor care au f??cut asta, mai ales c?? astfel de fântâni cu ap?? colorat?? aveam s?? mai v??d în drum spre Colegiul Na?ional ââ???žMihai Eminescuââ??. în imaginile de mai jos, surprinse în parcul de lâng?? Prim??ria Suceava, se pot observa copacii care abia înfrunzesc.

Fântâna artezian?? din Parcul Universit???ii<i></i>


Fântâna artezian?? din Parcul Universit???ii, vedere spre Universitate<i></i>


Miracolul naturii, prezent f??r?? întârziere ?i în Suceava<i></i>



Ie?ind din Parcul Universit???ii, am trecut pe lâng?? Stadionul Areni ?i Prim??ria Municipiului Suceava ?i am ajuns într-un alt parc frumos, denumit ââ???žParc Artist Sculptor Florea Vladimirââ??. Aici, culoarea apei din fântâna artezian?? a fost verdele. Contrastul creat între ap?? ?i frunzele de deasupra mi-au inspirat prospe?ime ?i voio?ie.

Prim??ria Municipiului Suceava<i></i>


Prospe?ime în Parcul Artist Sculptor Florea Vladimir<i></i>


Culoare în parcurile sucevene<i></i>


Un parc nou în Suceava<i></i>



14:25<i></i>

Dup?? o scurt?? relaxare în parc, am pornit pe drumul în pant?? de pe strada M??r???e?ti. Aceast?? strad?? leag?? cartierele Centru de George Enescu, are un grad de declivitate destul de mare ?i prezint?? un trafic mic de ma?ini.

Pant?? pe Strada M??r???e?ti<i></i>


???žcoala General?? nr. 3, Suceava<i></i>



14:30<i></i>

Ajungând la intersec?ia dintre Bulevardul George Enescu ?i strada pe care am urcat, am v??zut Catedrala Ortodox?? înc?? în stadiu de execu?ie. La intrarea de pe E85 dinspre F??lticeni, aceast?? construc?ie se vede lesne ?i atunci când va fi gata, va reprezenta o atrac?ie turistic??. Mergând în continuare c??tre Colegiu, am trecut ?i printr-un parc mai mic, care avea o fântân?? artezian?? cu o ap??ââ??Â? albastr??. M?? gândeam c?? au uitat s?? aplice efectul aici, îns?? m-am în?elat.

Catedrala Ortodox?? din Zamca<i></i>


Fântâna artezian?? cu ap?? albastr??<i></i>



14:35<i></i>

La mai pu?in de 200 de metri de parcul unde m-am oprit, se afl?? Colegiul Na?ional ââ???žMihai Eminescuââ??. Aici mai veneam cu luni în urm?? la cursurile de excelen??? la Limba ?i literatura român??. Credeam c?? voi g??si aici informa?ii despre concursul de web-design de a doua zi, îns??ââ??Â? nu am aflat nimic.

Colegiul Na?ional ââ???žMihai Eminescuââ??, Suceava<i></i>


Prim-plan cu intrarea în colegiu<i></i>



14:50<i></i>

Mi-am îndreptat pasul c??tre strada M??r???ti, strada Mihai Eminescu pân?? ce am ajuns într-un loc unde am mai fost ?i pe 12 ianuarie // http://my.opera.com/mishu88/blog/12-ianuarie-suceava-nord-suceava-burdujeni-40-de-minute // , ?i pe 22 martie // http://my.opera.com/mishu88/blog/22-martie-singuratate-printre-liniile-magistralei-500 // ?i mai tot timpul când trec prin zon??.

Strada Mihai Eminescu, c??tre Sensul Giratoriu<i></i>


Flori de prim??var??, pe strada Veronica Micle<i></i>



14:55<i></i>

Ajungând într-o zon?? pe care eu a? numi-o ââ???žBelvedereââ??, din cauza unei panorame interesante asupra cartierului Burdujeni. Printre industrie, blocuri, biserici, sere ?i supermarket-uri se observ?? semea?a cl??dire a G??rii din Burdujeni. Pe timpul verii, flora din zon?? nu permite o imagine clar?? asupra Sucevei, îns?? în anotimpul rena?terii naturii, Valea Sucevei poate fi u?or remarcat??.

Panorama Burdujeniului, v??zut?? de pe strada ???žtefan ???žtefureac<i></i>




Gara Suceava, un simbol al Burdujeniului<i></i>



15:05<i></i>

Am ie?it din zona Belvedere, am mers pe lâng?? Pia?a Mare, de-a lungul str??zii Petru Rare?, spre a m?? îndrepta c??tre Calea Unirii. Uitându-m?? la orizont, am v??zut cum statuia lui ???žtefan cel Mare din Parcul ???žipote troneaz?? asupra codrului abia înverzit. Apoi am trecut pe lâng?? Colegiul Na?ional ââ???žCiprian Porumbescuââ??, ?coal?? unde au înv???at doi colegi de tab??r?? din Muncel 2007. Vreau s?? spun c?? erau foarte bine preg??ti?i ?i d??deau dovad?? de importante calit???i artistice: desen, arhitectur??. Ca o concluzie, dac?? sunte?i pasiona?i de art?? ?i dac?? nu ?ti?i ce liceu s?? alege?i, ar fi bine s?? pune?i ?i acest colegiu în lista de documentare.

Statuia lui ???žtefan cel Mare, v??zut?? prim??vara de pe Strada Petru Rare?<i></i>


Colegiul Na?ional -Ciprian Porumbescu- Suceava<i></i>



15:15<i></i>

Pe timp însorit, Suceava îmi pare un ora? colorat, plin de via???. Cu excep?ia zilelor când este s??rb??toare ?i este foarte aglomerat, ora?ul Bucovinei este pl??cut ?i plin de atrac?ii de vizitat. în acea zi am mers de-a lungul str??zii Calea Unirii, strad?? care leag?? cartierul Burdujeni de restul ora?ului.

Coborând pe Calea Unirii, spre Gara Burdujeni<i></i>



15:20<i></i>

Burdujeniul reprezint?? cartierul industrial al ora?ului Suceava, aici ve?i întâlni fabrici, gara Burdujeni, mall-uri. Pân?? a ajunge acolo, traversezi dou?? poduri, unul peste râul Suceava ?i unul peste Magistrala feroviar?? 500. Uitându-ne pu?in înapoi, vom vedea c?? am l??sat un deal plin de copaci ?i case. Aici este o zon?? reziden?ial?? foarte lini?tit??, îns?? ?i pre?urile pentru locuin?e sunt pe m??sur??.

Trafic de autoturisme pe podul de peste râul Suceava<i></i>


Apa învolburat?? a râului Suceava<i></i>


Zona reziden?iala de pe un deal al Sucevei<i></i>



15:30<i></i>

în imaginile de mai jos v?? voi prezenta cl??dirile industriale care acum nu mai func?ioneaz??, dar au reprezentat locul de munc?? a mii de suceveni. Vis-a-vis de aceste cl??diri, s-a amenajat Suceava Shopping City, un loc în care g??se?ti Carrefour, Media Galaxy, locuri din astea unde, dac?? intri, r??mâi f??r?? bani, a?a cum se preteaz?? a fi într-o economie de pia???ââ??Â?

Zona industrial?? a Sucevei<i></i>




Shopping City Suceava<i></i>



Ne apropiem, tot mai tare, de locul unde se afl?? calea ferat??. A?a cum aminteam mai sus despre podul rutier peste calea ferat??, îl avem într-una din imaginile de mai jos. Am luat-o la stânga fa??? de direc?ia înainte, pe o strad?? mai mic?? ce faciliteaz?? accesul la companiile de construc?ii ?i de colectare a fierului vechi. Tot aici se afl?? ?i acei copaci cu flori deosebit de frumoase ?i de culoare mov.

Podul rutier care trece peste Magistala 500<i></i>


Ne apropiem de Gara Burdujeni<i></i>


Copacii cu flori frumoase de lâng?? Magistrala 500<i></i>



15:35<i></i>

Prima locomotiv?? surprins?? în aceast?? zi FeRoviaR?? a fost un LDH modernizat cu instala?ie electric?? de înc??lzire, 89-0587-9<i></i>. A adus de la Putna trenul personal P5602 Putna-Ia?i<i></i>. Acesta este unul dintre cele mai lungi personale din ?ar?? ?i leag?? Centrul Bucovinei de Estul Moldovei. Str??bate 222 de km, schimb?? dou?? locomotive ?i circul?? în regim de 2-3 vagoane de clasa a II-a ?i unul de clasa I. De aici, din Suceava, trenul va fi preluat de o locomotiv?? electric??<i></i> (de aceast?? dat?? a fost EA1-646).

Locomotiva diesel-hidraulica 89-0587-9<i></i>


EA 646 se cupleaz?? la Trenul Putna ââ??â?? Ia?i<i></i>



15:40<i></i>

Ajuns pe liniile Burdujeniului, z??resc un m??rfar lung de 500 de metri ?i peste 20 de vagoane Gbs, Tals, Eacs, Zas, Zaes. Locomotivele clasice<i></i> care vor fi tras trenul spre Pa?cani erau: electrica cu vopseaua decojit?? 40-0662-3 ?i Sulzerul 60-1307-2<i></i>. M-am îndreptat spre gar??, unde trenul P5602 Putna-Ia?i<i></i> se preg??tea s?? plece la 15:46.

Mersul de Tren pentru cele 3 ore petrecute în Gara Suceava Burdujeni<i></i>


M??rfarul de sear??, preg??tit s?? plece spre Pa?cani<i></i>


Locomotiva trenului de Ia?i<i></i>


Trenul P5602 pleac?? spre Pa?cani<i></i>



Dup?? ce a stat 18 minute în Burdujeni, personalul de Ia?i<i></i> pleac?? de pe linia 2. Tot în acela?i timp sose?te în gar??, pe linia 3, Acceleratul 1932 Cluj-Napoca ââ??â?? Gala?i<i></i>. Avea în componen?a sa 6 vagoane ro?ii (5 clasa a II-a ?i 1 clasa I) ?i a fost tras de electrica EA 442.

Acceleratul Cluj-Napoca - Gala?i sose?te în Suceava Burdujeni<i></i>


EA 442 trage trenul de Cluj-Napoca ââ??â?? Gala?i<i></i>


Garnitura trenului Accelerat 1932<i></i>



15:50<i></i>

Ajungând cu doar 15 minute întârziere, trenul care leag?? dou?? regiuni ale ???rii, Nordul Transilvaniei de Sudul Moldovei, pleac?? din Burdujeni la 15:51. Parcurgea aproximativ 734 de km ?i trecea, în drumul s??u, prin Vatra Dornei ?i Ia?i. Obi?nuia s?? plece pe la 9 diminea?a din Cluj-Napoca ?i s?? ajung?? la 23 în Gala?i.

Trenul transcarpatic pleac?? din Suceava cu 15 minute întârziere<i></i>



Dup?? plecarea trenului, moment înregistrat ?i pe care îl pute?i urm??ri aici http://www.youtube.com/watch?v=ocaNTdeab_s&feature=channel , m-am îndreptat c??tre Suceava Nord ââ??â?? I?cani. Traseul Burdujeni ââ??â?? I?cani este unul dintre cele mai frumoase c??r??ri de cale ferat?? care leag?? dou?? sta?ii importante din acela?i ora?. Pe acest traseu sunt dou?? curbe, o revizie tehnic?? de vagoane, dou?? pode?e ?i multe, multe traverse ce suport?? viteze de pân?? la 50 km/h.

Coada trenului m??rfar de sear??<i></i>


Bordurile frumos vopsite ale Burdujeniului î?i a?teapt?? c??l??torii<i></i>


Liniile de fier ale g??rii Burdujeni<i></i>


Infrastructur?? FeRoviaR?? 2008<i></i>




Garnitura m??rfarului de sear??<i></i>



16:00<i></i>

Dup?? 10 minute de lini?te în care nu s-a auzit nici un scâr?âit de roat?? de tren, pe când eram aproape de intrarea în Revizia de Vagoane Suceava, m-am întâlnit cu trenul Personal P5570 Suceava Nord ââ??â?? Boto?ani<i></i>. Parcurge 62 de km ?i în aprilie 2008 avea dou?? vagoane albastre. Trenul era tras de LDH 80-0516-7<i></i>.

Trenul Personal Suceava Nord - Boto?ani<i></i>



îmi continui, cu emo?ii, drumul c??tre I?cani, traversând liniile ?i apropiindu-m?? de ramifica?ia Suceava ââ??â?? Suceava Vest, unde se circul?? cu vitez?? limitat?? de 40 km/h. Aveam în dreapta mea un rând lung de vagoane albastre, de clasa I sau de clasa a II-a, Dimitroave ?i multe altele, pe care aveam s?? le fotografiez peste o lun??, peste un anââ??Â?

Tot înainte = Suceava Nord, iar la stânga = Suceava Vest<i></i>


Ramifica?ia de Suceava - Suceava Vest<i></i>


Tot înainte, spre I?cani<i></i>





16:10<i></i>

Tot mergând ?i ajungând la prima curb??, am z??rit un trenule? de marf??. Locomotiva acestuia era 60-1344-5<i></i> ?i transporta dou?? vagoane platform?? Rils ?i un Eacs obi?nuit. A se observa, în prim plan, cum oamenii ?i-au preg??tit p??mânturile pentru îns??mân?at.

Un trenule? de marf?? venind dinspre Suceava Vest<i></i>


Semnale de intrare în gar??<i></i>



Nu departe de semnalele luminoase, este o trecere la nivel cu calea ferat??. Pe aici, pe strada Plaiului, semnalele luminoase ?i acustice sunt mereu aprinse, astfel c?? dac?? ar fi s?? fii corect ?i s?? stai la stop, ai sta mult ?i bine. Nu ?tiu cât este de bine sau de r??u, îns?? cred c?? la trecerile la nivel cu calea ferat?? dintre dou?? sta?ii de tren care apar?in aceluia?i ora? ar trebui s?? fie dotate cu instala?ii de aten?ionare inteligente, care s?? simt?? trenul la maxim 400-500 de metri. De multe ori am trecut pe aici ?i, de?i nu treceau trenuri, semnalele aten?ionau încontinuu.

???ži trec de prima trecere dubl?? cu calea ferat??<i></i>


Trecere dubl?? la nivel cu calea ferat??<i></i>



Prim??vara î?i intrase în drepturi, astfel c?? aproape to?i pomii s-au înz??pezit cu flori frumos mirositoare, iar col?urile firave ale ierbii ?i-au f??cut loc pân?? ?i printre pietrele de pe terasamentul c??ii ferate.

Tot înainte, spre I?cani<i></i>





16:20<i></i>

Un Sulzer gr??bit tranzita drumul dintre I?cani ?i Burdujeni. Era 60-1318-9<i></i> ?i nu ?tiu care era scopul ?i durata vizitei prin zon??.

DA 1318 plimbându-se de la I?cani la Burdujeni<i></i>


La revedere, domnule Sulzer! <i></i>


Tot înainte, spre I?cani<i></i>



16:30<i></i>

De?i în ultima jum??tate de or?? a fost cam pustiu prin aceast?? zon??, iat?? c?? am ajuns la intrarea în Gara I?cani, de unde se vede, în prim plan, drezina 4622 cu viteza maxim?? de 60 km/h, iar în plan secund, gara I?cani ?i locomotiva trenului Intercity 554<i></i> cu plecare la 16.35 de la linia 3.

Vedere de intrare în Gara Suceava Nord ââ??â?? I?cani<i></i>


Drezina 4622 a?tepta la intrare în I?cani<i></i>


Detaliu cu drezina muncitoare<i></i>


A?ezarea liniilor în Gara I?cani<i></i>



Dup?? câ?iva pa?i pe peronul g??rii, am auzit ?uierul de plecare al locomotivei Bo-Bo electrice modernizate 46-0113-4<i></i> tr??gând dup?? ea 3 vagoane de lux, dou?? dintre ele clasa a II-a, 21-76 ?i unul de clasa I, 10-91. Plecarea trenului ââ???žMihai Eminescuââ?? o pute?i viziona ?i aici http://www.youtube.com/watch?v=ocaNTdeab_s .

Trenul IC 554, preg??tit de plecare<i></i>


Plecarea trenului Intercity Mihai Eminescu<i></i>



Pe linia 4 se afla trenul personal P5506<i></i>. Avea s?? plece la 16:53 cu locomotiva electric?? 40-0799-3<i></i> ?i cu 5 vagoane albastre în spate.

EA 799 cu P5506<i></i>


Gara I?cani, v??zut?? din direc?ia Nord-Vest<i></i>



16:40<i></i>

îns?? pân?? atunci am zis s?? ajung ?i în dreptul depoului CFR Suceava Nord. De?i ?tiam c?? o s?? v??d câteva locomotive dormind, mi-am zis c?? trebuie s?? arate bine ?i în somn, nu numai în mi?care. Astfel, aveam s?? g??sesc aici pe: EA 86, EA 139, EA 588, EA 666 ?i EA1-717<i></i>. Bineîn?eles c?? erau mult mai multe exemplare cu motoare capabile de 5.100 kW, îns?? nu le-am v??zut eu. în prima imagine, avem rama electric?? Z6100 cu 2 vagoane, seria 58-0013-1, un Sulzer albastru ?i o electric?? ro?ie.

O ram?? electric??, un Sulzer ?i o Electric??<i></i>



Tocmai dup?? ce am f??cut poza anterioar??, apare ?i EA 86<i></i> din depou s?? î?i îndeplineasc?? propria comand?? de sear??. Vom vedea c?? la bordul ei era un mecanic care nu mai avea mult pân?? la pensie, astfel c?? ?i-a adus so?ia cred s??-i fac?? ni?te fotografii. Frumos moment.

EA 86 apare în scen??<i></i>


O locomotiv?? electric?? impecabil?? la exterior<i></i>


Electrica se gr??bea spre marca de siguran??? de la intrarea în I?cani<i></i>



16:50<i></i>

Odat?? cu venirea orei 17, lucrurile din gara I?cani încep s?? se aglomereze pu?in, astfel c?? amintim sosirea trenului 1555<i></i>. Pe orice Tabel?? de Mers al trenurilor, apare scris Boto?ani ââ??â?? Timi?oara Nord<i></i>, iar acest lucru m-a pus pu?in în dilem??. Mi-a trebuit multe zeci de minute ca s??-mi dau seama ce se întâmpl?? în intervalul de timp 16:50 ââ??â?? 17:30 în Gara Suceava Nord ââ??â?? I?cani. Am s?? v?? prezint ?i vou?? în cele ce urmeaz?? cum se formeaz?? trenul Accelerat 1765 Ia?i ââ??â?? Timi?oara Nord, cu ramura A1555, venit?? de la Boto?ani.


Dup?? ce am v??zut la fa??? depoul Suceava Nord, m-am întors spre gar??, auzind un <COLOR color="blue">Sulzer<i></i> cu fluier ?uierând de trei ori. Soarele m?? b??tea din spate ?i eram bucuros c?? voi captura câteva momente interesante din via?a I?caniului. în drum spre peron, m-am apropiat de hala depoului ?i am fotografiat câteva locomotive: EA 139, EA 666 ?i EA1-717<i></i>. Locomotiva electric?? 40-0139-2<i></i> este cred c?? singura din ?ar?? care are dunga frontal?? vopsit?? în albastru-galben-ro?u pe p??r?ile frontale, iar pe laterale doar culoarea ro?ie. Despre EA 666<i></i> ?tiu c?? acum, în 2009, este modernizat?? ?i am v??zut-o în Dolhasca. EA1-717<i></i> cred c?? a fost folosit?? pe un tren cu ruta Bucure?ti Nord ââ??â?? Suceava Nord<i></i>, pentru c?? am v??zut-o prin Bucure?ti în 2009.


M?? întorc înapoi în Gara I?cani<i></i>


Peisaj FeRoviaR<i></i>


EA 139, o locomotiv?? tricolor-hibrid??<i></i>


EA 666 & EA 139<i></i>


Bucure?teanca EA1-717<i></i>



între timp, la 16:48 a sosit trenul 1555<i></i>, ramur?? pentru trenul Accelerat 1765<i></i>, iar la 16:53 a plecat trenul personal P5506 Suceava Nord ââ??â?? Pa?cani<i></i>. Pe 6 aprilie 2006 a ap??rut, în Obiectiv de Suceava, un articol care men?iona c?? s-au anulat o serie de personale, iar în locul acestora circulând ramure ale trenurilor Ia?i ââ??â?? Timi?oara Nord<i></i> ?i retur. De asemenea, în comunicat se mai preciza c?? se ofer?? bilete cu tarif de tren de personal pentru cei care c??l??toresc doar între sta?iile Boto?ani ?i Suceava Nord.


Trenul 1555, Boto?ani-Suceava Nord<i></i>


DA 965, la sfâr?it de tur?? dup?? 62 de km parcur?i <i></i>



17:00<i></i>

La 17:07, sose?te trenul care merge c??tre Timi?oara Nord, Acceleratul 1765<i></i>. Supranumit ?i trenul ââ???žfoameaââ??, acesta este compus din 9 vagoane, dintre care 7 clasa a II-a cu seria 20-59 ?i 20-57 ?i 2 vagoane clasa I cu seria 19-57. Primele 6 vagoane sunt de la Ia?i, iar ultimele 3 vin de la Boto?ani. De data aceasta, au venit cu DA 965<i></i>. Procedura de ata?are o vedem în imaginile de mai jos. Dup?? aceasta, trenul va pleca la 17:27 spre Timi?oara Nord, pe ramifica?ia I?cani ââ??â?? Suceava Vest.

în I?cani sose?te trenul cu 6 vagoane, Ia?i - Timi?oara Nord<i></i>


Locomotiva care a tractat Acceleratul Ia?i - Timi?oara Nord pân?? în Suceava Nord se retrage la depou<i></i>


Vagoanele de Boto?ani se ata?eaz?? Acceleratului transcarpatic<i></i>


Trenul Accelerat este compus, el urmeaz?? s?? plece la 17:27<i></i>



17:10<i></i>

A?a cum spuneam ?i mai sus, mecanicul de locomotiv??, fiind ceva mai în vârst??, a profitat de vremea frumoas?? ?i a realizat câteva fotografii cu ma?ina EA 86<i></i>, care abia a ie?it din modernizare.

???ži mecanicii de locomotiv?? fac poze la trenuri<i></i>


So?ia mecanicului de locomotiv?? veteran îi face o poz?? cu electrica EA 86<i></i>



17:20<i></i>

Din depou au ie?it dou?? locomotive diesel-hidraulice<i></i> care se îndreptau c??tre direc?ia Burdujeni.

Un LDH proasp??t ie?it din a?ternut<i></i>


Un LDH 141 pleac?? în misiune<i></i>



în timp ce m-am apropiat de podul rutier de peste Magistrala 500, semnalul de ie?ire din sta?ia indica liber cu vitez?? redus??, iar dup?? câteva clipe, s-a auzit goarna locomotivei EA 86<i></i>. Plecarea trenului o pute?i urm??ri ?i pe youtube aici http://www.youtube.com/watch?v=ocaNTdeab_s . Acest tren parcurge, de la Ia?i pân?? la Timi?oara Nord, un num??r de aproximativ 845 de km. Pleac?? la 15:00 din Ia?i ?i ajunge la 06:29 în Timi?oara Nord.

Liber cu viteza redus?? pentru A1765<i></i>


Acceleratul 1765 pleac?? spre Timi?oara<i></i>



17:40<i></i>

în drumul de întoarcere spre Suceava ââ??â?? Burdujeni, m-am întâlnit cu Rapidul 755 Bucure?ti Nord ââ??â?? Suceava Nord<i></i>, tras de locomotiva EA1-431<i></i>. Pe p??r?ile laterale prezint?? vechea abreviere, S.N.C.F.R., fiind una dintre cele câteva locomotive<i></i> din ?ar?? care p??streaz?? aceast?? nomenclatur??.

Rapidul 755 ajunge la destina?ie f??r?? întârziere<i></i>


Spre Burdujeni, tot înainte! <i></i>


Pode? peste un pârâu în curba de pe M500<i></i>


Cel de-al doilea pod dintre Burdujeni ?i I?cani<i></i>


La stânga = Revizia de Vagoane, tot înainte = Suceava Burdujeni, la dreapta = Suceava Vest<i></i>


Spre Burdujeni, tot înainte<i></i>



17:50<i></i>

M-am ab??tut pu?in de la linia principal?? ce duce spre Burdujeni ?i am luat-o în direc?ia indicatorului ââ???žAten?ie!ââ??. Am trecut prin Revizia de Vagoane Suceava ?i am fotografiat câteva vagoane care au fost pe traseu ?i vor fi fost s?? fie cuplate la trenurile înscrise în mers.

Aten?ie, urmeaz?? Revizia de Vagoane Suceava<i></i>


Un vagon de dormit preg??tit s?? circule pe timp de noapte<i></i>


Un triaj special dedicat vagoanelor de pasageri<i></i>


Vagoane, ?ine ?i mult?? verdea???<i></i>


Revizia de Vagoane Suceava<i></i>


Aten?ie, vagoanele sunt puse sub tensiune! <i></i>



18:00<i></i>

Dup?? ce am ie?it din Revizie, P5507 Pa?cani ââ??â?? Suceava Nord<i></i> este tras de trac?iune dubl?? (Co-Co modernizat + Bo-Bo clasic<i></i>) spre destina?ia final??, unde va ac?iona goarna locomotivei<i></i> de trei ori. Filmul cu trecerea personalului în dreptul Reviziei tehnice de Vagoane îl pute?i urm??ri aici http://www.youtube.com/watch?v=ocaNTdeab_s&feature=channel_page .

Trac?iune dubl?? pentru un personal inter-jude?ean<i></i>


Ajuns aproape de destina?ia finala ââ??â?? Burdujeni<i></i>


Triajul G??rii Suceava ââ??â?? Burdujeni<i></i>


Ora 18, moment de lini?te pe calea ferat?? bucovinean??<i></i>



18:10<i></i>

Gara Burdujeni arat?? excep?ional sub b??taia soarelui de sear??, astfel încât m-am dus spre liniile pe care sta?ioneaz??, de obicei, m??rfarele. Pe linia 1 se preg??tea s?? plece la ora 18:09 trenul Personal P5623<i></i>. Dup?? ce mi-am dat seama pentru ce LDH-ul<i></i> din I?cani, proasp??t trezit din somn, a venit în Burdujeni, iat?? c?? am v??zut ceva care m-a surprins pl??cut: un tat?? explica ?i îi ar??ta b??iatului s??u despre trenuri, despre gar??ââ??Â?

Personalul de Putna o ia din loc la ora stabilit??<i></i>


Trenul de sear?? care va rupe lini?tea în Putna<i></i>


Tat??l care i-a povestit copilului despre trenuri<i></i>
 
18:15<i></i>

Ultimul tren personal din aceast?? sear??, P5736<i></i>, ajunge pe linia 1 ?i î?i las?? c??l??torii veni?i din Cacica. Trenul era compus din rama electric?? Z6100, seria 58-1005-6<i></i>, având în componen?a sa 3 vagoane. Aceste automotoare electrice<i></i> au fost aduse din Fran?a ?i au fost modernizate, ulterior, la Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca.

Trenul Personal Cacica - Suceava ajunge la destina?ie<i></i>


O locomotiv?? diesel nu-?i uit?? niciodat?? func?ia de manevr??<i></i>



18:30<i></i>

Mi-am luat r??mas bun de la Gara Burdujeni, promi?ându-i o vizit?? chiar ziua urm??toare, când aveam s?? vin în Suceava pentru acel concurs de web-design de care v?? spuneam la începutul reportajului. Am dorit s?? v?? transmit prin pozele ?i textul din aceast?? povestire FeRoviaR?? c?? trenurile reprezint?? mult mai mult decât o simpl?? în?iruire de vagoane, a?a cum frumos spunea colegul meu de facultate, Ionu? . http://www.youtube.com/user/ionutipate <i></i>

Lonely tracks<i></i>


închei reportajul despre c??ile ferate dintre Suceava Nord ââ??â?? I?cani ?i Suceava ââ??â?? Burdujeni printr-o scurt?? incursiune istoric?? asupra acestei g??ri fascinante a Burdujenilor. Informa?iile le-am preluat din volumul 1 al ââ???žIstoricului Trac?iunii Feroviare din Româniaââ??, editura ASAB.

Primele c??i ferate în Bucovina au fost construite de societatea LCE pe rela?iile Lemberg ââ??â?? Napolec??u?i ââ??â?? Cern??u?i ?i Cern??u?i ââ??â?? Suceava (I?cani). Astfel, la 1 septembrie 1866, primele trenuri circulau deja de la ?i spre Cern??u?i, iar trei ani mai târziu, la 28 octombrie 1869, ajungeau la Suceava, vechea cetate de scaun a lui ???žtefan cel Mare. Compania LCE (Lemberg ââ??â?? Czernowitz - Eisenbahn) a construit g??ri în tot imperiul, iar una dintre tr??s??turile specifice ale companiei au constituit-o cl??dirile somptuase ale g??rilor, menite a impresiona prin dimensiunile ?i frumuse?ea arhitectural??.

Pe o plachet?? comemorativ?? de pe c??r??mizele G??rii Burdujeni scrie: "Aceast?? gar?? a fost construit?? ?i dat?? în exploatare la 15 decembrie 1869, cu ocazia deschiderii liniei ferate Suceava - Roman, prima linie din Moldova" octombrie 1969.

Tot pe o plachet?? din marmur?? este scris: "125 de ani de la inaugurarea liniei Suceava - Roman" 15 decembrie 1994

Gara a fost restaurat?? timp de mai mul?i ani, ea fiind dat?? în folosin??? în modul cum o vedem noi acum pe 17 noiembrie 2006.
<i></i>
 
Sincere felicitari pt reportaj :lautar: Ai un stil aparte de prezentare care te face foarte original.Keep up the good work.

Toate cele bune!
 
18 aprilie 2008 ââ??â?? Activitate FeRoviaRa Suceava Burdujeni<i></i>


în aceast?? zi de aprilie a avut loc la Colegiul Na?ional ââ???žMihai Eminescuââ?? concursul de web-design ?i aplica?ii. Am participat ca reprezentant al Colegiul Tehnic ââ???žMihai B??cescuââ??. Din p??cate, nu am ob?inut niciun premiu.

Am pornit de la 13 din F??lticeni, am terminat concursul în jur de ora 15:30, urmând s?? m?? duc pân?? la Gara Burdujeni. Am ie?it din liceul aflat pe strada M??r???e?ti, am cotit pe la strada Petru Rare? ?i apoi am coborât pe Calea Unirii pân?? când am ajuns în apropierea G??rii Burdujeni.

Lalele multicolore pe strada Petru Rare?<i></i>


Un autobuz de genera?ie mai veche pe Calea Unirii<i></i>



16:30<i></i>

Tocmai ce am ajuns la trecerea la nivel cu calea ferat?? a triajului G??rii Suceava Burdujeni, c?? am v??zut locomotiva DA 1344<i></i> urcând cocoa?a de triere ?i îndreptându-se c??tre triajul principal al Sucevei.

Trecere la nivel cu calea ferat?? a triajului G??rii Suceava Burdujeni<i></i>


DA 1344 se îndreapt?? spre Triajul Suceava<i></i>



Dup?? câteva clipe, luminile ?i sunetele de avertizare pentru linia în cauz?? pornesc ?i am sta?ionat câteva clipe pentru a vedea ce se întâmpl??. Din sensul Vere?ti, Acceleratul 1555 Boto?ani ââ??â?? Timi?oara Nord<i></i> a intrat în gar?? cu o vitez?? ame?itoare ?i cu semnale insistente. Trenul trebuie s?? ajung?? în I?cani la 16:48, pentru ca ulterior s?? se cupleze la trenul Accelerat 1765 Ia?i ââ??â?? Timi?oara Nord<i></i>. Pentru a v?? l??muri, v?? invit s?? viziona?i clipul dedicat acestei zile aici http://www.youtube.com/watch?v=qgoqw41OJBY .

Acceleratul 1555 intr?? în grab?? în Burdujeni<i></i>


Trenul cu 4 vagoane care vor ajunge pân?? în Timi?oara Nord<i></i>



16:40<i></i>

Iat?? c?? la un moment dat s-au auzit scâr?âituri de ro?i pe calea ferat??, iar apoi am v??zut un convoi de 7 vagoane Eacs înc??rcate cu fier vechi. Trenul era tras de LDH45 ââ??â?? 254, o locomotiv?? gri,<i></i> frumoas??, pe care am mai v??zut-o pe liniile de cale ferat?? ale Burdujenilor ?i pe 9 aprilie 2008 http://my.opera.com/mishu88/blog/9-aprilie-nu-pozati-trenurile .

LDH45 - 254 manevreaz?? 7 vagoane cu fier vechi în Triajul Suceava<i></i>


Traversând liniile, am ajuns pe platforma de linii secundare 1S ?i 2S, de unde auzeam compresorul lacom al locomotivei EA 883<i></i>, ce se preg??tea s?? plece spre Pa?cani. Totodat??, mai amintesc c?? m??rfarele de pe liniile Burdujeniului erau compuse din vagoane ruse?ti cu cupl?? ruseasc??.

EA 883 se preg??te?te s?? plece spre Pa?cani<i></i>


Locomotiva electric?? CFR Marf??, EA 883<i></i>


Marfarele garate in Burdujeni la ora 16<i></i>


Vagoane de marf?? ruse?ti<i></i>



în Mersul Trenurilor de C??l??tori, la 16:42 este prev??zut?? plecarea trenului Intercity 554 Suceava Nord ââ??â?? Bucure?ti Nord<i></i>. Supranumit ?i trenul ââ???žMihai Eminescuââ??, acesta î?i ia avânt din Gara Suceava Burdujeni la ora stabilit??, iar în dreptul podului rutier, locomotiva î?i oprise ventila?iile...

IC 554 Mihai Eminescu pleac?? din Burdujeni<i></i>


Bobica modernizat?? + 3 vagoane de lux = destina?ia Bucure?ti<i></i>



16:50<i></i>

La 16:52, cu dou?? minute mai devreme decât este prev??zut în mers, apare ?i Acceleratul 1765 Ia?i ââ??â?? Timi?oara Nord<i></i>. Acest tren a fost tras de EA 820<i></i>. Locomotiva avea s?? ajung?? în I?cani, urmând ca de acolo, dup?? ce are loc ata?area vagoanelor de Boto?ani, pe care le-am v??zut mai sus, s?? plece spre Timi?oara Nord la 17.27.

A1765 sose?te în sta?ie pe linia 2<i></i>


Trenul Accelerat Ia?i - Timi?oara Nord parcurge 845 de km<i></i>


Acceleratul pleac?? spre I?cani<i></i>



Chiar în acela?i moment în care A1765<i></i> pleac?? spre Suceava Nord ââ??â?? I?cani, în Burdujeni sose?te P5506, Suceava Nord ââ??â?? Pa?cani<i></i>. Trenul avea în compozi?ia sa 5 vagoane.

Aglomera?ie mare pe trenul interjudetean P5506, Suceava Nord ââ??â?? Pa?cani<i></i>


Trenul porne?te spre Pa?cani, la 17 ore trecute fix<i></i>



17:10<i></i>

Odat?? cu plecare acestui tren, mi-am zis s?? plec ?i eu spre cas??, întrucât cerul se înnorase ?i nu prea doream s?? m?? prind?? ploaiaââ??Â? Plecat de la 8 diminea?a la cursuri, de la 13 la concurs ?i de la 15 hai-hui prin Suceava, foamea m-a prins din urm?? ?i m-a gr??bit spre cas??.

Nu înainte de a p??r??sit liniile ferate, am realizat câteva fotografii din care s?? reias?? linia continu?? de pe Magistrala 500.

Magistrala 500, spre Bucure?ti<i></i>






Magistrala 500, spre Vic?ani<i></i>




înainte de a pleca, DA 1344 mi-a urat ââ???žDrum bun!ââ?? spre cas??<i></i>