- 13 Mai 2008
- 668
- 8
- LOCATION
- Falticeni, Pascani, Bucuresti
17 mai 2008 -=- Plimbare FeRoviaR?? F??lticeni ââ??â?? Dolhasca - Pa?cani</COLOR><i></i>
Prim??vara m?? îmbr??cam în tricou ?i fugeam cât de repede puteam spre Gara F??lticeni s??-mi iau bilet la trenul de 06:30. Mi-l luam fie diminea?a ?i mergeam cu trenul pân?? la Ia?i, Bac??u sau Dorohoi sau mi-l luam dup??-amiaza ?i mergeam pân?? la Pa?cani, Suceava sau Dolhasca. De obicei, ajungeam cu fix 4-5 minute înainte ca trenul s?? plece, deci casiera avea timp s?? îmi dea ?i rest pentru biletul cump??rat.
Nu a trecut mult de când am stat prin preajma trenurilor 11 mai ââ??â?? Trenul scriitorilor în Suceava Burdujeni, c?? dorul pentru aceste bestii cu suflet de om m-a n??p??dit ?i m-a f??cut s?? intru pe 17 mai în casieria de bilete a G??rii F??lticeni. Pentru 3,2 lei am c??l??torit 47 de kilometri (F??lticeni ââ??â?? Dolhasca - Pa?cani) într-un timp de 71 de minute (~40 km/h), trecând prin multe sta?ii ?i v??zând multe locuri, FeRoviaRi ?i material rulant pentru calea ferat??.<i></i>
EA1 708, în vitez?? spre Pa?cani<i></i>
Ziua de 17 mai 2008 s-a dovedit a fi una superb??, cu soare cald ?i nori numai buni de pozat. înc?? de diminea??? am trecut prin Gara F??lticeni ?i am z??rit automotorul Siemens Desiro nr. 2081.
Personalul de Dolhasca, în Gara F??lticeni
Liniile G??rii F??lticeni
15:00<i></i>
Dup?? vreo 5 ore cât am avut treab?? la terenul de lâng?? iaz, m-am preg??tit de plecare spre Pa?cani. C??l??toria aveam s-o parcurg în 47 de minute de mers cu trenul, trecând prin STA??Â?IILE/haltele: F?LTICENI, Preute?ti (în Mersul Trenurilor ve?i g??si Preote?ti), Arghira, Dolhe?ti, V??meni, DOLHASCA, Probota, Lespezi, Lunca Siretului ?i, în cele din urm??, PA???žCANI. Am circulat cu Trenul Personal 5538 de la F??lticeni la Dolhasca, urmând ca de la Dolhasca s?? c??l??toresc cu Trenul Personal 5602, Putna ââ??â?? Ia?i.
Spre Dolhasca
Gara F??lticeni
15:20<i></i>
în drum spre Dolhasca, v?? invit s?? admira?i câteva peisaje care apar?in de Valea ???žomuzului, râu care se vars?? în râul Siret la 5 km sud de Dolhasca.
Trecând de Halta Preote?ti
Dealurile V??ii ???žomuz
Lâng?? Halta Arghira se nasc case din lemn
15:30<i></i>
Dup?? ce am sta?ionat în Halta Arghira ââ???žmai pu?in decât sta?ioneaz?? un metrou în sta?iile bucure?teneââ??Â, am întâlnit o limitare de vitez?? la 45 km/h din cauza unui pasaj probabil neîngrijit. Aceasta va fi anulat?? printr-o pl??cu??? plasat?? pe un stâlp de telegraf cu inscrip?ia VS (Vitez?? Stabilit??) situat dup?? pasajul cu pricina.
O limitare de vitez?? pentru o trecere la nivel cuââ??Â? drumul comunal
Vitez?? stabilit??, vitez?? normal??...
Dup?? alte 5 minute în care S??geata Albastr?? ajungea s?? ating?? 60 km/h, în Halta Dolhe?ti trenul este a?teptat de vreo 20 de oameni. Ca fapt divers, în vremurile din trecut, trenul cu locomotiv?? ?i cu mai mult de 2 vagoane se înclina datorit?? pozi?ion??rii în curb?? a acestei halte de cale ferat??.
Halta Dolhe?ti
15:40<i></i>
Mecanicul a ?uierat din claxon ?i câteva scâr?âituri de ro?i metalice s-au auzit la plecarea trenului automotor din Halta Dolhe?ti. Situate de-a lungul Drumului Jude?ean 208, aceste localit???i (Hu?i, Preute?ti, Arghira, Dolhe?tii Mici, Dolhe?tii Mari, V??meni ?i nu în cele din urm??, Dolhasca) trimit ?i primesc pasageri spre ?i dinspre F??lticeni. îns?? majoritatea persoanelor opteaz?? s?? circule cu ocazia (Ia-m??, nene!) sau microbuzul, dat fiind rapiditatea ?i confortul oferit de mijloacele de transport pe calea ferat??.
Din p??cate lipse?te implicarea speciali?tilor CFR în stabilirea unui orar mai bun de circula?ie care s?? avantajeze elevii sau persoanele care fac naveta pentru serviciu în municipiul F??lticeni. îi a?tept??m s?? studieze zona! Spun asta deoarece firmele de maxi-taxi sau taximetri?tii pirat au ajuns într-un an-doi s??-?i cumpere autocare de cinci stele, respectiv limuzine cu 5 locuri.<i></i>
Trecere la nivel cuââ??Â? drumul jude?ean 208E
Halta V??meni
15:50<i></i>
Dup?? ce în V??meni trenul l??sa câ?iva c??l??tori, trenul se mai înscrie în câteva curbe la stânga ?i la dreapta ?i urmeaz?? ca la 15:50 s?? se întâlneasc?? cuââ??Â? ââ???ženergiaââ??Â, cum spunea DjMixSound într-un superb clip de-al s??u.
Intersec?ia c??ii ferate cu DJ208
Energia Magistralei 500
Trenul Personal F??lticeni ââ??â?? Dolhasca opre?te în Gara Dolhasca la 15:53. Cel??lalt tren cu care urma s?? c??l??toresc pân?? la Putna va fi fost sosit în sta?ie la 16:30, deci am avut timp peste jum??tate de or?? la dispozi?ie pentru a fotografia Gara Dolhasca.
Centrul de dirijare al traficului Dolhasca
Dolhasca
Aspect frontal al G??rii din Dolhasca
Vremea se men?inea foarte frumoas??, cu câ?iva nori alba?tri pe cer care parc?? voiau s?? se ia la întrecere cu verdele prim??verii care st??pânea p??mântul. Am realizat câteva cadre preluate de la mijlocul liniei 2 spre direc?iile Bucure?ti, respectiv Suceava. La fel ca mine, pasagerii de pe peronul dintre linia 3 ?i 4 î?i a?teptau trenul spre direc?ia Pa?cani.
Magistrala 500, vedere spre Bucure?ti
Magistrala 500, vedere spre Suceava
Trenul Personal de F??lticeni î?i a?teapt?? c??l??torii în Gara Dolhasca
16:00<i></i>
în a?teptarea Trenului Accelerat 1932, Cluj-Napoca ââ??â?? Ia?i, am surprins în lentilele aparatului de fotografiat castanii înflori?i. Lumân??rile albe care se ridicau spre direc?ia v??zduhului creau un miros specific pentru c??l??torii zilei prim??v??ratice de 17 mai 2008.
Castanii înflori?i înmiresmeaz?? zona peronului G??rii Dolhasca
Flori înflorite de castan
La 16:05 Trenul Accelerat sose?te în Gara Dolhasca ?i î?i duce pasagerii pân?? la Ia?i. Transcarpaticul era tras de locomotiva EA 442, ea fiind dotat?? cu perdelu?e strânse cu ?nur tricolor, proiectoare, stema CFR-ului în partea frontal?? a caroseriei, precum ?i de pleoape ?i steaguri tricolor deasupra col?arilor ?i a farurilor centrale. O minun???ie pe care v?? invit s-o admira?i mai jos. De asemenea, momentele sosirii ?i plec??rii Trenului din Gar?? le pute?i urm??ri în clipul special dedicat acestei plimb??ri FeRoviaRe.
EA 442 duce trenul de Cluj-Napoca spre Ia?i
EA 442 porne?te din Dolhasca spre Ia?i
La revedere, Acceleratule!
16:10<i></i>
Dup?? trecerea Acceleratului, am folosit pasarela drept prilej pentru realizarea câtorva fotografii panoramice cu împrejurimile G??rii Dolhasca.
Pasarela G??rii Dolhasca
Gara Dolhasca, v??zut?? de pe pasarel??
Vedere spre Suceava de-a lungul magistralei 500
Vedere spre Bucure?ti de-a lungul Magistralei 500
S??geata de F??lticeni, sub grija frunzelor de castan
16:20<i></i>
în a?teptarea Trenului Personal care urma s?? m?? duc?? spre Pa?cani, am mai surprins câteva momente de arhitectur?? ?i infrastructur?? FeRoviaR??.
Detaliu la cl??direa G??rii Dolhasca
Schimb??torul de cale nr. 42
Automotorul, gara ?i pasagerii
La 16:27, Trenul Accelerat 1765, Ia?i ââ??â?? Timi?oara Nord, popose?te în sta?ie la ora stabilit??. Trenul era tras de o locomotiv?? modernizat??, dar al c??rei num??r nu l-am memorat/înregistrat pe nic??ieri. Ceea ce este de observat este c?? atât eu, cât ?i al?i camarazi FeRoviaRi au observat c?? acest Tren Accelerat face cruce cu Trenul Personal 5602, Putna ââ??â?? Ia?i, trenul cu care trebuia s?? circul pân?? în Pa?cani. M-am suit într-unul dintre cele 4 vagoane ale sale (2 x 20-47, 1 x 20-57 ?i 1 x 19-57). A?a cum pute?i urm??ri ?i în clipul dedicat acestei plimb??ri FeRoviaRe, acest tren a fost tras de locomotiva electric?? EA1-708.
Trenul Accelerat Ia?i - Timi?oara
Trenul Personal Putna - Ia?i
Lumea urca în trenul ce-o va duce spre Pa?cani, spre Ia?i
16:30<i></i>
O dat?? plecat din Gara Dolhasca, locomotiva electric?? î?i face auzite motoarele de trac?iune. Mecanicul ei ?uier?? calm la fiecare trecere la nivel sau eventual obstacol, în timp ce peisajele Podi?ului Moldovei mi se perind?? prin fa?a ochilor. între Dolhasca ?i Probota exist?? o zon?? neutr??, semnalizat?? ?i amplasat?? corespunz??tor.
Aten?ie, indicatorul de deconectare al disjunctorului este la 300 de metri!
Zon?? neutr?? între Gara Dolhasca ?i Halta Probota
Sfâr?itul zonei neutre dintre Gara Dolhasca ?i Halta Probota
Spre Halta Probota
Instantaneu între Gara Dolhasca ?i Halta Probota
Dup?? numai 4 km de Gara Dolhasca, baliza avertizoare de form?? p??trat?? d??dea indica?ia c?? urmeaz?? punct de oprire în linia curent?? la 1.000 metri. Aceast?? halt?? este situat?? la 403 de kilometri distan??? fa??? de Bucure?ti Nord, fiind caracterizat?? de o cl??dire îngust??, dar pu?in mai lung??, cu câteva geamuri vopsite în maro. Un alt punct de atrac?ie ar fi fântâna care p??rea a fi func?ionabil??
Halta Probota
Pentru doritori, CFR-ul ofer?? ap?? pentru c??l??tori
Terasament îmbun??t???it în apropierea Haltei Lespezi
16:40<i></i>
Dup?? Halta Probota, la o distan??? de 6 kilometri, urmeaz?? Lespezi, localitate situat?? în jude?ul Ia?i ?i la o distan??? de 397 kilometri de Bucure?ti Nord pe cale feroviar??. Aceste sta?ii plasate de-a lungul V??ii Siretului adun?? c??l??tori care fie sunt elevi/studen?i care înva??? în Pa?cani, fie sunt muncitori la companiile din Pa?cani care înc?? nu ?i-au întrerupt activitatea. Fieââ??Â? sunt c??l??tori pur-simplu, a?a cum am fost ?i eu în acea frumoas?? zi de 17 mai 2008.
în apropierea sta?iei Lespezi
Praf... FeRoviaR
Sta?ia Lespezi ?i c??l??torii Trenului Personal Putna-Ia?i
De men?ionat ar mai fi c?? halta de mi?care este compus?? din 5 linii, cea de-a cincia fiind neelectrificat??. La câteva sute de metri de peronul haltei în direc?ia Pa?cani, exist?? un spa?iu înconjurat cu un gard care sem??na a gard CFR, având în interiorul s??u componente de pod FeRoviaR. Mi-ar pl??cea ca unii dintre voi care citesc aceste rânduri s??-mi spun?? ce a fost aici.
Peronul Haltei Lespezi, vedere spre Suceava
Un spa?iu îngr??dit unde sunt depozitate componente de infrastructura FeRoviaR??
La înc?? 5 kilometri dep??rtare de ultima sta?ie, Lespezi, urmeaz?? Halta Lunca Siretului. Acest nume de sta?ie se potrive?te de minune cu pozi?ionarea ei, îns?? num??rul c??l??torilor care locuiesc în aceast?? frumoas?? zon?? au fost mai pu?ini decât degetele unui om de la mâinile sale. P??cat! O astfel de plimbare cu un fond muzical furnizat de locomotiv?? ?i contactul roat??-?in?? creeaz?? o stare de binedispozi?ie.
Peisajul prim??v??ratic aferent V??ii Siretului
Fluier??, domnule mecanic!
Peronul Haltei Lunca Siretului
Dup?? al?i 5 kilometri fa??? de Halta Lunca Siretului, Trenul Personal, Putna ââ??â?? Ia?i, face un popas de câteva minute în Gara Pa?cani. Pân?? a ajunge în Pa?cani, de remarcat ar fi semnalarea unei noi zone neutre între Pa?cani ?i Halta Lunca Siretului. Distan?a fa??? de ultima zon?? neutr?? este de 15 km. ???žtiam c?? distan?a optim?? dintre dou?? zone neutre este de 40-50 de km, îns?? exemplul de fa??? îmi contrazice informa?ia memorat??. Sau este doar o excep?ie? V?? invit s?? comenta?i scriindu-mi fie un e-mail ([email protected]), fie completând formularul de comentariu din josul paginii.
Locomotiva zburd?? gr??bit spre Pa?cani
Aten?ie, urmeaz?? zon?? neutr?? peste 240 de metri!
Aten?ie, urmeaz?? indicatorul de deconectare a disjunctorului peste 100 de metri
Gata, domnule mecanic, e timpul s?? deconectezi disjunctorul
Iar acum, ai ghicit! Conectarea disjunctorului locomotivei î?i va face posibil?? sosirea în sta?ia Pa?cani la timp
Liber cu vitez?? stabilit??
16:50<i></i>
Motoarele locomotivei electrice EA1-708 cântau pl??cut, îns?? zgomotul scrâ?netului sabo?ilor de frân?? pe ro?ile vagoanelor vestesc apropierea G??rii Pa?cani. Aici, la intrarea în sta?ie, mecanicul de locomotiv?? al Trenul Personal, Pa?cani ââ??â?? Târgu Neam?, salut?? respectuos pe mecanicul Trenului Personal, Putna ââ??â?? Ia?i.
Codrii planta?i de-a lungul c??ii ferate
Linia ferat?? 517 spre Târgu Neam?
Trenul Personal Pa?cani - Târgu Neam?
Ajuns cu câteva minute mai devreme, cele patru vagoane ale Trenului de Ia?i se odihnesc sub cei câ?iva nori care au poposit peste Gara Pa?cani. Plecarea Trenului spre Ia?i era programat?? la 16:59. De îndat?? ce ceasul G??rii Pa?cani a ar??tat aceast?? or??, locomotiva ?uier?? semnalul de plecare, mecanicul adaptând viteza de plecare pentru semnalul luminos ce indica verde-galben: liber cu vitez?? redus?? spre direc?ia Ia?i.
Verde-galben pentru Trenul Personal, Putna-Ia?i
EA1-708 la cupla Trenului Personal, Putna-Ia?i<COLOR color="red">
C??l??toria de 47 de kilometri parcurs?? în aproape 2 ore (cu tot cu oprirea de peste 30 de minute de la Dolhasca) s-a terminat aici, urmând s?? v?? invit la urm??toarea povestire FeRoviaR??. întrucât vreau ca reportajul despre activitatea FeRoviaR?? din Gara Pa?cani s?? fie separat?? de c??l??toria FeRoviaR?? F??lticeni ââ??â?? Dolhasca ââ??â?? Pa?cani, am realizat un reportaj numit ââ???ž2 ore ?i un Rapid de Bucure?ti în Gara Pa?caniââ??Â. Nu-mi r??mâne decât s?? v?? mul?umesc pentru aten?ia acordat?? ?i s?? v?? doresc c??l??torii cât mai pl??cute pe calea ferat??!
http://www.youtube.com/watch?v=nJckmMI1Q
Prim??vara m?? îmbr??cam în tricou ?i fugeam cât de repede puteam spre Gara F??lticeni s??-mi iau bilet la trenul de 06:30. Mi-l luam fie diminea?a ?i mergeam cu trenul pân?? la Ia?i, Bac??u sau Dorohoi sau mi-l luam dup??-amiaza ?i mergeam pân?? la Pa?cani, Suceava sau Dolhasca. De obicei, ajungeam cu fix 4-5 minute înainte ca trenul s?? plece, deci casiera avea timp s?? îmi dea ?i rest pentru biletul cump??rat.
Nu a trecut mult de când am stat prin preajma trenurilor 11 mai ââ??â?? Trenul scriitorilor în Suceava Burdujeni, c?? dorul pentru aceste bestii cu suflet de om m-a n??p??dit ?i m-a f??cut s?? intru pe 17 mai în casieria de bilete a G??rii F??lticeni. Pentru 3,2 lei am c??l??torit 47 de kilometri (F??lticeni ââ??â?? Dolhasca - Pa?cani) într-un timp de 71 de minute (~40 km/h), trecând prin multe sta?ii ?i v??zând multe locuri, FeRoviaRi ?i material rulant pentru calea ferat??.<i></i>
EA1 708, în vitez?? spre Pa?cani<i></i>
Ziua de 17 mai 2008 s-a dovedit a fi una superb??, cu soare cald ?i nori numai buni de pozat. înc?? de diminea??? am trecut prin Gara F??lticeni ?i am z??rit automotorul Siemens Desiro nr. 2081.
Personalul de Dolhasca, în Gara F??lticeni
Liniile G??rii F??lticeni
15:00<i></i>
Dup?? vreo 5 ore cât am avut treab?? la terenul de lâng?? iaz, m-am preg??tit de plecare spre Pa?cani. C??l??toria aveam s-o parcurg în 47 de minute de mers cu trenul, trecând prin STA??Â?IILE/haltele: F?LTICENI, Preute?ti (în Mersul Trenurilor ve?i g??si Preote?ti), Arghira, Dolhe?ti, V??meni, DOLHASCA, Probota, Lespezi, Lunca Siretului ?i, în cele din urm??, PA???žCANI. Am circulat cu Trenul Personal 5538 de la F??lticeni la Dolhasca, urmând ca de la Dolhasca s?? c??l??toresc cu Trenul Personal 5602, Putna ââ??â?? Ia?i.
Spre Dolhasca
Gara F??lticeni
15:20<i></i>
în drum spre Dolhasca, v?? invit s?? admira?i câteva peisaje care apar?in de Valea ???žomuzului, râu care se vars?? în râul Siret la 5 km sud de Dolhasca.
Trecând de Halta Preote?ti
Dealurile V??ii ???žomuz
Lâng?? Halta Arghira se nasc case din lemn
15:30<i></i>
Dup?? ce am sta?ionat în Halta Arghira ââ???žmai pu?in decât sta?ioneaz?? un metrou în sta?iile bucure?teneââ??Â, am întâlnit o limitare de vitez?? la 45 km/h din cauza unui pasaj probabil neîngrijit. Aceasta va fi anulat?? printr-o pl??cu??? plasat?? pe un stâlp de telegraf cu inscrip?ia VS (Vitez?? Stabilit??) situat dup?? pasajul cu pricina.
O limitare de vitez?? pentru o trecere la nivel cuââ??Â? drumul comunal
Vitez?? stabilit??, vitez?? normal??...
Dup?? alte 5 minute în care S??geata Albastr?? ajungea s?? ating?? 60 km/h, în Halta Dolhe?ti trenul este a?teptat de vreo 20 de oameni. Ca fapt divers, în vremurile din trecut, trenul cu locomotiv?? ?i cu mai mult de 2 vagoane se înclina datorit?? pozi?ion??rii în curb?? a acestei halte de cale ferat??.
Halta Dolhe?ti
15:40<i></i>
Mecanicul a ?uierat din claxon ?i câteva scâr?âituri de ro?i metalice s-au auzit la plecarea trenului automotor din Halta Dolhe?ti. Situate de-a lungul Drumului Jude?ean 208, aceste localit???i (Hu?i, Preute?ti, Arghira, Dolhe?tii Mici, Dolhe?tii Mari, V??meni ?i nu în cele din urm??, Dolhasca) trimit ?i primesc pasageri spre ?i dinspre F??lticeni. îns?? majoritatea persoanelor opteaz?? s?? circule cu ocazia (Ia-m??, nene!) sau microbuzul, dat fiind rapiditatea ?i confortul oferit de mijloacele de transport pe calea ferat??.
Din p??cate lipse?te implicarea speciali?tilor CFR în stabilirea unui orar mai bun de circula?ie care s?? avantajeze elevii sau persoanele care fac naveta pentru serviciu în municipiul F??lticeni. îi a?tept??m s?? studieze zona! Spun asta deoarece firmele de maxi-taxi sau taximetri?tii pirat au ajuns într-un an-doi s??-?i cumpere autocare de cinci stele, respectiv limuzine cu 5 locuri.<i></i>
Trecere la nivel cuââ??Â? drumul jude?ean 208E
Halta V??meni
15:50<i></i>
Dup?? ce în V??meni trenul l??sa câ?iva c??l??tori, trenul se mai înscrie în câteva curbe la stânga ?i la dreapta ?i urmeaz?? ca la 15:50 s?? se întâlneasc?? cuââ??Â? ââ???ženergiaââ??Â, cum spunea DjMixSound într-un superb clip de-al s??u.
Intersec?ia c??ii ferate cu DJ208
Energia Magistralei 500
Trenul Personal F??lticeni ââ??â?? Dolhasca opre?te în Gara Dolhasca la 15:53. Cel??lalt tren cu care urma s?? c??l??toresc pân?? la Putna va fi fost sosit în sta?ie la 16:30, deci am avut timp peste jum??tate de or?? la dispozi?ie pentru a fotografia Gara Dolhasca.
Centrul de dirijare al traficului Dolhasca
Dolhasca
Aspect frontal al G??rii din Dolhasca
Vremea se men?inea foarte frumoas??, cu câ?iva nori alba?tri pe cer care parc?? voiau s?? se ia la întrecere cu verdele prim??verii care st??pânea p??mântul. Am realizat câteva cadre preluate de la mijlocul liniei 2 spre direc?iile Bucure?ti, respectiv Suceava. La fel ca mine, pasagerii de pe peronul dintre linia 3 ?i 4 î?i a?teptau trenul spre direc?ia Pa?cani.
Magistrala 500, vedere spre Bucure?ti
Magistrala 500, vedere spre Suceava
Trenul Personal de F??lticeni î?i a?teapt?? c??l??torii în Gara Dolhasca
16:00<i></i>
în a?teptarea Trenului Accelerat 1932, Cluj-Napoca ââ??â?? Ia?i, am surprins în lentilele aparatului de fotografiat castanii înflori?i. Lumân??rile albe care se ridicau spre direc?ia v??zduhului creau un miros specific pentru c??l??torii zilei prim??v??ratice de 17 mai 2008.
Castanii înflori?i înmiresmeaz?? zona peronului G??rii Dolhasca
Flori înflorite de castan
La 16:05 Trenul Accelerat sose?te în Gara Dolhasca ?i î?i duce pasagerii pân?? la Ia?i. Transcarpaticul era tras de locomotiva EA 442, ea fiind dotat?? cu perdelu?e strânse cu ?nur tricolor, proiectoare, stema CFR-ului în partea frontal?? a caroseriei, precum ?i de pleoape ?i steaguri tricolor deasupra col?arilor ?i a farurilor centrale. O minun???ie pe care v?? invit s-o admira?i mai jos. De asemenea, momentele sosirii ?i plec??rii Trenului din Gar?? le pute?i urm??ri în clipul special dedicat acestei plimb??ri FeRoviaRe.
EA 442 duce trenul de Cluj-Napoca spre Ia?i
EA 442 porne?te din Dolhasca spre Ia?i
La revedere, Acceleratule!
16:10<i></i>
Dup?? trecerea Acceleratului, am folosit pasarela drept prilej pentru realizarea câtorva fotografii panoramice cu împrejurimile G??rii Dolhasca.
Pasarela G??rii Dolhasca
Gara Dolhasca, v??zut?? de pe pasarel??
Vedere spre Suceava de-a lungul magistralei 500
Vedere spre Bucure?ti de-a lungul Magistralei 500
S??geata de F??lticeni, sub grija frunzelor de castan
16:20<i></i>
în a?teptarea Trenului Personal care urma s?? m?? duc?? spre Pa?cani, am mai surprins câteva momente de arhitectur?? ?i infrastructur?? FeRoviaR??.
Detaliu la cl??direa G??rii Dolhasca
Schimb??torul de cale nr. 42
Automotorul, gara ?i pasagerii
La 16:27, Trenul Accelerat 1765, Ia?i ââ??â?? Timi?oara Nord, popose?te în sta?ie la ora stabilit??. Trenul era tras de o locomotiv?? modernizat??, dar al c??rei num??r nu l-am memorat/înregistrat pe nic??ieri. Ceea ce este de observat este c?? atât eu, cât ?i al?i camarazi FeRoviaRi au observat c?? acest Tren Accelerat face cruce cu Trenul Personal 5602, Putna ââ??â?? Ia?i, trenul cu care trebuia s?? circul pân?? în Pa?cani. M-am suit într-unul dintre cele 4 vagoane ale sale (2 x 20-47, 1 x 20-57 ?i 1 x 19-57). A?a cum pute?i urm??ri ?i în clipul dedicat acestei plimb??ri FeRoviaRe, acest tren a fost tras de locomotiva electric?? EA1-708.
Trenul Accelerat Ia?i - Timi?oara
Trenul Personal Putna - Ia?i
Lumea urca în trenul ce-o va duce spre Pa?cani, spre Ia?i
16:30<i></i>
O dat?? plecat din Gara Dolhasca, locomotiva electric?? î?i face auzite motoarele de trac?iune. Mecanicul ei ?uier?? calm la fiecare trecere la nivel sau eventual obstacol, în timp ce peisajele Podi?ului Moldovei mi se perind?? prin fa?a ochilor. între Dolhasca ?i Probota exist?? o zon?? neutr??, semnalizat?? ?i amplasat?? corespunz??tor.
Aten?ie, indicatorul de deconectare al disjunctorului este la 300 de metri!
Zon?? neutr?? între Gara Dolhasca ?i Halta Probota
Sfâr?itul zonei neutre dintre Gara Dolhasca ?i Halta Probota
Spre Halta Probota
Instantaneu între Gara Dolhasca ?i Halta Probota
Dup?? numai 4 km de Gara Dolhasca, baliza avertizoare de form?? p??trat?? d??dea indica?ia c?? urmeaz?? punct de oprire în linia curent?? la 1.000 metri. Aceast?? halt?? este situat?? la 403 de kilometri distan??? fa??? de Bucure?ti Nord, fiind caracterizat?? de o cl??dire îngust??, dar pu?in mai lung??, cu câteva geamuri vopsite în maro. Un alt punct de atrac?ie ar fi fântâna care p??rea a fi func?ionabil??
Halta Probota
Pentru doritori, CFR-ul ofer?? ap?? pentru c??l??tori
Terasament îmbun??t???it în apropierea Haltei Lespezi
16:40<i></i>
Dup?? Halta Probota, la o distan??? de 6 kilometri, urmeaz?? Lespezi, localitate situat?? în jude?ul Ia?i ?i la o distan??? de 397 kilometri de Bucure?ti Nord pe cale feroviar??. Aceste sta?ii plasate de-a lungul V??ii Siretului adun?? c??l??tori care fie sunt elevi/studen?i care înva??? în Pa?cani, fie sunt muncitori la companiile din Pa?cani care înc?? nu ?i-au întrerupt activitatea. Fieââ??Â? sunt c??l??tori pur-simplu, a?a cum am fost ?i eu în acea frumoas?? zi de 17 mai 2008.
în apropierea sta?iei Lespezi
Praf... FeRoviaR
Sta?ia Lespezi ?i c??l??torii Trenului Personal Putna-Ia?i
De men?ionat ar mai fi c?? halta de mi?care este compus?? din 5 linii, cea de-a cincia fiind neelectrificat??. La câteva sute de metri de peronul haltei în direc?ia Pa?cani, exist?? un spa?iu înconjurat cu un gard care sem??na a gard CFR, având în interiorul s??u componente de pod FeRoviaR. Mi-ar pl??cea ca unii dintre voi care citesc aceste rânduri s??-mi spun?? ce a fost aici.
Peronul Haltei Lespezi, vedere spre Suceava
Un spa?iu îngr??dit unde sunt depozitate componente de infrastructura FeRoviaR??
La înc?? 5 kilometri dep??rtare de ultima sta?ie, Lespezi, urmeaz?? Halta Lunca Siretului. Acest nume de sta?ie se potrive?te de minune cu pozi?ionarea ei, îns?? num??rul c??l??torilor care locuiesc în aceast?? frumoas?? zon?? au fost mai pu?ini decât degetele unui om de la mâinile sale. P??cat! O astfel de plimbare cu un fond muzical furnizat de locomotiv?? ?i contactul roat??-?in?? creeaz?? o stare de binedispozi?ie.
Peisajul prim??v??ratic aferent V??ii Siretului
Fluier??, domnule mecanic!
Peronul Haltei Lunca Siretului
Dup?? al?i 5 kilometri fa??? de Halta Lunca Siretului, Trenul Personal, Putna ââ??â?? Ia?i, face un popas de câteva minute în Gara Pa?cani. Pân?? a ajunge în Pa?cani, de remarcat ar fi semnalarea unei noi zone neutre între Pa?cani ?i Halta Lunca Siretului. Distan?a fa??? de ultima zon?? neutr?? este de 15 km. ???žtiam c?? distan?a optim?? dintre dou?? zone neutre este de 40-50 de km, îns?? exemplul de fa??? îmi contrazice informa?ia memorat??. Sau este doar o excep?ie? V?? invit s?? comenta?i scriindu-mi fie un e-mail ([email protected]), fie completând formularul de comentariu din josul paginii.
Locomotiva zburd?? gr??bit spre Pa?cani
Aten?ie, urmeaz?? zon?? neutr?? peste 240 de metri!
Aten?ie, urmeaz?? indicatorul de deconectare a disjunctorului peste 100 de metri
Gata, domnule mecanic, e timpul s?? deconectezi disjunctorul
Iar acum, ai ghicit! Conectarea disjunctorului locomotivei î?i va face posibil?? sosirea în sta?ia Pa?cani la timp
Liber cu vitez?? stabilit??
16:50<i></i>
Motoarele locomotivei electrice EA1-708 cântau pl??cut, îns?? zgomotul scrâ?netului sabo?ilor de frân?? pe ro?ile vagoanelor vestesc apropierea G??rii Pa?cani. Aici, la intrarea în sta?ie, mecanicul de locomotiv?? al Trenul Personal, Pa?cani ââ??â?? Târgu Neam?, salut?? respectuos pe mecanicul Trenului Personal, Putna ââ??â?? Ia?i.
Codrii planta?i de-a lungul c??ii ferate
Linia ferat?? 517 spre Târgu Neam?
Trenul Personal Pa?cani - Târgu Neam?
Ajuns cu câteva minute mai devreme, cele patru vagoane ale Trenului de Ia?i se odihnesc sub cei câ?iva nori care au poposit peste Gara Pa?cani. Plecarea Trenului spre Ia?i era programat?? la 16:59. De îndat?? ce ceasul G??rii Pa?cani a ar??tat aceast?? or??, locomotiva ?uier?? semnalul de plecare, mecanicul adaptând viteza de plecare pentru semnalul luminos ce indica verde-galben: liber cu vitez?? redus?? spre direc?ia Ia?i.
Verde-galben pentru Trenul Personal, Putna-Ia?i
EA1-708 la cupla Trenului Personal, Putna-Ia?i<COLOR color="red">
C??l??toria de 47 de kilometri parcurs?? în aproape 2 ore (cu tot cu oprirea de peste 30 de minute de la Dolhasca) s-a terminat aici, urmând s?? v?? invit la urm??toarea povestire FeRoviaR??. întrucât vreau ca reportajul despre activitatea FeRoviaR?? din Gara Pa?cani s?? fie separat?? de c??l??toria FeRoviaR?? F??lticeni ââ??â?? Dolhasca ââ??â?? Pa?cani, am realizat un reportaj numit ââ???ž2 ore ?i un Rapid de Bucure?ti în Gara Pa?caniââ??Â. Nu-mi r??mâne decât s?? v?? mul?umesc pentru aten?ia acordat?? ?i s?? v?? doresc c??l??torii cât mai pl??cute pe calea ferat??!
http://www.youtube.com/watch?v=nJckmMI1Q