22 mai 2008 -=- Plimbare FeRoviaRa Suceava Burdujeni

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
22 mai 2008 -=- O garnitur?? Rompetrol sose?te în Gara Suceava Burdujeni<i></i>

Dimine?ile de prim??var?? sunt uneori, dup?? ce plou?? toat?? noaptea, cele mai verzi momente ale unui an calendaristic. A?a s-a întâmplat ?i pe 22 mai 2008, când plimb??re? fiind din fire, mi-am luat norocul în spate ?i umbra dup?? mine ?i am pornit spre Suceava. Acolo aveam s?? surprind câteva dovezi despre activitatea FeRoviaR?? din Gara Suceava Burdujeni, dovezi din care reies câteva dintre caracteristicile c??ilor ferate române, de data aceasta pozitive: diversitate în transport, siguran??? ?i încredere, grandoare ?i excelen??? în construc?ia monumentelor de art?? FeRoviaR?? ?i respectul pentru între?inerea ?i îmbun??t???irea eficien?ei în transportul FeRoviaR.

Rompetrol, prezent cu vagoane din N??vodari în Gara Suceava Burdujeni<i></i>



07:50<i></i>

Dup?? ce mi-am dus fratele mai mic la ?coal?? ?i l-am l??sat cu c??r?ile ?i caietele pe banc??, am pornit cu o ma?in?? spre Suceava.

Copacii înfrunzi?i de la Sensul Giratoriu din F??lticeni<i></i>



08:30<i></i>

Am c??l??torit pre? de 30 de minute pentru cei 26-27 de km cât sunt pân?? în bazarul Suceava Burdujeni, acolo unde am fost l??sat de c??tre domnul ?ofer. Trecând peste afi?ele pentru campania electoral??, trebuie s?? remarc??m linia de orizont împânzit?? de arbori, arbu?ti ?i iarb?? care ascund un cartier lini?tit din Suceava.

Podul rutier peste râul Suceava<i></i>


Intrarea în bazarul Suceava Burdujeni<i></i>



La câteva minute dup?? ce m-am coborât din ma?in??, mi s-a întâmplat unul dintre acele momente din via??? pe care le faci prima dat?? ?i le ?ii minte mult, mult timp. O domni?oar?? care abia î?i luase analizele sanguine de la Policlinica de vis-a-vis de Suceava Shopping City, a le?inat în sta?ia de autobuz. Vehiculul tocmai atunci intra în sta?ie, îns?? a ocolit-o cu o manevr?? brusc??.

O doamn?? s-a aplecat asupra ei ?i i-a dat palme peste fa???, încercând s-o trezeasc??. Eu am suferit un flash în memorie, aducându-mi aminte cum d-na prof. de biologie din liceu ne zicea: ââ???žCând le?in?? cineva, nu-i da?i palme pentru c?? nu reu?e?te sângele din obraji s?? ajung?? la inim??, la creier, ci ridica?i-i picioarele pentru ca sângele din picioare (care reprezint?? peste 30% din totalul de sânge din corp) s?? coboare spre inim??, spre creier pentru a trezi victima.ââ?? Ori eu atunci imediat am luat-o de pantofi ?i i-am ridicat genunchii. ???ži-a revenit speriat??, ?i-a flexat picioarele, izbindu-m?? instantaneu de bordur??. Mi-a întins o privire ciudat?? ?i a fost ajutat?? de o b??trânic?? s?? fie a?ezat?? pe banca de a?teptare din sta?ie Policlinic??.

Am ajutat un om prin cuno?tin?ele dobândite la ?coal??, iar asta m-a trimis mai departe spre Gara Suceava Burdujeni pu?in mai bucuros c?? am putut ajuta pe cineva. Sper ca din întâmplarea relatat?? s?? deprinde?i urm??torul lucru: ââ???žCând o persoan?? le?in??, ridica?i-i picioarele.ââ?? Desigur, nu insista?i numai aceast?? opera?ie, ci trebuie s?? ave?i ?i ap??, s??-i da?i palme, s?? rupe?i ?elin?? în fa?a victimei etc.

Domni?oara care a suferit un le?in lâng?? Policlinica Burdujeni<i></i>



08:40<i></i>

în drum spre Gara Burdujeni am admirat expozi?ia de autoutilitare Iveco. Erau frumoase, erau curate, erau negre, îns?? nu am de gând acum s?? insist prea mult asupra acestor vehicule.

Expozi?ia de autoutilitare Iveco<i></i>


Spre Gara Burdujeni<i></i>



încet-încet m-am desp??r?it de tumultul ora?ului Suceava ?i am intrat pe teritoriul G??rii Burdujeni. Rog a se face distinc?ie dintre Triajul G??rii Suceava Burdujeni (direc?ia Suceava Nord) (cel de care v-am povestit în reportajul FeRoviaR din 26 februarie 2008) ?i Triajul Suceava (direc?ia Bucure?ti), care este mult mai mare decât primul amintit.

Trecere la nivel cu calea ferata spre Triajul G??rii Suceava Burdujeni (direc?ia Suceava Nord) <i></i>


Spre Triajul Suceava (direc?ia Bucure?ti) <i></i>


Spre Triajul Suceava Burdujeni (direc?ia Suceava Nord) <i></i>


Gara Burdujeni, v??zut?? de la cap??tul X al sta?iei (vezi articolul 165, 1, punctul a., instruc?ia 002 RET) <i></i>


Spre Burdujeni<i></i>



08:50<i></i>

De?i prezent doar pentru un timp scurt aici, am remarcat multe momente interesante. Prezen?a garniturii de 30 de vagoane a Rompetrol în Gara Suceava Burdujeni a fost un bun alibi pentru realizarea acestui blog FeRoviaR. Vagoanele Zas cu inscrip?iile Rompetrol, Eva sau Dec con?ineau substan?e inflamabile. Un alt moment interesant surprins între liniile G??rii Burdujeni a fost prezen?a agen?ilor FeRoviaRi care fie coseau iarba de pe linii, fie vopseau cu var bordurile peroanelor, fie cur???au ?i marcau indicatoarele kilometrice sau hectometrice.

Garnitura Rompetrol în Suceava Burdujeni<i></i>


Ultimele vagoane ale garniturii venite tocmai de la N??vodari<i></i>


Agent FeRoviaR care îndep??rta iarba de pe calea ferat??<i></i>



Unele dintre aceste vagoane venite tocmai de la N??vodari erau fie sus?inute de boghiuri ORE, fie de boghiuri Y25 CS. Ca fapt divers, un boghiu de vagon de marf?? cânt??re?te 4.690 kg ?i trebuie s?? reziste la o for??? aplicat?? pe osie de 210 kN sau 21 tf.

Ultimul vagon al garniturii avea boghiuri de marf?? ORE<i></i>


Vedere de ansamblu a G??rii Suceava Burdujeni<i></i>


Un alt vagon de marf?? Rompetrol pus pe boghiuri ORE<i></i>


Momentul zilei... prezen?a companiei Rompetrol în Gara Suceava Burdujeni<i></i>


Angaja?ii CFR-ului îngrijeau elementele de semnalizare FeRoviaR??<i></i>



Garnitura de 30 de vagoane, 120 de osii, aproximativ 400 de metri ?i aproximativ 1800 de tone a fost condus?? de locomotiva electric?? 40-0185-5. Ca elemente specifice ale acestei locomotive merit?? s?? amintim farul central, pantograful simetric ?i schema coloristic?? specific?? Rompetrol.

EA 185, o locomotiv?? de excep?ie într-o gar?? de excep?ie<i></i>


Aspect lateral al cl??dirii G??rii Suceava Burdujeni<i></i>



09:00<i></i>

V??zut?? de pe strada Jean Bart, Gara Burdujeni explic?? tuturor acelora care o v??d c?? reprezint?? un simbol al Moldovei ?i al României deopotriv??. Câteva aspecte de istorie FeRoviaR?? au fost tratate ?i în blogul dedicat venirii Trenului Regal la Suceava, îns?? v?? reamintesc Gara Suceava Burdujeni ââ???ža fost construit?? ?i dat?? la exploatare la 15 decembrie 1869, cu ocazia deschiderii liniei ferate Suceava ââ??â?? Roman, prima linie din Moldovaââ??. De?i prima cale ferat?? din Principatele Române a fost inaugurat?? la Giurgiu pe 19/31 octombrie 1869, nu trebuie s?? uit??m c??, trei luni mai târziu, în Burdujeni veneau ?i soseau trenuri dinspre Cern??u?i sau dinspre Roman. Pot spune astfel, cu mândrie, c?? în 2019 se vor împlini, în acela?i timp, 150 de ani de la prezen?a c??ii ferate atât la Bucure?ti, cât ?i la Suceava.

Gara Suceava Burdujeni<i></i>




O plac?? ceramic?? de valoare istoric?? inestimabil??<i></i>



09:10<i></i>

Revenind la timpurile noastre, când prim??vara d??dea din ea tot suflul viu al naturii spre p??mântul înc??lzit de soarele zâmbitor, Trenul Personal 5632, Nisipitu ââ??â?? Suceava, sosea pe linia 1 în Gara Burdujeni. Având în spate trei vagoane 20-57, locomotiva diesel-hidraulic??, 89-0068-0, a sta?ionat aici atât cât c??l??torii s?? coboare din tren. Mai apoi, mecanicul locomotivei a schimbat sensul de mers ?i a manevrat vagoanele în Revizia de Vagoane Suceava.

Cât despre Trenul Personal, Nisipitu ââ??â?? Suceava, din p??cate acum (17 februarie 2010 ââ??â?? data scrierii reportajului), linia 515 Gura Putnei ââ??â?? Nisipitu este ca ?i inexistent?? sub plapuma alb?? de z??pad?? care acoper?? Bucovina. Sper??m la o revenire în minte a mai-marilor de la CFR despre sec?ia R??d??u?i ââ??â?? Gura Putnei - Brodina (?i ulterior, pân?? la Nisipitu), dat?? în circula?ie la 7 iulie 1898, pentru a aloca fonduri b??ne?ti în vederea reapari?iei Trenului acolo unde îi este locul: pe o cale ferat?? rezistent??, respectat?? ?i eficient??!!<i></i>

Trenul Personal, Nisipitu - Suceava intra în sta?ia Burdujeni pe linia 1<i></i>


Vagoanele Trenului de Nisipitu, preg??tite s?? fie manevrate la Revizia de Vagoane Suceava<i></i>


Mi-am luat ââ???žLa revedere!ââ?? de la Gara Burdujeni ?i de la locomotivele ei pentru câteva zile<i></i>



în sta?ia de autobuz Gara Burdujeni se afla Rocarul cu nr. de înmatriculare SV 02 NBD, care înc?? mai circula pe traseul Gara Burdujeni ââ??â?? Banc?? ââ??â?? Obcini.

Rocarul î?i a?tepta pasagerii în Sta?ia de autobuz Gara Burdujeni<i></i>



09:40<i></i>

Dup?? 25 de minute de mers cu aceast?? antichitate (am circulat bine, chiar îmi pl??ceau sunetele scoase la cutia de vitez??, la accelera?ie, la frânare, la deschiderea ?i închiderea u?ilor), am ajuns pe la 09:40 în sta?ia Spital. De aici am luat ocazie spre F??lticeni.

Autobuzul a accelerat ?i s-a îndreptat spre Obcini<i></i>



09:50<i></i>

V?? prezint, în continuare, câteva cadre surprinse pe Drumul European 85 (sau Drumul Na?ional 2). în zare se pot vedea Mun?ii Stâni?oarei pe fondul unei V??i a Moldovei verde, verde, verdeââ??Â?

Mun?ii Stâni?oarei<i></i>


Stâlpi de înalt?? tensiune<i></i>


Podi?ul F??lticenilor<i></i>


Colinele Municipiului F??lticeni<i></i>



10:00<i></i>

Drumul de la Suceava la F??lticeni a durat 15 minute ?i a costat 3 lei. La 10 ?i câteva minute eram în clas??, la ora de matematic??, f??când exerci?ii cu integrale ?i derivate. între timp, m?? mai uitam pe fereastr?? cum afar?? câ?iva gugu?tiuci se iubeau pe sârmele cu curent electric ?i m?? gândeam cum, poate, la fel iubeam ?i eu, dar nu PE, ci SUB liniile electrizante ale catenarei cu 27 kVââ??Â?<i></i>

(din nou) Gugu?tiuci îndr??gosti?i<i></i>


Videoclipul dedicat acestei plimb??ri FeRoviaRe de prim??var?? îl pute?i urm??ri aici.