28 aprilie 2008 -=- Un Pa???¸te FeRoviaR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
28 aprilie 2008 -=- Un Pa?ti FeRoviaR<i></i>

Dedicat tuturor FeRoviaRilor care î?i sacrific?? Pa?tele, Cr??ciunul, Anul Nou ?i conduc roata cu aripi spre destina?ie

Prim??vara, se ?tie, înverze?te chiar ?i iarba din preajma g??rilor, apelor, p??durilor. Ei bine, a?a cum am mai v??zut ?i în zilele de 17 ?i 18 aprilie, Gara Suceava Burdujeni î?i etaleaz?? din nou c??r??miziul devenit celebru în peisajul burduj??nean. S-a nimerit ca în aceast?? zi de Pa?te s?? fiu în Suceava ?i s?? mai surprind câteva momente al??turi de liniile ferate sucevene.

Rugat s?? înso?esc spre F??lticeni o cuno?tin??? de la trenul Rapid 651, Bucure?ti Nord ââ??â?? Suceava Nord, am ajuns (mult) mai devreme în peisajul FeRoviaR sucevean decât ora sosirii trenului bucure?tean. Dup?? ce am servit masa copioas?? cu familia ?i am fost în vizit?? la Manolea laââ??Â? bunicii mei, m-am pornit dup??-amiaz?? spre capitala Bucovinei.
<i></i>

Gara Burdujeni<i></i>



17:20<i></i>

A fost cam pustiu pe drumul European 85 (F??lticeni - Suceava), mi-era ?i team?? c?? nu voi g??si ma?in?? de întors (deoarece Trenul Rapid 651 ajunge abia pe la 20:30 în Suceava). în cele din urm??, am prins pe cineva care a mers exact pân?? în Burdujeni, ajungând astfel la o or?? tocmai bun?? pentru niscaiva mi?c??ri de ro?i gr??bite.

Ajuns la podul rutier ce traverseaz?? Magistrala 500, am z??rit o locomotiv?? diesel-hidraulic?? pe cocoa?a de triere. Nu cunosc motivul pentru care ea se afla acolo. Fiind zi festiv?? (aceste zile festive sunt bine pl??tite ?i mi se pare corect, având în vedere c?? r??pesc membrii din familiile care celebreaz?? diferite s??rb??tori religioase), nu cred c?? era preg??tit?? pentru a prelua un tren de marf??.


Pod rutier peste magistrala 500<i></i>


LDE pe cocoa??? de triere<i></i>



Dup?? ce am p???it peste peronul secundar al G??rii Suceava Burdujeni, am f??cut cuno?tin??? cu un c???elandru care umbla cu limba scoas??, probabil bucuros pentru alimentele pe care le-ar fi gustat în timpul acestei s??rb??tori frumoase.


Vedere spre nord de pe peronul secundar al Sucevei<i></i>


Un câine dr??gu?, pasionat, ?i el, de FeRoviaRe<i></i>



17:30<i></i>

C??lcând cu grij?? printre traverse ?i cupoane de cale ferat??, am ajuns la peronul G??rii Burdujeni. în dep??rtare, v??d c?? se apropie o garnitur?? de Personal pe linia 1. Era Trenul Personal P5623, Suceava ââ??â?? Putna. Acesta va pleca de pe linia 1 la 18:09, având la frunte pe locomotiva LDH 89-0068-0.

Trenul de Putna gareaz?? în Burdujeni pe linia 1<i></i>


Locomotiva unui tren personal, dotat?? cu înc??lzire electric??<i></i>



17:40<i></i>

Pe peronul liniei 2 avea s?? soseasc?? Trenul Rapid 755 Bucure?ti Nord ââ??â?? Suceava Nord, pe peron fiind deja o familie care î?i a?tepta neamurile venite din sudul ???rii. Acest tren a fost tras de locomotiva electric?? 41-0769-4. Printre pasagerii acestui tren se afla ?i un str??in care a cerut explica?ii domnului conductor de tren. Pl??cut surprins, am observat c?? domnul cu caschet?? a reu?it s?? l??mureasc?? engleze?te problema de orientare str??inului.

Mami, vine trenul! <i></i>


Locomotiva Trenului Rapid Bucure?ti ââ??â?? Suceava<i></i>


Str??in cerând explica?ii ?efului de tren<i></i>



Trenul Rapid a ajuns în gar?? la 17:38 ?i a plecat spre Suceava Nord la 17:41. Acesta a fost compus din 5 vagoane, având o compunere dup?? cum urmeaz??: Locomotiv?? --- B (20-76) --- B (20-76) --- A (19-76) --- B (20-76) --- B (20-76) --- B (20-76). Unul dintre momentele ââ???žcheieââ?? ale excursiei FeRoviaRe a fost atunci când am surprins cele câteva zeci de secunde în care mecanicul de pe EA1-769 st??tea de vorb?? cu ââ???žtrain engineerââ??-ul de pe LDH 68. Mecanicii, ?i nu numai ei, sunt oameni care pleac?? de acas??, de la familiile lor s?? trag?? trenuri de-a lungul ?i de-a latul ???rii. Unii spun c?? le convine munca în zilele festive, pentru c?? e?ti pl??tit bine. în trecut, desigur, îns?? acum lucrurile stau cu totul ?i cu totul diferit. Realitatea ââ??â?? o vede?i ?i voi în media, în realitate, pe forumuriââ??Â?


Mecanici discutând despre una ?i alta<i></i>


17:50<i></i>

Pe linia 4, dincolo de bun??t???ile aduse de bucure?teni, sta?iona LDE 60-1236-3. Din nou, motivul sta?ion??rii acestei locomotive nu îl cuno?team. A?a c?? am încadrat-o în umila diafragm?? a obiectivului ?i am a?teptat sosirea urm??torului tren.

6 osii cu 6 motoare si 2100 cai putere = LDE 1236<i></i>



La 17:58 sose?te în sta?ie pe linia 2 Trenul Personal 5507, Pa?cani ââ??â?? Suceava Nord. Sunt rare locomotivele care mai ?in pe bot stema osiei zbur??toare, iar una dintre ele a sosit cu trenul P5507: 41-0755-3. Cealalt?? locomotiv?? a fost 40-0824-9, ea fiind ?ef?? de trib la acest tren interjude?ean. Compunerea vagoanelor a ar??tat cam a?a: EA 824 --- EA1-755 --- B(20-47) --- B(20-57) --- B(26-26) --- B(20-57) --- B(20-57). Ambele locomotive au sosit cu pantografele ridicate, iar ?terg??torul primei locomotive se balansa gr??bit s?? înl??ture ploaia binecuvântat?? de Pa?ti. Trenul pleac?? spre destina?ia final?? ââ??â?? Suceava I?cani - la 18:02, când pe linia 1 motorul locomotivei începea s?? produc?? lucru mecanicââ??Â? neconsumat.


EA 824 cu Personalul Pa?cani - Suceava I?cani<i></i>


EA1-755, locomotiva electric?? cu roata zbur??toare în frunte<i></i>


Dou?? doamne electrice, una cu gene ?i cealalt?? f??r??<i></i>



18:00<i></i>

Pu?ine g??ri din România se ridic?? la în??l?imea, grandiozitatea ?i la a?ezarea strategic?? pe care gara din Suceava Burdujeni se poate l??uda. Ploaia spal?? murd??ria din aer ?i de pe suprafa?a g??rii, astfel c?? fotografia cu ââ???žCapra cu trei ieziââ??, sau, mai bine-zis, Trenul Personal P5623, Suceava ââ??â?? Putna, a ie?it cam neclar??.. Acesta avea s?? plece la 18:09 spre localitatea unde se afl?? M??n??stirea unde a fost îngropat ???žtefan cel Mare. Cele 3 vagoane albastre trec prin Dorne?ti, R??d??u?i, Gura Putnei ?i se opresc, în cele din urm??, la Putna.


Capra cu cei trei iezi pleac?? spre locul de ba?tin??<i></i>


LDH-uri, una albastr?? care pleac??, alta portocalie care înghea??? sub trecerea timpului<i></i>



18:10<i></i>

Dup?? ce am stat printre liniile 5, 6 sau 7 s?? urm??resc plecarea trenului de Putna, am revenit pe peronul g??rii pentru a ura bun-venit c??l??torilor din Cacica, respectiv Vatra Dornei B??i, care urmau s?? vin?? cu trenurile în Suceava. Rama electric?? 58-1005-6, reprezentând Trenul Personal 5736, sose?te la 18:13 pe linia 1 ?i î?i las?? copiii, p??rin?ii ?i bunicii veni?i din localitatea vestit?? cu mina de sare.


Un colos maiestuos cu preten?ie de monument istoric<i></i>


Fotografie FeRoviaR?? de pe peronul g??rii<i></i>


Rama electric?? traverseaz?? linii ?i va ajunge pe linia 1<i></i>


Trenul Personal Cacica ââ??â?? Suceava intr?? în gar??<i></i>



18:20<i></i>

Pentru a nu perturba traficul sau c??l??torii care au de tranzitat prin gar?? spre / de la trenurile române?ti, rama electric?? 1005 înainteaz?? pe linia 1 ?i ajunge în pozi?ia prezentat?? în fotografia de mai jos. De asemenea, a?a cum v-am rugat în povestirile precedente (V?? mul?umesc pentru r??spunsuri!), sunt curios ce vrea s?? însemne sau, mai bine zis, ce lucr??ri a suferit calea ferat?? în imaginea de mai jos.


Rama electric?? înfrunt?? frica de ploaie ?i merge spre cap??tul peronului<i></i>


Natura îmbibat?? în creozotul ferat<i></i>



18:30<i></i>

Trenul Rapid 858, Vatra Dornei B??i ââ??â?? Ia?i sose?te în Burdujeni cu 5 minute mai devreme (18:29) ?i pleac?? la 18:36 spre capitala Moldovei. Am surprins automotorul 1003 în filmul de aici http://www.youtube.com/watch?v=YXZiJR5UUtE , îns?? am fost ?i eu surprins mai apoi de o goarn?? care m-a speriat serios. în gar??, pasagerii a?teptau trenul rapid c??tre Ia?i, în timp ce stopurile ro?ii ale ramelor electrice luminau pe o distan??? de sute de metri prezen?a acestora în Burdujeni.


Rama electric?? 1003, în serviciu între Vatra Dornei ?i Ia?i<i></i>


Vehicule FeRoviaRe franceze, surclasate de un Sulzer clasic românesc<i></i>



18:40<i></i>

Dup?? ce am l??sat cl??direa portocalie s?? primeasc?? ?i s?? a?tepte c??l??tori într-o zi de Pa?ti, am luat-o pe submagistrala M502, pentru a ajunge la Gara Suceava Vest - ???žcheia. în drum spre acest obiectiv, am trecut de podul peste râul Suceava. Dar nu înainte de a ajunge acolo, am auzit treac??tul unui tren de sear??, ?i anume Personalul 5508, Suceava Nord ââ??â?? Ia?i, care avea s?? ajung?? în Burdujeni la linia 2 la 18:48. A plecat spre Ia?i la 18:50 cu o garnitur?? de 5 vagoane, aceea?i cu care a venit ?i Trenul Personal 5507.


Trenul Personal interjude?ean, Suceava Nord - Pa?cani<i></i>



Dup?? ce am salutat, în gând, Trenul Personal 5507, am continuat s?? merg pe M502, având în stânga o fabric?? cu multe turnuri de în??l?imi mici, iar în dreapta cartierul I?cani. Tot pe aici se afl?? intersec?ia de bretele (I?cani ?i Burdujeni) cu unica linie care duce din Suceava spre Vatra Dornei, Cluj-Napoca, Timi?oara. Imediat dup?? intersec?ie, începe podul peste râul învolburat al Sucevei.


Tot înainte, spreââ??Â? Timi?oara Nord<i></i>


în stânga, o fabric??, iar în dreapta, o fabric??ââ??Â? de energie<i></i>


Intersec?ie de bretele<i></i>



18:50<i></i>

Pe aici am trecut ?i pe 22 martie 2008 http://my.opera.com/mishu88/blog/22-martie-singuratate-printre-liniile-magistralei-500 , astfel c?? pute?i face diferen?a dintre cum era în martie, ?i cum a fost în aprilie. Explozia naturii afecteaz?? puternic culorile prezente în lume, astfel c?? verdele devine rege în peisaj. Dup?? ce am trecut de macazul care decide Nord (I?cani) sau Sud (Burdujeni), am ajuns pe podul feroviar cu cele dou?? pile de sus?inere montate în adâncimea râului. înv??? la facultate despre Rezisten?a Materialelor ?i abia a?tept ca la var?? s?? m?? întorc acas?? s?? îi calculez capacitatea maxim?? de înc??rcare.

Podul puternic peste râul învolburat al Sucevei<i></i>


Pile de sus?inere ale podului<i></i>



19:00<i></i>

Dep???ind podul, am ajuns la prima curb?? la dreapta de pe M502. Aici viteza maxim?? între Suceava/Suceava Nord ?i Suceava Vest este de 70 km/h. Terenul era ud, ploaia era în toi, îns?? tot mergeam ?i mergeam, dorind s?? ajung, ini?ial, la Suceava Vest. Pân?? la ora 20:30, când avea s?? soseasc?? trenul din Bucure?ti, timpul era de partea mea în c??l??toria ce voiam s-o fac.

Curb?? la dreapta pe M502 ?i 40 km/h limitare de vitez??<i></i>


înclinare necesar?? pentru rezisten?a la for?a centrifug??<i></i>



19:10<i></i>

Pe la 19:16 trece prin dreptul meu Trenul Accelerat 1834, Timi?oara Nord ââ??â?? Ia?i. El va fi ajuns în Burdujeni la 19:19 ?i va ajunge pe sear?? în Ia?i. Trenul era tras de locomotiva 40-0855-3, vagoanele-i din urm?? fiind în num??r de 8, având urm??toarea compunere: L --- B(20-54) --- B(20-54) --- B(20-54) --- A(19-55) --- B(20-54) --- B(20-54) --- B(20-54) --- A (pus suplimentar). Având grij?? s?? nu m?? intersectez cu pala uria?a de vânt care avea de gând s?? aplice legile fizicii pe mine, m-am dat la o parte ?i am primit cu drag claxoanele domnului mecanic.

Linie dreapt?? spre Suceava Vest<i></i>


EA 855 cu Acceleratul Timi?oara Nord ââ??â?? Ia?i<i></i>


Trenul inter-regional, Timi?oara Nord ââ??â?? Ia?i<i></i>



19:20<i></i>

înaintând ?i ceasul, înaintând ?i eu, am ajuns la podul feroviar de peste ?oseaua de centur?? a Sucevei. în dreapta aveam o zon?? în care companii care mai de care ?i-au f??cut depozite ?i centre comerciale. De?i colorate, siglele firmelor pur ?i simplu nu pot s?? fac?? fa??? schimb??rilor de nuan??? survenite asupra ierbii.

Podul FeRoviaR peste ?oseaua de centur?? a Sucevei<i></i>


Zona I?cani<i></i>


Albastru care încearc?? s?? fac?? fa??? vestitului verde de prim??var??<i></i>



19:30<i></i>

Dup?? ce am întâlnit o potecu??? care mergea paralel cu calea ferat??, am adoptat oferta ei în ceea ce prive?te siguran?a circula?iei. Spun asta deoarece urma s?? fie o curb?? la stânga care nu îmi oferea o vizibilitate foarte primitoare. De?i m-am f??cut verde de ud pe papuci, ciorapi ?i blugi (iar site-urile tabloide gen click.ro îmi iau pozele ?i le public?? la articole gen: ââ???žaccident pe calea ferat??ââ?? sau ââ???žtrenurile CFR întârzie x oreââ??), eram bucuros c?? m?? aflu în mijlocul naturii. Oricând putea veni un tren, oricând puteam s?? tresalt la vreun semnal acustic precaut.

O cas?? primitoare numit?? codru, o culoare voioas?? numita prim??var??<i></i>


Semnal în curb??, cheia vizibilit???ii eficiente la CFR<i></i>



19:40<i></i>

Apropiindu-se ora 20, m-am oprit în curba prezentat?? mai jos (kilometrul 2) ?i am ascultat plângerile ?inei ferate. La nici câteva minute de la popas, cu al s??u motor silen?ios, trece Trenul Personal 5723, Suceava Nord ââ??â?? Câmpulung Moldovenesc. Aceasta a fost momentul pe care l-am a?teptat, astfel c?? dup?? ce becurile ro?ii ale ramei Z6100 ?i-au semnat dispari?ia dup?? orizont, am f??cut cale întoars?? spre Burdujeni. Voi l??sa imaginile s?? vorbeasc?? în continuare.

O zon?? rustic?? ce se traduce a fi comuna ???žcheia<i></i>


Rama electric?? pentru Câmpulung, în trecere pe lâng?? ???žcheia<i></i>


Coborâm pentru 600 de metri<i></i>



19:50<i></i>

Seara de Pa?ti se a?terne f??r?? probleme peste traverse<i></i>


Blitzul încurajeaz?? calitatea, întunericul încurajeaz?? întoarcerea acas??<i></i>


Limitare de 40 km/h pentru podul sucevean<i></i>


Curb?? la stânga, liber cu vitez?? redus??<i></i>


Zeci de megapascali, datori s?? sus?in?? structuri gigantice<i></i>


Semnal repetitor de intrare în gar??<i></i>


Linie rar folosit?? contra unui semnal galben<i></i>


Intersec?ie dintre fluier, limitare de 40km/h ?i Magistrala 500<i></i>



20:10<i></i>

Drumul de întoarcere, pu?in cam anevoios dup?? câteva ore de umblat prin natur??, ajunge aproape de sfâr?it. Dup?? ce am f??cut cruce cu Magistrala 500, am mers de-a lungul liniei 1 pentru a ajunge la gar??. Mi-a atras aten?ia macazul de intrare în Revizia de Vagoane Suceava, din care lucea o lumini??? ce indica direc?ia de acces în revizie.

Lumina arde, semn c?? Suceava a?teapt?? ?i trimite trenuri în ?ar??<i></i>


Melc, melc codobelc<i></i>



20:20<i></i>

Trenul Personal 5737, Suceava ââ??â?? Cacica se afl?? garat în sta?ie la linia 1 ?i va fi plecat spre Cacica la 20:40. Pân?? a m?? apropia de gar??, sose?te neîntârziat Rapidul 651, Bucure?ti Nord ââ??â?? Suceava Nord, acesta fiind ?i termenul meu de sta?ionare pe t??râmuri bucovinene.

Thereââ??â??s no ghost train in our railstation<i></i>


Trenuri gr??bite, de final<i></i>



Acestea fiind spuse, îmi exprim respectul pentru to?i acei oameni care lucreaz?? ââ???žla trenuriââ??, ?tiu ei câ?i ?i care sunt ?i ce sacrificii depun pentru ca un copil s?? ajung?? acas?? la p??rin?ii lui, pentru ca un so? s?? se întoarc?? de s??rb??tori la familie, pentru ca o so?ie de la ?ar?? s?? vin?? acas?? cu cump??r??turile din ora?, pentru ca un îndr??gostit s??-?i a?tepte îndr??gostita pe acelea?i linii ferate care i-au ?i desp??r?it, pentru ca un pasionat FeRoviaR s?? se hr??neasc?? cu niscaiva sunete, cu niscaiva imagini, cu niscaiva sentimente curate ?i legate - cu ?urub ?i piuli???, cu eclise ?i tirfoane - de calea ferat?? româneasc??!<i></i>

Momentele dinamice surprinse atunci le pute?i viziona aici: http://www.youtube.com/watch?v=YXZiJR5UUtE . V?? mul?umesc pentru aten?ie!
 
pare banal daca spun foarte frumos reportajul
dar orice altceva as spune ar contrasta cu ordinea gandurilor
cu titlurile pzelor si claritatea lor , de incadrari ce sa mai spun

documentarea pare exaacta si corecta
bravo